Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 5484
Lurte egentlig bare på hva folk synes om at russerne driver øvelser i disse områdene.
orker ikke skrive alt om situasjonen så refererer til http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/11/520894.html
blir lit nervøs når de leker rundt oss. så synes jeg det er veldig merkelig at Norge ikke har markert at de er tilstede med jagerfly osv. det at russerne driver øvelser i internasjonalt farvan er forsovet greit , men at de driver mellom olje platformene våre og utfører øvelsen uten å informere andre land synes jeg ikke er greit og derfor burde norge markere seg mer.
Det kan virke litt suspicious det de driver med.

Men tror forsåvidt ikke Russland er så dumme at de prøver seg på noe.
Eller kansje de er så smarte og gjør det? Gud vet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
De kunne da ha wipet ut Norge lenge før noen fikk satt i gang noe motangrep?
Russiske rekokniseringsoperasjoner gir ikke engang rom for diskusjoner mener nå jeg. Hvorfor skulle de ønske å føre et angrep mot NATO?

De ønsker å briefe litt, men så trekker de seg raskt tilbake. Etter kaoset i nordsjøen tolker jeg det ditthen at de kommer med, om enn noe sublim, unnskyldning ettersom de avslutter øvelsen på oppfordring fra Kystvakta.

De fortsetter stille og rolig til sin nye base i middelhavet. Her ønsker de og øve på krig i mildere temperatur, akkurat som sydeuropeiske land kommer til Norge for å øve på vinterkrig.
I tilfelle de skulle ha okupert norge i løpet av en dag lurer jeg på hvor mye det hjelper å være NATO medlem osv:P
Sitat av wicked700
I tilfelle de skulle ha okupert norge i løpet av en dag lurer jeg på hvor mye det hjelper å være NATO medlem osv:P
Vis hele sitatet...
Nato og FN ville ha gidd en krass uttalelse til Russland, men siden alle store millitær styrker er i irak og afghanistan så er det vel ikke så mye noen kunne gjort...
Sist endret av zlamaniac; 11. desember 2007 kl. 22:33.
er vell ikke så mye de hadde tørt å gjordt heller?!:P
Nå er det sånn at Tyskland og Frankrike fortsatt er store militærmakter, og (basert på absolutt ingenting) de har ikke noe særlig med styrker i Irak, utifra sånn som jeg har forstått det.

Lurer på om 3. verdenskrig utløses av Russland eller Iran..
Jeg har ikke lest eller fordypet meg noe serlig i dette, så dette er vell bare spekulasjoner:
Norge er vell et land som mangen står i gjeld til.
Så jeg tenker at en del land kunne ha profit av at Norge gikk på ræv.

Jeg tenker også at når det kommer til hvor mye resten av verden er avhengig av Norsk olje tilsvarer Norsk olje noe på linje med et runk i havet på verdensbasis, de kan vell uansett kjøpe den billigere av russerene?

Vi har ikke serlig stort militær heller, og ikke gjør vi oss til stor nytte i verden? (Jeg vet ingenting om temaet, jeg bare anntar)

Så slik som jeg ser det kunne mangen tjent på at Norge var vekke.
Tror ikke så mange hadde tørt å røre Norge hvis vi ble okupert av redsel for hva Rusland kan gjøre
3WW la oss si at Rusland okuperer oss å USA eller frankrike svarer med å bombe Russland da er den vell i gang.
Russland har jo i det siste trappet opp militæraktiviteten i nordsjøen, med flere flytokt osv. Tviler neppe det er noe mer enn god gammeldags show off. Den økonomiske veksten i Russland de siste årene har gjort at militæret har mer å rute med.

