Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1676
http://www.theregister.co.uk/content/4/26939.html
http://gamespot.com/gamespot/stories...879092,00.html

Those caught breaking the law can face up to three months of jail time and a 5,000 euro fine, while repeat offenders can face up to a year in prison and a 50,000 to 75,000 euro fine.
Vis hele sitatet...
Glad jeg ikke bor der. Det er jo helt sykt. Man skal ikke engang få lov til å spille på mobiltelefonene.
Dette er noe av det latterligste jeg har hørt. Greit at spillegalskap i Hellas er et stort problem, men dette er jo sinnsykt.
Når vart denne reglen/loven vedtatt?
Sist endret av Darris; 4. september 2002 kl. 16:18.
Helt idiotisk. Men hvor mange politifolk står egentlig i stua di når du spiller PlayStation?
Litt kjipt at man muligens må importere spillmaskiner og slikt i framtiden though.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5450659
*dytter øyna inn i øyehulene og løfter haka fra bordet*
blalbhahabh...HVA?
Dette er det sykeste jeg har hørt på leeenge...
Hvis dette skjer i norge flytter jeg ut av landet!
Stakkars folk.
Grunnen var at politikerne gjorde en feil. De ville nemlig at folk ikke skulle bruke opp lønna på spilleautomater, så greide de ved et uhell og forby absolutt alt. Flinke folk, nuff said.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ehm, 'gjorde en feil'? Hva med bare å omskrive loven?
Er da vel ikke jeg som bestemmer hva de gjør vel
De trenger vel litt tid. Les heller på itavisen.no, det står mer der.
Ehh...Så neste år når jeg ligger på ei strand på Kreta,drar opp mobil`n å spiller orm...Er jeg en kriminell pga av det, og er den lille handlingen straffbar?

Skal til Kreta så...Bare lurer...

Kjipeste som noen gang er vedtatt spørr du meg
Darris: Er man turist og spiller på sin mobil telefon tror jeg ikke du får noen straff.. kanskje en liten oppsummering av at det ikke er lov, jadda, jadda, jadda.. men ingen straff..
Dette er jo helt latterlig.
Bare tenk hvor mange datamaskiner som finnes i landet. Så godt som ALLE disse har opp til flere små eller store spill installert, gjerne som en del av OS-pakken (Feks kabal, minesveiper, osv).

Tenk så på hvor mage PC-brukere som faktisk ikke er kompetente til å slette disse programmene, eller som har ting liggende inne som de ikke vet om, eller har glemt.

Operation and installation of any game of type (...) in any other public or private place, is prohibited.
Vis hele sitatet...
HAH!

Tenk så på alle de mobiltelefonene med spill som må finnes rundt omkring i landet, og alle de små håndholdte spillene barna har gjemt bort i en skuffe.

Og hva med java-spill på internett? Hva med slike banner-reklamer der du skal "klikke på frosken for å vinne en gratis reise for 23 til Guatamala"? Er det ett spill, og kan man komme i fengsel for det?

Med litt fantasi kan man tenke seg de merkeligste konflikter her...

Man kunne like gjerne forby røde blyanter og penner fordi fargen var kommunistisk. Seriøst; Dette er en så urealistisk og ugjenomførlig idè at jeg ikke fatter hvordan de kom på det.

Lykke til, Hellas! Perikles ville snudd seg i graven!
Tror ikke noen kommer til å bry seg om dette, blir sikkert masse folk som trekker opp Nokiaen og spiller Snake fremfor trynet på en politimann..

