Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2804
I dag tidlig ble jeg oppringt av noen som hevdet de var politiet. Han var det vel egentlig. Han spurte direkte etter meg med fornavn og presenterte seg ikke først. Jeg er 16 og bor ikke alene btw. Jeg var vitne til en konflikt noen uker siden som endte med anmeldelse for noen andre og han sa at alle innvolverte skulle møte på røa busstasjon eller no sånt. Jeg snakket med de innvolverte jeg kjenner og de hadde ikke hørt noe slikt. Det jeg lurer på er; er dette en slags felle av noe slag? Bare tulleringing eller noe alvorlig? Kommer folkt til å overfalle meg hvis jeg dukker opp? Det var om kvelden av alle ting. Eller var det bare en spøk? Jeg fikk et nummer men det hørtes ut som et privatnummer. Sorry hvis dette blir rotete men hva tror dere jeg burde gjøre? Forresten, jeg er ikke mistenkt eller siktet for noe, jeg var bare til stede da dette skjedde, men jeg har vært i bråk med disse menneskene før.
Nei, politiet ringer deg ikke uten å presentere seg og ber deg møte opp på en busstasjon på kvelden. Sier ikke det seg selv?
Tviler på at politiet vil møte deg på Røa busstasjon på kvelden. Ligg unna eller ta med deg noen venner.
Tror neppe noe politi hadde bedt deg møte opp på en busstasjon... Jeg vil tro dette mest sannsynlig er noe kødd. Jeg ville ikke møtt opp hvis jeg var deg liksom.. xD

Lykke til da. Med whatever avgjørelse du tar.
Høres ikke ut som politiet det der.. Hvis politiet ikke tok personalia på deg da det skjedde så er det nok ikke de.
Så er det heller ikke værre en å ringe til politiet å spør dem om dette stemmer? Dersom du fikk telefonnummeret når dem ringte, så kan du søke på 1881.no eller telefonkatalogen.no.. Så finner du ut hvem det var som ringte deg. Oppgi gjerne dette til politiet da det er ulovlig å utgi seg for å være politi.

Edit: Men politiet vil IKKE be deg møte opp på Røa Bussstasjon. De vil heller 99% sikkert, ikke be alle involverte møte opp på en gang, da dette kan føre til konflikter, samt at en kan da sitte å drøfte historiene sine når en sitter sammen. Så vil det også gjerne føre til at person X, ikke tørr å si noe da person Z Æ F og P er tilstede.
De vil heller ta dere inn en etter en til avhør på lennmannskontoret/politikontoret. Så dette er IKKE politiet. Dette er enten bare en "kødd", eller en "felle" med noen som vil banke skiten utav deg, å skremme deg til å holde kjeft.
I disse dager hvor alle blir knivstukket å drept, ville jeg nok heller slått på en film den kvelden å gitt faen i å bevege meg ut.
Sist endret av møkk; 2. juni 2008 kl. 16:23.
Joda du møter opp! MED politiet!
Er jo bare å sjekke hvilket nr de ringte fra, politikontorene står oppført på gulesider.
Er vel egentlig ikke vitsi å spør om dette? Politiet ville jo som sagt presentert seg, siden de er offentlige tjeneste menn og siste plassen de ville møte deg er jo en buss stasjon.

Enig med AndyCandy jeg :P Hadde vært morsomt å sett tryne på dem som kødde ringa deg hvis du stod der med politiet. Hvis du gjør det må du poste reply på hvordan det gikk!
Trådstarter
Så jeg er ikke gal om tenkte som dere nei. Tenkte på å sjekke nummeret han gav meg, men jeg har ihvertfall ikke tenkt å møte der nei.

