Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2032
Det hadde vært kjekt om postene på siden som kommer fram når man trykker på kvalitetspoengene (under postcount) var sortert etter når de sist hadde fått kvalitetspoeng istedenfor når de var postet.

Er noen enig?
En toppliste hadde gjort seg ja, kansje det motiverer til å prøve å få flere KP for å komme oppover i lista.
Når man får mange nok er det ikke like viktig med en slik oversikt
*hurr durr*
Jeg synes den funker fint sånn som den er nå. KP er ikke veldig viktig uansett.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De er sortert slik du beskriver og har alltid vært det.
Sitat av nso Vis innlegg
De er sortert slik du beskriver og har alltid vært det.
Vis hele sitatet...
Kvalitetspoeng-taben, ja. Ikke hvis du trykker på kvalitetspoeng under antall poster.



Edit: Tror han mener at man enklere kan se når man får KP på eldre innlegg.
Sist endret av Daybreak; 21. oktober 2011 kl. 10:45.
Hele nFFs KP-funksjon er til en viss grad dysfunksjonell mener jeg! Unge, nye brukere gir jo dem i fleng, til setninger,meninger og uttalelser som i det hele tatt ikke er spesielt geniale på noen som helst måte.

Bare se på de postene der det foregår en heftig debatt (spesielt på diskusjonsforum). Hvis den ene siden har større slagside blant nFF-brukere, så vil de da få massivt mer Kp!

Jeg har her og nå ikke noen bra forslag, men jeg mener det trengs reformer igrunn.
Det var en tidligere/eldre bruker som nevnte i en post som diskutert ang. utviklingen av nFF - at før ble jo Kp'er gitt i mye mindre grad enn nå. Bare se på de gamle postene f.eks fra 2005, de er jo ikke dårligere enn disse gode som er rundtom nå, men de gamle postene fikk mye mindre Kp. Da ga man vel Kp først når det var virkelig bra innlegg/skrevet.

Skal pent innrømme at jeg gir Kp til folk selv også. Men; kan vel egentlig bare unnskylde meg med at jeg følger strømmen.
Hva med å f.eks dele det opp i +-poeng eller evt 'liker' som folk kan trykke på hvis de synes et innlegg er bra - imens vi kan la Kp-funksjonen være litt crème de la crème????
Just a thought..
Sitat av F4celess Vis innlegg
En toppliste hadde gjort seg ja, kansje det motiverer til å prøve å få flere KP for å komme oppover i lista.
Vis hele sitatet...
Det siste vi trenger er flere one-linere. (ja jeg ser dobbelmoralen)
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Bare se på de gamle postene f.eks fra 2005, de er jo ikke dårligere enn disse gode som er rundtom nå, men de gamle postene fikk mye mindre Kp. Da ga man vel Kp først når det var virkelig bra innlegg/skrevet.
Vis hele sitatet...
Kp kom i 2007, så det er jo ikke så rart.
Sist endret av mentalmelt; 21. oktober 2011 kl. 12:30.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
[før ble jo Kp'er gitt i mye mindre grad enn nå. Bare se på de gamle postene f.eks fra 2005, de er jo ikke dårligere enn disse gode som er rundtom nå, men de gamle postene fikk mye mindre Kp. Da ga man vel Kp først når det var virkelig bra innlegg/skrevet.
Vis hele sitatet...
KP-funksjonaliteten fantes ikke i 2005. Gamle poster blir mindre lest, det er derfor helt naturlig at de ikke får like mange poeng som nytt innhold (uavhengig av om kvaliteten før var bedre eller dårligere).
Hva med å lage en grense for når man kan gi kp (f eks etter å ha vært medlem x lenge), eller en annen slags begrensning? liker bedre tanker på at kp er vanskelig å få enn at de sitter løst og kastes ut overalt.
Dessuten blir det jo bare surr i trådene.. Man skjønner plutslig ikke hvem som snakker til hvem, og hvor man har kommet i diskusjonen, eller om svaret allerede er gitt, og ja, dere forstår sikkert.

