Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1573
Veit ikkje om da er noken av dykk som har sett dette før men postar likevel..

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/07/12/471319.html

Ikke dårlig
På tide at noen får øynene opp for de mulige fordelene hallusinogener kan gi.
Merket det selv etter LSD-trippene mine. Litt forandret syn på livet, men i en positiv retning

Merk: Vil seff ikke anbefale det da det kan som artikkelen sier gi psykoser osv. Men hvis man bare passer på hva slags setting og med hvem man tar det med skal det mye til for å gå på en smell..

Kanskje også greit å ha en noenlunde "frisk" psyke hvis man skal ut på tur og da..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Dagbladet:

Deltakerne i forsøket kjente til at de fikk stoffet, noe som kan ha påvirket utfallet. Forsøkspersonene hadde også en religiøs bakgrunn til felles, og kritikere mener det kan innebære en skjevhet i studien.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at utfallet av forsøket ble noe "utvannet" hvis det viser seg at forsøkspersonene er medlem av samme sekt eller noe.
Men jeg har egentlig tro på at små doser med LSD gjør mer godt enn vondt.
Men å spise f.eks 3 syretripper og ture på det blir ikke det samme, og jeg antar at 8-9 timer med aggresiv turing heller ikke er så bra for hjernen.

Med mindre man får fysiske bivirkninger av psilocybin eller LSD kan jeg ikke se *faren* ved å spise seg en tripp f.eks èn gang i året, under riktige omstendigheter.
Det viktigste før en tripp er å -slappe av- (faktisk) stress gjør trippen ustabil. Planlegge hvem/hva/hvor er også en god ide før man skal trippe
- så om du f.eks Stresser med å ordne tripper og er utolmodig, så det første du gjør etter å ha ordna er å lempe dem på tunga,kan turen lett bli en smule små rar og ustabil..
Det er i hvertfall mine erfaringer..
Sist endret av spQ; 12. juli 2006 kl. 15:27.
En ting jeg lurer på er;

Psykose, mener man da permanent braindamage, eller rett og slett bare en bad-trip? Jeg har sett forskjellige folk referere forskjellig til dette begrepet, så nå spør jeg dere
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
En psykose er en midlertidig forandring i måten man tenker og oppfatter ting, persepsjon og behandling av denne. Legevitenskapen sier at psykotiske personer

Fra wikipedia:
Psychosis is a generic psychiatric term for a mental state in which thought and perception are severely impaired. Persons experiencing a psychotic episode may experience hallucinations, hold delusional beliefs (e.g., grandiose or paranoid delusions), demonstrate personality changes and exhibit disorganized thinking (see thought disorder). This is often accompanied by lack of insight into the unusual or bizarre nature of such behavior, difficulties with social interaction and impairments in carrying out the activities of daily living. A psychotic episode is often described as involving a "loss of contact with reality".
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis

På tide at media begynner å skrive noe om disse soppene, det har vært alt for mye synsing og aaaalt for lite forskning.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ryddet vekk store deler av tråden til ny tråd. Hvis dere vil diskutere hvorvidt cannabis skaper psykoser så gå her. I DENNE tråden tar vi bare diskusjoner om psilocybinholdige sopper fra nå av!