Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4695
Ikveld var jeg en liten tur på kino for å se Captain America: The Winter Soldier 3D. En ganske god film som jeg likte veldig godt.

Etter at filmen var ferdig, så var det på tide å dra hjem igjen. Men siden det ikke fristet så veldig å GÅ hjem, så gikk jeg bort til nærmeste minibank for å sjekke saldoen. Og der fikk jeg meg litt av en overraskelse, for der stor det nemlig at saldoen var på nøyaktig 10,000,- (egentlig så hadde jeg bare ca. 100,-)
Jeg prøvde å ta ut ca. 5000 kroner, men da dukket det opp en feilmelding. Så jeg gikk bort til en annens bank sin minibank og prøvde der. Der fikk jeg også opp en feilmelding. Jeg prøvde så på den forrige minibanken igjen, men da var visstnok saldoen min tilbakestilt igjen til de riktige 100,- som jeg egentlig hadde.

Noen som vet hva dette kan ha vært? Var dette mest sannsynlig bare ha vært en liten feil i min banks systemer.
Litt kjedelig når du tror du nettopp har blitt 10.000,- rikere, for så at 5-10 min senere forsvinner igjen som om de aldri var der..
Sikker på at det stod saldo 10 000 kr og ikke bare "maks uttak: 10 000 kr"?

Maksgrense på et kort på x antall dager er en ting, og hva du faktisk har disponibelt er en helt annen ting..
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Sikker på at det stod saldo 10 000 kr og ikke bare "maks uttak: 10 000 kr"?

Maksgrense på et kort på x antall dager er en ting, og hva du faktisk har disponibelt er en helt annen ting..
Vis hele sitatet...
På minibank 1, så sto det bare maksgrense: 10.000 kroner. Når jeg prøvde se den nøyaktige saldoen på denne minibanken, fikk jeg bare opp en feilmelding, og fikk tilbake bankkortet igjen.
På minibank 2 kunne jeg sjekke saldoen, og den var nøyaktig 10.000,-
Er du helt tjukk i hue eller? nøyaktig 10 000 kr "på konto" og du prøver å ta ut i 2 minibanker men får en såkalt "feilmelding". 2+2=..........?

Du er vel også kanskje en av de som skal betale med kort i butikken med får ikke godkjent og mener absolutt det er noe feil med terminalen?
Sist endret av williams123; 29. mars 2014 kl. 02:47.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av williams123 Vis innlegg
Er du helt tjukk i hue eller? nøyaktig 10 000 kr "på konto" og du prøver å ta ut i 2 minibanker men får en såkalt "feilmelding". 2+2=..........?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte da selvfølgelig at dette måtte være en feil. Men hej, free money
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
haha det er jo maksgrensa som bashfoo sier, jeg har blitt lurt i et par sekunder av det selv
Dette står alltid i minibanken når jeg (sjeldent) bruker de iallefall, og det er det samme om jeg bruker debetkort med 50k på konto eller kredittkort med 100k kreditt:

Maks for uttak: 10 000 kr
Min for uttak: 200 kr
Vis hele sitatet...
Og først når jeg har tatt ut penger får jeg spørsmål "Saldo på skjerm" eller "Saldo på kvittering". Tror ikke jeg har sett saldo på konto FØR uttak siden 90-tallet..
Sist endret av bashfoo; 29. mars 2014 kl. 02:57.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Dette står alltid i minibanken når jeg (sjeldent) bruker de iallefall, og det er det samme om jeg bruker debetkort med 50k på konto eller kredittkort med 100k kreditt:



Og først når jeg har tatt ut penger får jeg spørsmål "Saldo på skjerm" eller "Saldo på kvittering". Tror ikke jeg har sett saldo på konto FØR uttak siden 90-tallet..
Vis hele sitatet...
Isåfall er min bank sin minibank fra 90-tallet.
En fyr på en arbeidsplass hadde sett det samme at han plutselig hadde 10.000 kr og tok de ut med en gang
Banken hadde funnet ut og han fikk erstattningskrav og politianmellese på seg

hadde aldrig opplevd det selv tidligere. Men har opplevd det i ettertid et par 3-4 ganger
har da tatt kortet inn og ut og sjekka flere ganger å gått til andre bankautomater og da har det gått til vandlig igjen..

