Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1504
Hei!
Kjører Linux Mint på en bærbar som for det meste fungerer fint, men har et problem jeg ikke finner ut av. Får installert Skype og det funker helt fint, helt til jeg enten må restarte maskina eller lukke Skype, da vil den ikke starte lenger. Skjer ingenting når jeg prøver å starte, hverken fra meny eller fra terminal. Eneste som funker er å slette Skype og installere på nytt, da kjører den igjen helt til programmet blir lukka.

Noen som vet hva som kan være galt?
Installerer du fra aptitude eller fra Skype sin nettside?
Skype sin nettside, Ubuntu 10.4 32-bit versjonen.

Apt-get gir deg kun en svært utdatert versjon av Skype så vidt jeg vet.

Nå funker ikke Skype etter å ha installert det på nytt heller. Skjer absolutt ingenting når jeg kjører det. :/
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Skype sin nettside, Ubuntu 10.4 32-bit versjonen.

Apt-get gir deg kun en svært utdatert versjon av Skype så vidt jeg vet.

Nå funker ikke Skype etter å ha installert det på nytt heller. Skjer absolutt ingenting når jeg kjører det. :/
Vis hele sitatet...
32-bit? Kan du kjøre
$ uname -a
og poste resultatet?
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:47.
Er 32-bit ja.

Linux bruker-linux 3.2.0-23-generic #36-Ubuntu SMP Tue Apr 10 20:41:14 UTC 2012 i686 i686 i386 GNU/Linux
Bytta til Mint 14 Cinnamon, og lasta ned Ubuntu 12.04 versjonen av Skype, nå funker det fint.
Ifølge "Relese Notes" fra Mint-utviklerne for 14RC, så var dette et problem som eksisterte i denne utgaven og at det ville bli fikset til "Final Release". Hvilket svaret over viser.

atlef.