Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1095
Hei. Jeg har søkt om bortebostipend i år. og siden jeg er Halvt norsk men har svensk statsborgerskap, må jeg sende inn kopi av passet til faren min som er norsk. Prøvd å ringe inn til lånekassen, men det er for mange som ringer så jeg fikk ikke svar i dag.

Det jeg lurer på er: Kan man sende kopi av pass elektronisk. eller er det for sensitiv info, sånn at det må sendes med post. Og om jeg sender via post, må jeg da bare skrive referanse nr. til søknaden min på kopien av passet?

Takk for Saklige svar på forhånd
Send bilde som vedlegg via mail. Ikke last opp bildet på en side for så å gi ut en link. Burde gå fint.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvor sikkert det er kommer igrunn an på angående sikkerheten til e-post klienten din. men det er vel igrunn 99% sjanse for at du ikke har noe trojans eller noe som henter dine utgående mailer for å misbruke det. så dette vil nok gå bra. kjør norton/ccleaner/adaware etc på maskina først. om ikke de finner noe så går det bra. du sender til en "offentlig adresse" og de er påkrevd å ha høyeste sikkerhet på alt dem får inn. så å sende passkopi pr mail vil ihvertfall jeg anse som trygt
Slacker
Trådstarter
Om jeg sender via Lånekassen sin side så må jeg bare ha det som .jpeg
men jeg mener å huske å ha lest ett sted at man ikke kan sende sensitiv info via sidene demmes.

Har fått svar som er bra. Bare å slette den tråden her. har obviously posta den her på feil sted. beklager