Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1067
Er det noen som har litt peiling på grafikk kort og skjermer?

Skal kjøpe en pc med skjerm for max 20 000, er det noen som har peiling på hvilket grafikkort, lydkort, og skjerm(tenkte på en 22") jeg burde velge.

Og tilslutt, hva er 3D mark og hvordan brukes det??
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel 22" skjerm, da må du ut med 14-15k så da står du igjen med 7k meneh, seriøst så søk litt rundt i forumet, ligger en del sånne threads der..
Trådstarter
71 0
neeeheiiii, så på komplett en skjerm til 8k jeg, men jeg vet ikke om den var så bra
Opprinnelig postet av ipod

Og tilslutt, hva er 3D mark og hvordan brukes det?? [/b]
Vis hele sitatet...
3DMark er en benchmark..ett program som tester pc'en din på alle mulige måter. Visst du vil lese mer om 3DMark, så gå inn her:


Madonion - 3DMark




Zar0niX
Trådstarter
71 0
takk Zar0niX, du har vært til stor hjelp!!!
Better than thou.
Sprengte vel budsjettet ditt med ca. 5000, men fy faen for en pc.
mitt forslag
20 000 paa pc er mye penger, ville tenkt meg om tre ganger f0r jeg brukte saa mye.. Aa kj0pe stor skjerm som du hadde tenkt til er hvertfall en lur ting, iom at det er antageligvis den du kommer til aa ha lengst.

Og en ting til, pass paa saa du ikke bruker un0dig mye penger paa ting som du ikke har bruk for.. feks lydkort med masse ekstra ting som du aldri kommer til aa bruke, og skjermkort med tv inn/ut som du heller aldri kommer til aa bruke osv osv

Lykke til
Trådstarter
71 0
dere er utrolig hjelpsomme på dette forumet, takk!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva skal mannen med RAID om han kjøper seg en WD 120gb disk, og fremdeles har 1 1/2 IDE kanal ledig?
Better than thou.
Om det er meg du prater til får du se over listen min en gang til tror jeg. Jeg satte opp to 120GB disker. Tore satt opp en 80 gb disk.
antar det er meg du sikter til
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Uansett så kan han jo sette to 120 gb'ere på en IDE kanal.. Man har vel strengt tatt ikke så voldsom bruk for RAID så lenge han ikke skal ha noe voldsomt med enheter.. 240gb på vanlig ide bør jo holde en stund. Event de nye 200gb'erne fra WD
Better than thou.
Like greit å kjøre RAID.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trenger du lyd kort da? Det er jo bra lyd i de intrigerte lydkortene.
selv om det er integrert lydkort, så ville jeg heller kjøpt meg ett separat lydkort i Sound Blaster familien...Det er bare å disable det integrerte lydkortet i biosen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Da ville jeg i det minste brukt en offboard kontroller, like ikke de kontrollerne som sitter på hk'ene. Høy feilprosent har de også.

Bør vel regne med og bruke noen lapper på en skikkelig kontroller. Adaptec har jo noen fine.

Jeg mener iaffal at onboard RAID er ikke verdt strevet det kan bli
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg har egentlig selv tenkt på å kjøpe meg en lydkort. Men vet ikke når det blir, fordi jeg greier meg fint med det intrigerte jeg har.
jeg mener jeg "bestilte" to stk(?)
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Mitt forslag

Edit: glemte visst av prosessor. Legg til 2600 spenn så har du det.
Jeg ville heller investert penger i en 17/19" LCD enn 21" CRT.. Par år så tror det det blir vanskelig å få tak i CRT skjermer.