Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1073
Hei
Har lagret kanskje 500 bilder på en DVD-R som en backup. Men nå sist så fikk jeg ikke skrivd til den. Jeg ser heller ikke filene som jeg vet ligger der. Men platen leses av maskinen, og vises som halvfull.... Når jeg prøver å brenne et nytt bilde så får jeg at det kan være noe feil med disken, men ikke hva. Så spyttes plata ut igjen. Bruker det programmet som fulgte med Win7. Ser ikke noe hakk eller riper på plata. Har prøvd forskjellige recovery verktøy, men uten hell.

Hva har gått galt, og kan noe gjøres for å redde bildene? Veldig takknemmelig om noen tar seg tid til å hjelpe en stakkars newbie.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det kan vel virker som oddsen er at plata ikke er rewritable...
Trådstarter
Kan så være Men hvorfor får jeg ikke sett filene som ligger der, slik at jeg får flyttet dem? Jeg har alltid sjekket at bildene faktisk var der etter hver "økt".
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk først om det er rw plate, kan hende de kun har ligget i en liste klar til å brennes.

Det du har gjort regnes uansett ikke som backup
Trådstarter
Helt sikkert DVD-R, ja.... Står på plata. Og jeg finner ingen filer som er klar til å brennes. Om jeg har lett på rett sted da;
(C:Users\Vale\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn)
Sist endret av Vale; 4. august 2012 kl. 13:05.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av Vale Vis innlegg
Helt sikkert DVD-R, ja.... Står på plata. Og jeg finner ingen filer som er klar til å brennes. Om jeg har lett på rett sted da;
(C:Users\Vale\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn)
Vis hele sitatet...
Du må ha RW for at du skal kunne lagre mer enn en gang på platen
Trådstarter
'key, skjønner... Er det kjørt da? Hva med filene jeg lagret første gangen, da plata var ny?
Hvordan har du brent den? DataDVD, LydDVD etc.?
Trådstarter
Vet ikke Brukte som sagt programmet som ligger inni Win7.... Hadde to vindu åpen og bare dro over dem jeg ville ha, så trykte jeg "Burn to disc". Gjorde ikke mere valg enn det, mener jeg å huske.

Synes det er rart at plata oppgis å ha kun 2GB ledig plass. Hva er det som tar plass?
Trådstarter
Noen som har erfaring med PhotoRec? Fant nettopp bildene jeg trodde var tapt. Så glad!! Raskt og enkelt å bruke, og helt gratis. Funket for meg i alle fall!

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec