Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1546
Jeg har et problem med fiberlinja mi (15/15 Mbit/s fra Lyse) og trodde det var pga at ruteren holdt på å ta kvelden. Nå har jeg kobla ut ruteren og kabler direkte fra hjemmesentralen inn i PCen og problemene er der fortsatt.

Sånn som jeg ser det er det en av tre som er feil:
1. Nettverkskortet mitt (integrert i hovedkort ASUS PK5-E med siste firmware)
2. Feil i hjemmesentralen. Jeg har den gamle versjonen uten trådløs sender, og har prøvd å restarte den ved å koble ut/inn strømmen.
3. Annen hardwarefeil i PCen.

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal feilsøke dette? Skal ringe Lyse i morra, men det er greit å ha noen flere fakta i tilfelle de har spørsmål.
Hva slaks type problemer har du? jeg har problemer selv som at jeg alltid har nett men jeg discer hele tia fra ting som MSN Ventrilo Skype Wc3 World of Warcraft you name it kommer meg på med en gang igjen men discer fra det konstant
jeg fikk løst dette ved og skru av utorrent så vis det er det samme for deg prøv dette jeg tenker nok hos meg har det noe med porter som jeg har vært for lat til og fikse på
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Problemet er at nettet faller ut i ti-tjue sekunder med ujevne mellomrom. Dette skjer uavhengig av torrent-trafikk. Har også slått av brannmur og prøvd å reinstallere antivirus.
Jeg sliter med utrolig treigt nett fra lyse nå as we speak.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Jeg sliter med utrolig treigt nett fra lyse nå as we speak.
Vis hele sitatet...
Faller nettet fullstendig ut nå og da? Har det vart lenge hos deg? Hvor bor du?
Det faller fullstendig ut med ujevne mellomrom, men når det kommer tilbake igjen er det utrolig treigt. Det har vart i en halvtime tipper jeg. Først klikket tv-en og flere av kanalene sluttet å fungere. Jeg bor på Ålgård.
Sist endret av Flatulence; 8. april 2010 kl. 02:30.
Jeg og flere kamerater hadde ustabilt og tregt nett fra lyse for omtrent en mnd siden. Flere ringte og klaret men vi fikk den standard "trekk ut greia", etter noen uker (ca 2) gikk nettet fulstendig ned i 3-4 timer. Etter dette har nettet vert temmelig stabilt. Jeg bor I Egersund
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Har du maskinen direkte koblet opp mot hjemmesentralen eller går det via switch/accesspoint?
Koble maskin direkte i hjemmesentralen fra lyse med kabel. Ikke gjennom veggpunkt. Se om problemet fortsetter da. Dersom du har en hjemmesentral fra lyse med routing-funksjonalitet, kan du også sette denne i bridge-mode for å se om problemet forsvinner da.