Nei, jeg er ganske fornøyd med hvordan det er satt opp nå.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kp kom i 2007, så det er jo ikke så rart.
Vis hele sitatet...
Ja, ok, den så jeg ikke komme!
Registrerte meg jo rett før sommerferien!

Men poenget står fremdeles; Kp-funksjonen er til dels utvannet!
Sitat av Layzi Vis innlegg
Dessuten blir det jo bare surr i trådene.. Man skjønner plutslig ikke hvem som snakker til hvem, og hvor man har kommet i diskusjonen, eller om svaret allerede er gitt, og ja, dere forstår sikkert.

Nei, jeg er ganske fornøyd med hvordan det er satt opp nå.
Vis hele sitatet...
Du misforstår forslaget. Det er ikke tråden han ønsker at skal sorteres etter dato/kp, men listen over innlegg med kp på hver bruker.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du misforstår forslaget. Det er ikke tråden han ønsker at skal sorteres etter dato/kp, men listen over innlegg med kp på hver bruker.
Vis hele sitatet...
Ah, nei da ble det fort litt anderledes. Godt noen er mer våken enn meg, høhø.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg

Men poenget står fremdeles; Kp-funksjonen er til dels utvannet!
Vis hele sitatet...
Folk gir Kp til det de liker. Det er ikke opp til deg eller meg å avgjøre om det er bra nok til å like eller ikke. Du bestemmer over dine kp, så bestemmer alle andre over sine. Regelen om ett kp pr innlegg gjør jo uansett at det er begrenset hvor utvannet systemet kan bli.

Før hadde vi en begrensning på KP, som fungerte slik at brukerne fikk utdelt et gitt antall kp pr døgn eller noe sånt. Da dette ble endret til at alle hadde et ubegrenset antall kp å dele ut, var jeg skeptisk. Jeg følte at kp mistet verdien, og at systemet ble vannet ut som du sier. Nå ser jeg annerledes på det. Et kp er rett og slett bare litt mindre verdt, isolert sett. Samtidig deles det ut mye flere av dem, så det går egentlig opp i opp. Forskjellen er at systemet nå er mye morsommere enn før, fordi det er mye mer aktivt.

I tillegg er det vel så interessant hvem man får kp av, som hvor mange man får. Jeg synes ihvertfall det er hyggelig å få kp av brukere som jeg respekterer, og som jeg vet er oppegående. Slike kp er imho mer verdt, selv om det ikke vises i statistikken =)
Sist endret av mentalmelt; 21. oktober 2011 kl. 13:05.
Jeg ønsker meg også en oversikt over kvalitetspoeng sortert etter når dem ble gitt. Hvis jeg har vært borte en stund, og kommer tilbake og ser at jeg har fått 5 nye kvalitetspoeng, for eksempel. Klikker på kvalitetspoengene, og får opp alle innleggene med kvalitetspoeng, sortert etter postedato. Da ser jeg at jeg ikke har noen nye kvalitetspoeng på de nyeste innleggene, altså betyr det at noen har funnet et innlegg jeg har skrevet for lengre tid siden, og gitt meg kvalitetspoeng for dette. Som blant andre mentalmelt, er jeg også meget interessert i å se hvem som gir meg kvalitetspoeng, og hvilke innlegg de liker.

Det burde være lett å lage en funksjon som ordner dette, og det er i alle fall noe jeg tenker på omtrent ved hvert eneste besøk her inne.. Tommel opp fra meg!
Det jeg ikke liker er at om jeg får et kvalitetspoeng på et gammelt innlegg, og jeg ikke trykker på Kvalitetspoeng-fanen oppe på forumet med en gang for å få se hva jeg fikk KP for, så gidder jeg ikke å lete bakover i de x antall KP'ene jeg har fra før.

