Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3696
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Siden det har vært så godt vær i sommer hadde jeg planer om å gå til anskaffelse av en trampoline. Men akk nei, gamla hadde motforestillinger, sa det var mye skader og slikt med det. Noen som har noen bra argumenter for at jeg skal få meg trampoline?
a) siden du antagelig er en datagutt(?) som ikke er i så god form, så er dette god trening, både for musklene og motorikken.
b) det er et sosialt verktøy, i den forstand at venner kommer til deg for å tafse på sprettolainen.
c) det er gøy, bedre enn lan og raveparty.
d) det er ikke Mange trampoline relaterte skader, iallfall ikke som jeg vet om.
ja, noe sånnt.
* Jeg skal alltid hoppe med hjelm!
* Jeg skal aldri hoppe over en meter høyt!
* Jeg skal verken ta salto eller skru mens jeg hopper
* Jeg skal kun ligge stille og sole meg på den
* Jeg skal bare ha den for å få damer

o.s.v..
Denne siden bør fortelle deg og din mor alt du trenger (og ikke trenger) å vite om trampoliner:

http://home.no.net/trampis/
Det beste argumentet er jo at det er utrolig bra trening, og man får jo kjøpt "beskyttelsesnett" til å ha rundt.
Det hender at man slår seg litt av og til når man hopper på trampoline, men det må til. Det er som regel ikke værre enn at det går over i løpet av en dag eller to, og det er uansett verdt det, for det er dritkult å hoppe på trampis!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
er det bare meg som ikke ser det morsomme ved å hoppe?
Nei, det er nok ikke bare deg. Jeg skjønner heller ikke det morsomme i det
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Som nevnt, bra trening Ett kvarters hopping tilsvarer visstnok en halvtimes jogging eller noe, og trampoline er morro morro morro!! Det er ikke jogging
Synes også det er kjedelig å hoppe på trampoline, også blir man jo sliten av det. Blir helt utslitt etter bare et par hopp
Syns trampoline er dritmoro jeg. Vi har en på høtta, og hoppa på den flere timer daglig i sommerferien. Fikk faktisk forholdsvis bra kondisjon av det. Slutta med fotball i fjor høst (3 treninger i uka opplegg), men fikk samme resultat på Coopers-test i år som i fjor, sikkert mye takket være trampolina i sommer.
gøy å ta salto på trampoline (klart det én gang), en kompis klarer dobbelsalto.. that bastard!

nei, men det er gøy, rett og slett.
Better than thou.
Fordi du er et barn og barn trenger å få fine ting av foreldrene sine av og til og et eksempel på en fin ting er en trampoline og med den skal du være forsiktig og trene opp kondisjonen din siden du syntes du sitter alt for mye foran datan og det syntes moren din også og da er det jo kjekt med noe du kan ha å leke deg med og ikke er det dyrt heller.

Nemlig.

(Btw, ikke hopp trampis i fylla. Har sjæl forstua ankelen og landet på skulderen/hodet et par ganger..)
har videoer av en kompis som konstant skader seg på trampis.
trampiser er SLITSOMT og det eneste som er gøy er å "stemple" dama på 52kilo til takhøyde så hun risikerer å brekke nakken på tilbakeveien

ellers er det like greit at en litt-tungvektig kompis av lillebrodern brakk noen av stengene som holdt den oppe med hoppingen sin, nå må det sveising til før jeg kan svekke av noen kalorier per minutt.

hopper du for mye blir du som dama mi. 52kilo
Opprinnelig postet av Carlo
Fordi du er et barn og barn trenger å få fine ting av foreldrene sine av og til og et eksempel på en fin ting er en trampoline og med den skal du være forsiktig og trene opp kondisjonen din siden du syntes du sitter alt for mye foran datan og det syntes moren din også og da er det jo kjekt med noe du kan ha å leke deg med og ikke er det dyrt heller.

Nemlig.

(Btw, ikke hopp trampis i fylla. Har sjæl forstua ankelen og landet på skulderen/hodet et par ganger..)
Vis hele sitatet...

No offence, men å gjøre slike ting i fylla er bare idiotisk, samme som å prøve å sykle, kjøre, skate, hva som helst, it is just pure fucked up...


selv synes jeg trampis er DIGG
Better than thou.
Vel, som sagt var det i fylla, og jeg går ikke rundt og tenker "å nei, jeg kan skade meg om jeg hopper litt trampis". Kanskje du gjør det, jeg gjør ikke.
Patient zero
iblis's Avatar
enig med carlo..

har hoppa litt på trampis i fylla selv, og det er jo helt rått!
har gjort slikt selv, men da var det kun meg og en kompis, og da hadde vi ingen som kunne si stop ol men som iblis sier også, er enig, men også uenig..
hehe....Nabojenta mi har en trampoline,men de er hjemme hele tiden og siden hun er 5-6¨år yngre enn meg tør jeg ikke spørre om lov å hoppe..jeg håper på at de drar bort ei helg så jeg kan hoppe i ro og fred

bruker å sitte å se på dem i vinduet mitt på rommet mittt

sneak a peek
uansett har alle bare godt av å skade seg i ny å ne. å få skikkelig drit vondt styrker bare karakteren, tror jeg.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Hele vitsen med trampoline er vel å hoppe i fylla? Bare ikke prøv på salto og slikt, da blir det farlig. Heller ikke så lurt å hoppe samtidig som du har røyken i kjeften, uten å holde fast på den. Mobiler og lommebøker må også legges til sides, og det går ikke så bra å prøve på og drikke øl mens man hopper.
tøfft å hoppe når man ikke er på fylla å, slev om det er forferdlig arti i fylla. før i dag klarte jeg for eksempel 900 grader, landa på bege beina, stødig som et fjell. er ikke så tøff på trampoline ellers da. fali det
Begynn på trial, og si at du må trene spenst
hoppe i fylla er absolutt å anbefale, da er det f.eks. intet problem å ta knesalto fra taket, selv om jeg kvestet leggen kraftig en gang da jeg bomma å landa på kanten..
Opprinnelig postet av Zpeef
Hele vitsen med trampoline er vel å hoppe i fylla? Bare ikke prøv på salto og slikt, da blir det farlig. Heller ikke så lurt å hoppe samtidig som du har røyken i kjeften, uten å holde fast på den. Mobiler og lommebøker må også legges til sides, og det går ikke så bra å prøve på og drikke øl mens man hopper.
Vis hele sitatet...


