Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 863
Howdy
Laget en ny side for KISS coverbandet jeg spiller i
Feedback? Noe jeg bør fikse?

Go there: http://www.firehouse.no
Btw: jeg er 2. mann fra venstre på bildet på forsiden, dersom det var noen som lurte på det...

Rock'n'roll all nite!!
Hei du.
Jeg må si jeg synes du har lagd en ålreit side som passer bra til temaet.
Synes bildet du bruker som bakrunn gjør seg ganske bra. Skal jeg kicke på noe må det være at komposisjonsmessig gynger det litt, det kan du lett fikse ved å legge på no bak karen til venstre eller bygge opp det røde over 'firehouze' (kan ikke garantere at det blir bra, du finner best ut hva som hjelper selv ved å sitte i PS å leke deg litt). Ellers blir menyen satt litt i skyggen av det sterke hvite (hovedsaklig på index siden), men jeg likte den hvite kontrasten, så jeg ville ikke gjort noe med den. Kanskje en litt annen rødfarge hadde gjort susen på menyteksten.

En fin jobb, det ser ordentlig ut.


Forresten: har du prøvd å sentrere den?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Pen den Si meg er Aces-High med i bandet??? Ligna litt han ene karen der
Neida, men fin side som sagt.
Meget stilig side! Godt jobba!
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
hehe, neida, Aces er ikke med i bandet. Men han er KISS fan akkurat som meg

Metz:
Vanligvis pleier jeg å sentrere alle sider jeg lager, men denne gjorde seg bedre venstrejustert. Ser litt rart ut når den er sentrert, med tanke på at venstre siden er "rett vinkla" og høyre ikke er det.

Kan være enig i at siden tipper litt mot høyre... men så vil jeg ha fokus mot den siden også, både mot nyhetene og menyen.
Hadde en sterke rødfarge på FIREHOUSE tidligere, men... hmm nei, ble ikke helt fornøyd. Har sikkert mekka dette designet om 100 ganger

Men en ting jeg ikke fikk til: menyen kunne godt vært noe skarpere. Hvordan kan jeg gjøre det? Font'en er nemlig ikke så smooth av seg. Nytter det å skru opp dpi'en eller noe slikt?
Sist endret av gEM; 15. august 2002 kl. 18:50.
du kunne lagt no java piss (som jeg ikke kan noe om) i scrollobaren på news. kan passe litt bedre enn "standar winblows scrolling...

ikke det at jeg har peill.
Fungerte glimrende i Mozilla, positivt
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Roadkill: japp, prøvde det, men da må en lage et tonn av koordinater for X antall browsere og oppløsninger.
Her er en: http://www.codephobia.com/tutorials/...um=1&pagenum=1

Men... fikk nettopp telefon fra en i bandet. Han har IE 5.0 og får ikke transparent iframe nå... får bare hvit bakgrunn av alle ting, noe som tyder på at å bruke "transparent" i bg tag'en ikke virker.

Forslag til hvordan jeg skal få dette til å virke i de ulike browserene?

Edit: noen som har eldre browser som kan teste det ut for meg?
Sist endret av gEM; 15. august 2002 kl. 20:03.
Skulle iframen være transperent?
I så fall funker siden ikke glimrende i Mozilla
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
hvordan er den i mozilla da? svart?
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Ok... sheit.

Surfa litt på web'en nå:
STYLE="background-color: transparent" - i body tag'en.
allowtransparency="true" - i iframe tag'en.

Carlo, if you're readin this: hadde ikke du iframes på dotcarlo.net tidligere? hvordan gjorde du det?
Synes sida var helt rå jeg.. bruker kjedelige IE, da.. (men hvem gjør vel ikke det?).. funker det like bra i netscape/mozilla/konquer/osv er det jo helt maks
bare så du vet det, så ser scrollbarer som er fiksa på også horete ut i IE5.0.

jeg likte sia skikkelig. tøff.
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Takk skal du ha=) Har jobbet mye med det designet, så det er kjekt å høre at dere liker siden.

Men det er et problem det der med eldre browsere... iframe'n blir ikke transparent og scrollen blir standard. Scrollen kan jeg vel sikkert ikke gjøre noe med, da eldre browsere ikke støtter slikt.

Gruble gruble...

Ok: UPDATE:
Fant dette på web'en: http://www.webreference.com/js/tips/010209.html

Add ALLOWTRANSPARENCY="true" to the IFRAME element tag.
Add STYLE="background-color:transparent" to the BODY tag of <fileName> that is being sourced in the IFRAME tag (SRC=<fileName>).

Iframe er IKKE støtta skikkelig av IE 5.5 og nedover. Dvs at iframe'n virker, men en får ikke gjort den gjennomsiktig såvidt jeg kan se. Noen som har forslag?
Sist endret av gEM; 16. august 2002 kl. 00:40.
flott side gem, litt synd at den ikke virker overalt håper du får det fikset....

ellers? kanon!
du kunne ikke lage en utgave med layers også?
har behørig disabla iframe, fordi det vanligvis brukes for å vise reklame..

mm
gEM
gEM's Avatar
Trådstarter
Hmmm.. ok, problem dette her å bruke iframe.

Såg på palleman.nu at han anbefalte denne koden:

<iframe src="sida.asp" width="400" height="300" border="0" marginwidth="0" marginheight"0" framespacing="0" frameborder="0" scrolling="auto" name="myIframe">
<ilayer src="sida.asp" width="400" height="300" border="0" marginwidth="0" marginheight"0" framespacing="0" frameborder="0" scrolling="auto" name="myIframe">
</ilayer>
</iframe>

- Denna kod tar bort den fula ramen.
- Denna kod fungerar i alla webbläsare.
- För att sedan länka till iframen sätter du myIframe som target på länken.

Jeg har aldri brukt ilayers sammen med iframe før, men ville det løst problemet ditt Meitemark?
hum, kan se sånn ut. ilayer vet jeg at fungerer, men iframe er det takk og farvel til for meg.

mm