Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2519
Bruker flittig Pirate Bay og Isohunt, men det er jo ikke alt de har. Når jeg søker etter filer jeg ønsker, dukker de som regel opp på betalingssider. Helt ok å betale for dette, men der er helt sikkert mye snusk på mange av disse sider (hvilket både jeg og mitt virusprogram har erfart )

Vil derfor høre, om noen her vet om betalingssider som er heeelt trygge å laste ned torrents fra? Gleder meg til deres svar!
Sist endret av Devena; 2. oktober 2011 kl. 11:23.
Bruk torrentz, det er en søkemotor. Finner du ikke det du leter etter der så kan du prøve å få bruker på en lukked torrent side.

De der som vil ha deg til å betale, det gir deg ikke et større utvalg. De bare gir deg bra hastighet, uansett er det meste av det bare spam og dritt.
drit i torrents. om du først skal betale, bruk usenet.
Hvis du først skal betale for slikt så kan du likegodt skifte fra BitTorrent til Usenet...

Edit: Selfølgelig kom alexanderb meg i forkjøpet.
Sist endret av JohnMichael; 2. oktober 2011 kl. 11:26.
Devena's Avatar
Trådstarter
8 2
Takker for svar. Er ikke så rå på alt dette, så må stille noen tilleggsspørsmål.

OberstApfel; Når jeg søker på torrentz, er de så trygge de linker som kommer som svar på søkeresultatet?
Lukked torrentside?. Noen du kan anbefale her?

Alexanderb og JohnMichael; hva er Usenet? Kan dere poste en eksakt link? Mange treff når jeg googler.
torrentleech
Er det lov å linke til torrentsider?
Devena's Avatar
Trådstarter
8 2
Nei, det er det kanskje ikke... Beklager oppfordring!
Har ikke erfart noe snusk med torrentz

Siden søker bare igjennom en haug med andre torrentsider, og linker til de beste, derfor er det like mye snusk på torrentz som på sidene de linker til
Herregud. Hva med å kjøpe det i en (nett)butikk når du like gjerne skal betale? Mye raskere DL, mye bedre kvalitet og mye bedre samvittighet. Sikkert like billig også.
Sist endret av Grix; 2. oktober 2011 kl. 13:32.
Alt av betaling til torrentsider går mer på nedlastningshastighet, fremfor utvalg. Om du betaler for torrents, kan du like godt kjøpe det i (nett)butikk?
Hvem er det som gidder betale for torrents? Vær litt tålmodig og vent på ledig plass i torrentbytes eller skaff deg en invite til torrentleech.

Om det virkelig brenner på dass i dette øyeblikk så kan jeg anbefale Isohunt, er veldig lett å sjekke kommentarer på at det du laster ned er the real deal.
Devena's Avatar
Trådstarter
8 2
Takk for svar TobNor, godt å vite at linkene er rimelig trygge.
Og takk til Mussgaas og Wiggles for fin info!
Sist endret av Devena; 2. oktober 2011 kl. 13:47.
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Bruk torrentz, det er en søkemotor. Finner du ikke det du leter etter der så kan du prøve å få bruker på en lukked torrent side.

De der som vil ha deg til å betale, det gir deg ikke et større utvalg. De bare gir deg bra hastighet, uansett er det meste av det bare spam og dritt.
Vis hele sitatet...
Nå fikk du en KP, men jeg skulle egentlig bare sitere. Torrentz er ikke så fryktelig nøyaktig at det gjør noe. Jeg forsøkte å søke på "Se7en" der og beste treff hadde ca. 630 seeds. Det samme søket på BTjunkie gir 4000 seeds.

Det kan med andre ord lønne seg å finne en haug med torrentsider og søke på hver enkelt fremfor å bruke en samleside som torrentz.
Har brukt easynews.com i over 10 år selv og er kjempefornøyd
Trygt er det også..
Kjenner du ikke noen som har en konto på en privat tracker og som kan gi deg en invitasjon? Har brukt det så lenge jeg kan huske, og der kommer ting veldig kjapt. Det beste av alt er at her betaler man ingenting (uten om å støtte produsenten ved å kjøpe utgivelsen dersom du finner den interessant) og det er tryggere mtp. virus og piratjegere.
Sitat av Marlos Vis innlegg
Nå fikk du en KP, men jeg skulle egentlig bare sitere. Torrentz er ikke så fryktelig nøyaktig at det gjør noe. Jeg forsøkte å søke på "Se7en" der og beste treff hadde ca. 630 seeds. Det samme søket på BTjunkie gir 4000 seeds.

Det kan med andre ord lønne seg å finne en haug med torrentsider og søke på hver enkelt fremfor å bruke en samleside som torrentz.
Vis hele sitatet...
nå er vel BTjunkie også en slik samleside?

