Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2820
Kunstner spiste baby

Av MORTEN ØVERBYE

(VG Nett) Channel 4 har fått britiske TV-seere til å rase over en dokumentarfilm der en kinesisk kunstner spiser en død baby.


- Dette er en tankevekkende film om ekstrem kunst i Kina, hevder den
britiske TV-stasjonen.

Dokumentaren som har fått britiske politikere og mediekritikere til å fordømme stasjonen, skal etter planen sendes torsdag denne uken.

I dokumentaren viser kunstneren Zhu Yu bilder av seg selv der han skyller et barnelik i en vask før han putter avskårne kroppsdeler i munnen.

- Kristen tro

Nyhetsbyrået Reuters har fått se deler av det omstridte programmet. Der hevder kunstneren at han forsøker å uttrykke sin kristne tro.

- Jesus blir alltid forbundet med død, blod og legeme, sier han.

Kunstkritikeren Waldemar Januszczak, som har laget programmet, forsvarer dokumentaren med at «dette er en kunstner som lider for sin kunst på et guddommelig plan».

- Jeg ventet å bli skremt av ham, men jeg fant en mann som var fredfull og sjarmerende. Når kameraene ble slått av, innrømmet han at han kastet opp to ganger før han spiste babyen. Men det var viktig for ham, så han tvang seg til det, sier Januszczak.

Han beskriver Zhu Yu som «Kinas mest beryktede samtidskannibal» og bekrefter at kunstneren i virkeligheten spiste babyen.

Kina protesterer

Også den kinesiske ambassaden i London har protestert kraftig mot programmet, men Channel 4 står fast på at det skal sendes.

- Programmet er kontroversielt og vil sjokkere noen seere, men vi vil advare seerne før det sendes, sier en talsmann for kanalen til avisen The Guardian.

Det britiske kringkastingsrådet sier til avisen at de ikke vil uttale seg om et program før det er sendt.



(VG NETT 01.01.03 kl. 12:10)
Vis hele sitatet...
Burde Channel 4 stoppe sendingen, eller burde de fortsette som planlagt ?


Personlig mener jeg at de burde fortsette. Det er tross alt en dokumentar, og dette viser bare en måte å uttrykke en mann sin religiøse tro.
men herregud! og sende på tv at en gæren kinesisk mann spiser en baby blir helt tulette. Alså, hvem vil virkelig sitte og se på en svett mann sitter og spiser en baby? Det er jo helt groteskt, uansett troen til denne "kunstneren". Og spise en død baby kvalifiserer til stengt klinikk syns jeg
Hvor i helvete fikk han tak i den døde babyen da? Tviler på at det er noen som vil gi bort babyen til en som spise den? Dette er rett og slett kvalmt!
SKal ikke forundre meg om at han har kjøpt den på et sykehus eller noe, er jo så fattige der nede, selger sikkert hva som helst.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det bare jeg som tenker på den 'gamle' bildeserien av en eller annen fyr som spiser noe som ligner på en baby iaffal, når de leser dette?
Fy faen! Slik gjør meg sikkelig kvalm..
bon apetite

kunstnere gjør alt for oppmerksomhet.
han skulle vært stengt inne.. Når ble kanibalisme en kunst?
Hadde det vært noe han gjorde med seg sjøl...Noe som gikk ut over han hadde jeg kanskje respektert det. Som de munkene i Vietnam som tente fyr på seg sjøl offentlig som en demonstrasjon på USA's samarbeid med sør-vietnam. Det er sterkt!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hmmz. kjeder meg.. kanskje jeg skal få tak i en død baby og spise den mens jeg får noen til å ta bilder av meg mens jeg gjør det?? eller... fy faen. sånne folk er motbydelige.

