Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3802
Har så vidt begynt med C programering.
Har lest noen tutorials og slikt, men noe jeg ikke fatter er at når jeg kjører koden, forsvinner vinduet med outputen etter 0.1 sek...
Any ideas?
Åpne et ms-dos vindu, istedenfor å dobbeltklikke på fila. For windows lukker vinduet automatisk når programmet er ferdig å kjøre.
Opprinnelig postet av RipZ
Har så vidt begynt med C programering.
Har lest noen tutorials og slikt, men noe jeg ikke fatter er at når jeg kjører koden, forsvinner vinduet med outputen etter 0.1 sek...
Any ideas?
Vis hele sitatet...
det Xtrax sa, eller hvis du ikke gidder aa aapne et dos-vindu, kan du inkudere stdlib.h (#include <stdlib.h>) og bruke syntasken: system("pause"); der du vil ha pause. du kan ogsaa bruke andre dos-kommandoer med den.
lykke til videre.
Spørsmålet har sikkert vært oppe rundt 100 ganger før, men jeg spør bare igjen jeg Hva som er mest suverent å begynne med av C og C++ da ? Hørte om noe C# greier og...
Opprinnelig postet av duxo
Spørsmålet har sikkert vært oppe rundt 100 ganger før, men jeg spør bare igjen jeg Hva som er mest suverent å begynne med av C og C++ da ? Hørte om noe C# greier og...
Vis hele sitatet...
C og C++ er nesten likedan i syntask, men C er raskere og C++ er objektorientert....
C# er vel mer Java-lignende.
For å forhindre at vinduet forsvinner kan du høyreklikke på fila du skal kjøre, og velge Properties... Klikk på Program og fjern avhukingen for Close on exit.

Hva som er mest suverent å begynne med av C og C++ da ? Hørte om noe C# greier og...
Vis hele sitatet...
Vil ikke egentlig anbefale å begynne med C++ uten å ha noen tidligere programmeringserfaring, og jeg tror det er en fordel å kunne C først... C# har jeg ikke satt meg inn i, og det har jeg heller ingen planer om å gjøre.
Hmm en kan vel også inkludere
<conio.h>
og skrive getch(); som siste setning i programmet mener jeg å huske
Jeg leste "Teach yourself C++ in 21 days" og der sto det at det er best å lære C++ og ikke C, fordi C++ nå er mye mer vanlig enn C++ (det kommer litt an på hva du skal progge) og hvis du først lærer C må du omskoleres i masse greier. Jeg begynte litt med C++ uten å ha vært skikkelig borti noe annet, og fikk etterhvert litt avsmak på programmering. Som nybegynner i C++ er det en lang vei fra å lage få og enkle linjer med kode til å lage hele programmer. Det beste er nok å begynne med noe enkelt som ikke er objektorientert som python o.l. Hvis du er utålmodig med å komme i gang, er sikkert delphi det beste. Delphi er et meget godt språk med en relativt lav læringskurve etter det jeg har lest. Det var visst noen ASM guruer som fant ut at koden produsert med delphi var bortimot identisk med koden de produserte i ASM. Den egenskapen finner du neppe i VB, pluss at programmene du produserer i delphi blir mye mindre enn i VB.
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
Går vel kanskje oxo ann å bruke noe sånt som
while(1){}
Jeg ville anbefalt og begynne med BASIC faktisk. Hvorfor?? Fordi det er veldig enkelt og lære seg. Men trenger noe veldig enkelt bare for å komme igang og lære seg litt programmerings "mentalitet". Etter det ville jeg hoppa rett over på C og deretter C++ (om man har behov for det). Selv programmerer jeg aldri i C++, kun C.. Jeg kan C++, det er ikke det.. Jeg bare liker C bedre, og C er raskere.

Scha
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Trådstarter
Kan ganske mye php, kunne tenkt meg ett språk så likt som mulig som php. For php er bare helt genialt
C/C++ ligner en god del i syntax så en overgang burde ikke være så veldig vanskelig. C++ er vel litt lettere når de har mange flere ferdige funksjoner(tror jeg. C#(C sharp) var vel nesten bare et feiltrinn fra Microsoft sin side med tanke på .NET strategien sin.
C++ er vel litt lettere når de har mange flere ferdige funksjoner(tror jeg.
Vis hele sitatet...
Uhmm.. Jeg vet ikke helt.. Det går ant og lære seg C, og kompilere C kode i en C++ kompilator. Derfor gå det også på en måte å bruke C++ biblioteker (eller "ferdig fungsjoner" som du kalder dem), i C... Jeg synes C er lettere og lære enn C++.

C#(C sharp) var vel nesten bare et feiltrinn fra Microsoft sin side med tanke på .NET strategien sin.
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg ikke nekte på

Scha
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg programmerer i både MS VB, C/C++ samt diverse.