Edit: Så på politiets hjemmeside med en lang liste over kontaktnummere og det jeg fikk var ikke der. Kan vel si det avgjør saken.
Sist endret av Paran0id; 2. juni 2008 kl. 16:43.
Sitat av Clr
Er vel egentlig ikke vitsi å spør om dette? Politiet ville jo som sagt presentert seg, siden de er offentlige tjeneste menn og siste plassen de ville møte deg er jo en buss stasjon.
!
Vis hele sitatet...
Å joda, sist politiet ringte meg spurte de etter fullt navn, uten å presentere seg : "Snakker jeg med N:N ?" -"det spørs hvem som ringer" - "aargh SNAKKER jeg med N.N?"
Damen begynte å høres letter frustrert ut og egentlig ikke farlig så jeg bekreftet dette. Saken er at da jeg skulle til avhør pga en sak på meg, vil de ikke si hvem som ringer før de vet at de snakker med riktig person.

Det har med taushetsplikt å gjøre. Saken ble forresten henlagt, ettersom jeg hadde blitt anmeldt av de for å bære mine egne medisiner.
Men nok OT : Trådstarter : Noen tøyser med deg ja.
Sitat av pidget
Å joda, sist politiet ringte meg spurte de etter fullt navn, uten å presentere seg : "Snakker jeg med N:N ?" -"det spørs hvem som ringer" - "aargh SNAKKER jeg med N.N?"
Damen begynte å høres letter frustrert ut og egentlig ikke farlig så jeg bekreftet dette. Saken er at da jeg skulle til avhør pga en sak på meg, vil de ikke si hvem som ringer før de vet at de snakker med riktig person.

Det har med taushetsplikt å gjøre. Saken ble forresten henlagt, ettersom jeg hadde blitt anmeldt av de for å bære mine egne medisiner.
Men nok OT : Trådstarter : Noen tøyser med deg ja.
Vis hele sitatet...
Hvordan påvirker det taushetsplikten i noen som helst grad at politiet ikke presenterer seg?
Sitat av Realist1
Hvordan påvirker det taushetsplikten i noen som helst grad at politiet ikke presenterer seg?
Vis hele sitatet...
om de spørr etter Helly Hansen og ikke har komt til han og sier det er politiet som ringer.
Så vet personen som blir ringt til at Helly Hansen har noe med politiet å gjøre?
Trådstarter
Enig, jeg trodde alltid politiet begynte med
"Hello, dette er Majorstua politistasjon, kan jeg snakke med bla bla bla"
Desuten er det ikke noen sak mot meg dette her.
De gangene politiet har ringt meg, har de gjort som han andre sier.
"Hallo, er det xxxx?"
"Uhm.. ja?"
"xxx xxxx fra lennsmanskontoret som ringer".

Så en kan nok være inne på noe med at dem ikke sier det er snuten får dem vet at det er rett mann...
Men hvorfor sjekke politiet.no for å finne et kontakt nr? Det er da mye enkere å besøke www.telefonkatalogen.no skrive inn nummeret å VIPS få vite hvem det er.. Enten det er snuten eller ei, så vet du ivertfall HVEM nummer tilhører.

Vær jævlig, ring snuten å anmeld dem.
confuser : stemmer helt, om feks. en venninne hadde plukket opp tlf1 min og vedkommende som ringte hadde sagt :"politiet her vi søker N.N. så kunne det kanskje vært dumt, om jeg ikke var skamløs da.

ParanOid : Derfor jeg presiserte at det var en "sak" mot meg i nevnte tilfelle, men uansett så er det ihverfall sånn de praktiserer her i politidistriktet. Dvs, lenge siden de har ringt meg nå, er ikke så veldig oppdatert, men vil jo tro at de skal utvise litt forsiktighet, samt overholde taushetsplikt.

