Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2031
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Stod i kassa på Rema idag, som jeg da gjør denne sommeren, og pipet varer for kundene. Plutselig sier en dame som stod å pakket ned varene sine at noen hadde glemt igjen brilleetuiet deres. Jeg så rompa på eieren av dette etuiet bevege seg i et passe godt tempo ut hovedinngangen og gadd ikke å stresse med å løpe etter pga kø.

Damen gav etuiet til meg og jeg la den bak kassa. ca 5 minutter etterpå ble det folketomt i butikken og jeg begynner å kikke på etuiet. Åpnet opp for å se om det var briller inni, eventuelt et navn eller lignende, men neida. Der lå det en fin klump med hasj presset mellom to mynter og noen veldig små piller pakket inn i plast.

Tok bare å lukket etuiet og la det på plass bak kassa og begynte å betjene noen nye kunder. Ikke mange minuttene etter ser jeg eieren komme inn hovedinnganen i en helvettes fart. Han ser meg løfte opp etuiet og jogger bokstavlig talt mot kassa for å hente det.

Jeg ga det tilbake og sa ingenting. Tror han skjønte at jeg visste hva det inneholdt pga smilet jeg gav da jeg ga det tilbake, men er ikke sikker Han stompa frem et passe nervøst takk før han igjen forsvant ut av butikken i en jækla fart. Så han ikke igjen.


Karen vi snakker om her var foresten ca 40 - 45 år gammel. Så ganske slitt ut, men hadde fine klær og fiskutstyr til mangen tusen. Med det han handlet (reker, øl og grillmat) Så virket det som han skulle på tur. Mest sansynligvis båttur senere den dagen.

Hva hadde dere gjort under en lignende situasjon?
Hva hadde skjedd med meg om sjefen fant ut av dette?
Sist endret av Bombasa; 12. juli 2010 kl. 19:51.
Hadde lakt det under kassa og sett om noen kom for å hente det, hvis ingen hadde kommet hadde jeg beholt det selv og kost meg litt ekstra den dagen!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av zevz Vis innlegg
Hadde lakt det under kassa og sett om noen kom for å hente det, hvis ingen hadde kommet hadde jeg beholt det selv og kost meg litt ekstra den dagen!
Vis hele sitatet...
Han kom da ca 7-8 minutter senere. Eller 2 minutter etter jeg oppdaget innholdet
Sist endret av Bombasa; 12. juli 2010 kl. 19:52.
Hadde gjort akkurat det samme. Latt karen kose seg litt og ikke sakt noe til sjefen i det hele tatt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Han kom da ca 7-8 minutter senere. Eller 2 minutter etter jeg oppdaget innholdet
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg nok gjort det samme som deg, men jeg hadde nok hat det i baktankene at jeg burde ha beholt det selv
Hvorfor i all verden skal man si noe til sjefen da?

Nei, jeg hadde behandlet det som vanlig hittegods.
Du gjorde det alle mennesker bør gjøre. Hva skulle du ellers ha gjort? Til de av dere som nevner sjefen, hva skulle han å gjort? Beslaglagt det? Politianmeldt det? Tror ikke det.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Gitt meg sparken for bevisst å ha gitt tilbake dop i hans butikk? I dont know? Spør dere jeg
Jeg ville gjort det samme. Det er ikke din jobb å jakte etter rusbrukere.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Stod i kassa på Rema idag, som jeg da gjør denne sommeren, og pipet varer for kundene. Plutselig sier en dame som stod å pakket ned varene sine at noen hadde glemt igjen brilleetuiet deres. Jeg så rompa på eieren av dette etuiet bevege seg i et passe godt tempo ut hovedinngangen og gadd ikke å stresse med å løpe etter pga kø.

Damen gav etuiet til meg og jeg la den bak kassa. ca 5 minutter etterpå ble det folketomt i butikken og jeg begynner å kikke på etuiet. Åpnet opp for å se om det var briller inni, eventuelt et navn eller lignende, men neida. Der lå det en fin klump med hasj presset mellom to mynter og noen veldig små piller pakket inn i plast.

Tok bare å lukket etuiet og la det på plass bak kassa og begynte å betjene noen nye kunder. Ikke mange minuttene etter ser jeg eieren komme inn hovedinnganen i en helvettes fart. Han ser meg løfte opp etuiet og jogger bokstavlig talt mot kassa for å hente det.