Anbefaler C++ framfor C. Prøv C++Builder fra Borland. Da har du et brukergrensesnitt omtrent som MSVB. Tar deg 5 min å lage det første programmet. I tillegg kan du gå fram og tilbake mellom koden og den visuelle designeren.

Ellers tenk på hva du ønsker å bruke programmet til.

Hvorfor ikke Java? Anbefaler Borland JavaBuilder. da kan du kjøre på både Windows og linux.

det finnes forøvrig en bra javabuilder for linux, gratis, men husker ikke i farten hva den heter.
Jeg holder på ganske mye med Java og Javascript. Kan gjøre mye med det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av dromoz


C og C++ er nesten likedan i syntask, men C er raskere og C++ er objektorientert....
Vis hele sitatet...
Nei, den blir for naiv. Det du taper i OO overhead tjener du fort inn på kodestruktur. Uansett fungerer praktisk talt all C kode i C++.
Det eneste jeg vet som er raskere enn C++ er Assembler, som jeg faktisk også kan nokså godt.
Jeg har tenkt å lære meg litt c# - noen som veit om noen bra tutorials?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av atomet
Jeg har tenkt å lære meg litt c# - noen som veit om noen bra tutorials?
Vis hele sitatet...
www.csharp-station.com
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som vet om en god bok eller læringskilde for å lære seg C uten særlig mye kunnskap om det?
Sitat av Scha Vis innlegg
Jeg ville anbefalt og begynne med BASIC faktisk. Hvorfor?? Fordi det er veldig enkelt og lære seg. Men trenger noe veldig enkelt bare for å komme igang og lære seg litt programmerings "mentalitet". Etter det ville jeg hoppa rett over på C og deretter C++ (om man har behov for det). Selv programmerer jeg aldri i C++, kun C.. Jeg kan C++, det er ikke det.. Jeg bare liker C bedre, og C er raskere.

Scha
Vis hele sitatet...
WoW, endeli traff jeg en som syns det samme som meg, jeg kan OO programmering i flere språk, men PHP er eneste språket jeg bruker det i av å til. Når det kjem til C vs C++, så velger jeg helt klart C. KP får den

Sitat av Redstorm Vis innlegg
Jeg holder på ganske mye med Java og Javascript. Kan gjøre mye med det
Vis hele sitatet...
Til opplysning så er javascript laget til Markup language DOM (HTML / XML), og har ingen ting med java eller programmering å gjøre.

Sitat av rune420 Vis innlegg
Nei, den blir for naiv. Det du taper i OO overhead tjener du fort inn på kodestruktur. Uansett fungerer praktisk talt all C kode i C++.
Det eneste jeg vet som er raskere enn C++ er Assembler, som jeg faktisk også kan nokså godt.
Vis hele sitatet...
Pr dagsdato, så har det vel lite å si hvilket programmings språk man velger med tanke hvor fort programmet kjører, så lenge kildekoden blir kompilert til maskinkode og kompilatoren opptimaliserer koden. Det er klart at enkelte språk har biblotek funksjoner som gjør litt ekstra arbeid enn det som trengs, men på dagens raske maskiner så merkes ikkje det. Så lenge du ikkje skal lage photoshop eller programmer i samme størrelse.

Sitat av firewave142 Vis innlegg
Noen som vet om en god bok eller læringskilde for å lære seg C uten særlig mye kunnskap om det?
Vis hele sitatet...
Til C så kan jeg anbefale "C programming language 2nd edition, dette er egentlig en referanse bok, men har litt toturials i ny og ned.
Til C++ så kan jeg anbefale "C++ Programmering" (Norsk - Gyldendal), her trengs ingen forkunnskaper innen programmering får å starte.

EDIT: Nå glemte jeg helt hva topicen var, men til TS, du kan legge denne koden inn:

Kode

#include <stdio.h> // scanf () funksjonen ligger her.
...
int main (int, char **)
...
char end; // I deklarerings delen.
...
scanf ("%c", &end); // Rett før "return 0"
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Til opplysning så er javascript laget til Markup language DOM (HTML / XML), og har ingen ting med java eller programmering å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jaha? JavaScript er i likhet med JScript en implementasjon av ECMScript. Dette har vel omtrent like mye med programmering som PHP, som du nevner tidligere. JavaScript har som du sier et grensesnitt til DOM, dette kan like gjerne være en implementasjon i Java, C++, vbscript++
Du har nok rett i at JavaScript har lite med Java å gjøre, annet en relativt lik syntax og navnekonvensjoner.
Sitat av z0p Vis innlegg
Jaha? JavaScript er i likhet med JScript en implementasjon av ECMScript. Dette har vel omtrent like mye med programmering som PHP, som du nevner tidligere. JavaScript har som du sier et grensesnitt til DOM, dette kan like gjerne være en implementasjon i Java, C++, vbscript++
Du har nok rett i at JavaScript har lite med Java å gjøre, annet en relativt lik syntax og navnekonvensjoner.
Vis hele sitatet...
Joda, du har nok rett i at det kan implementeres på andre områder. Men det er fortsatt ett scriptspråk som jeg liker å kalle det, samme med PHP. (Jeg har hørt at man kan kompilere PHP kode til maskinkode, og få en kjørbar fil, men har aldri vært borti det. Mulig det går også med javascript, men det vil jeg nå kalle unødvendig mye styr, når det finnes så mange andre gode språk valg.)
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Joda, du har nok rett i at det kan implementeres på andre områder. Men det er fortsatt ett scriptspråk som jeg liker å kalle det, samme med PHP. (Jeg har hørt at man kan kompilere PHP kode til maskinkode, og få en kjørbar fil, men har aldri vært borti det. Mulig det går også med javascript, men det vil jeg nå kalle unødvendig mye styr, når det finnes så mange andre gode språk valg.)
Vis hele sitatet...
Definisjonen av et programmeringsspråk er ikke at det skal kunne kompileres.