Synes samtidig at det er frekt å ikke presentere seg, men de bør vite at de snakker med rett person før de sier at det er politi som ringer.

edit : ParanOid : Fremdeles, det er noen som tøyser med deg. Få en litt eldre kamerat til å ringe opp igjen til de og si at Han er fra politiet, eller bare gi f.
Sist endret av pidget; 2. juni 2008 kl. 17:24.
Trådstarter
Vel det rareste ved det er jo at de ringte meg som bare var til stede mens de andre som var der ikke fikk no lik telefon. Og jeg søkte på telefonkatalogen.no men det ga ikke resultater. Sikkert et fake nummer
Politiet er i grunn egentlig nødt til å trå varsomt når de kontakter personer per tlf. mistenkt for en ulovelig handling. Den mistenkte har rettigheter, og skal ha sin sak gjennomgått mest mulig smertefritt. Politiet skal presentere seg, men først _etter_ at de er forsvarlig sikker på å ha fått kontakt med personen de ønsker skal møte opp for trakassering, ikke på en bussholdeplass med mindre budsjett-nedskjæringene har slått sammen politiet med buss-selskapene da, det ville jo vært fett:

"Bil xxx jeg har med en person, ung mann rundt 30-40 som har gjort på seg i midt sentrum. Det mistenkes promille og andre forhold, siden mannen på offentlig sted forsøkte å urinere på en høyvolts-ledning bak et 'Fare for grillet pølse hvis du urinerer her. Kunne like så godt skrivd .. don't push the red button..' Tigerbalsam ønskes snares" --- "mottatt, hele bussen venter på dere. Men han må ligge i midtrabatten - det er stappa fullt ikveld.."

Jeg og har opplevd det flere ganger at de ikke presenterer seg før du presenterer deg og de for avklart hvem de snakker med. Da har de som regel også presentert seg, og det har vært greit - men hvorfor driver SFO og Barnevernet slike politi-rutiner da?

SFO ringte en gang og var usikker på hvem de snakket med fordi de ikke fikk tak i guttungen på 9 år? Han var jo på vei hjem, nettopp henta. Ok, jeg ringer senere og prater med <guttungens navn> også la kjerringa på.

Når de kom hjem ringte sjåføren og snakka med hu kvinnfolket, og det viste seg hu var lærerinna eller ansvarlig på SFO for ungene på det tidsrommet, så når ungen plutselig var forsvunnet ut av hennes synsvidde, så sier a ikke fra til meg - slags lærere har slike plasser egentlig?

Hva om sjåføren ikke hadde funnet ungen, noe hadde skjedd - skulle a ikke si noe til oss nærmeste før hun hadde prata med ham, eller. Skammelig, syns egentlig jeg skulle gjort noe, men det har jo ikke akkurat hendt noen ting heller - og hu som henta'n tar det ikke fullt så ille, men h... man, for en barnepass. Overlater det til unga å melde fra at de blir henta, trudde de skulle passe på litt i området. Kommet et tog der nå, så trur jeg unga hadde klart å melde fra, ja - særlig... Slikt gjør meg mer forbannet enn politiets rutiner på dette området ihvertfall..
Trådstarter
Så du sier at det kan være politiet? Det er jo en MULIGHET for det meste, men jeg har flere grunner til å tro at det er tull:
Måten han snakket på,
Når han ringte meg,
At ingen andre innvolverte er oppringt men bare meg,
møtestedet (busstasjon wtf),
tidspunktet (kvelden),
og at han hadde mange detaljer om noe som skjedde før på dagen og som ikke hadde noe med saken å gjøre. Altså kan det være de folka som ble anmeldt som vil ha hevn (om er rart siden alt jeg gjorde var å være der, jeg anmeldte dem ikke).
Og hvorfor henge seg opp i noe snt en halv måned etter at det skjedde når du tar med i beregningen de tidligere punktene? Og de kan vil ikke gjøre noe om jeg ikke møter siden jeg ikke gjorde noe galt og bare var et vitne (de var mange andre enn meg).
Paran0id du er Paranoid