Hvis Russland hadde invadert Norge, så synd for oss. NATO hadde vel kommet på banen etterhvert, men kan vedde på de hadde brukt lengre tid på å få fingeren ut enn det de gjorde i 2001...
Nå lurer jeg på hvor lett det er å innvadere Norge ass =/ I og med at det var krigsskip i nordsjøen og det ble vel ikke gjort så mye med det, jagerflyene deres tvang norske helikopter til å forlate luftrommet . Tenk om de skulle innvadere oss! >.<
Dere ser ikke det store bildet, de jagerflyene som står på dekk på hangarskipet er ikke vanlige krigs fly, de er spesial utstyrt med diverse kamera, for å spionere på den norske oljenærlingen. Dette er del 2 i hvordan utvinne shtokman feltet på den mest lønnsome måten. Del 1 var å lure Statoilhydro til å tro at de skulle få være med på utbyggingen. Eller ikke.

uansett, de kommer med et hangaskip, og et par jagerfly som leker seg litt og vi får tvangstanker om invasjon? Er nok bare noen russere som vil vise seg litt frem.
Ja.. tivler på at de ville gjordt det siden det hadde på jo skapt mye uroligheter og kanskje verre ting.
men de har i det siste trappet opp militæraktivitetensin også ved å ha store øvelser med China
Dette skjedde i internasjonalt farvann, der "alt" er lov. Men man kan lure på om kystvakten/miltæret var informert om øvelsen.

btw, hvis jeg fløy et ikke-militært transporthelikopter og støtte på et russisk jagerfly hadde jeg også snudd på flekken...
Norge er ikke beseiret på én dag allikevel. Eneste vei til oss er via nord, og det er det _vanskelig_ å komme gjennom. Vi har litt forsvar vi også. Etteretning hadde oppdaget troppebevegelser også.
Sitat av exuz
Dere ser ikke det store bildet, de jagerflyene som står på dekk på hangarskipet er ikke vanlige krigs fly, de er spesial utstyrt med diverse kamera, for å spionere på den norske oljenærlingen. Dette er del 2 i hvordan utvinne shtokman feltet på den mest lønnsome måten. Del 1 var å lure Statoilhydro til å tro at de skulle få være med på utbyggingen. Eller ikke.

uansett, de kommer med et hangaskip, og et par jagerfly som leker seg litt og vi får tvangstanker om invasjon? Er nok bare noen russere som vil vise seg litt frem.
Vis hele sitatet...
Forstod ikke om jeg skulle ta den første delen din seriøst.. sorry, men om den var useriøs er du nok ikke min kandidat til gruppens årets mr. ironi/sarkasme.
tror ikke det har så mye å si hva vi opdager og ikke opdager vis de går inn for å ta oss
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Noe av det som skremmer litt er at Russland har en god del uran. Uran har potensiale til å bli atombomber. Jeg tror ikke noen ville likt at Oslo ble det nye Hiroshima...
Sitat av robhol
Noe av det som skremmer litt er at Russland har en god del uran. Uran har potensiale til å bli atombomber. Jeg tror ikke noen ville likt at Oslo ble det nye Hiroshima...
Vis hele sitatet...
Russland har nok atombomber fra før av, så store uranforekomster er ikke akkurat den største direkte trusselen...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du misser pointet. Poenget er at de har nok atombomber til å slå faen av flatmark.
Sitat av robhol
Noe av det som skremmer litt er at Russland har en god del uran. Uran har potensiale til å bli atombomber. Jeg tror ikke noen ville likt at Oslo ble det nye Hiroshima...
Vis hele sitatet...
Uranet skremmer deg, ikke at de har 25.000 atombomber fra før av?
Tror ikke vi har så mye å være redd for. Norge og Russland har gode militære forbindelser. Bl.a har vi årlige øvelser sammen. Det kom vel ikke frem noe sted? Media selger frykt. Tipper at Overkommandoen i Norge visste om det på forhånd og bare "glemte" fortelle det videre.
Ser for meg dagen Russland invaderer Norge og vår kjære regjering ikke greier å bestemme seg om de skal gjøre motstand siden norske soldater kan bli skadet.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Mushy
Uranet skremmer deg, ikke at de har 25.000 atombomber fra før av?
Vis hele sitatet...
Sitat av pyramide
Russland har nok atombomber fra før av, så store uranforekomster er ikke akkurat den største direkte trusselen...
Vis hele sitatet...
De har atomraketter ja, også kjent som interkontinentale ballistiske missiler (ICBM) de gamle atombombene fra 50-tallet ligger nok nedrustet på et depot på kolahalvøya en plass.

Uansett har robhol et poeng, pga deres uranforekomster kan de produsere moderne atomvåpen (tactical nukes) som er et mer relevant våpen idag.