hvis du ikke bryr deg så tar du ut alt med det samme, det er en feil eller noe
og de 10.000 vil ikke forbli på kontoen din evig...
Sitat av supernatural Vis innlegg
Isåfall er min bank sin minibank fra 90-tallet.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje du kun har Visa Electron og dermed får opp et litt annerledes display en du ville fått med et ekte bankkort..
Lol. Det er fortsatt et par stk som er overbevist om at den nøyaktige sum av 10,000kr er saldo, og ikke max for uttak.
Dere har nok missforstått....
Det er 9.900 som er max å ta ut på.
men jeg har også opplevd at kontoen min egentlig bare har vært på et par 2-3 tusen
og når minibanken plutselig viser 10.000 vet jeg jo at jeg egentlig ikke har disse pengene og at jeg kommer til å få trøbbel hvis jeg tar dem ut

og siden jeg aldrig har tatt ut når jeg har sett det har vært sånn tar jeg ut kortet å setterdet inn igjen. Etter det står normale saldoen der igjen
var en gang jeg satte ut of inn 2-3 ganger og det sto heletiden 10.000 dro jeg til en anen automat og da så jeg vandlige saldoen
Free money? Du er klar over at du måtte ha betalt tilbake disse pengene når de ikke var dine? Har jo vært saker om dette gang på gang der kunden må tilbakebetale om en slik lignende feil har oppstått.

Noen er bare så dumme....
Sjekk nettbanken da
Om du kun har 100,- på konto så står det IKKE maks for uttak 10 000,-



Det er nok kun en feil som har oppstått ved en eller annen oppdatering. Og saldo og disponibelt er 2 forskjellige ting. Jeg kan fint ha en saldo som er høyere enn disponibelt men da får man kun ut det som er disponibelt.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Om du kun har 100,- på konto så står det IKKE maks for uttak 10 000,-



Det er nok kun en feil som har oppstått ved en eller annen oppdatering. Og saldo og disponibelt er 2 forskjellige ting. Jeg kan fint ha en saldo som er høyere enn disponibelt men da får man kun ut det som er disponibelt.
Vis hele sitatet...
Nettopp!

Var nok disponibel saldo jeg mente her!

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Eller kanskje du kun har Visa Electron og dermed får opp et litt annerledes display en du ville fått med et ekte bankkort..
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har nok et vanlig (ordentlig/virkelig) visa bankkort du
Sist endret av supernatural; 29. mars 2014 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var det rundt midnatt?
Husker ikke nøyaktig hva, men det skjer noe rundt midnatt som gir melding om at du har 10 lapper på konto. Har skjedd med flere kompiser på byen.
Sitat av AnonBot Vis innlegg
Var det rundt midnatt?
Husker ikke nøyaktig hva, men det skjer noe rundt midnatt som gir melding om at du har 10 lapper på konto. Har skjedd med flere kompiser på byen.
Vis hele sitatet...
Det som skjer er vel at alkoholnivået blir såpass høyt at man blingser og tror det samme som TS gjorde.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av AnonBot Vis innlegg
Var det rundt midnatt?
Husker ikke nøyaktig hva, men det skjer noe rundt midnatt som gir melding om at du har 10 lapper på konto. Har skjedd med flere kompiser på byen.
Vis hele sitatet...
Ja! Klokken var ca. 00:15

Sitat av klogger Vis innlegg
Det som skjer er vel at alkoholnivået blir såpass høyt at man blingser og tror det samme som TS gjorde.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra det faktum at jeg ikke drakk.

Det var den disponible saldoen som var på nøyaktig 10.000,- og ikke maks uttak! Dette er jeg 100% sikker på
Sist endret av supernatural; 29. mars 2014 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det står da sjeldent 10.000 i maks uttak. "9.999,- for uttak" er det vel det står?
Og, det er jo ikke så stort og ikke rart heller at noen får penger på kontoen som er feil overført, for så å kjapt bli tatt tilbake? Tipper det var noe feil et sted som ble rettet opp kjapt.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det står da sjeldent 10.000 i maks uttak. "9.999,- for uttak" er det vel det står?
Og, det er jo ikke så stort og ikke rart heller at noen får penger på kontoen som er feil overført, for så å kjapt bli tatt tilbake? Tipper det var noe feil et sted som ble rettet opp kjapt.
Vis hele sitatet...
Du får itte småpenger ut fra minibanken, så det må være 9.900
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Og først når jeg har tatt ut penger får jeg spørsmål "Saldo på skjerm" eller "Saldo på kvittering". Tror ikke jeg har sett saldo på konto FØR uttak siden 90-tallet..
Vis hele sitatet...
Da bruker jeg også disse minibankene fra 90-tallet. Men dette gjelder kun i minibankene som driftes av banken min. Og da står det minibanker fra 90-tallet over hele landet.

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Eller kanskje du kun har Visa Electron og dermed får opp et litt annerledes display en du ville fått med et ekte bankkort..
Vis hele sitatet...
Og bare for å påpeke før noen påstår det. Nei jeg har ikkje Visa-Electron kort, det er vanlig VISA kort jeg snakker om.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Du får itte småpenger ut fra minibanken, så det må være 9.900
Vis hele sitatet...
Litt kjapp der ja. Du tar helt rett! 9.900
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Eller kanskje du kun har Visa Electron og dermed får opp et litt annerledes display en du ville fått med et ekte bankkort..
Vis hele sitatet...
Når jeg bruker minibanken får jeg minimum uttak og maksimum uttak på korrekt saldo for konto, rundet ned til nærmeste hundrelapp - gitt at det kan betales ut uten å gi 100-lapper (minibanken gir ikke 100-lapper).