Jeg er en ganske nyskjerrig person som liker å se hva folk gir KP for, og dette stresser meg litt, da jeg aldri finner frem til posten om tråden er eldre enn en uke eller noe slikt.
Hvor mye tid skal man bruke på å utvikle en funksjon for et system som ikke har noe å si?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvor mye tid skal man bruke på å utvikle en funksjon for et system som ikke har noe å si?
Vis hele sitatet...
Så lenge folk bryr seg om/liker kp så har det jo noe å si
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvor mye tid skal man bruke på å utvikle en funksjon for et system som ikke har noe å si?
Vis hele sitatet...
Njaaa, jeg liker å se på meg selv som en superstjerne når jeg får KP, så kanskje det gir en liten rus når en får det?

KP-systemet er forsåvidt helt greit nå, og det gjør sin jobb hos meg, jeg leser posts med mange KP mer grundig, da jeg oppfatter disse som av høy og god kvalitet.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvor mye tid skal man bruke på å utvikle en funksjon for et system som ikke har noe å si?
Vis hele sitatet...
Ingenting har vel noe å si annet enn hva du legger i det selv.

Men uansett, så er det ting som er mer interesannt å få på plass enn dette. Vi må huske på at nso har begrenset med tid å avse til å utarbeide funksjoner på forumet, så hvis det er noe vi vil at han skal prioritere, så kommer kanskje galleriet og oldskewl/ny layout først?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvor mye tid skal man bruke på å utvikle en funksjon for et system som ikke har noe å si?
Vis hele sitatet...
Definèr "ikke har noe å si". Hvis folk ønsker dette, burde det såklart taes hensyn til, i minst like stor grad som alle de andre tilleggsfunksjonene her på forumet som egentlig "ikke har noe å si". Man trenger veldig lite funksjoner for å ha et spartansk forum som fungerer til kommunikasjon, men trivsel blant brukere er jo et greit argument for å lage nye funksjoner. Når brukere til og med sier at de blir stresset av å ikke ha denne funksjonen, så sier det jo kanskje litt om hvor lite denne funksjonen egentlig har å si...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg synes den funker fint sånn som den er nå. KP er ikke veldig viktig uansett.
Vis hele sitatet...
Man føler seg jo litt tøff når man får KP da
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Men uansett, så er det ting som er mer interesannt å få på plass enn dette. Vi må huske på at nso har begrenset med tid å avse til å utarbeide funksjoner på forumet, så hvis det er noe vi vil at han skal prioritere, så kommer kanskje galleriet og oldskewl/ny layout først?
Vis hele sitatet...
Det er mitt poeng også. Selve kp-systemet har noe å si i den grad at det fungere som en klapp på skuldra og man kan skille ut gode poster, men noen videre funksjonalitet utover det ser jeg ikke helt poenget med å bruke tid på.
Sist endret av Mith; 21. oktober 2011 kl. 14:31.
Sitat av F4celess Vis innlegg
En toppliste hadde gjort seg ja, kansje det motiverer til å prøve å få flere KP for å komme oppover i lista.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke ha flere randoms til å prøve å få KP..
Jeg bruker kvalitetspoeng til å skille ut de gode postene i for eksempel en tråd jeg ikke interesserer meg nok til å lese alle innleggene... Trenger ikke gjøre noe mer ut av kp?
Må si meg enig i det mange sier at hvis jeg ser at en post har mange KP så leser jeg såklart videre.

Så sier det seg jo selv at det er litt festlig å få KP, men det er jo ikke alt i verden, mer et lite pluss.
Sist endret av RainbowDash; 24. oktober 2011 kl. 14:25.
Kunne vell vært mulig med en varsel-knapp(slik som pm) som har link til posten du fikk KP for, som du kunne valgt å ha av eller på, eller en egen logg slik som den kvalitetspoeng oversikten helt oppe på siden.
Hadde det ikke vært fordelaktig med flere slike funksjoner?

Sortere inlegg etter KP
Nyeste/eldste først
Quotet flest ganger etc
Kan nesten se for meg at det hadde blitt litt som på youtube, hvor folk hadde slengt rundt seg med morsomme kommentarer, og folk hadde stjelt dem, bare for å få KP. På denne måten hadde kanskje forumet mistet litt kvalitet også, men I dunno.
Nå skal det jo også dies at NFF har et helt suverent crew som rydder opp.