Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 889
Hei
Jeg har en Acer Aspire 5739G

T6600 2.2ghz x2
4gb DDR3 1333mhz RAM
GT240M 1gb Grafikk kort
Windows 7 64-bit

Jeg har et problem med at laptopen overoppheter og slår seg av om jeg bruker tyngre program den helt fin klarte og dra da den var ny. (Laptopen er ca 1.5 år gammel) Om jeg spiller spill som CS eller ser film på storskjerm via HDMI kabel blir den overopphetet og slår seg av innen 30 min.

Trenger hjelp til helst en kostnadsfri løsning.
Tørke den for støv? Har den god tilgang til ordentlig luft?
snorlax's Avatar
Trådstarter
23 9
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Tørke den for støv? Har den god tilgang til ordentlig luft?
Vis hele sitatet...
Ja jeg glemte å nevne at jeg har skrudd av øverste deksel for å sjekke om det var støv i viften. Var ikke noe å finne etter hva jeg kunne se.
Du har den på et bord etc? eller i sofaen/senga.
snorlax's Avatar
Trådstarter
23 9
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Du har den på et bord etc? eller i sofaen/senga.
Vis hele sitatet...
Den står på skrivepulten med en tom snusboks under for ekstra ventilasjon. Om jeg har den i sengen vill den antagelig ville ha blitt overopphetet innen 20 min og slått seg av.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Prøv å skru den opp (alle lokk) og blås ut med trykkluft. Laptops fylles ofte av støv dessverre -_-'
Vanlig problem at viftene ikke gir full fres etter en stund. Mulig denne må skiftes.
Men noe om ofte hjelper er å skifte kjølepastaen. Har opplevd opptil 15 grader kjøligere pc bare med å skifte kjølepastaen.

Men hvis dette ikke hjelper så ville jeg levert inn maskinen for å få viften skiftet.
Dette er en garantisak i tilfelle.
Prøv denne! Bruker den selv til min Dv7 og funker utmerket Lykke til vidre
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av WayGone Vis innlegg
Prøv denne! Bruker den selv til min Dv7 og funker utmerket Lykke til vidre
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre om hvor mange grader deg går ned.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tør jeg spørre om hvor mange grader deg går ned.
Vis hele sitatet...
Har ikke målt, men har merket veldig mye forskjell. Maskina brukte å begynne å lagge for så å komme med warning av for varmt skjermkort så shutdown i Bad Company 2. Noe som ikke har skjedd siden.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av WayGone Vis innlegg
Har ikke målt, men har merket veldig mye forskjell. Maskina brukte å begynne å lagge for så å komme med warning av for varmt skjermkort så shutdown i Bad Company 2. Noe som ikke har skjedd siden.
Vis hele sitatet...
Ok! Er noen der ute (I.E. Min venn) som ikke får noe lavere temperatur, bare avstand mellom glohet komputer og lår.

(Oh shit, siste før tusen :3 )
Sist endret av Freddy_fred5; 27. mars 2012 kl. 17:36.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ok! Er noen der ute (I.E. Min venn) som ikke får noe lavere temperatur, bare avstand mellom glohet komputer og lår.

(Oh shit, siste før tusen :3 )
Vis hele sitatet...
Men jeg sitter ikke med laptopen på fanget, har den på skrivebord med ekstern skjerm, tastatur og mus. Har funket fint for min del iallefall.
Har din venn samme notebook-kjøler som den jeg linket til ?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av WayGone Vis innlegg
Men jeg sitter ikke med laptopen på fanget, har den på skrivebord med ekstern skjerm, tastatur og mus. Har funket fint for min del iallefall.
Har din venn samme notebook-kjøler som den jeg linket til ?
Vis hele sitatet...
Naup, ikke cooler master, men har sett flere som klager på dette

Bra at det funka for deg.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
En gratis midlertidig løsning er å legge den på kjøleelementer med en klut mellom.
Gjorde dette selv for å spille Far Cry 2 og TF2 på laptoppen min i sommerferien, funka fjell, men du må bytte kjøleelementene litt ofte.
Byttet etterhvert til å legge den sidlengs i en stol med en svær gulvvifte rett på den på full guffe, den velta nesten da 22 Juli bomben sprengte.