Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1057
Den siste tida har Israel fått mye hets i Media og etter det vi har hørt er det god grunn til det. Hvem som har skylda i Krigen skal jeg ikke legge meg opp i men intervjuer med Israelske soldater og andre kilder sier at Israel gjorde mye inhumant under angrepene i krigen. Det litt skremmende nå er å se hvor mye mange vestlige land "frykter" Israel. Nå beskyldes også Norge for motstand mot Jødene(Israel).

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3008893.ece

Dette er en ganske grov beskyldning etter min mening. Men skal vi ikke svare. Har vi blitt så Israels "vennlige" at vi skal ta imot drit uten å gjøre noe?

Denne saken er helt dypere enn jeg veit og anntyder. Dette er jo faktisk en Israels avis og ikke Israels regjering som kommer med utsagnene(såvidt jeg vet). Men jeg synes likevel dette er sterke utsagn som ikke skal gå ubesvart!.

Så en feil skriving i siste avsnitt. Det skal stå:
Denne saken er helt klart dypere enn jeg veit og anntyder
Sist endret av Borodin; 1. april 2009 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjokk, Israel er ute med kikkert og forstørrelsesglass for å lete etter anti-semitter igjen. Intet nytt, det er en helt vanlig fritidsaktivitet der nede.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Er det jeg som ikke er helt med her eller er ikke det en opplysning om at påstandene de skrev om Norge og Kristin Halvorsen var feilaktige??
Sist endret av z0p; 1. april 2009 kl. 11:42.
Trådstarter
26 7
Jo, det er akkurat det som er tingen. Men, redaktøren for den Israelske avisa sa at informasjonen dems var riktig. For følelsen av at meninga her ikke er å spre nyheter men å skape problemer.
Jeg ser ingen grunn til å ta imot noe dritt fra de fascistoide apartheid-folka som høyrevridde israelske politikere og deres tilhengere er. Og hva slags rett til å undertrykke andre mennesker har de? Ingen selvfølgelig, akkurat som for alle andre land i verden må de rette seg etter menneskerettighetskonvensjoner osv, men de viser klart at de gir f i dem uansett. Så jeg synes at hardt må settes mot hardt, i form av hardt press fra kanskje de eneste som kan presse Israel hardt, nemlig USA. Selvom jeg er skeptisk/frykter at Israel-lobbyen har for mye makt også over ham, håper jeg at president Obama kan og vil presse Israel til å "oppføre seg som folk" og til å gi en del, ikke bare ta, okkupere, bosette.
Jeg syntes dette blir litt som når lillebror plager deg så vil han egentlig at du skal reagerer.
Jeg forstår ikke hvorfor Norge skal reagerer på slike utsagn når vi vet de er feil og at dette er propaganda-oppspinn oppfunnet av Israel for å "nå ut i verden". Jeg har lite til overs for egosentriske land som bare søker oppmersksomhet i verden og media.
Sitat av Drøggs Vis innlegg
Jeg ser ingen grunn til å ta imot noe dritt fra de fascistoide apartheid-folka som høyrevridde israelske politikere og deres tilhengere er. Og hva slags rett til å undertrykke andre mennesker har de? Ingen selvfølgelig, akkurat som for alle andre land i verden må de rette seg etter menneskerettighetskonvensjoner osv, men de viser klart at de gir f i dem uansett. Så jeg synes at hardt må settes mot hardt, i form av hardt press fra kanskje de eneste som kan presse Israel hardt, nemlig USA. Selvom jeg er skeptisk/frykter at Israel-lobbyen har for mye makt også over ham, håper jeg at president Obama kan og vil presse Israel til å "oppføre seg som folk" og til å gi en del, ikke bare ta, okkupere, bosette.
Vis hele sitatet...
Hehe ja, det hadde vært fint med litt press fra den kanten også, men det er ikke særlig realistisk. De er altfor opptatt med å presse andre steder, som hos Redd Barna F.eks.

http://www.klassekampen.no/55829/article/item/null
Sist endret av gulunderstrek; 1. april 2009 kl. 18:57.
Vi er ikke redd for Israel, men redd for å bli stemplet som "nazister".
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Borodin: My bad. Skumleste litt for fort gjennom

Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg syntes dette blir litt som når lillebror plager deg så vil han egentlig at du skal reagerer.
Jeg forstår ikke hvorfor Norge skal reagerer på slike utsagn når vi vet de er feil og at dette er propaganda-oppspinn oppfunnet av Israel for å "nå ut i verden". Jeg har lite til overs for egosentriske land som bare søker oppmersksomhet i verden og media.
Vis hele sitatet...
Siden du nevner lillebror kan man se på Norge-Sverige. Norske medier har jo en tendens til å sammenligne Norge med Sverige når det går veien med oss. "Nå er lillebror blitt storebror" o.l. Svenske medier kommer jo også med noen utsagn om Norge som blir blåst opp i Norsk media, men jeg har inntrykk av at de bryr seg mye mindre om dette store/lillebror fenomenet enn oss. Selv om dette kanskje er litt mer vennlig og utløst av konkurranseinnstinket, vil jeg tro det kan være lett for svenskene å se nordmenn som litt pompøse og oppmerksomhetssækende.


For å holde meg litt til topic. Hvordan skulle Norge som nasjon i tilfelle reagere på dette? Jeg kan ikke si jeg er veldige inne i politkken rundt israel og hvordan andre land forholder seg til dette, men det virker som om dette er et mye hetere tema her enn de felste andre steder. Boikott vil da ha liten virkning, og vil heller gå utover israelske innbyggere for dets stats politikk. Det kan også slå negativt tilbake på oss med tanke på WTO.
Det som er verdt å merke seg er at jerusalem post er høyreekstrem til det ekstreme (og selvsagt den mest populære å bruke som "troverdig kilde" for pro-israel-folket). Det er omtrent som å bruke Norge i Dag eller Magazinet som kilde hjemme - dvs ikke akkurat balansert og troverdig. Drit i de idiotene der, og les heller Haaretz.
Trådstarter
26 7
Som reaksjon mener jeg ikke storslått hagl av hets fra Norsk regjering er løsningen. Men jeg trur det begynner å bli på tide at Israel gjør det de ønsker mens vi bare sitter stille og ser på i frykt for å bli stemplet som nazister. For det er ikke jødene vi er imot. Det er Israel som vi er uenige i.
Som reaksjon mener jeg ikke storslått hagl av hets fra Norsk regjering er løsningen
Vis hele sitatet...
Det er også verdt å merke seg forskjellen på hets og kritikk
Hva er verst? Bli kalt nazist fordi du står opp mot en gjeng krigsforbrytere som er fascistiske, rasistiske, og likegyldige til andre nasjoners meninger, eller å la vær å uttrykke seg selv fordi de gjemmer seg bak en religions mørke historie ved hjelp av kallenavn?