Uansett vil du vel egentlig helst inn på lukkede sider der du må ha en viss ratio for å ikke bli pælma ut. Frem til da burde isohunt/btjunkie/whatever finne omtrent alt.
Sist endret av ulldott; 2. oktober 2011 kl. 14:53.
Sitat av Devena Vis innlegg
Takker for svar. Er ikke så rå på alt dette, så må stille noen tilleggsspørsmål.

OberstApfel; Når jeg søker på torrentz, er de så trygge de linker som kommer som svar på søkeresultatet?
Lukked torrentside?. Noen du kan anbefale her?

Alexanderb og JohnMichael; hva er Usenet? Kan dere poste en eksakt link? Mange treff når jeg googler.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet
Akkurat hvilken Usenet provider du velger er samma eff. Selv klarer jeg meg fint med www.giganews.com
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvis du allerede skal betale for det hvorfor ikke bare kjøpe det? Da har du loven på din side attpåtil
Devena's Avatar
Trådstarter
8 2
Tuusen takk for masse fine svar! Og Carperno, har fått en invitasjon! :-)

Grix og EvenBratsberg: Har full forståelse for deres moralske oppstødd, men i dette tilfelle er det en bestemt grunn til at jeg har laget denne tråd. Deiligt for dere at dere kan vandre videre i livet med god samvittighet, sikkert en deilig følelse!
Sist endret av Devena; 2. oktober 2011 kl. 22:02.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Hvis du allerede skal betale for det hvorfor ikke bare kjøpe det? Da har du loven på din side attpåtil
Vis hele sitatet...
Ja, litt ironisk at han skal betale for å laste ned gratis

TPB holder for meg. Får alle filmene jeg vil ha på 10 min
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja, litt ironisk at han skal betale for å laste ned gratis

TPB holder for meg. Får alle filmene jeg vil ha på 10 min
Vis hele sitatet...
man betaler for å slippe kø. slipper ratio uploads som kan være ett stort problem hvis man laster ned mye. man finner det man trenger og kan føle seg trygg på hva man laster ned i forhold til tpb. man har 100% hastighet 24/7 så å laste ned store filer på flere gb tar ikke noe lang tid om man har en ok linje.
pluss man får som regel andre div fordeler hvis man er en støtte partner.
prisen man betaler for dette er ikke mye men man får mer igjen.
dette er det mange som setter pris på.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Alden Vis innlegg
man betaler for å slippe kø. slipper ratio uploads som kan være ett stort problem hvis man laster ned mye. man finner det man trenger og kan føle seg trygg på hva man laster ned i forhold til tpb. man har 100% hastighet 24/7 så å laste ned store filer på flere gb tar ikke noe lang tid om man har en ok linje.
pluss man får som regel andre div fordeler hvis man er en støtte partner.
prisen man betaler for dette er ikke mye men man får mer igjen.
dette er det mange som setter pris på.
Vis hele sitatet...
Vell har selv ikke møtt på problemer med tpb så ser ikke vitsen med og betale, skal du først betale er det like greit og støtte de som har Lagd det og kjøpe den
Drit i torrent, kjøp deg rapidshare + internet download manager
Enig med apedop. Avaxhome ftw Har nesten ikke brukt torrenter etter at jeg oppdaget denne gullgruven....
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av rubob Vis innlegg
Har brukt easynews.com i over 10 år selv og er kjempefornøyd
Trygt er det også..
Vis hele sitatet...
Mye billigere med astraweb, brukte dette i 2 år.
195kr for 3mnd med full hastighet.

Fikk deretter fiber å har nå så god ratio att jeg ikke trenger betale for noe.

260kr for 3mnd på torrentleech og der er langt ifra like mye som på usenet.
Sitat av Vale Vis innlegg
Enig med apedop. Avaxhome ftw Har nesten ikke brukt torrenter etter at jeg oppdaget denne gullgruven....
Vis hele sitatet...
Hva er det denne gullgruven har som ikke en privat tracker kan tilby? Makser 100mbit i nedlasting der. Koster ingenting og TV-releaser kommer gjerne timer etter at det er sendt i USA. Film og spill dukker også opp raskt. Dessuten så koster det ikke ei krone.
Sist endret av caperno; 3. oktober 2011 kl. 15:02.
Utvalget er vel det samme, tenker jeg. Hastigheten på torrenter er avhengig av hvor flinke folk til å seede. Er du ute etter litt spesielle og sære greier, kan hastigheten bli elendig. På avax er du i alle fall sikret stabile hastigheter. Slipper gnålet om dårlig ratio også.
Mulig det er annerledes på private trackere, som f.eks. Pedro. Men slike siter krever invites og anbefalinger fra både paver og presidenter, virker det som.

Har lastet opp en del også (på demonoid), og merker godt at det er mye "hit and run", og veldig lite takknemmelighet. Folk kan i det minste si takk J**ig frustrerende etterhvert, skal jeg si dere.