Opprinnelig postet av Psy_Illusion
Hva med slike banner-reklamer der du skal "klikke på frosken for å vinne en gratis reise for 23 til Guatamala"?
Vis hele sitatet...
Du får ingen reise av meg nei.
Better than thou.
<offtopic>
ÅÅÅÅÅ JADA! Psy_Illusion tilbake!!
</offtopic>
Opprinnelig postet av Carlo
<offtopic>
ÅÅÅÅÅ JADA! Psy_Illusion tilbake!!
</offtopic>
Vis hele sitatet...
<offtopic2>
Takker! Føler meg virkelig beæret!
Hyggelig å være tilbake, kommer nok til å henge mer her nå, siden jeg skal studere ved NITH Bergen de neste tre årene!
</offtopic2>
err... tenk om de stakkars turistene tar med seg gameboy inn i landet og blir kasta i fengsel pga det?
aaaa
Det er deilig og bo i Norge.
Sist endret av Reeper; 4. september 2002 kl. 20:39.
Den loven hørtes litt mer utarbeidet en bare en "feil"... Dette er ikke noe som forblir; folket vill ikke godta det!
Plutselig var Hellas stryket ut av liste over steder jeg kunne tenkt meg å dratt.
lol så vittig!
Altså, jeg skjønner ikke hvorfor alle er så voldsomt sjokkert over dette vedtaket. Grunnen til at det gjelder ALLE spill på offentlige steder er at det ikke skal være så lett å lure seg rundt reglene. Forøvrig er det jo ikke forbud/påbud når det gjelder hva du kan og ikke kan gjøre hjemme hos deg selv. Forøvrig er ikke en mobiltelefon en offentlig eiendel, og er dermed ikke rammet av loven.

Personlig er jeg slttes ikke fremed for tanken om at spilleautomater (pengespill) bør forbys i Norge også. Naturligvis er det en smule overdrevent å forby spilling på netcafeèr med consoles osv., men dette er jo som sagt for å gardere seg mot eventuelle smutthull. Forøvrig, hvis noen av dere har vært på netcafè i et land med teknologisk standard som Hellas, så er ikke spilling det som frister mest
Det er jo så høl i hue at dem ikke kan lage en mer spesikk lov. Altså, der borte er jo undertrykkende, det hadde holdt med å forby gambling via internett og diverse slotmachines ...
Egentlig synes jeg det er undertrykkende bare det
Vel, problemet wiz/kermit, er at det bestandig finnes de som vil utnytte smutthull. Derfor må skikkelige lover være tilnærmet altomfattende, selv om det ser ut som Hellas kanskje overdrev litt der. Det skyldes antakeligvis altfor liten kjennskap til teknologien blant de folkevalgte.
Har nettopp vært i Hellas og all spilling er ikke forbudt.
De er f.eks. spillebuer i lansbyene, og skrapelodd er til salgs i de shappene..

At du ikke har lov og spille på mobben er jo bare bull, som en teit journalist har klart og mekke sammen.
Kan jo ikke nekte folk i og spille orm, det er jo en privatsak!
Anyway, folk sitter på stranda og i byene og spiller kort og andre spill, så det er nok ikke ulovlig!

Men og forby spilleautomater er nå greit nok. Gjøre det samme i Norge og kanskje, vi drar jo ikke noe større nytte av det. Iallefall ikke vi privatpersoner.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Redningsselskapets 36 redningsbåter går ene og alene på inntekter fra spillautomater TeQniC.. Det var jo bare ett eksempel
Hadde vi ikke hatt spilleautomater så hadde norge funnet en an måte og få disse inntektene på..

Syns ikke det er riktig og ha automater som ødlegger livet til flere og flere folk fordi staten ikke kan betale den jævla redningsskøyta selv.....

Støtter frelsen jeg, som sliter økonomisk men likevell nekter og bruke spilleautomater som inntektskilde!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du kan ikke skylde på automatene fordi folk får problemer, det er som å skylde på veien fordi folk dør i trafikkulykker.
Jay, helt enig Sofa
Jeg synes egentlig at spilleautomater bør forbys. Jeg spiller sjeldent, men det hadde vært bedre om jeg hadde spart de pengene eller brukt de til andre ting enn å spille på automat.

Uansett så er jo denne diskusjonen litt unødvendig. Loven ble feilformulert, og kommer nok til å håndheves på noen større måte. Og feilen blir nok rettet opp i.
GL HF er vel egentlig alt jeg har å si
de skulle bare forbudt maskiner som tar spenn, dvs. om du må legge på spenn for å spille erre ulovlig.
Det var jo online gambling de skulle ta da Nichotin.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Update: http://www.itavisen.no/art/1299581.html

"Det tok sin tid, men den latterlige greske loven som ved en feiltagelse forbød alle former for elektroniske spill er endelig endret..."

Les resten selv :P
hva har spillene gjort ? og er de syke. leste et sted at disse lovene ble stoppet i retten eller.no