Blant tolkede programmeringsspråk finner du for eksempel Python, Perl, PHP, Ruby, etc. Enkelte av disse tar en omvei innom kjapp kompilering ved bruk av de riktige verktøyene, og om du absolutt vil bundle programfilene dine med f.eks. python-programmet så er det fullt mulig (men lite brukervennlig).

PHP kan kompileres vha. Phalanger eller Facebook-utviklede HipHop, og når dette reduserer server loaden deres med opptil 50% så er det ikke akkurat "unødvendig mye styr".
Sitat av firewave142 Vis innlegg
Noen som vet om en god bok eller læringskilde for å lære seg C uten særlig mye kunnskap om det?
Vis hele sitatet...
Jeg leser The C Programming Language for tiden. Vurderer det som en god kilde om du kan programmere fra før, men er helt fersk i C.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Til opplysning så er javascript laget til Markup language DOM (HTML / XML), og har ingen ting med (...) programmering å gjøre.
Vis hele sitatet...
Feil, feil, feil! (som andre også påpeker)

Her har du et eksempel på en liten webserver-tjeneste implementert i JavaScript på Node.js. Node.js er bygget på toppen av V8, Googles JavaScript-motor som kompilerer JavaScript til maskinkode før den kjøres.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
youtube....
Vis hele sitatet...
For all del, ikke finn tutorials på youtube.

At C er raskere enn C++ er nok bare tull.
Hvorfor ikke lære C++? Vil ikke tro det er så mye vanskeligere å lære (enn C); jeg startet med C++ (da jeg var 15 og passe dum), går greit så lenge du har en bok.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Definisjonen av et programmeringsspråk er ikke at det skal kunne kompileres.

Blant tolkede programmeringsspråk finner du for eksempel Python, Perl, PHP, Ruby, etc. Enkelte av disse tar en omvei innom kjapp kompilering ved bruk av de riktige verktøyene, og om du absolutt vil bundle programfilene dine med f.eks. python-programmet så er det fullt mulig (men lite brukervennlig).

PHP kan kompileres vha. Phalanger eller Facebook-utviklede HipHop, og når dette reduserer server loaden deres med opptil 50% så er det ikke akkurat "unødvendig mye styr".
Vis hele sitatet...
Nå var det ikkje akkurat Webutvikling vi snakket om, men jeg med mye styr at hvorfor skrive client-side applikasjoner i PHP, når man har så mange andre gode alternativer som MYE mer egnet til dette enn PHP, som TS nevner C.

Sitat av RipZ Vis innlegg
Har så vidt begynt med C programering.
Har lest noen tutorials og slikt, men noe jeg ikke fatter er at når jeg kjører koden, forsvinner vinduet med outputen etter 0.1 sek...
Any ideas?
Vis hele sitatet...
Sist endret av 0xFF; 15. juli 2011 kl. 17:19.
Sitat av TipeX Vis innlegg
C#(C sharp) var vel nesten bare et feiltrinn fra Microsoft sin side med tanke på .NET strategien sin.
Vis hele sitatet...
????

Kan du forklare det?
Jeg jobber med C#, og føler at det er mer smidig og enkelt enn C++.
Hverken .NET eller C# er mislykket, tvert imot. .NET er blandt de bedre tingene Microsoft har. (synes nesten det er trist at samme selskap står for .NET og IE )
Sitat av Jannis! Vis innlegg
????

Kan du forklare det?
Jeg jobber med C#, og føler at det er mer smidig og enkelt enn C++.
Hverken .NET eller C# er mislykket, tvert imot. .NET er blandt de bedre tingene Microsoft har. (synes nesten det er trist at samme selskap står for .NET og IE )
Vis hele sitatet...
legg merke til at det er skrevet for 9 år siden. .NET har blitt mye bedre og mer populært siden den tid. Han tok nok veldig feil når han prøvde å spå fremtiden.
Å, beklager. Regnet ikke med at tråden var så gammel, siden den fortsatt er aktiv. La nettopp merke til å den har blitt bumpet.

Skal være litt flinkere til å sjekke datoer i fremtiden