Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4678
(Poster dette leserinlegget som jeg skrev for en stund siden)

Jeg bare må ta opp et tema som har irritert meg grenseløst i det siste, nemlig disse fjortiss-hjemmesidene som inneholder "yo, sjekk bildene av festen vår'a!" and so on. Joda, det er kult nok å legge ut om sine tøffe fester der han og han ble drita full. Men så kommer det lille ekstra som piffer det hele opp til et nivå som ruinerer en stakkar; Visst pokker skal dem plassere noe form for alkohol innenfor bildets fire kanter, i hvert ENESTE bilde! Vanligvis en Tuborg øl som "må" bli plassert foran kameraet når bildet skal tas, for at det skal virke ekstra kult og sånn at de som ser bildene tenker "Jøss, dissa her var rå!". Flere av bildene blir tatt på en måte som går slik; "Vent, ikke ta bilde enda! Jeg må bare holde en Smirnoff Ice i hånda først!" - Hvorfor? Er dette en form for å være "kul" på? Det ser jo direkte teit ut, spesielt når dem legger det ut på nettet for at folk skal sitte å se på det. Hva er budskapet?

En annen ting som jeg også (merkelig nok) lar meg bli provosert av, er disse bildene der en eller annen dust som tenker "Oj, nå har jeg drikki tre-fire pils, nå er jeg drita full!", og finner på idiotiske ting som å falle "uoppmerksom" ned på gata, så folk kan ta disse tøffe bildene av den ”Shit azz! Fulle Christian liZm!” og legge ut på nett. For de som ser disse bildene, blir jo såklart kjempe fascinert og syntes vedkommende er kjempetøffe. (Ja, det var ironisk ment).

Kall meg gjerne en grinebiter eller en tragisk jævel som gidder å bli provosert, men dette er hva jeg mener, og jeg liker å få det ut.

Jeg er sikker på at jeg får masse motstand på dette innlegget, men måtte bare spytte ut.
Håper i det minste noen tar det til seg. Grow up!
Sist endret av Fredrik2k; 17. januar 2006 kl. 12:54.
Vet ikke med deg når du er på fest, men jeg bruker å holde ølflaska når jeg drikker ifra den, og prøver å konsumere innholdet så raskt som mulig, og da er det vanlig at hvis det blir tatt et bilde så kan jeg ha ei ølflaske i handa. Når man tar bilder ifra en fest så ligger det i korta at man får se folk med ølflakser eller tilsvarende i hendene, og når man blir full så får men en annen kontakt med kamera, og liker gjerne å posere.

Men det at man "faker" at man er full har jeg aldri skjønt. Sikkert noe med at man vil føle seg som de som er full, men ikke tør å ta steget fult ut eller noe. Jeg er mer av typen som er dritings og har vanskelig med å koordinere meg, og kan finne på utrolig teite ting i fylla.
Pleier å være mye bra damer på sånne fester vel, gi meg link?
tror det han mener er at å drikke er jo tross alt ikke "kult". Man drikker fordi man synes det er godt og liker rusen, ikke fordi alle andre i klassen gjør det og at dette gjør deg "kul".
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Lenge siden jeg var atme "fakere" å drakk på en måte.. Jeg er 20 og de er 12-14?, så det er kansje ikke rart.

Jeg kan forstå att du blir provosert av det. Det blir jeg også.

Men jeg henger bare atmed folk som drikker som mye som de overhode klarer. Fjortiss fylla har vi vokst ifra ja.
Sist endret av Alphanio; 17. januar 2006 kl. 13:07.
Helt enig fredde, er gørr lei av fulle fjortisser som poserer med øl kun med det mål for øyet at "Se på meg!! jeg er kul og full!"

De av dere som er uenig med meg, kommer sikkert med det at "det er jo bare og drite i og trykke" eller "la vær og se da vel, hvis det er så ille!" men faen! dette irriterer livskiten ut av meg...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hehe, bra post.
Noe sånnt følte jeg når jeg dro opp rettskrivings-posten min.

Egentlig er det ganske ironisk at noen bare "må dra opp smirnoff-ice'n", hvem faen vil bli sett med den mest homsete drinken på jordas overflate?