:Pneida men det hørtes litt mistenklig ut der, du kan evt ta en buss som kjører forbi der bare for å se vis det går
Sitat av Paran0id
Så du sier at det kan være politiet? Det er jo en MULIGHET for det meste, men jeg har flere grunner til å tro at det er tull:
Måten han snakket på,
Når han ringte meg,
At ingen andre innvolverte er oppringt men bare meg,
møtestedet (busstasjon wtf),
tidspunktet (kvelden),
og at han hadde mange detaljer om noe som skjedde før på dagen og som ikke hadde noe med saken å gjøre. Altså kan det være de folka som ble anmeldt som vil ha hevn (om er rart siden alt jeg gjorde var å være der, jeg anmeldte dem ikke).
Og hvorfor henge seg opp i noe snt en halv måned etter at det skjedde når du tar med i beregningen de tidligere punktene? Og de kan vil ikke gjøre noe om jeg ikke møter siden jeg ikke gjorde noe galt og bare var et vitne (de var mange andre enn meg).
Vis hele sitatet...
nei - jeg mente ikke det. bare sa at politiet er ikke nødt til å opplyse at de ringer fra politiet før de vet hvem de har på andre linja, hvis vedkommende er innblandet i en sak. du har rett til å påkreve deg en viss form for personvern hvis tjenestemann/kvinne babler i vei til andre enn vedkommende beskjed var ment til. hvis du er innblandet i sak vel å merke, i andre tilfeller av mer generell grunnlag fungerer normal opptreden forventet av en autorisasjon, sikkert - men det er ikke noe lov disse må rette seg etter annet enn god tjeneste-skikk og sunn fornuft i slike saker.

Ellers er innkallelse til møte normalt gitt vedkommende skriftlig, og i enkelte former rekommandert - eller muntlig. All oppmøte skjer nok på en politi-stasjon ja, og skulle det være slik at de vil ha deg dit, med tanke på at de er snut, så kommer de og henter deg eller du får et brev i posten om å forklare deg på _politi-stasjonen_, ikke på bussholdeplassen. Så der er det noe merkelig vil jeg tro - hvis ikke er dette helt ukjente rutiner for meg. Ikke møt da vel?

Hvordan har disse fått tak i nummeret ditt forresten - det virker jo på meg som om det du forteller ikke akkurat gir forhåpninger til annet enn skikkelig skallebank, da. Du får vurdere du..
Sist endret av paranoy; 3. juni 2008 kl. 00:15.
Ville tro att om polisen ringer meg en dag vil de si noe sånt som, "Hei, dette er Per Nordy fra røa politikammer. Hvem er det jeg snakker med?" Men det sier mye, spesielt viss det er mobben de ringer på (tenk viss det var damen som tok den).

Anyway, ring til Polisen og hør, andmeld dem. Slik att jævlene har enda en andmeldelse å sutre over =D
Trikset i en slik situasjon er å spørre om noe det er usannsynlig at andre vet, men det er sannsynlig at politiet fort kan finne det ut, feks førerkortnummer.
Trådstarter
Vel dt kan vel ikke ha vært så vanskelig å finne nummeret mitt, de ringte på hustelefonen ikke mobilen. 1881, telefonkatalogen eller en klasseliste de kan ha funnet. Har ikke førerkort men ideen er god, jeg kan spørre om noe bare politiet ville visst. Det er mulig fyren ringer igjen i dag så jeg får se hva jeg gjør hvis det skjer.
Sitat av Paran0id
Vel dt kan vel ikke ha vært så vanskelig å finne nummeret mitt, de ringte på hustelefonen ikke mobilen. 1881, telefonkatalogen eller en klasseliste de kan ha funnet. Har ikke førerkort men ideen er god, jeg kan spørre om noe bare politiet ville visst. Det er mulig fyren ringer igjen i dag så jeg får se hva jeg gjør hvis det skjer.
Vis hele sitatet...
Eventuelt kan du spørre om personnummeret, det bør dem klare å få tak i.
Uansett er det opplyst en felle, møte på en busstasjon er bortimot det latterligste jeg har hørt om. Å at han i tillegg ikke opplyste om navn o.l. er vel også et klart signal.
Sist endret av Restyle; 3. juni 2008 kl. 10:30.
Sitat av Paran0id
Vel dt kan vel ikke ha vært så vanskelig å finne nummeret mitt, de ringte på hustelefonen ikke mobilen. 1881, telefonkatalogen eller en klasseliste de kan ha funnet. Har ikke førerkort men ideen er god, jeg kan spørre om noe bare politiet ville visst. Det er mulig fyren ringer igjen i dag så jeg får se hva jeg gjør hvis det skjer.
Vis hele sitatet...
Hold oss opptaderte Kan bli spennende:P