Sitat av Hardcore
Jeg tenker også at når det kommer til hvor mye resten av verden er avhengig av Norsk olje tilsvarer Norsk olje noe på linje med et runk i havet på verdensbasis, de kan vell uansett kjøpe den billigere av russerene?
Vis hele sitatet...
Jaha? Du har peiling eller? Norge er verdens tredje største oljeprodusent etter russland og saudi-arabia. Ved en eventuell konflikt med russland ville NATO/Vesten være enda mer avhengig av Norsk olje og gass ettersom russland neppe ville eksportert olje og gass til sine motstandere i krig. Resten av oljen står for det meste OPEC-landene for, og vi vet jo alle hvor stabile de er.

Russland har også nylig utviklet nyere ICBM'er som f.eks:

http://en.wikipedia.org/wiki/RT-2UTTH_Topol_M

I tillegg til en MIRV'et versjon av overnevnte som nyglig ble testet med hensikt for å sette USAs såkalte "rakettskjold" ut av spill, noe de i stor grad gjør.

Sakset fra wikipedia: "The Strategic Rocket Forces of Russia comprise the world's largest force of ICBMs, totalling 560 missiles able to deliver 1,970 nuclear warheads."

Ikke 25,000 altså, men mer enn nok til og destruere hele kloden flere ganger.
Sist endret av Polar-; 12. desember 2007 kl. 00:05.
Vi visste om øvelsen en uke i forveien, Russland flekser med musklene.

Vi har ingen sjangs i helvete om Russland vil ta oss. Har snakket med noen som har jobbet som grensevakter. De har snøskuter, gelendewagen, AG3 og en telefon. Russland har helikoptere og panserkavaleri som er designet for blitzkrig. Om Russland velger å gå til krig, tenker hvert land på seg selv uansett hvor mange fine kontrakter og avtaler det er underskrift på. I de gamle stridsplanene fra den kalde krigen blir det konstatert at USA ville heller nuke Norge enn å gi det til russerene.
Sist endret av ProtoZ; 12. desember 2007 kl. 00:15.
Sitat av Polar-

Jaha? Du har peiling eller? Norge er verdens tredje største oljeprodusent etter russland og saudi-arabia. Ved en eventuell konflikt med russland ville NATO/Vesten være enda mer avhengig av Norsk olje og gass ettersom russland neppe ville eksportert olje og gass til sine motstandere i krig. Resten av oljen står for det meste OPEC-landene for, og vi vet jo alle hvor stabile de er.
.
Vis hele sitatet...

Liste over oljeproduksjon i verden
1 Saudi-arabia
2 Russland
3 Usa
4 Iran
5 Mexico
6 Kina
7 Canada
8 Forente arabiske emirater
9 Venezuela
10 Norge

Kilde
Sist endret av Gassy; 12. desember 2007 kl. 00:17.
Sitat av Polar-



Jaha? Du har peiling eller? Norge er verdens tredje største oljeprodusent etter russland og saudi-arabia.
Vis hele sitatet...
I følge opplysninger ovenfor er vi vist så langt nede som tiende plass, selv om dette for all del er mye olje, så finnes det jo altids mye mer.

Og, nope, har null peiling, bare spekulerte.
Sist endret av Hardcore; 12. desember 2007 kl. 00:18. Grunn: Mer.
Om Norge går ned, så vil vel 50% av verden følge med? Grunnet hvor stor ressursbruk andre land har fra oss?

Er nokså krise om Norge hadde blitt sprengt i fille biter
Sitat av tjobo
Om Norge går ned, så vil vel 50% av verden følge med? Grunnet hvor stor ressursbruk andre land har fra oss?

Er nokså krise om Norge hadde blitt sprengt i fille biter
Vis hele sitatet...
Ligger noe i det..

Norge ligger på 3. plass over verdens største olje eksportører. Går vi ned, er ikke vi de eneste..

