Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1599
Heisann, noen som vet hva årsaken til dette kan være? Det fungerte helt fint før, men nå plutselig så henger det seg helt opp, det faller ut også kommer det tilbake igjen med en gang, men er utrolig irriterende siden msn og andre programmer driver å logger inn og ut hele tiden + det gjør det litt vanskelig med nedlasting og...
Snakket med BKK, de skyldte på at det var pga at det var så mange i denne blokka som har Altibox og at det fører til at frekvensen kødder seg, men det er jo akkurat det samme som skjer om jeg bruker kabel - har jo ingenting med det å gjøre da ?

Det varer i sånn min 2, max 10 minutter så faller det lynkjapt inn og ut, msn, poker, torrenter, spill w/e blir dissconnecta
Måten det dissconnecter på er som at man skulle ha dratt ut kabelen, er ikke noe delay eller noe bare akutt dissconnect (Får ikke opp noe på nettverkskorte når det skjer)
Dersom problemet også oppstår når du kobler til med kabel har det ingenting med forstyrrelse på trådløse frekvenser å gjøre, så da må du forklare problemet bedre for BKK.
Trådstarter
3 0
De nautene som sitter i den telefonen der vet ikke forskjellen på en kniv og en gaffel for å si det sånn....
Men det er GANSKE sikkert at det er BKK sin feil? isåfall så ringer jeg dem opp igjen i morgen, får jeg enda ett naut som bare skylder på hva en annen har sagt han skal si til enhver problemstilling så går jeg opp å lager litt terror på kontoret dems
Ta kontakt med BKK, så logger de seg på hjemmesentralen din og finner ut av det. Kan hende de må overvåke "linjen" en stund for å se hva som skjer.

Jeg tror de ender opp med å bytte hjemmesentralen din.
Har ikke vært mye feil på dem, men det hender.

Lykke til
Sitter du bak en ruter/switch? Prøvd med en annen kabel? Like greit å prøve det med en gang, BKK vil spørre deg om det uansett
Sitat av Nickvaage Vis innlegg
De nautene som sitter i den telefonen der vet ikke forskjellen på en kniv og en gaffel for å si det sånn....
Men det er GANSKE sikkert at det er BKK sin feil? isåfall så ringer jeg dem opp igjen i morgen, får jeg enda ett naut som bare skylder på hva en annen har sagt han skal si til enhver problemstilling så går jeg opp å lager litt terror på kontoret dems
Vis hele sitatet...
BKK kjører vel Lyse som leverandør om jeg ikke tar helt feil.
De har en support avdeling som har peiling ihvertfall, så om BKK's kundeservice ikke kan hjelpe deg krev at de sender problemet ditt over til dem. De kan sakene sine.
Trådstarter
3 0
Nope, går rett i den lysaa boksen eller hva de nå heter (orker ikke reise meg det er ihvertfall boksen som gå fra BKK), noe som veldig mange klager på for de gir ikke ut kodene du trenger for å logge på ruteren (192.168.x.x greia))
Får bare tilgang til en basis versjon på mine sider på bkkfiber.no

Og har prøvd alt, 2 kabler, 2 pcer, trådløst, resetta, knalla til pc skjermen, kasta musa i veggen (Den funker ikke lengre=/), ja you name it....

Btw, om det er den lyse ruteren på veggen, finnes det ikke noe på markedet man kan bruke istedet?
Selvom bkk skriver med store bokstaver over alt på papirer man får av dem at d er strengt ulovlig å bytte ut denne (Det er vell fordi om du går inn og skifter på adresser så fucker du opp hele bkk høhø), men d driter jeg i, vil bare ha ett nett som faktisk fungerer...