Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 771
Jeg fikk en Creative Muvo 64 mp3-spiller av min bror. Han mente den ikke funket lenger. Han sa han hadde formatert den, og da ble den fucka.

Jeg plugger den i usb'en, og da popper den opp slik den skal (regner jeg med).
Tenkte kanskje at selve programmet som spiller av filene også er fjernet, siden han hadde formatert den, så jeg cruisa inn på creative's sider, og dro ned det jeg fant av drivere og firmware.

Men når jeg prøver å installere (firmware), så får jeg beskjed om at spilleren må settes i recovery mode (holde inne <play> når man setter den inn i usb'en, og holde <play> i 10 sekunder). Dette har jeg prøvd, men det funker ikke.

Fant også et program på creative.com som skulle formatere spilleren, for det funket visst ikke å gjøre det fra windows (vet ikke hvordan min bror har gjort det). Dette installerer seg helt fint, men når jeg åpner programmet, så er alle options disabla, så jeg får ikke brukt dette heller.

Finner ingen info hos Creative om dette problemet. Eneste det står er at man må inn i recovery mode...og det går jo ikke.

Noen som har erfaring med faenskapet?
Kan jo være din bror har rett.. at den er ødelagt. Snakket med ham om hva han har gjort?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Han er i utlandet nå, så jeg får ikke fatt i ham.

Min teori er at han har formatert den, og så er driverne/firmwaren forsvunnet. Han er totalt grønn på data, så for han er f.eks. pc'n ødelagt hvis skjermen ikke funker...
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Som sagt: Har vært på creative's sider...kom ingenting godt ut av det...
http://no.europe.creative.com/support/chat/welcome.asp

værre er det ikke...snakk med dem, er den herpa får du en ny hvis det dekkes av garanti, hvis ikke tar du den med til butikken broren din kjøpte den i og reklamerer på den.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Verste drit-supporten jeg har vært borti.
Inn på den der treige chatten...
Her er en liten logg (fra hukommelsen):
- Patricia: How can i help you
- Meg: I have a problem about my muvo64. It won't connect in recovery mode. I press and hold play/pause, and insert it, holding the button for 10-20 seconds...and nothing happens. I've also tried formating the player, but your format-program doesn't work. All functions are disabled.
- Patricia: You need to go into recovery mode
- Meg: I know...but the player won't do it!
- Patricia: Have you tried pressing the play/pause-button, and holding it, while inserting the player to your computer
- Meg: YES i have...
- Patricia: And that doesn't work either?
- Ehh...No...
- Patricia: Then you must buy the cd. £10. You can pay either by Visa or Mastercard.
- Great! I'll do that...oh wait...I won't...bye bye...hope you get well soon!
Vis hele sitatet...
Faenskap. Må vel hjem til bror min å se om jeg finner cd'n...selv om det er de samme programmene som ligger på siden deres...
det som er viktig med denne saken er at den formateres med creative sitt egen sw som medfølger..
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Og det som er rart er at det programmet ikke funker...

Men drit i hele saken. Det er tydeligvis ingen her som har noe å komme med. Jeg gir faen i hele spilleren.
Send en mail til der han kjøpte den å krev en ny
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Den er så jævla gammel. Det er det som er problemet.
Men som sagt...tror nok jeg bare driter i det...
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har ett problem med min MuVo. Den starter "Spill av opptak"mode, og når jeg velger "Spill av musikk"mode så henger den seg. Hver eneste gang. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
//-Offtopic-\\

Ei venninne av meg har en Creative MuVo 128mb. Og nå etter 8-9 måneder. Så funker den ikke. Når jeg setter den i usb'en, så kommer "System error" eller noe i den duren. Det går ikke an å legge sanger innpå heller. Noen som vet hva det er?

Vet det kom litt mye off-topics her.

Men benytter sjansen på et av mine spørsmål
Hvor er den kjøpt da? Hvis broren din er grønn på data er det jo en god mulighet for at den er kjøpt på Elkjøp, og da er det vel også en god mulighet for at den har en trygghetsforsikring. I så fall kan du dumpe den i en øl og forlange pengene tilbake.
Creative er helt elendig på kundeservice.
Jeg hadde en gammel Creative Jukebox i sin tid og den sluttet også helt å fungere, ville ikke reagere på noe. Etter MYE mas (1-2 måneder) på mail med support godtok de å reparere den og jeg sendte den inn. Tida gikk og hørte seff ikke noe mer fra creative. Etter et par-tre måneder begynte jeg å mase igjen om hvor det ble av den, og de jobbet seff med saken og den skulle komme _snart_. Etter enda mye mer mail kom det endelig en ny spiller i posten, da hadde det totalt gått 8 måneder !! siden jeg først kontaktet creative og på den tiden hadde spilleren nesten blitt halvert i pris og hele grunnen til at jeg kjøpte den, ha med musikken min i utlandet, var borte. Det i tillegg til all tid og frustrasjon jeg brukte på å krangle med creative.

Konklusjon: Aldri mer Creative på meg. Andre produsenter er kanskje litt dyrere, men det er verdt det med tanke på hvor mye feil det er på slike nye elektronikkprodukter. En slik kundeservice kan man rett og slett bare ikke akseptere.