Norge ligger jo ikke engang på lista over topp 10 forbrukere. Og vi er på 3. plass på lista over verdens rikeste land målt i per capita. Så ja, vi eksporterer MYE olje, og tjener flesk på det. Dessuten er vi på grensa til å være en energi supermakt. Ikke rart om Russland vil ha oss...
hva prater dere om? russiske fly har rekognosert langs norskekysten helt siden 1. verdenskrig, og det er da vell ingen overhengende fare for at de nå plutselig skal finne på noe lureri, på tross av att forsvarsledelsen vakler på noe utrygg grunn. iht kripos sine siktelser.

nei, russerne kommer ikke til å angripe oss. og den dagen et natoland blir direkte angrepet er jeg overbevist om at en enorm majoritet av utenlandsstyrkene til samtlige nato land kommer til å konsentrere seg om nevnte land isteden for opprørsstyrker og selvmordsbombere i irak og afghanistan.

og til deg som hadde snakket med en oppe i finnmark. jada, vi trenger virkelig tanks og diverse hightech utstyr for å passe på stakkars fotturister som har gått seg bort på fjellet.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Gassy
Liste over oljeproduksjon i verden
1 Saudi-arabia
2 Russland
3 Usa
4 Iran
5 Mexico
6 Kina
7 Canada
8 Forente arabiske emirater
9 Venezuela
10 Norge

Kilde
Vis hele sitatet...
Jeg mente jo selvfølgelig oljeEKSPORTØR, ikke produsent. Beklager det
Ifølge wikipedia er norge nr. 8 på produksjon og nr 3. på eksportering.

Det russerne gjorde, var bare for å vise seg frem.
Det jeg synes er hellere dårlig er at det norske forsvaret ikke forflyttet en del jagerfly ned, bare for å vise at de faktisk også er til stede.

Russerne tester jevnligt responstiden til det norske forsvaret og dette gjorde de nok også igår, men de ser også hvordan vi reagerer på slike øvelser.

Jeg er for opprustning av forsvaret, vi må ikke gjøre samme feil som vi har gjort før. Men opprusting tar tid og er ikke gjort over natta, men en plass må man vel starte?

Edit: Ser en annen liste på wikipedia plasserer Norge på 10. plass over oljeproduksjon..
Sist endret av SteInMetz; 12. desember 2007 kl. 11:46.
En ting er nå at de driver øvelse. men at norge stopper helikoptertrafikken ut dit på grunn av det, er jo absurd. de platformene har stått der lenge, og norge burde ikke la russland leke med norge på den måten.. vi burde si ifra at det stopper trafikken, og at de må gå en anen plass og gjøre det.
Tror neppe russland ville angrepet oss. Jeg tror bare de er litt sure pga rakett skjoldet og putin må vel få lov til å mumle litt misfornøyd når det plutselig er mulighet for å avskjære rakettene hans.
Tror nok våre allierte ville stille opp etter at de hadde gitt opp diplomatien.
Håper også sabotøren i ola nordmann hadde våknet igjen og gjort livet surt for russerene om de på død og liv skulle invadere.
Det som er skummelt er dog at jeg er redd for at kineserne hadde spilt på lag med russerne selv om de ikke har noe imot norge generelt.
Høh? Her kommer jeg og har tenkt å poste en tråd om at jeg tror Russerne har tenkt til å okkupere Norge så er det en fra før av :P
Ja, Hva ER det egentlig russerne driver med?
For det første, så er det snakk om en "kald krig".. Våpenopprustning og showoff er det viktige...
Norge er en viktig handelspartner for Russland, økonomisk såvel som politisk, og de tjener lite på å komme på kant med Norge noe særlig mer enn de er nå. Dessuten er det USA og vesten som er "fienden" - Norge er en brikke i det store spillet. Hva ville Russland oppnå ved en okkupasjon av Norge, bortsett fra kontroll over Norge? Svært lite.. Norge er ingen genial taktisk plassering, ingen trussel mot Russland.. Det eneste man ville oppnå er et svært irritert NATO, som ville vært plassert litt i sjakk pga. atomvåpen. Men ingen, ikke engang Russland ØNSKER en atomkrig. USA har tonnevis av atomvåpen, men de ønsker ikke å bruke dem, de ønsker bare å ha dem, både som et "maktsymbol" og "i tilfelle det skulle bli nødvendig". Det samme gjelder Russland.. Om Russland bomber USA med atombomber, vet de veldig godt at Russland blir redusert til ørken på svært kort tid. Det er ingen som ønsker sivile tap i den grad en atomkrig ville ført med seg. Nei, jeg tror nok de neste 100 årene kommer til å være preget av amper stemmning og våpenopprustning, helt til Russland får en klok nok leder til å gå i samarbeid med USA, helt til både Russland og USA må legge ned all atomvåpenproduksjon og "kvitte" seg med det de har.. En gang i fremtiden er det forhåpentligvis noen som ikke er fullt så maktsyke som Putin og Bush som leder verdens to store militærmakter.
Russland prøver selvfølgelig å vise at de har kommet seg litt siden sovjettiden, og vil være litt synlige i internasjonalt luftrom/farvann. Det er i grunn ganske naturlig at en supermakt som Russland gjerne vil flexe litt med musklene etter en så stor katastrofe som Sovjet. (Er btw litt bekymra om mr.Putin. Han begynner å bli litt vrang og vil gjerne vise at Russland faktisk er en supermakt) Russland er og kommer til å bli en større trussel for det internasjonale fellesskapet hvis feil folk kommer til makta etc. De kan jo bare skrape noen av de gamle ubåtene sine utenfor New York ellerno.
Hvis vi går 20 år tilbake i tid var dette dagligdags. Det er bare slik Russland viser muskler for resten av verden, ikke noe vi trenger å bekymre oss for. Russland har store interne økonomiske problemer, de mangler intellektuelle varer og produksjon av varer.