Enda en ting som kan regnes i fjortiss faktoren er: "Hvilke dop har du tatt", eller "jeg har tatt det og det og det og det, derfor er jeg BEST og har rett angående alle rusmiddler" (jeg inrømmer herved at JA: jeg var på det stadiet her en gang i 15 års alderen)

vet ikke hva jeg skal frem med i posten her, men ja, jeg er enig med deg, men man må jo nesten huske at man var slik selv en gang.. inrømmelse er iallefall det første steget :P
Sitat av MartinB
tror det han mener er at å drikke er jo tross alt ikke "kult". Man drikker fordi man synes det er godt og liker rusen, ikke fordi alle andre i klassen gjør det og at dette gjør deg "kul".
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig følte jeg meg dødskul når jeg drakk meg full, og spøy på bussen for første gang da jeg var 14år. Og det var meg en ære å skryte av det på røykehjørnet på skolen uken etter. Og jeg dro somvanlig den standard, "Husker nesten ingenting, jeg var så jævlig full!" Men det var også bare for å tøffe meg. Jeg husket alt.

Liker ikke slik fjortisfyll, men jeg har vert like ille (om ikke verre) selv.

Jeg vil tro den største grunnen til mange ikke liker fjortis-oppførselen er fordi man kjenner seg selv igjenn, og man ser virkelig at disse ungene prøver bare å tøffe seg. Akkurat som oss selv i 14årsallderen.
Sitat av Dodecha
Egentlig er det ganske ironisk at noen bare "må dra opp smirnoff-ice'n", hvem faen vil bli sett med den mest homsete drinken på jordas overflate?
Vis hele sitatet...
Noob. Bare fordi du liker å innbille deg selv at øl* er godt, så mener du alle som har god smak er homser? Det er en ære å bli avbildet med Smirnoff sine produkt. Smak og effekt over "hva er sosialt akseptert og kult lizm".
Er det bare jeg som er ironien i at trådstarter er 15?
Er forsåvidt enig i det du nevner med å tryne på gata etter 4 pils, men å tryne på gata etter 14 pils synes jeg er ganske greit. Etter 24 er du helt. Da ser jeg gjerne også at det finnes antall bilder hvor du drikker pilsen som samsvarer med hvor full du ser ut.

Jeg synes fest-bilder er gøy, da spesielt når man holder opp flasker. Skaper stemning.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Når man drikker har man vel for mål å ha det gøy? Og er det ikke det fjortisene har da?

Hva med å bare akseptere hverandres preferanser? - Uansett om det nå skulle gjelde Smirnoff Ice vs. øl, eller det å holde flaska i hånda mens man drikker vs. la være å holde flaska i hånda mens man drikker.
har du begynt å drikke selv enda?
Er vel ikke så unaturlig at det er alkohol på bildene fra en fest, når det er en fest der folk drikker
Men jeg er enig i at folk på sånne bilder ofte er idioter, og oppfører seg full og teit, selv om de egentlig ikke er så fulle.
Menmen, har vært der, og gjort det samme, og det kommer nok du også til å gjøre en dag!
Fyllebilder er jo GENIALE! Grunnen til at folk legger ut bilder er jo for at folk skal kunne se hvor jææævli dumme de var ^^ Alltid moro med festbilder! Ikke unormalt å ta fram flaska å skåle til kameraet heller ;D
"Usj, jeg hater sånn lissm.. 6-åringer som har bursdager, så skal dem ALLTID ha en pølse og/eller en gave dem har fått i hendnee!!!"

Catch my drift?
Trådstarter
46 3
Ikke missforstå meg, jeg er 15 selv, JA jeg har vært borti fjortissfyll flere ganger. Øl er godt det, men måten disse fjortissene "fremfører" på er så idiotisk at det nesten blir pinlig. Drikk med stil =]
Sitat av SilvrBlue
Pleier å være mye bra damer på sånne fester vel, gi meg link?
Vis hele sitatet...
Det kalles øl briller.

uansett.. som sikkert de fleste som drekker er enig i, når du er på fest drikker du, mao du har en ølflaske eller noe i handen, hvis noen tar et bilde hvor du ikke har det:
1. spritflaska er i kjøleskapet/posen/sekken.
2. Du er tom for drikke
3. du er altfor full til å holde flaska
4. du tørr ikke drikke mer
5. du er avholds
6. du syns det er dumt å holde flaska i handen så du setter den fra deg for vær slurk...