Du nevnte kanksje ikke at dette skjedde på MIN trampoline og grunnen til du greide det fordi trampolinen min har kvalitet til de grader!

Ps:skader:har sprutte 2 meter opp etter og hoppa på rompa fra garasjen,dotte ned igjen på stålstanga som er på sida og sprotte fra der igjen inni en murvegg.....Det er min største skade hittill,men fikk bare litt vondt i hue,tåler sånt!
og jeg holdt på å dette sammen av latter når du gjorde dette stuntet *evil*
Hehe,stygt og flire!!!!!!!!
Men men,min trampoline har en hel historie med flere forskjellige sprett som har spruttet feil veg,som han som hoppa på en unge 6meter unna,og eirik som spratt ut på ryggen,og i som hoppa i busken,og sindre som snubla uttafor....hehe

Trampoline kick ass
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sletta litt poster her nå, setter pris på om dere holder denne threaden trampoline-orientert

Og chitchat mellom enkelte brukere kan tas i PM eller på IRC
Kj0p trampoline fordi det er g0y og samtidig god trening. Jeg har hoppa i en del aar og har tryna uttalig ganger, alt fra a lande langt utenfor til aa lande opp ned med bakhuet f0rst paa stanga.. Well om jeg har noen skader er vel opp til andre aa bed0mme, men alt som ikke dreper gj0r deg sterkere :>

Trampoline i fylla er g0y.
Sist endret av Metz; 1. september 2002 kl. 16:49.
Ja trapoline er g0y ,men jeg vet ikke om dere andre får vondt i ryggen, men viss jeg hopper på trampoline masse i strekk verker den noe jævli.
Men og Avse en time eller to for dagen går bra for meg .
jeg har ønsket meg trampoline i flere år, jeg.

tviler på at det blir noe av, ettersom det koster 5000 kr for en passende en.
Opprinnelig postet av Reeper
Ja trapoline er g0y ,men jeg vet ikke om dere andre får vondt i ryggen, men viss jeg hopper på trampoline masse i strekk verker den noe jævli.
Men og Avse en time eller to for dagen går bra for meg .
Vis hele sitatet...

sitter for mye.... skaff deg en god stol.... ganske sikker...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Neida, Obs solgte en på 4.3m til 2000,- og det er en ganske bra trampoline, har solgt en lignende på jobben, finfin sak
den noname europris saken er bare humbug, en skikkelig jumpking-trampoline av kvalitet må til.
må ha jumpking ja..far har en slik fra europris. den gidder jeg ikke å hoppe på en gang. dåli sprett, ekkelt det svarte stoffet du hopper på. skal du ha trampoline, bør du bruke noen ekstra lapper, og få kvalitet
trampoline er mojjo=) jeg hoppa i fylla en gang, og landa i en busk, men det var verdt de=) trammpis r0xz=)
Det er mange regler som må følges når man er i besittelse av ei trampoline. Feks at hvis noen skader seg der får eieren av den pønish! Men på den andre siden er det mye hyggelig som følger emd ei trampoline. Personlig har jeg besøkt hekken til kompisen min flere ganger da jeg ikke var helt i form med bakoversaltoene mine Det er mulighet for å skaffe seg sikkerthetsnett rundt, men da ser det ut som ei CP-lekegrind

Play nice!

Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Sletta litt poster her nå, setter pris på om dere holder denne threaden trampoline-orientert
Vis hele sitatet...
Er ikke dette et "fritt" forum, speak out!?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Forholdsvis fritt ja, men vi prøver og holde diskusjonene på et visst nivå, og on topic. Det vil si at man skal holde seg til det threaden går ut på, og ikke vase inn i helt andre ting. Da kan man starte en annen thread.
en jeg kjenner EDIT: kjente (som sux) har en totalt ræva europris trampoline.. den med hvir ring i midten og den er null knull. Det er bare jumpking kvalikk som duger.. elelrs kommer man faen ikke over busken
å lande på kanten eller utenfor er jo ingen problem, men en kompis av meg klarte å prestere å havne imellom kanten og selve trampis-greiene. der det blå laget med gummi ligger!

rett gjennom, dunk i bakken og et 20cm åpent kutt i låret!

deilig.

ps: ja, han var nok berusa.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
når jeg var liten hadde vi en stor trampoline i gaten, en sånn schwær firkantet, tre ganger så stor trampoline som de runde som er pop nå. men uansett, det var en gutt som skulle ta salto, og han landet med hodet mellom to fjærer på siden (var jo ingen sikkerhet den gangen slik som nå ) slik at han fikk store revner på hver side av halsen og måtte på sykehus. det var ikke noe spesielt artig, og han hang meget godt fast i trampolinen også, så det tok sin tid å få ham løs.
smarte faen da skal godt gjøres....
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
han var seks år eller noe slikt. da tenker man ikke på slikt
sant nok, men au au au! er ikke annet å si, tenk at slike små ting er SÅ skadelige generelt