Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 838
God kveld. Har nå i flere dager prøvd å finne dette instrumentet ved hjelp av Google, YouTube, og venner, men uten hell.

Instrumentet er en blanding av et blåseinstrument og en synthesizer.

Instrumentet er langt og rundt. Tror det var over hundre knapper på det. Hvis de trykker på den knappen, får de den lyden, hvis de trykker på den, får den lyden, osv. Det er også mulig å legge til beat. Hvis vi har valgt en lyd, kan vi spille noter, ved å klikke på noen andre knapper. Vi kan endre pitchen ved å blåse inn i et rør.

Vet ikke om jeg klarer å forklare det bedre, men jeg håper virkelig det er noen her på Freak som aner hva dette instrumentet heter! Fikk utrolig lyst til å kjøpe meg ett.

- Stig
Det røret du snakker om er vel en talkbox.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk_box
Er det noe lignende dette her? Det er riktig nok ikke noe blåseinstrument, men en keytar.

http://glitchdesk.com/cb/010/sk-1-keytar.jpg

Jeg vet jeg er langt på jordet, men prøver bare å skjønne hva du mener :P
Sist endret av OlavGal; 25. november 2010 kl. 21:18.
Test
Trådstarter
Kan godt være en talkbox de blåser i. Men røret er dog ikke like langt som på bilde på Wikipedia siden. Røret er rundt 10 cm. Kan dessverre ikke si at det er noe lignende det instrumentet Olav.
Instrumentet er helt rundt, og langt. Sikkert rundt en meter lang. Jeg er også ganske sikker på at alle knappene er like, akkurat sånn som på et trekkspill. Når man f.eks. aktiverer en lyd (eller hvordan jeg skal forklare det), så kommer det et rødt lys ved siden av knappen.
Test
Trådstarter
Lignet litt på en Wind Controller ja, bare den jeg snakker om et mye, mye større. Nå kom jeg på en annen ting også. Lignet veldig på en Saxofon, bare at dette instrumentet er helt rett, og ikke bøyd, unntatt der vi blåser inn.
Sist endret av stigi; 25. november 2010 kl. 21:30.
Hva med en Lyricon?
Test
Trådstarter
Dessverre ikke en Lyricon heller. Men jeg søkte etter revolusjonerende instrument på Google, og jammen så fant jeg det! Var ikke så rundt som jeg hadde trodd. Men instrumentet heter Eigenharp
Tusen takk for all hjelp i alle fall!
Sist endret av stigi; 25. november 2010 kl. 21:40.
Oi ja^^ den har jeg faktisk sett før.
Test
Trådstarter
Hehe Men jeg så at prisen var svært høy. Koster rundt 38.000 kroner. Jaja, jeg får bare begynne å spare.
Autoharp kanskje? Men vet ikke om man blåser i den.
Dette blir vel off topic, men du har jo fått svar på spørsmålet ditt da.

Spilte dem seriøst hele den sangen på 2 sånne dingse bomser?

Var jo litt av en pris også da. Men kanskje ikke så rart med masse blinkende led lys, saksofon, gitar, beat funksjon, og sikkert noe mer også...
kul video da.