iallefall mine intrykk.
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 17. januar 2006 kl. 14:03.
Sitat av duxo
"Usj, jeg hater sånn lissm.. 6-åringer som har bursdager, så skal dem ALLTID ha en pølse og/eller en gave dem har fått i hendnee!!!"
Vis hele sitatet...
Skjønner utmerket godt hva du mener, duxo! Derfor dro jeg og sju andre gutter (alle over 20) til Hafjell og hadde skikkelig pølsefest i helga. Resultatet vil nok få Fredrik2k til å tro vi oppførte oss til tider upassende. Og jammen har han ikke litt rett også!
Trådstarter
46 3
As said, er ikke avholds.
For min del, passer festbilder bare til vennegjengen du tilhører til hvor de kjenner igjen personene. Å se ukjente folk som er fulle er ABSOLUTT KJEDELIG for meg for jeg vet ikke hvordan de egentlig er. Det er mye gøyere å se mine venner som er fulle på bilder. Og det er blitt tatt mange bilder av meg med en ølflaske i hånden fordi jeg mener å drikke den
Pent lina Anders, har du vært i garden eller? :-)
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg synes også festbilder er særdeles festilig (ordspill ftw), spesielt når man kjenner folka på bildene. Trådstarter; hva er poenget ditt egentlig? at "alle andre oppfører seg som fjortisser og tar bilder av det"? For meg fremstår du som en drittunge som ikke får være med på festene/bildene og derfor må syte litt over det..helt ok det, men seriøst. Drikker man så drikker man, jeg går ofte rundt med flasker/bokser i hånden en held lørdagskveld og poserer fint foran kamera når kl nærmer seg 3 og siste pils har gått ned.
Trådstarter
46 3
Sitat av Fredrik2k
Ikke missforstå meg, jeg er 15 selv, JA jeg har vært borti fjortissfyll flere ganger. Øl er godt det, men måten disse fjortissene "fremfører" på er så idiotisk at det nesten blir pinlig. Drikk med stil =]
Vis hele sitatet...
Fint at folk leser postene her.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av windozer
Noob. Bare fordi du liker å innbille deg selv at øl* er godt, så mener du alle som har god smak er homser? Det er en ære å bli avbildet med Smirnoff sine produkt. Smak og effekt over "hva er sosialt akseptert og kult lizm".
Vis hele sitatet...
I min mening om alkohol, ser jeg på det som dennis leary "Alcohol has the same problems as drugs, It was fine when you left it alone, because then you had to like the taste of it.. but now NEW BUBBLEGUM SCHNAPS! the CRACK of alcohol!"

Inbille meg? hva vet du hva som foregår i hodet mitt?
Jeg ELSKER smaken av pils, fanta ligger på en tett nr2. men INGENTING slår smaken av en iskald carling i sommerbrisen.
Og nå så understreker jo du det fine alkoholforholdet vi har her i norge med uttallelsen "smak og effekt over sosial aksept": Drikk for å bli dritings.. for det er jo det som er "kult" for tiden.
Greit nok, folk blir fotografert med øl i hånda, men trenger jo ikke å
brife så evig at dem har en øl i hånda.

eks. http://www.home.no/ripz911/i40857547_91975_2.jpg
det er forresten tøffinga i klassen min, shit aaaaaaaaaz.
Sitat av Fredrik2k
Kall meg gjerne en grinebiter eller en tragisk jævel som gidder å bli provosert, men dette er hva jeg mener, og jeg liker å få det ut.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo som et sjokk hver gang noen oppdager at fulle folk oppfører seg dumt.
Jeg har vært med å lage et såkalt "fjortiss-hjemmeside"...
Siden 1999 har vi lagt inn bilder av alle festene vi har hatt.
Og siden 1999 har vi driti i folk som deg som skal hevde deg over alle andre.

Vi la ned morroa nå i november da de fleste av oss nå er så gamle(25-35!) at vi ikke kan ha fyllebildene på nett lengre. (Det hadde vært kjipt hvis elevene eller foreldrene til elevene til de av oss som er lærere eller barnehageonkler kom over bilder av oss i grisefylla.)

Men selv om vi ikke publiserer bilder offentlig lengre, så er ikke morroa over. Vi startet en gutteklubb som viderefører den gode stemninga fra partysentralen. Der tar vi FORTSATT bilder mens vi drikker. Vi drar på påsketurer til Sälen, vi har klubbmøter det ingenting blir avgjort fordi vi er drita...

Og verken du eller noen andre kommer til å klare å få meg til å slutte å synes dette er morro.

Ps. Når noen sier skål og samtidig tar et bilde. Hva skjer da?
Sist endret av Odne; 17. januar 2006 kl. 14:53.
Trådstarter
46 3
Haha, genialt André.
Enig med marsboer, Mye mere morro hvis det er bilder av kompiser.
Og BTW Det skrives Fjortis.
Trådstarter
46 3
"det" skrives ikke med stor D, selvom det i denne sammenhengen brukes etter "BTW" (Som egentlig skal ha et punktum etter seg). Og "fjortis" er ikke Egennavn - Er det gøy å være ordbok? Nei, nettopp. La oss fortsette diskusjonen.
Sist endret av Fredrik2k; 17. januar 2006 kl. 15:04.
Herregud, kan bare være sosiale utskudd som klarer å irritere seg over "fjortis kultruen". Gratulerer du stiller deg i en lang rekke med andre som ikke klarer å glede seg over livet.