Hvis dere er redde for at Russerne skal angripe så kan dere lese litt om MAD-teorien. Ikke at den er så veldig beroligene, men du kan hvertfall banne på at Putin ikke blir den neste verdenslederen! http://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction
Sist endret av Deezire; 12. desember 2007 kl. 14:20.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Deezire
Hvis dere er redde for at Russerne skal angripe så kan dere lese litt om MAD-teorien. Ikke at den er så veldig beroligene, men du kan hvertfall banne på at Putin ikke blir den neste verdenslederen! http://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction
Vis hele sitatet...
MAD-teorien er forsåvidt fortsatt aktuell, men bare rent teoretisk. Det er vel relativt lite fare for dette scenarioet, det som man kan bekymre seg over er at mindre såkalte "rouge-states" får tilgang på nuklære stridshoder. Som nevnt tidligere i tråden har russland rundt 2000 atomstridshoder liggende. Legg til lett korrupsjon, et militær som sliter med økonomien og villige kunder (se: Nord-Korea, Pakistan, Iran, m.fl.) så kan fort våpen komme på avveie. Faktisk ser jeg på Russland som et mye mer stabilt land når det kommer til atomvåpen enn USA. USA er jo faktisk den eneste nasjonen som har brukt atomvåpen mot sivile mål. I tillegg sitter det kristen-fundamentalister i regjeringen i USA med fingern på den røde knappen.
De vil vise makt, av en eller annen grunn.. Og såklart, den kalde krigen er over, men konflikten er der fremdeles. Den er bare ikke snakket om.. Og HVIS det nå skulle skje at Russland tok oss, tvielr jeg på at USA ville være de første til unnsetning. Vi hjalp dem ikke i Irak, selv om pakten går på at man skal hjelpe den som blir angrepet, vil nok ikke USA støtte oss. Og disse "geniale" politikerne fjerner jo bare militæret. Skulle nesten tro de alle hadde hasj i lomma, poffa mellom møtene om militæret, og leika hippier som trodde ingen krig vil noensinne komme til Norge.
Det sprøe er jo at hangarskipet ikke ble oppdaget før ett helikopter fra plattformen fløy rett inn i øvelsen.
Sist endret av Cybergasm; 12. desember 2007 kl. 18:29.
Blei faktisk oppdaga en dag før det kom på nyhetene. Det blei sendt meldig om det på kvelden før det blusset opp i media og kystvakta var der vell, hm, 30 timer etterpå?
Alt en veit når pappsen er helikopterbasesjef :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Insanity
Blei faktisk oppdaga en dag før det kom på nyhetene. Det blei sendt meldig om det på kvelden før det blusset opp i media og kystvakta var der vell, hm, 30 timer etterpå?
Alt en veit når pappsen er helikopterbasesjef :P
Vis hele sitatet...
Ja, eg meiner... russerane sendte jo melding om at dei ville gå langs norskekysten ei veke i førevegen... Dei var på veg til middelhavet ifølge den meldinga. Så at dei var utanfor norskekysten var jo ikkje akkurat så ekstrem overraskelse... At dei ga seg til med flyøvelse over ope hav, utanfor Noreg, var vel derimot større overraskelse...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ja dette betyr krig. Russerene har flåteøvelse i internasjonalt farvann. En hvilken som helst stat kan ha flåteøvelse der. Ikke akkurat noe ukjent fenomen fra Sovjet tiden. Det er forøvrig litt morsomt å lese de innkompetente innleggene under dagbladet artikkelen. Blant annet han som lurer på hvorfor Norge ikke hadde jagerfly på vingene for å avskjære de russiske flyene =)

