Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 775
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Hallo godtfolk!

Har en macbook 13", av den gamle hvite typen (første med pentium).
Maskinen funker forsåvidt ok, men batteriet virker veldig dødt, funker med lader, uten lader no go. Fant en oppdatering av et slag på apple sine sider, installerte denne men fortsatt uten lading, vet det er et long shot, men spørsmålet mitt er: kan en reinstall hjelpe? Noen erfaringer?
Gidder ikke miste alt av tracks, bilder, å gidder ihvertfall ikke å speile disken til en ekstern disk jeg ikke har..

BTW: de skulle ha 1100,- for nytt batteri på eplehuset....
Og det er vel ca. hva maskinen er verdt...

På forhånd takk!
Kan batteriet ha blitt drept underveis? Dvs du har slitt det ut? Det er jo forsåvidt en gammel maskin, og batterier er slitasjevare
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Samme skjedde med min gamle macbook etter en stund, bestilte nytt batteri fra ebay for $30 da, fungert fint siden.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Trådstarter
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Kan batteriet ha blitt drept underveis? Dvs du har slitt det ut? Det er jo forsåvidt en gammel maskin, og batterier er slitasjevare
Vis hele sitatet...
Ja, utentvil. Gikk egentlig opp for meg nå at det er ønske tenking å tro at en reinstall skal hjelpe når det ikke har vært noen store software endringer på maskinen på lenge... Naturligvis er batteriet dødt, shit happens...

Takk..
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Samme skjedde med min gamle macbook etter en stund, bestilte nytt batteri fra ebay for $30 da, fungert fint siden.
Vis hele sitatet...
Takk for supert tips!
Sitter selv på en gammel macbook med dødt batteri, og har ikke hatt lyst å bruke mye penger på nytt. Ebay har faktisk ikke slått meg som en mulighet, men nå fikk jeg bestillt et spiltter nytt til $33, altså mindre enn 200 kroner!