Tviler sterkt på at det er politiet, de møter ikke folk ute, på kvelden. Det virker bare utrolig teit av dem. Neste gang burde du spørre om hvofor du skal møte dem ute, på kvelden. Still spørsmål ved alt personen spør om. til slutt blir han sinna og legger på, eller greier å forsnakke seg ettersom du kommer med ting han ikke hadde tenkt skulle komme opp.

Og når han forsnakker seg kan du bare legge på.. Da har du ingen nytte av å snakke med personen. Da er politiet om det er ønskelig neste stopp:P
Sist endret av dark_jocketen; 3. juni 2008 kl. 10:31.
Trådstarter
Nå ringte han igjen og snakket med moren min og greier. Møtet er visst på politistasjonen denne gangen med alle de innvolverte. Likevel har ingen av de andre hørt noenting fremdeles. Tydeligvis har jeg noe med konflikten og gjøre (den som endte i anmeldelse) selv om min konflikt med vedkommende var separat fra dette og sluttet før den andre begynte. Får se hva som skjer da, poster igjen etterpå.
Trådstarter
Sorry for dobbelposten, edit funka ikke.
Så det var faktisk politiet da, var på møtet og fikk oppklart tingene. Jeg var som sagt ikke skyldig i noe men omstendighetene rundt det som skjedde ble oppklart. Litt uventet at det faktisk var politiet.
Merkelig oppførsel av de ja vil jeg si, mildt sagt. Hmm, du var da for de et viktig vitne så ber de deg møte på en bussholdeplass/terminal?
Sprøtt, har dog sett det gå andre veien, der politi har ringt kamerat og bedt om å få adresse så de kunne hente han/snakke med han. Da ga han De beskjed om å møte han på et busstopp i nærheten, da han ikke ville ha "firmabiler" inn i hagen til husvert.
Merkelig oppførsel..
Prøv å ringe politiet å spør om hvorfor du skulle møte dem på bussholdeplass/terminal
Sitat av pidget
Merkelig oppførsel av de ja vil jeg si, mildt sagt. Hmm, du var da for de et viktig vitne så ber de deg møte på en bussholdeplass/terminal?
Sprøtt, har dog sett det gå andre veien, der politi har ringt kamerat og bedt om å få adresse så de kunne hente han/snakke med han. Da ga han De beskjed om å møte han på et busstopp i nærheten, da han ikke ville ha "firmabiler" inn i hagen til husvert.
Merkelig oppførsel..
Vis hele sitatet...
Det spørs jo litt hvordan du tålker trådstarters setning med at han ble ringt opp av snuten og han sa at alle de innvolverte skulle møte opp på Røa eller no sånt. Hvis snuten i det forsøk på å finne ut om rette vedkommende var på andre enden, og spurte ham om trådstarter var den personen i det møtet på Røa med de innvolverte, om han husket det, og svarte trådstarte ja eller no sånt, kan det jo godt tenkes snuten lurte på om han ikke kunne komme til et nytt møte, da...