"Når kameraene ble slått av, innrømmet han at han kastet opp to ganger før han spiste babyen. Men det var viktig for ham, så han tvang seg til det" Mhm, jeg vil TVINGE meg til å spise en baby. Du kan ikke synes at det er så jævelig ille, når du tilogmed har fått tak i en død baby. (Burde jo ikke være noe problem da Kina kaster jo barn oftere enn de kildesorterer. Noe stæsh med at en familie kan kun få så og så mange gutter og jenter pga befolkning osv..) Men alikevel.... Sånne som han burde vært stengt inne og nøkkelen kasta til havs
Kunstner = Sprø person.
Jeg er av den mening at ingen kunstnere er ved sine fulle fem.
Man må være gal for å skape store ting.
(Selv om dette var helt motbydelig)
Hmm.. så noe sykt på www.b0g.org her en dag.. Lurer på om det kan ha noe med denne kunstneren å gjøre...
nå ble jeg sulten...
noen har muligens glemt medisinen sin idag ja..
offf...fy faen, snakk om psyko!
Nei takk, jeg har allerede spist...
nam, pizza er godt


Det er grenser for selv yttringsfrihet
Takk for maten...
Vis hele sitatet...
Er dette fra dokumentargreien eller er dette noe annet?
Det er samme greia ja Yum yum gimme sum
ÆSJ ÆSJ ÆSJ! nå har jeg en klar grandiosa i ovnen, som jeg tror jeg kanskje skal gi til noen andre i familien. fikk plutselig ikke så lyst på mat.
Ser værtfall ut som ungen var grillt. Hadde vært verre om den hadde vært rå liksom, men uansett, syke kineser
Opprinnelig postet av chaOs
Ser værtfall ut som ungen var grillt. Hadde vært verre om den hadde vært rå liksom.
Vis hele sitatet...
Kid sushi... eller noe.

Men uansett; barn er jo næringsrike da. Masse protein.. Vitaminer... Mineraler. "Å spise småbarn" er vel knapt noe nytt? Ikke spesielt hårrreisende heller i forhold til f.x. å spise sin egen avkappede, grillede penis sammen med sin homofile elsker før man lar seg myrde og bli fortært... (Slik som en siemens-engineer gjorde i desember eller noe.) Ack. Skikken med å spise småbarn i kina har vel røtter langt tilbake i tid, da man spiste mennesker for å overleve sult katastrofer. Les om "Albert Fish" eller hva han het på crimelibrary.com

Barn er sundt, året rundt. *tralala*
tror det har vært et bilde på www.rotten.com engang, der en riskoker spiste et barn...
Jeg synes ikke programmet burde sendes på tv. Å spise en baby er helt sykt. Man burde ikke oppmuntre slike syke folk. Det spiller ingen rolle hvorfor han spiser ungen, det er motbydelig uansett.
hewhe...kanskje det smakte godt??
ææææææsj, tror ikke han har det så bra.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
La nå han spise døde unger i fred, jeg har selv smakt litt på føttene til en død baby å det smaker ganske greit.. Selv om jeg foretrekker gamle damer.
Familie medlemmer eller, tnt?
Jeg blir litt skremt over medlemmene av dette forumet .
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Vel, etter det jeg har HØRT, så skal menneskekjøtt smake litt som kylling, men ikke vet jeg. Som sagt, det er bare noe jeg har hørt!
Alt smaker som kylling. Hvis man ikke har smakt noe kommer man unna ved å si "Smaker omtrent som kylling". Tror nok en baby smaker som gris, siden grisen er det dyret vi spiser som ligner mest på et menneske.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg har ellers hørt at menneskekjøtt er litt mer søtlig i smaken...
jeg syntes det smaker kylling.. *tygge litt på segselv*
øøh...

klikk

tror det var disse bildene som også lå på rotten.com
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
FUCK!!! That's Discusting!!!
la de nå forfaen sende det. folk kommer ikke til å se på det uansett. who cares? han er bare en psyk, psyk mann som har fått for seg at å spise en baby kan settes i sammenheng med religion, som også er noe av det sykeste som eksisterer i denne verden.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Tror det er første gang jeg er enig med deg i noe Mia. Religon er SYKT!!!
visste ikke at du pleide å være uenig med meg i noe engang jeg, hofshoe.

men om han mannen er så dum at han vil spise en dødt spedbarn, så herregud. dytt i han no stæsj så han får hjernen sin på plass der den hører hjemme igjen.
Det beste på menneskekroppen skal vist være underarmene, skal vist smake karamell aktig, hmm
Opprinnelig postet av arniemar
øøh...

klikk

tror det var disse bildene som også lå på rotten.com
Vis hele sitatet...
Jepp der fant du akkuratt de jeg snakket om.......

f