Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4645
Hei, er det noen spill du kan være Nordmenn eller handlingen fåregår seg i Norge?
Jeg vet at vi kan være norge i World In Conflict, men er det noen andre steder vi kan være "oss selv"?
Du kan vel være Norge i omtrent alle fotball spill?
En av de gamle Rainbow Six spillene er man i Norge. Husker dog ikke hva det heter. Google!
battefielf 1942 kan man være på rjukan tungvanns fabrikken
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Medal of Honor: Allied Assault.

Der kan man være i ubåtbasen i Trondheim
Du kan spille i Norge og overallt i verden i Civilization II-IV ihvertfall. Kan spille som vikinger med en expansion til III'ern.
Tja... i Dreamfall snakker jo Zoë og de andre karakterene både norsk (da det det er et norsk spill) og engelsk. Og i følge dialogene har hun nettop vert i Norge i begynelsen av handlingen.

Men selvfølgelig ikke det du var ute etter...
gode gamle commandos hadde ett oppdrag i Norge
Hidden and Dangerous (eller 2) mener jeg hadde et oppdrag hvor man var i norge.

Super Power 2 & Supreme Ruler 2010/2020 , der kan du styre norge som land.
Sist endret av Stigern; 28. august 2009 kl. 01:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For de som ikke er gamle nok til å ha fått hjertet sitt knust av å vente på Daikatana kan sjekke det ut.

John Romeros lenge etterlengtede spill som var høyst utdatert når det kom ut, men dog med et helt chapter i norge.
Og en av mine søskenebarns barndomsvenner som en av utviklerne og som lånte stemmer til bl.a dverger som sa "KEM E DU SIN KAR?!?!?!"
kjedelig streiting
I rainbow six serien kan du vel være nordmannen Einar Pettersen som er sniper. Raven shield har jo også to baner som skal være på havna i Bergen.
www.erepublik.com kan du være deg selv i norge
Commandos fra 98/99 en gang..handlingen utspiller seg på askøy
Worms World Party!
The Thing.
Første brett er i Norge. Og ja, det er masse snø, og iskaldt.
Hearts of Iron I & II
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
battefielf 1942 kan man være på rjukan tungvanns fabrikken
Vis hele sitatet...
Serr? Jeg er fra Rjukan, så det skal jeg prøve ut ^^
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Serr? Jeg er fra Rjukan, så det skal jeg prøve ut ^^
Vis hele sitatet...
vet :P men det er ikke veldig likt som i virkeligheten :P men det er jo et gammelt spill
Jeg husker ihvertfall at Commandos: Strike Force hadde en del baner som foregikk i Norge.

http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/615/615433/commandos-strike-force-20050517045747918.jpg
Man er jo teknisk sett i norge i alle SW spill på Hoth
I world of warcraft finner du en del zoner i spillet som er fra blant annet Norge.
For EKS " Howling Fjord "

"Howling Fjord," en av de to nye startesonene, og det er tydelig at Blizzard har sett på Norge mens de har designet området. Nordlys på himmelen om natten, og flotte grantrær over hele området gjør at det hele ser svært bra ut.
Sist endret av nissenisse; 30. august 2009 kl. 01:49.
Sitat av Stigern Vis innlegg
Hidden and Dangerous (eller 2) mener jeg hadde et oppdrag hvor man var i norge.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette. Første brett i Hidden & Dangerous 2 foregår i Lofoten, hvor du skal møte en informant ved navn Bjorn (om jeg ikke husker feil), som snakker festlig gebrokkent engelsk.
Sitat av lolidude Vis innlegg
Man er jo teknisk sett i norge i alle SW spill på Hoth
Vis hele sitatet...
Kan du være snill å utdype hva "SW" og "Hoth" står får?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Kan du være snill å utdype hva "SW" og "Hoth" står får?
Vis hele sitatet...
Nerdetoget ringte.

Star Wars og Hoth som i isplaneten i nevnte saga.
i medieval total war er norge med og du kan spille norge som quick play.

i expansion packen Britania kan du spille norge som campaign og ta hele england.
Sitat av nissenisse Vis innlegg
I world of warcraft finner du en del zoner i spillet som er fra blant annet Norge.
For EKS " Howling Fjord "

"Howling Fjord," en av de to nye startesonene, og det er tydelig at Blizzard har sett på Norge mens de har designet området. Nordlys på himmelen om natten, og flotte grantrær over hele området gjør at det hele ser svært bra ut.
Vis hele sitatet...

Det og samt vikinger.. Mye islandsk der også.. men Norge har jo vært sånn før
I ale Colin McRae-spillene kan man velge å være norsk når man oppretter en profil.