Bra mora fikk avklart det til politistasjonen for vår nervøse med-freaker, så vet han det neste gang at ran, bank og pushing gjøres på bussholdeplass, avhør og fremmøte skjer i uheldige ganger på politi-stasjonen - skål på det (hehe)
Sist endret av paranoy; 3. juni 2008 kl. 22:03.
paranoy : Ser poenget ditt. Kanskje det var et lurespørsmål fra ordensmaktens side ?
At de prøvde trikset : Hvem møter opp til kamp på røa ? Men i min bok ville det da ligne veldig på provokasjon da..
Sist endret av pidget; 3. juni 2008 kl. 22:10.
Trådstarter
Jeg er i hvert fall glad det er over og håper jeg slipper no sånt på en stund.
Skjedde saken du var vitne til på den nevnte busstasjonen da?
Sist endret av shonny; 3. juni 2008 kl. 22:51.
Sitat av pidget
paranoy : Ser poenget ditt. Kanskje det var et lurespørsmål fra ordensmaktens side ?
At de prøvde trikset : Hvem møter opp til kamp på røa ? Men i min bok ville det da ligne veldig på provokasjon da..
Vis hele sitatet...
Lol, eh - nei, det var ikke poenget mitt da.. men jeg er helt enig i deg, det var litt drøy provosering isåfall.

Det jeg mente var jo bare snuten hadde spurt ham om han ikke kunne møte opp =)
De ytterst få gangene det har vært ringt til meg for oppmøte-piss (KIF lå så langt unna den gangen.. hendte jeg, dumme meg, glemte det bort - men alltids greit å få nye bekjente da, og utsette det i uunngåelige i all evigheter hadde jo ikke jeg regnet med skulle gå heller.. men nok til at hvis jeg forstod det rett, 3-4 ting var foreldet - juhuu, **plystre olsen-banden låta ** plystre-plystre), litt flaks må også jeg få lov til å ha syns jeg... bare jeg ikke har sagt fanden for tidlig og får meg en overraskelse x 3... gulp.

Anyways. Hvis jeg tenker tilbake til da jeg var 16, og en fyr ringte hjem til meg uten å presentere seg og starter å bable om en nylig hendt sak med noen broilere som kunne fått meg til å føle noia på gamlehjemmet, hadde jeg vel idet kisen sa - politi - fått de vanlige faktene så ung:

1) Først ville jeg som barnerumpe huske ordspråket: "Taushet er sølv, legg på røret.. "

I ettertid vet jeg ikke hvor vi fjertisser hørte at det skulle være sånn, men tror generellt sett det var litt ungdomskole-myte blant de hardbarka rastafari-wannabe's vi var som røyka alt fra King Edwards sigarer med eller uten bob marley cut; til strå, te og bananskall, epleskall og sikkert alt som ble påstått feng av noe slag i tillegg til den vante brune greia og ho janne seff.

2) 16 år i dag er ikke som da jeg var 16, de snakker med innlagte tenkepauser minst to ganger i en setning, og tre ganger i et spørsmål med påvente av svar! Nevøen min er over 16 år nå, men for et par-tre-fire (faen tida gått da, kan det være fem tru?), uansett han var 16 engang han også, og det var et slit å snakke til ham.

Hadde jeg en beskjed til mora hans som jeg anså det var viktig, var det samma f.. om jeg teksta'n sms eller sa det til ham vektlagt viktighet - han forstod og hørte akkurat det han ville, og glemte det han ikke trengte.

(Gutten sin det, snufs, bevarer tradisjon - men j.. irriterende at de ikke har lært at sånn apati vises kun foreldre, helst en mor, far slåss du med senere - men ikke til onkeln din eller hva søren jeg er for no til ham da.. kanskje jeg bare er paranoy til'n, har alltid kalt ham nevø men han er da søren ikke sønnen til en søsken av meg, lenger ut i familien tror jeg - uansett, sporer helt av i gamle minner her)

Ungdommen nå til dags, tsk-tsk *para shaker huet oppgitt på teen slang nowadays :P*, de er verre enn da jeg var så gammel, det er jeg sikker på.

Og med det mente jeg akkurat det jeg sa i forrige innlegg. Kanskje snuten, siden han mest sannsynlig ikke kunne si 100% sikkert at det var Paranoid, droppet å nevne politistasjon når han spurte om ikke guttungen kunne komme på et nytt møte.

Han hadde allered sagt politiet som ringte, han ringte på hustelefon og var dermed sånn ganske sikker på å ha kommet til rett plass, og fyren i andre enden virka eh.. såpass oppegående og troverdig når bekreftelsen på kjennskapet til "Røa-saken" ble nevnt, at han syntes vel ikke det var vits i å si politi for mange gangene.