Jeg har vært 14 en gang jeg også, og nei om jeg endte opp på et bilde med pilsen i hånda var det ikke fordi at jeg ville være kul å vise alle tatere som deg at jeg drakk, men rett og slett fordi jeg var ilag med gode venner og hadde det morro.
Vil bare henvise til http://www.vierkeege.tk/ for dette er kule gutter som har det fett på partyyyy!!11 *Ironi*
med fare for å gjenta ting: har du tenkt på at sidene kansje ikke var myntet på deg, men på den kretsen med folk som faktisk var der og kansje synes det er gøy å se bilder av seg selv og venner drita?
ikke alt på nettet er myntet på alle selv om det er tilgjengelig for alle...
at du da tar opp at du ikke liker hvordan de tenker er jo en annen sak som virker idiotisk å ta opp. Jeg vet at jeg verken vil eller kan like alt alle andre gjør. derfor har jeg mine venner og er ikke sammen med feks dine venner..


MVH
tidligere partyPROFILE webmaster
Sist endret av Psych|Com; 17. januar 2006 kl. 15:50.
Tror han sikter mer inn på fjortissene som tydelig (med f.eks kroppspråk) viser fram at "oi! se på meg! drikker jo! *wooaaw*" for å på en måte "hevde" seg i fjortissmiljøet, og at dette er tåpelig. (Forklarer på en "lett" måte ettersom det ser ut til at mesteparten her tar det personlig..(med grunn?)
jeg hadde en slik en side når jeg gikk i 9. og frem til GK.. hadde kjempesuksess blant de som var på siden og de som kjente dem, men de som ikke kjente folka der hata sida og slengte dritt på kommentarfeltet hele tida..

Det jeg skal frem til er set samme som noen poster over her, at man må tenke på hvem siden er pekt til.. Siden min endte opp med at vi passordbeskytta hele greia, men selv om vi gjorde det mista vi ikke mer enn 50 besøkende i måneden
Husk at fjortis er en tilstand og ikke et spesielt begrep kun ment for fjorten-åringer da.
Og de aller fleste har vel gått på snørra en gang i fylla, jeg gjør det fort på en fest jeg også, det kommer jo helt ann på hvor mye man har klart å presse i seg den siste tiden og hva for slags ville påfunn man har funnet på. Er ikke av den grunn en fjortis som kun er ute etter oppmerksomhet fordi jeg ligger i en pen haug på gulvet, men noen har bedre kordinasjon mellom sanser og nerver enn andre, og tryner derfor ikke så ofte.
Hehe, jeg har min formening om hva det betyr når samtlige på bildet holder ølflaska høyere enn hodet sitt for anledningen
Sitat av Dodecha
Inbille meg? hva vet du hva som foregår i hodet mitt?
Vis hele sitatet...
Du inbiller deg tydeligvis at alle som drikker smirnoff ice er homofile, generalisering..

Sitat av Dodecha
Jeg ELSKER smaken av pils, fanta ligger på en tett nr2. men INGENTING slår smaken av en iskald carling i sommerbrisen.
Vis hele sitatet...
OK.

Sitat av Dodecha
Og nå så understreker jo du det fine alkoholforholdet vi har her i norge med uttallelsen "smak og effekt over sosial aksept": Drikk for å bli dritings.. for det er jo det som er "kult" for tiden.
Vis hele sitatet...
Tror nok du misforstår litt. Er ikke snakk om å bli dritings nødvendigvis. Hva som er kult og ikke får være opp til andre å avgjøre...
jeg var mye mer forsiktig med alkoholen når jeg var 14 enn det jeg er nå. blir mye morsommere bilder av meg nå.
Sitat av drwho
Pent lina Anders, har du vært i garden eller? :-)
Vis hele sitatet...
Hvor ellers? 1. Gardekompani, først og fremst. Giv akt!
hehe! Angående fjortissfyll og slikt. Jeg er snart 21, og når jeg drikker blir jeg fortsatt ofte ufattelig full, og enten husker jeg ingenting fra de siste timene, eller så husker jeg det, men sier jeg ikke husker det fordi jeg er vanvittig flau over alt jeg gjorde.
Har ikke lest alle postene her nå, men en oppfatning jeg ofte sitter igjen med etter å ha hørt på slike som deg, er at det egentlig bare er en måte å vise skuffelse på. Selvfølgelig behøver det ikke å være slik i dette tilfellet, men ofte er det en vanlig reaksjon hvis du føler deg utafor, ikke blir bedt på fester og egentlig skulle ønske du hadde vært der. Hvor mange ganger har vi ikke hørt f.eks: "Jeg ble ikke bedt, men jeg hadde ikke giddet å dratt dit uansett." Ingen ting er kan vel være så ille som å se bilder av alle de som har det innmari morsomt, når du selv skulle ønske at du var der?

