Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8398
Hei!

Lurer bare på sånn ca hvor mye penger en minibank inneholder?

Skjønner at dette varierer mye, men er det et problem å ta ut 12.000?

Hvor kan jeg eventuelt ta ut den summen? Ikke banken det har jeg ikke mulighet til, kanskje posten ved rimi?

Takker for svar

heartslava
Om du stikker kortet i automaten så vil du få vite hvor mye du kan ta ut, det er jo også en begrensning på kortet ditt.

Ser for meg at det sikkert går greit med 10k, tror heller ikke du får tatt ut mer i post i butikk, begynner å bli ganske mye penger som skal håndteres i slike tilfeller.

om grensen din for uttak er høy nok kan du jo bare ta turen innom to automater om det er begrenset med penger i automaten.
De fleste har en begrensning på 9.900,- NOK pr måned/uke når det kommer til uttak i minibank. Går du derimot i en butikk som har CashGuard kan du ta ut opp til 9.999,- NOK så mange ganger du vil!

edit: En minibank kan huse så mye som én million. Varierer selvsagt på modell, antall uttak pr. dag osv..
Sist endret av pondelover; 31. januar 2013 kl. 02:43.
Sitat av pondelover Vis innlegg
De fleste har en begrensning på 9.900,- NOK pr måned/uke når det kommer til uttak i minibank. Går du derimot i en butikk som har CashGuard kan du ta ut opp til 9.999,- NOK så mange ganger du vil!

edit: En minibank kan huse så mye som én million. Varierer selvsagt på modell, antall uttak pr. dag osv..
Vis hele sitatet...
Wut?

Jeg fikk høre av banken, og har testet også, at jeg bare må vente 10min mellom hver gang jeg tar ut 9.900,-.
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Wut?

Jeg fikk høre av banken, og har testet også, at jeg bare må vente 10min mellom hver gang jeg tar ut 9.900,-.
Vis hele sitatet...
"De fleste" så da har du vel en høyere grense da, ikke verre enn det. Går du i minibanken så står det "maks for uttak" e.l. Denne er begrenset til disponibel saldo og maksgrensen din, alt ettersom om du har penger på konto.
det står disponibel i KORT og disponibel på KONTO når du stikker kortet i minibanken .... ganske selvforklarende

tar du dermed ut i fks bank i butikk som hos meg er maks 5000 kan du gjøre det så mange ganger du vil , herlt til kontoen din er tom
En gjennomsnittlig person tar kanskje ut 500 kr. En minibank har, selvsagt svært avhengig av hvor den står utplassert, kanskje 2 uttak per 15. minutt mellom kl 0800-1600. Dvs 8 uttak per time, og mellom 60-80 uttak per døgn (svært grovt regnet). Dvs at minibanken blir tappet for 35k per døgn i snitt.

Det høres egentlig litt mye ut, så regner med de fyller etter med kontanter ganske ofte. La oss si hvert 2. døgn. Dvs at minibanken må ha minst 70k med kontanter for å dekke etterspørselen. Disse beregningene er sikkert helt feil, men blir jo uansett bare spekulasjoner. Tviler på at hvor mye penger det er i minibanken er offentlig informasjon
Sitat av homoludens Vis innlegg
En gjennomsnittlig person tar kanskje ut 500 kr. En minibank har, selvsagt svært avhengig av hvor den står utplassert, kanskje 2 uttak per 15. minutt mellom kl 0800-1600. Dvs 8 uttak per time, og mellom 60-80 uttak per døgn (svært grovt regnet). Dvs at minibanken blir tappet for 35k per døgn i snitt.

Det høres egentlig litt mye ut, så regner med de fyller etter med kontanter ganske ofte. La oss si hvert 2. døgn. Dvs at minibanken må ha minst 70k med kontanter for å dekke etterspørselen. Disse beregningene er sikkert helt feil, men blir jo uansett bare spekulasjoner. Tviler på at hvor mye penger det er i minibanken er offentlig informasjon
Vis hele sitatet...
Nei, de fylles ikke opp med to dagers mellomrom. Som sagt tidligere så kan en minibank huse så mye som én million. Det ville vært meget tungvindt hvis de skulle fylle på minibankene hver andre dag.
Offentlig informasjon er det nok ikke, men om man googler den spesifikke minibankens merke og modell burde man få opp en god indikasjon på hvor mye den kan huse. Avhengig av hvilken valuta man bruker, selvsagt. Dette forutsetter også at man vet merke og modell, noe som står i produksjonsmanualen. Er også mulig å finne ut hvor mye den huser om man navigerer fra menyen. Man trenger dog en eller annen form for admin-bruker, samt nøkkel til minibanken.
Sitat av pondelover Vis innlegg
Nei, de fylles ikke opp med to dagers mellomrom. Som sagt tidligere så kan en minibank huse så mye som én million. Det ville vært meget tungvindt hvis de skulle fylle på minibankene hver andre dag.
Offentlig informasjon er det nok ikke, men om man googler den spesifikke minibankens merke og modell burde man få opp en god indikasjon på hvor mye den kan huse. Avhengig av hvilken valuta man bruker, selvsagt. Dette forutsetter også at man vet merke og modell, noe som står i produksjonsmanualen. Er også mulig å finne ut hvor mye den huser om man navigerer fra menyen. Man trenger dog en eller annen form for admin-bruker, samt nøkkel til minibanken.
Vis hele sitatet...
Tenkte på det, men syntes det hørtes enormt mye ut at det er 1 mill i minibanken. Det vil jo gjøre dem til opplagte ransmål, og nekter å tro det er så vanskelig å bryte seg inn i en minibank.
Det er blekkpatroner i en minibank, så hvis du åpner/knuser den vil den sprute blekk på sedlene
Sitat av homoludens Vis innlegg
Tenkte på det, men syntes det hørtes enormt mye ut at det er 1 mill i minibanken. Det vil jo gjøre dem til opplagte ransmål, og nekter å tro det er så vanskelig å bryte seg inn i en minibank.
Vis hele sitatet...
Tenk på hvor mye de mest brukte minibankene gir ut hver dag. Jo mindre en har i minibankene gir høyere kostnader når det kommer til påfylling, og pengetransporter er ransmål de og.