Kanskje snutemann satt og leste freakforum-poster og tenkte som så det var best å følge enkle rutiner, hvis ikke forsvinner vel et vitne uten grunn fra denne saken - de rare råda som blir gitt her.

Så politimannen tenkte som hva jeg anser som normalt, at er det rett person han snakker med, vet han at han har vært nede på stasjon til avhør eller vitneforklaring eller ihvertfall hvor stasjonen befinner seg, så han trengte vel ikke forklare i detalj hvor guttungen skulle dukke opp hen. Har jo oss til det, pidge!

Vi har skylda for at ikke han dukka opp, og for det som sannsynligvis måtte vært Røa's topp-plassering blant kjente stuketurer i nyere tid tror jeg. Det har aldri vært snakk fra snutens side at Paranoid skulle møte opp på en buss-stasjon, offentlig plass og uten skjellig grunn til mistanke har jeg lært at dobberman ikke glefse, snill bisk - sitt, dekk osv.

Båndtvang på kjøtere når fyren ikke engang har status som mistenkt, medvirkende eller i annen form som kunne dekket begrepet "kjeltring", og avgjort ingen tvil hvilken stasjon han skulle møtt til - og sånne stasjoner kjører kun svarte minibuss med sikte for en kortere opphold eller studering av murvegg, kamera, fly-toalett og en madrass fra 1945, ikke en svær fargerik rutebuss i trafikken ihvertfall.

Nå har jeg detti helt ut, hva søren skulle jeg svare på igjen? Tror jeg lurte på det helt siden jeg starta å svare gitt, men så mye bortglemte minner fra kvisestadiet blir ikke offer for delete knappen min, så håper du forstod meg lell.

Jo - snuten ba Paranoid om å møte på stasjonen, Paranoid tenkte rutebilstasjonen, det var langt unna hva snuten mente - typisk dagens rabagaster, de snakker et språk ikke vi eldre forstår, med innlagte tenkepauser midt i setninger, og spesielt ved spørsmål. Det er derfor jeg sa det var godt mora hans fikk avklart det for ham, for med de grublingene han gikk med som jeg har skjønt av denne tråden, tror jeg snuten skulle venta i evigheter før trådstarter hadde dukka opp.

For hver gang han hadde presentert seg fra politiet så hadde beredskapsklokka kima i huet på vår venn, forståelig det hvis misforståelsen er slik jeg tenker meg den er. Hvis ikke syns jeg da søren fortjener en pils for den resonneringa, hvor mange andre her hadde forstått at om en snut ber deg komme til stasjonen, er det sikkert der han sitter - snutestasjonen...



(til trådstarter, det var bare en spøk, og forstod du ikke spøken, ta det med ro, ingen som vil deg noe vondt på min nettverkstasjon ihvertfall )
Du kan være glad det ikke var "de folka" som mest sannsynligvis hadde trengt og hevne seg på noen. Derigjen, et busstopp, hva faen...
Ting begynner å falle på plass nå ja paranoy, eller ikke ? Trådstarter sier jo i første post at han ble bedt om å møte på "Røa busstasjon, eller no sånt"
Noe sånt må jo da muligens være røa politistasjon ? De gangene jeg har blitt bedt om å møte har de bare spurt om jeg kan ta en tur innom "Stasjonen" eller "oppom oss."

Men okei, foreløpig konklusjon blir da at enten har trådstarter ikke vært helt oppmerksom på hva person i andre enden sa når han tok tlf1, eller så har politimannen snøvlet litt pga. alle tebrødene han hadde til lunch.
Uansett har jo nå ting falt på plass såvidt jeg forstår, så kan eventuelt trådstarter spesifisere hvilken stasjon han Egentlig ble bedt om å møte på? Ikke så sykt interressant kanskje, men jeg er alltid nysgjerrig jeg