I WoW er det et sted som heter Jotunheim også (Icecrown, Northrend). http://www.wowwiki.com/Jotunheim
Sist endret av augustl; 30. august 2009 kl. 10:34. Grunn: la til wowwiki-link
Age of empires II Kan du være vikinger.

Alti Lagi! ja! :P
Silent Heroes som er en mod til BF 1942 foregår teoretisk sett i Norge, selv om det ikke ligner. Stemmene i spillet er også norske.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ja men disse vikingene snakker ikke norsk da, de snakker islandsk og norrønt, og "alt i lagi" betyr "Det går bra" eller "Det er ok".. Er halvt Islandsk:P
Empire: Total war, kan spille som norge der
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Empire: Total war, kan spille som norge der
Vis hele sitatet...
Nei...? Jeg fant ikke Norge i det spillet. Nærmeste jeg fant var Sverige...
Sitat av Hellraiser92 Vis innlegg
ja men disse vikingene snakker ikke norsk da, de snakker islandsk og norrønt, og "alt i lagi" betyr "Det går bra" eller "Det er ok".. Er halvt Islandsk:P
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg skuffa.. Har alltid trudd at ''Alt i lagi'' var et veldig misslykka forsøk fra de engelsketalende personene bak spillet som skulle bety noe som ''Jeg skal lage'' eller noe i den dur
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nei...? Jeg fant ikke Norge i det spillet. Nærmeste jeg fant var Sverige...
Vis hele sitatet...
Det kom ikke som noe sjokk at Sverige var med, og ikke Norge.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
battefielf 1942 kan man være på rjukan tungvanns fabrikken
Vis hele sitatet...
Dette gjelder kun utvidelsespakken "secret weapons of ww2"
Tiberian Sun - GDI 10: Capture Hammerfest Base.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nei...? Jeg fant ikke Norge i det spillet. Nærmeste jeg fant var Sverige...
Vis hele sitatet...
Jo, du må ta over Danmark (Christiania, Norge var under Danmark), også lar du dem starte en revolusjon eller hva man kaller det så har du Norge Sett få soldater der inne og sett opp skatten.
I flight similator spillene så kan man fly over hele norge omtrent da, og rundt om kring i verden.
Sitat av produsenten Vis innlegg
I flight similator spillene så kan man fly over hele norge omtrent da, og rundt om kring i verden.
Vis hele sitatet...
Og faktisk høyst realistisk.

Min far er tidligere småflypilot og bruker FS + norgespakker mye og han merker et par småfeil på fjell o.l, men er generelt veldig fornøyd med realistikken i spillene.

(Kartene er jo tross alt laget av norske piloter stort sett).
Sist endret av AtXbYeA; 8. oktober 2009 kl. 23:11.
"Slipstream 5000" fra 1995 hadde en bane i Norge. Når komentatoren introduserer den norske banen snakker han engelsk med norsk aksent. Veldig morsomt.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av tagefo Vis innlegg
Kan bekrefte dette. Første brett i Hidden & Dangerous 2 foregår i Lofoten, hvor du skal møte en informant ved navn Bjorn (om jeg ikke husker feil), som snakker festlig gebrokkent engelsk.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, "the lofots" ganske festlig spill. Anbefales på det varmeste hvis du liker WW2 spill.
As always er det snø og kaldt for å fremheve at "dis is Norway!"
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå ble jeg skuffa.. Har alltid trudd at ''Alt i lagi'' var et veldig misslykka forsøk fra de engelsketalende personene bak spillet som skulle bety noe som ''Jeg skal lage'' eller noe i den dur
Vis hele sitatet...
hehe, btw "Tilbuin" betyr 'klar' eller 'jeg er klar'.. men utenom det kan du vel si at disse er misslykkede forsøk på norsk:P
Return to Castle Wolfenstein skal visstnok ha en liten del som foregår i Norge
du kan være i norge/være norsk i alle backpacker spillene
Sist endret av lucifer92; 9. oktober 2009 kl. 15:18.
Back in the days kunne man kjøre bil i Norge i Need for Speed II.
I woW er det et sted som minner meg veldig om Norge, Howling fjords. Høye fjell med snø på, samt vikinger :P
Sist endret av Spelly; 9. oktober 2009 kl. 15:33.
Sitat av spelley Vis innlegg
I woW er det et sted som minner meg veldig om Norge, Howling fjords. Høye fjell med snø på, samt vikinger :P
Vis hele sitatet...
for ikke å nevne "Jotunheim" i Icecrown!
Du kan spille som Norge i Hearts of Iron spillene, nokså komplekse strategispill satt i perioden 1936-1948. I hvert fall i spill nummer to og tre.
En kan være "Norsk" i TrackMania Nations ihvertfall