Jeg ga det tilbake og sa ingenting. Tror han skjønte at jeg visste hva det inneholdt pga smilet jeg gav da jeg ga det tilbake, men er ikke sikker Han stompa frem et passe nervøst takk før han igjen forsvant ut av butikken i en jækla fart. Så han ikke igjen.


Karen vi snakker om her var foresten ca 40 - 45 år gammel. Så ganske slitt ut, men hadde fine klær og fiskutstyr til mangen tusen. Med det han handlet (reker, øl og grillmat) Så virket det som han skulle på tur. Mest sansynligvis båttur senere den dagen.

Hva hadde dere gjort under en lignende situasjon?
Hva hadde skjedd med meg om sjefen fant ut av dette?
Vis hele sitatet...

Venta til fyren kom for å hente det såklart, også hadde jeg fortalt han at brillene var fine, med ett lite blunk..

Hadde vel ikke skjedd noe med deg? Du hadde vel ikke ropt til sjefen at det lå noe rart oppi der, eller sagt at det var hasj
jeg hadde bare latet som om jeg ikke hadde sett inni den, og hadde han spurt, hadde jeg vel lurt på om hvorfor han hadde en liten leire-klomp og noen mynter der xD
Hadde gjort akkurat det samme som deg, jeg, trådstarter! Flott
Tatt det selv å røyka det
Hadde tatt den selv vist ikke eier en hadde kommet tilbake, hadde han kommet hadde jeg sakt kos deg på en uskyldg måte og smilt. Hadde nok håpet på at eieren ikke kom tilbake da
Jeg hadde svelga alt det og hatt en fin dag
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Jeg hadde svelga alt det og hatt en fin dag
Vis hele sitatet...
Mistet jobb for en tur på hasj? Hvorfor...?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Mistet jobb for en tur på hasj? Hvorfor...?
Vis hele sitatet...
Folk trenger jo ikke merke det?
--
Enten ville jeg hatt et godt hjerte å gitt alt tilbake som du gjorde
Ellers ville jeg vel tatt ut pillene, og bønna for å kost meg selv den dagen.

Det er de eneste to svarene du kan få i denne tråden tror jeg, ta det selv eller gi det tilbake.
Ellers så fins det jo noen skikkelige typer da, som tar f.eks halvparten og sier at "Jeg anmelder deg ikke om jeg får halvparten" ^^ Da tjener du på det, med en ganske ok avtale.
Hadde vært en god borger og gitt mannen sine gjenglemte saker.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Folk trenger jo ikke merke det?
--
Enten ville jeg hatt et godt hjerte å gitt alt tilbake som du gjorde
Ellers ville jeg vel tatt ut pillene, og bønna for å kost meg selv den dagen.

Det er de eneste to svarene du kan få i denne tråden tror jeg, ta det selv eller gi det tilbake.
Ellers så fins det jo noen skikkelige typer da, som tar f.eks halvparten og sier at "Jeg anmelder deg ikke om jeg får halvparten" ^^ Da tjener du på det, med en ganske ok avtale.
Vis hele sitatet...
GOD avtale? Mer nøyaktig utpressing på en bemerkelsesverdig hyklerisk måte.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Folk trenger jo ikke merke det?
--
Enten ville jeg hatt et godt hjerte å gitt alt tilbake som du gjorde
Ellers ville jeg vel tatt ut pillene, og bønna for å kost meg selv den dagen.

Det er de eneste to svarene du kan få i denne tråden tror jeg, ta det selv eller gi det tilbake.
Ellers så fins det jo noen skikkelige typer da, som tar f.eks halvparten og sier at "Jeg anmelder deg ikke om jeg får halvparten" ^^ Da tjener du på det, med en ganske ok avtale.
Vis hele sitatet...
Klumpen var av god kvalitet. Myk, glinset og luktet som bare satan. Den var ca litt mindre enn en sukkerbit. Regner med du hadde blitt kukfjern og ikke hadde hatt sjanse til å sitte i kasse på stor rema butikk og multitaska til de grader.


Edit:
Regner jeg med iallefall..
Sist endret av Bombasa; 14. juli 2010 kl. 19:41.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hadde nok tatt en liten flis av klumpen før jeg hadde levert tilbake
Finnern er vinnern.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
La nå fyren få kose seg da

Han hadde jo rigget til med ræger øl og pølser!

Bare si til sjefen(om han oppdager det) At du ikke visste hva det var(hasjen) og det får være dems sak, du roter jo ikke i folk private saker?
Sist endret av Fleff; 14. juli 2010 kl. 23:33.