Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1985
Tenkte da spesielt på serien "Politiet" som går på TVnorge.
Er det lov å sende en episode som for. eks jeg er med på uten at jeg tillater det?
Ansiktet ditt blir sensurert hvis du ber om det. Du har rettigheter.

Blir som at det hender de sensurerer folk som er med på nyhetene.

Sier dette fordi man må alltid gi lov til de som tar bilder og filmer deg ellers. Hvis du tar facebook for eks. så er det egentlig ikke lov til å publisere bilder som du har tatt av andre uten at de godkjenner.
Sist endret av Tfan; 19. februar 2011 kl. 01:11.
Aha, en kompis havner på Politiet nå i sesong 3, men tror ikke de spurte han om han ville ha sensurert ansiktet sitt
Sitat av ildronz Vis innlegg
Aha, en kompis havner på Politiet nå i sesong 3, men tror ikke de spurte han om han ville ha sensurert ansiktet sitt
Vis hele sitatet...
Hm, merkelig. Ville anbefalt vennen din å ringe de som holder TV programmet og forhørt seg om det. (tror det er TV Norge?)
Det er ikke ulovlig å filme på offentlig sted, så ja, dette har de lov til.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Hm, merkelig. Ville anbefalt vennen din å ringe de som holder TV programmet og forhørt seg om det. (tror det er TV Norge?)
Vis hele sitatet...
TVNorge er riktig.
Jepp, er TVnorge ja. Er litt redd for at jeg kan ha havne der selv etter noe jeg havna på glattcella for i i fjord, kan ikke huske noe så er ikke sikker men Bodø er jo ikke en stor plass så kan fort havne der.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å filme på offentlig sted, så ja, dette har de lov til.
Vis hele sitatet...
Ja det har de lov til, men man har ikke lov til og filme personer og sende det på en landsdekkende kanal uten personens samtykke / sladde ansiktet.
Sist endret av trodeh*; 19. februar 2011 kl. 01:15.
Alle er sett på uskyldige i disse saken, inntil det motsatte er bevist. Lurer på om de ikke har en disclaimer om det på starten av programmet også. Men tror de sensurer alt der uansett. Ihvertfall fulle mennesker, og de som ikke er helt seg selv på daværende tidspunkt
Sitat av trodeh* Vis innlegg
Ja det har de lov til, men man har ikke lov til og filme personer og sende det på en landsdekkende kanal uten personens samtykke / sladde ansiktet.
Vis hele sitatet...
I Norge er dette lov jo! Dersom man ser ett kamera, så kan du be de om å ikke filme deg, eventuelt å sladde deg ut av sendingen. MEN, dersom du er noe mer enn en tilskuer eller forbipasserende, så skal du spørres, ja. Men man går jo ikke rundt og spør alle i gata om de har noe i mot å bli vist på TV.
Sist endret av caperno; 19. februar 2011 kl. 01:18.
Ser på episoder fra sesong 2 på youtube nå å ser at dem sladder ansiktet å fucker opp stemmen på alle heldigvis!
Ja. Er nok mer sånn at du kontakter programprodusenten hvis du faktisk ønsker/ikke har noe imot at trynet ditt blir spredd utover eteren.
Jeg jobber med tv og reglene er slik:
Dersom du filmer en bestemt person i forgrunnen, men også personer i bakgrunnen, så trenger ikke disse personene i bakgrunnen å sensureres så sant
fokus beholdes på personen i forgrunnen. Dersom kameramannen derimot har zoomet inn på en tilfeldig fyr i bakgrunnen, så må dette sensureres eller godkjennes av vedkommende.