Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2110
Hva er det med magic mushrooms og edderkopper? Har det noen slags sammenheng? Leser i trippraporter o.l., og edderkopper er stadig et tema som kommer opp.

Man får muligens halusinasjoner av edderkopper, ellers tror jeg ikke det er noe sammenheng, har ingen erfaring selv.
Sist endret av Dodecha; 20. oktober 2008 kl. 17:50.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aldri sett denne "sammengengen" du nevner, ikke i rapporter eller egne turer.

Og hvorfor mener du det har sammenheng? Gjerne fordyp svaret ditt.
Har aldri, i mine mest grønnjævlige paranoide hallusinasjoner sett en edderkopp. Er det ikke PCP som gjør at folk innimellom flipper på edderkopper og klør seg ihjel for å få dem bort?
Edderkopper, slanger, leoparder, krokodiller osv er ihvertfal relativt vanlig å møte på ayahuasca. Har heller aldri hørt at det er en spesiell link mellom edderkopper og sopp, men psilocybin er ihvertfal et DMT så det er jo ikke en helt fjern tanke kanskje. Jeg spør som Dodecha, hvor har du hørt/lest om dette?
Mange menesker har jo da en stor fobi mot edderkopper, så vil tro dette kan få noen til å se stygge edderkopper under påvirkning av phsycadelica.
Regner med det har med at filmer og bøker osv ofte bruker edderkopper når de snakker om hallusinasjoner, og når noen er på trip, tenker de på det.
Sist endret av homer666; 20. oktober 2008 kl. 18:28.
Sitat av Rottegift
Har aldri, i mine mest grønnjævlige paranoide hallusinasjoner sett en edderkopp. Er det ikke PCP som gjør at folk innimellom flipper på edderkopper og klør seg ihjel for å få dem bort?
Vis hele sitatet...
Trodde dette var en reaksjon man kunne få på meth, at man føler man har biller eller dyr under huden.

Vil anta at hvis man får hallusinasjoner om edderkopper på sopp så kan det ha noe med personens fobi, eventuellt interesse for dyret som er utslagsgivende, og ikke selve soppen. Har selv aldri hatt noe med edderkopper å gjøre, selv om jeg har følt meg som en fisk i et korallrev, men det er en annen historie.
Sitat av shue
Mange menesker har jo da en stor fobi mot edderkopper, så vil tro dette kan få noen til å se stygge edderkopper under påvirkning av phsycadelica.
Vis hele sitatet...
Slutter meg til Shue her. Hadde en kamerat som flippa ut på edderkopper under påvirkelse av psylocybin. Rimelig sikker på han har en fobi på edderkopper, så jeg vil tro det er slike ting som gir slike utslag.
Sitat av mentalmelt
Edderkopper, slanger, leoparder, krokodiller osv er ihvertfal relativt vanlig å møte på ayahuasca. Har heller aldri hørt at det er en spesiell link mellom edderkopper og sopp, men psilocybin er ihvertfal et DMT så det er jo ikke en helt fjern tanke kanskje. Jeg spør som Dodecha, hvor har du hørt/lest om dette?
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe direkte kilde akkurat nå, men er bare noe jeg har hørt ved flere anledninger -- og i tillegg så har jeg den verste arachnofobiaen noensinne, så ser ikke ut som det blir så masse shrooms på meg med det første.

Høres egentlig realistisk ut at iom. at det er en såpass vanlig fobi blandt folk er dette noe som ofte gir utslag. Ingen her med noen personlige erfaringer, da?

Skal snakke med en som er "erfaren i gamet" i morgen, som jeg vet nevnte dette, og oppdatere tråden da.
Sitat av loathsome
Fant ikke noe direkte kilde akkurat nå, men er bare noe jeg har hørt ved flere anledninger -- og i tillegg så har jeg den verste arachnofobiaen noensinne, så ser ikke ut som det blir så masse shrooms på meg med det første.

Høres egentlig realistisk ut at iom. at det er en såpass vanlig fobi blandt folk er dette noe som ofte gir utslag. Ingen her med noen personlige erfaringer, da?

Skal snakke med en som er "erfaren i gamet" i morgen, som jeg vet nevnte dette, og oppdatere tråden da.
Vis hele sitatet...
Utgangspunktet for en slik negativ opplevelse, kan ikke tillegges frykt for edderkopper alene. Det må være noe annet: dårlig setting, psykiske problemer, etc. Føler du deg ellers trygg på noe slikt, og har lest en del om emnet, skulle man tro det skulle gå helt bra.
Jeg har observert innsekter og edderkoppdyr på trip før. Hos meg forekommer de som en del av de geometriske mønstrene man kan se i ting når man tripper. På en måte veldig spisse, flate og kantete insekter og edderkopper, ingenting som lever eller kravler dog.