Om saldo er 2154 kroner, vil det stå: Maks uttak: 2000 kroner
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Når jeg bruker minibanken får jeg minimum uttak og maksimum uttak på korrekt saldo for konto, rundet ned til nærmeste hundrelapp - gitt at det kan betales ut uten å gi 100-lapper (minibanken gir ikke 100-lapper).

Om saldo er 2154 kroner, vil det stå: Maks uttak: 2000 kroner
Vis hele sitatet...
Enkelte minibanker gir ut 100 lapper, men ikkje alle.
Naturligvis, det var ikke noe annet enn til opplysning om hvorfor det rundes ned til 2000, og ikke 2100. Det finnes andre minibanker en biltur unna her som gir 100-lapper.

Men hele poenget mitt er at det ikke er umulig at det faktisk stod 10,000 på konto, da det ville stått noe av det samme for meg om min saldo var 10,000 eller mer.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Naturligvis, det var ikke noe annet enn til opplysning om hvorfor det rundes ned til 2000, og ikke 2100. Det finnes andre minibanker en biltur unna her som gir 100-lapper.

Men hele poenget mitt er at det ikke er umulig at det faktisk stod 10,000 på konto, da det ville stått noe av det samme for meg om min saldo var 10,000 eller mer.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at det ikke er noe problem for en minibank med bare 200, og 500 lapper å gi ut 2100kr også da

500+500+500+200+200+200
Sitat av Obster Vis innlegg
Free money? Du er klar over at du måtte ha betalt tilbake disse pengene når de ikke var dine? Har jo vært saker om dette gang på gang der kunden må tilbakebetale om en slik lignende feil har oppstått.

Noen er bare så dumme....
Vis hele sitatet...
Hva om det var jeg som med ett uhell betalte 10k til han. LA oss si at jeg skulle overføre til ett annet konto nr men skrev feil. HAr hørt at viss jeg gjør det er det min egen feil. Men i innlegget ditt står det at viss du får overført penger som ikke er dine har du krav på å levere de tilbake?
Sitat av supernatural Vis innlegg
Ikveld var jeg en liten tur på kino for å se Captain America: The Winter Soldier 3D. En ganske god film som jeg likte veldig godt.

Etter at filmen var ferdig, så var det på tide å dra hjem igjen. Men siden det ikke fristet så veldig å GÅ hjem, så gikk jeg bort til nærmeste minibank for å sjekke saldoen. Og der fikk jeg meg litt av en overraskelse, for der stor det nemlig at saldoen var på nøyaktig 10,000,- (egentlig så hadde jeg bare ca. 100,-)
Jeg prøvde å ta ut ca. 5000 kroner, men da dukket det opp en feilmelding. Så jeg gikk bort til en annens bank sin minibank og prøvde der. Der fikk jeg også opp en feilmelding. Jeg prøvde så på den forrige minibanken igjen, men da var visstnok saldoen min tilbakestilt igjen til de riktige 100,- som jeg egentlig hadde.

Noen som vet hva dette kan ha vært? Var dette mest sannsynlig bare ha vært en liten feil i min banks systemer.
Litt kjedelig når du tror du nettopp har blitt 10.000,- rikere, for så at 5-10 min senere forsvinner igjen som om de aldri var der..
Vis hele sitatet...
For en del år siden vet jeg av flere som kunne ta ut penger i minibanken kl 24.00 selv om det ikke fantes penger på kontoen. Måtte glise litt når jeg var med en som skulle gjøre dette i en minibank og la merke til at det var en liten kø der. Han kunne ikke ta ut så mye sa han, men det gikk med 3000kr. Så kastet han kortet inn igjen og kunne ta ut mer hvis han ville. Vet ikke hva som var årsaken til dette eller hva som stod som saldo hos han. Regner med det mistet kontakt pga oppdatering eller overføringer akkurat på dette tidspunktet? For at de som faktisk hadde penger inne på konto skulle kunne få gjøre uttak satt de vel en grense som gjaldt alle. Det var jo kun prat om noen få minutter. Dette hadde han benyttet seg av i lenger tid, var prat om år, men det blir som ett lite lån og pengene måtte uansett tilbake på konto.

Om dette var minibanken eller banken har jeg ingen anelse om. Vet i alle fall at Postbanken og minibank falt under dette tidligere rundt kl 2400. Hva det gjør nå har jeg ingen anelse om.