Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3983
Hei!

Har nettopp bestilt meg en HTC tattoo som jeg får om noen dager. Tenkte å forberede meg litt og finne frem en del kule apps som jeg kan slenge innpå.
Vet at tattoo kanskje ikke er den beste tlf, men den passet budsjettet mitt!

Så, tilbake til spørsmålet, hvilken application anbefaler DU til min htc?
Vett ikkje om bra apps, men du kan nå se litt her kanskje
http://htcapps.com/

Såg ut som det var ein del der
Advance task killer er en utmerket app! Når du åpner et program i HTCen og går ut av det igjen så avsluttes ikke programmet automatisk, fordi det skal være enklere og raskere å komme innpå programmet igjen. Denne appen avslutter programmet slik at du sparer strøm og du kommer til å merke at mobilen reagerer raskere ettersom at du har mindre programmer i bakgrunnen.
Sitat av Noes Vis innlegg
Advance task killer er en utmerket app! Når du åpner et program i HTCen og går ut av det igjen så avsluttes ikke programmet automatisk, fordi det skal være enklere og raskere å komme innpå programmet igjen. Denne appen avslutter programmet slik at du sparer strøm og du kommer til å merke at mobilen reagerer raskere ettersom at du har mindre programmer i bakgrunnen.
Vis hele sitatet...
Med Android 2.x så er dette unødvendig, da den tar seg av dette utmerket selv. HTC Tatto er vel Android 1.5 så da går det an å bruke den.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Med Android 2.x så er dette unødvendig, da den tar seg av dette utmerket selv. HTC Tatto er vel Android 1.5 så da går det an å bruke den.
Vis hele sitatet...
Hvordan tar Android 2.X seg av dette selv? Har sett flere folk skrive dette, men prater dere om Instillinger > Applikasjoner > Kjørende Tjenester? Isåfall er jo denne tjenesten mye mer tungvindt enn Advanced Task Killer. Hvis dere prater om noe annet som jeg har gått glipp av, vær vennlig og informer meg?
Sitat av flue Vis innlegg
Hvordan tar Android 2.X seg av dette selv? Har sett flere folk skrive dette, men prater dere om Instillinger > Applikasjoner > Kjørende Tjenester? Isåfall er jo denne tjenesten mye mer tungvindt enn Advanced Task Killer. Hvis dere prater om noe annet som jeg har gått glipp av, vær vennlig og informer meg?
Vis hele sitatet...
Da lukker du prosesser som ikke er klar for det, som kan trege ned systemet. Med 2.X så lukkes de automatisk når systemet ikke lenger har bruk for de, eller at du ikke bruker de.
Sist endret av kengro; 17. juli 2010 kl. 19:22.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Terminal emulator er et must! Ellers vil jeg anbefale deg å roote den, og installere Wireless Tether.
Dette kan og være en nyttig link. Klikk og les om alle de forskjellige applikasjonene. Gå på "Top free apps"

http://www.android.com/market/#app=com.com2us.HG
Sist endret av Liverbird; 18. juli 2010 kl. 22:26.
Handcent SMS. Mye bedre enn den standard SMS-klienten.
FxCamera - kameraet på Tattoo er bajs, så du kan like godt gjøre noe gøy med bildene.
Opera Mini - bruker mindre datatrafikk og er raskere enn standard-browseren.
Twidroyd for twitter.
Barcode scanner - praktisk f.eks. for å lese QR-koder med lenker til apps osv.
Evernote - beste notattagningsløsningen man får.
XBMC Remote - forutsatt at du bruker XBMC på PCen da
Når noe virker for godt til å være sant så er det som oftest det.
Men jeg tviholder meg til det lille håpet jeg har om at dette skal være gjennomførbart på min HTC HD2: http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2860

Innspill?
VLC Remote. Digg å ha hvis du ser på film/serier med en pc koblet til tv og du må gå fram og tilbake for å skifte episode, pause,dempe/skru opp lyden osv.
Noen som veit hvordan jeg finner fram til paid apps på telfonen? Finner det ikke . DESIRE
Vi i Norge har ikke muligheten til å kjøpe applikasjoner via Android Market - yet.
Det du derimot kan gjøre er å laste ned Market Enabler og ved hjelp av den applikasjonen lure Android Market til å tro at du befinner deg i et område der det er tillatt med paid apps.

Download: http://code.google.com/p/market-enab...er_latest.html
Sist endret av s1gh; 21. juli 2010 kl. 20:42.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av flue Vis innlegg
Hvordan tar Android 2.X seg av dette selv? Har sett flere folk skrive dette, men prater dere om Instillinger > Applikasjoner > Kjørende Tjenester? Isåfall er jo denne tjenesten mye mer tungvindt enn Advanced Task Killer. Hvis dere prater om noe annet som jeg har gått glipp av, vær vennlig og informer meg?
Vis hele sitatet...
Gjennom Android API, som har blitt sterkt forbedret i Android 2.x.