Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1245
Hei,

Er det noen her som er pårørende til personer som er rusavhengige? Eller som kan komme med råd om hva man skal gjøre/ikke gjøre?

Kjæresten min har problemer med kokain og jeg har ingen å snakke med.

Råd mottas med TAKK
Hva du bør og bør ikke gjøre tror jeg er veldig individuelt. Det som jeg er helt sikker at ikke fungerer er å stenge han ute, eller skape en distanse mellom dere. Det er utrolig vanskelig å forholde seg til ett problem man ikke har noe god kjennskap til. Uansett tror jeg det er viktig at du snakker med han, og har en god kommunikasjon. La det heller bli dere mot verden enn at han føler at det er han mot verden. Er han av samme oppfatning av at det er ett problem? Blir dere sint når dere snakker om det?
Kanskje ikke akkurat samme situasjon som du er i, men her står det mange gode tips.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Kanskje ikke akkurat samme situasjon som du er i, men her står det mange gode tips.
Vis hele sitatet...
No offence, men det er jo tråden til TS. Gjør ihvertfall se litt rundt før du poster...
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
No offence, men det er jo tråden til TS. Gjør ihvertfall se litt rundt før du poster...
Vis hele sitatet...
Åja, se der ja. La dessverre ikke merket til nicket.
Hvis kjæreste med rusproblemer er et tilbakevendende problem for TS er det kanskje i henne selv problemet ligger?
Jeg har en fetter som var amfetamin-"narkoman" og han brukte steroider. Jeg fikk nesten avsky mot han med engang, inntil jeg startet å lese om rusmidler og bruk av steroider. Har et mer objektivt blikk på rus kan man si og informasjon hjalp meg med "godta" det. Han ble tatt for salg av amfetamin og sonet en dom på 3 måneder eller noe, og er så å si rusfri i dag.
Dette blir vel litt annerledes iom at dette er din kjæreste.

Tips; det verste en misbruker/bruker vet er at folk som ikke har noen ide om hva stoffet den personen bruker er (personlig erfaring) -> les deg opp om kokain og konfronter h*n

Mormor hadde en bror som var alkoholiker og hun siterte noe som han hadde sagt: "Det er to ting som kan få deg ut av narkohelvete, at du møter ditt livs kjærlighet eller at du får en tro på noe større enn deg selv" (var ikke sagt på denne måten, men poenget er det samme)
Sist endret av SirAugustus; 23. februar 2012 kl. 01:03.
Som tidligere rusmisbruker må jeg egentlig bare si at du bør kutte denne fyren ut. Dette er vel tråd 3 eller 4 du lager hvor du spør om råd angående typen din som har problemer med rus. Han verdsetter rusen over deg, rett og slett.
..... ..... ..... 3 tråden, ingen forandring... ... på tide at du kanskje finner deg noen uten rusproblemer?

Sorry, men du vil ikke få noe mer ut av denne tråden enn de 2 andre du har opprettet de siste månedene.
Sorry missbe, men sett i fra det du har skrevet til nå ville jeg bare latt dette forholdet dø ut.
shit was so cash
Anda22's Avatar
3 tråder !
Vist det er så gale oppsøk en rusklinikk.
Parkettetterligning
Du må jo nesten se an dette litt, jeg kjenner han jo ikke, hvordan er han når dere snakker om det? Og sier han at han vil slutte for deg/ mener han at han vil slutte for deg?
Få deg en ny kjærste, samme hvor glad du er i denne, det kommer ikke til å bli noe bra forhold så lenge den ene ruser seg og den andre ikke!
Man kan ønske at partneren skal skjerpe seg, men du kan aldri gå ut i fra at det kommer til å skje selvom dette er et løfte som blir gjentatt. Har selv VÆRT en kjærste som har lovet gull og grønne skoger, men har aldri fikset det ovenfor noen kjærste.

Avhengighet er avhengighet, å selvom man klarer kutte ut en liten periode for å overbevise, så er aldri veien tilbake så veldig lang...!
Sist endret av KjellFresh; 23. februar 2012 kl. 01:49. Grunn: glæmt no
Nå har du fått mange råd over en lang periode. Dersom du fortsatt ikke har skjønt at du må avslutte dette forholdet er det du som trenger hjelp, ikke typen din.