Russisk økonomi har ligget med brukket rygg siden Sovjet falt. Derfor har de heller ikke hatt råd til å kjøre flåteøvelser eller betale manskapet sitt. Etter at Putin kom til makten har det jo gradvis blitt mer fart på sakene. Først har han jo trent hæren sin i Tsjetsjenia i noen år. At han også ønsker flåten sin tilbake til den stand den var på 80 tallet er jo heller ikke så overraskende om Russland ønsker seg en posisjon som militær makt.

Btw hvorfor tror dere vi har forsvaret vårt i nordnorge? Det er for å vise makt. Russland viser på sin side her at de er sterkere og ikke trenger å forholde seg så mye til nordnorge. I allefall så lenge de har isfrie havner Det er jo makt hele militær konseptet dreier seg om. Evnen til å bruke fysisk makt.

Grunnen til at Russland igjen er tatt med i trusselbildet i de nye forsvarsstudiene er ikke pga frykten for en invasjon. Det er basert på mulighetene for begrensede militære opprasjoner.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av spetznaz
Ja dette betyr krig. Russerene har flåteøvelse i internasjonalt farvann. En hvilken som helst stat kan ha flåteøvelse der. Ikke akkurat noe ukjent fenomen fra Sovjet tiden. Det er forøvrig litt morsomt å lese de innkompetente innleggene under dagbladet artikkelen. Blant annet han som lurer på hvorfor Norge ikke hadde jagerfly på vingene for å avskjære de russiske flyene =)

Russisk økonomi har ligget med brukket rygg siden Sovjet falt. Derfor har de heller ikke hatt råd til å kjøre flåteøvelser eller betale manskapet sitt. Etter at Putin kom til makten har det jo gradvis blitt mer fart på sakene. Først har han jo trent hæren sin i Tsjetsjenia i noen år. At han også ønsker flåten sin tilbake til den stand den var på 80 tallet er jo heller ikke så overraskende om Russland ønsker seg en posisjon som militær makt.

Btw hvorfor tror dere vi har forsvaret vårt i nordnorge? Det er for å vise makt. Russland viser på sin side her at de er sterkere og ikke trenger å forholde seg så mye til nordnorge. I allefall så lenge de har isfrie havner Det er jo makt hele militær konseptet dreier seg om. Evnen til å bruke fysisk makt.

Grunnen til at Russland igjen er tatt med i trusselbildet i de nye forsvarsstudiene er ikke pga frykten for en invasjon. Det er basert på mulighetene for begrensede militære opprasjoner.
Vis hele sitatet...


Hvorfor Er nick name ditt Russisk a?

eheh Russland er bare så stor og sterk ingen kødder med dem

Russia <3<3<3<3
hadde vært leit om ruserne kom og tok norge.
hvis man tenker seg om så er jo alt flåter og hæren fra 80 tallet.
nesten ingen ting er nytt, de hviser bare de få gode tingene de har,og det kan ha noe med at de ikke har hatt så go økonomi på 90 tallet.
Sitat av robhol
Noe av det som skremmer litt er at Russland har en god del uran. Uran har potensiale til å bli atombomber. Jeg tror ikke noen ville likt at Oslo ble det nye Hiroshima...
Vis hele sitatet...
JOda, Oslo er ingenting å ha på Kun Vif patrioter og rompiser.. (Referert til Trønderbataljonen)