JEG HAR EN MISTANKE, om at du rett og slett er litt deppa fordi du ikke er helt med, og at å forsøke å heve seg over de andre og dermed la seg provosere av slike bilder er din måte å takle det på. Correct me if I'm wrong.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg tar mange bilder fra fester vi er på og holder.. Det kommer ofte øl og spritflasker fram i bildet, har ikke tenkt på det på den måten. Greia er jo at man har morsomme bilder av kamerat gjengen.

Alle har vært borti sniffe på kort fenomenet en eller annen gang da dem starta med å drekke. Viktig å ikke glemme det..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Synes det er dritmorsomt å se på fjortiser som ligger og ælger over hele golvet mens de brøler "Jeg er så fuuuuull!!!"! I alle fall så lenge det ikke er hos meg det foregår! :P
For da kan jeg peike på de og le barskt mens jeg smyger nedpå et par slurker til av den deilige ølen min som jeg antakeligvis har kjøpt på Lidl fordi jeg er en fattig arbeidsløs faen! He he...
Men anyways, ølet på Lidl er faktisk ikke til å se ned på! Det er faktisk ganske så godt!

Når det gjelder det å dra den klassiske "Jeg var så full, ass! Husker INGENTING!" så blir det bare for tåpelig! Hva er vitsen med å gå på en god fest, og ikke huske en dritt av alt det morsomme som har hendt?

Og det med at de holder ølflaska opp i kamera hele tiden er jo også bare teit.. Men så klart, viss noen sitter og holde flaska i hånda, så kan du jo ikke akkurat be de sette den på bordet for du skal ta bilde heller ;P

Selv, så liker jeg å koooose med ølflaska mi! :P Snille ølflaska! *klemme på*
Problem, officer?
thomasf's Avatar
At dere bryr dere For min del kan folk bare laste opp de bildenen de vil, hvor som helst. Jeg vil gjerne se bilder fra fester og lignende. Når vi for eksempel drikker en kveld og noen tar med seg digitalkamera, så kan det bringe glede til mange dagen etterpå dersom noen blir fotografert med halvåpne øyne og et gebrokkent smil :P Fatter ikke hva som er galt med det. Hver sin livsstil vet dere.
word up med proxick der... er faen ikke sjelden vi to havner forann kameraet i lag og gjør noe dumt utav oss.. men fy faen vi har det gøy!
Er vel kansje mulig at personer i bakgrunnen ikke vil være med eller, ved tanke for at man kansje ikke er 18, sjalu kjæreste, andre ting som skjer på festen man ikke vil være innblandet i og evnt at bildene kan missbrukes...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
true that, nenzo :P apropos... har du bilder fra forrige helg? syns å huske noen semi-sprø bilder der :P
Sitat av gæærn
Greit nok, folk blir fotografert med øl i hånda, men trenger jo ikke å
brife så evig at dem har en øl i hånda.

eks. http://www.home.no/ripz911/i40857547_91975_2.jpg
det er forresten tøffinga i klassen min, shit aaaaaaaaaz.
Vis hele sitatet...
Uff sånne bilder er jævlig støgge, men morsomme å gjøre narr av da
Problem, officer?
thomasf's Avatar
innerst inne tror jeg problemet deres er at dere ikke tåler å se at andre har det gøy :P
Sitat av Proxick
innerst inne tror jeg problemet deres er at dere ikke tåler å se at andre har det gøy :P
Vis hele sitatet...
Jeg har ihvertfall ingen problemer med å se på porno...
...hirrrr

at dem drikker øl er greit nok, men å brife med å holde en tom smirnoff foran trynet
sitt ser idiotisk ut.
jeg er så hissig enig med trådstarter.
tragisk ungdom som er dritings på 4 øl.. "eeeey, jeg har ikke balanse igjen, fordi jeg er så full" *alle ben og armer i lufta*- bilder er så standard fjortiss.

derfor det er greiest med hb før forspillet, slik at du er i god form nå alle andre stresser med å få alkoholen til hodet.