Men jeg har aldri tenkt over at dette har en sammenheng med noen som helst kollektiv bevvisthet av noe som helst grad. Har møtt frosker og hunder også. Har også sett at mennesker får dyriske trekk (bla. katte-trekk, dovendyr-trekk og reve-trekk), men har aldri sett noen annen sammenheng enn at underbevvistheten min assosierer personene eller situasjonene med egenskaper fra disse dyrene.
kan kanskje ha med at frykten for Edderkopper er en av de få fryktene mennesket er født med.

Kanskje det er en slags ur-frykt som kan komme tydelig fram eller noe ved tripping.
Sitat av Initzuriel
kan kanskje ha med at frykten for Edderkopper er en av de få fryktene mennesket er født med.

Kanskje det er en slags ur-frykt som kan komme tydelig fram eller noe ved tripping.
Vis hele sitatet...

Man blir ikke født med en spesiell frykt eller fobi.
Det er noe som utvikler seg mens man vokser.
Sitat av Saviorself
Man blir ikke født med en spesiell frykt eller fobi.
Det er noe som utvikler seg mens man vokser.
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at folk er redde for gnagere, slanger, edderkopper, lukkede rom, etc.
Vår frykt for disse tingene skyldes en latent forberedt innlæring, som ligger i nervesystemet. Før i tiden da vi levde på Afrikas sletter utgjorde disse en trussel for oss, og det var derfor naturlig å ha angst for dem. Dette ligger dypt i oss og er genetisk betinget.

Det er klart at det utvikler seg forskjellig hos folk. Noen har ekstremt fobi for edderkopper, mens andre bare ikke liker dem. Ja, det utvikler seg mens man vokser, men det betyr ikke at man ikke har det i seg fra man blir født.
Sist endret av Sinister; 20. oktober 2008 kl. 22:51.
Har observert edderkopper komme krypende ut av krokene på gutterommet mitt da jeg bodde hos mor for endel år siden. Den gangen brukte vi litt speed, og opplevelsen kom på søndag etter en langhelg(torsdag til søn), i et strekk med mye pils, pulver og ungdommelig pågangsmot.

Dette var dog ikke noe farlig, da jeg visste de ikke var der, og bare kunne le av de. Det som trigget det visuelle var spliffen meg og en kamerat satt og røykte, sliten som vi var, rett etter et godt måltid, sannsynligvis det første på et par dager. Etter første trekket husker jeg at jeg plutselig kjente at jeg hadde en anleggshjelm på hodet. Selvfølgelig hadde jeg ikke det, det var bare capsen som ble kjempetung

Etter det begynte det å krype og kravle i hjørnene, samtidig som alle gjenstander i rommet steg varmedis av, som asfalt der det er varmt om sommeren. Disse pseudohallusinasjonene kom vel både av energitap gjennom flere dager, uttørking av kropp og sjel, plutselig energiinntak samt thc.

Har forsåvidt aldri opplevd å se småekle dyr på sopp/syre, og har som nevnt over ikke hørt noe om det. Denne posten passer kanskje bedre inn under "merkelige effekter av stoff" tråden, men jeg synes ikke det var så merkelig at sinnet reagerte som det gjorde.

Forøvrig betrakter jeg edderkopper som et lykkedyr, og tar svært sjelden livet av de. Altså ingen traumer knyttet opp til. Fred over edderkoppene
Sist endret av pidget; 20. oktober 2008 kl. 22:56. Grunn: tegnsetting
Etter det jeg har hørt er det for det meste meth og diphenhydramine som forbindes med insekter. Så riktignok noe som lignet på en rød flue som det virket som lå over øyet mitt på en sopptur.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opplevde en syretripp for noen måneder siden der alle krek, udyr og reptiler jeg fryktet mest manifesterte seg i en lysekrone. De samlet seg i en slags mobbering med formål å ta meg. Opptredenen deres var så latterlig og jeg var så trippa at jeg ikke klarte å fornemme frykt i det hele tatt. Dette syreparadokset har ført til at skolopendere, skorpioner, flaggermus og Kjell Magne ikke lenger skremmer meg. Men edderkopper er jeg fremdeles ikke veldig glad i, men har ikke den paniske frykten for dem lenger. Hoffman var snill han