Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1149
http://www.youtube.com/watch?v=ZMiQx4Mhh_U

Hva syns dere? Selv syns jeg dette var veldig interessant. Rart at teknologien faktisk har kommet så langt!

Man får kjøpt en sånn "kontroller" fra flere norske nettsider, koster faktisk bare 1100! Rart at jeg ikke hørte om det før igår, iogmed at det egentlig er et stort skritt i teknologiens verden.

Her er et lengre foredrag om det.
http://www.youtube.com/watch?v=40L3SGmcPDQ
Jeg har kjøpt noe lignende:



http://uk.gizmodo.com/ocz%20neural%20gaming%20device.jpg

Man kan spille C.S. med henda i fanget, men det tar utrolig lang tid å kalibrere den til DIN hjerne.
Enda en stor minus er den sårbarhet for ekstern støy. Signalet blir veldig lett føkka, men når man får taket på det,
springer man rundt å skyter motstandern "med blikket". Du må tenke "gå fremover",
mens å skyte er bare å reise øyenbrynene eller smile.

Den varianten du viser der, er vel hakket over min "neural impulse actuator", som den kalles. Kjøpte det fra ps.no for 900,- ca.

Kort oppsummert: -støy og lang kalibrering, +en følelse å være uovervinnelig når man først begynner å få det til,
skikkelig arti å ta med på LAN, liten og lett, ta-med-overalt-modus: bussn, klasserommet, på jobb, alle plasser der det er folk som er nysgjerrige
Har fulgt med litt på utviklinga til NIA(neural impulse actuator)

Sier du at du har fått denne til å funke i den grad du beskriver "når man får taket på det,
springer man rundt å skyter motstandern "med blikket". Du må tenke "gå fremover",
mens å skyte er bare å reise øyenbrynene eller smile. " ??

Vet det er det den skal være god for, men er den egentlig det? Prislappen på dette produktet, etter som jeg ser er i fritt fall, noe som egentlg aldri lover godt for funksjonabliteten?!? Noen som kan bekrefte at denne faktisk funker, bortsett fra youtube?

Bussn, klasserommet? kan du ikke bare kle deg ut som en indianer om du vil gjøre folk nysgjerrige??
Jeg er veldig interessert i hvordan dette fungerer. Binder man f.eks "Move Forward" til tanken "Gå fremover"?
Jeg forstår ikke helt hvordan spillet og denne "hjelmen" klarer å kommunisere.
Ja, den funker fjell. Kjøpte det for å teste det og ble fornøyd med tingen.

Man kan sette knappene til det man vil. Man har "muscle" som reagerer på
muskelbruken i pannen og rundt (blinking med øynene, heving av øyenbryn og
smiling), "alpha 1,2 og 3", "beta 1,2 og 3" (<-- dette er hjernebølger som er
ekstremt vanskelig å kontrollere) og "glance" som er blikket (venstre/høyre/opp/ned).


Det er en heftig sak, MEN den versjonen som Defqon refererer til, ser ut til å ha flere
hjernelese-tapper enn min NIA(neural impulse actuator). Den vil jeg tro er bedre siden NIA har
bare tre slike tapper som plasseres på pannen.

Ikke kjøp NIA, men sats heller på den som Defqon nevner, more fun...
virker ganske fett kansje jeg skal kjøpe en sånn om noen år, for da er nok teknologien bedre.
Den som Defqon viser til har 16 forskjellige "hjernelesere". (se filmen).
Det betyr vel da at du kan gjøre 16 forskjellige interaksjoner med den. Kanskje ikke helt optimalt til dagens spill, men teknologien fortsetter da fremover heldigvis.
Sikkert kult å ha til garrysmod, eller andre spill som er fysikkbaserte.
bare vent til vi har innplantater som vi får med fødselen for å styre diverse elektriske artikler i huset
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av DiValley Vis innlegg
Jeg har kjøpt noe lignende:



http://uk.gizmodo.com/ocz%20neural%20gaming%20device.jpg

Man kan spille C.S. med henda i fanget, men det tar utrolig lang tid å kalibrere den til DIN hjerne.
Enda en stor minus er den sårbarhet for ekstern støy. Signalet blir veldig lett føkka, men når man får taket på det,
springer man rundt å skyter motstandern "med blikket". Du må tenke "gå fremover",
mens å skyte er bare å reise øyenbrynene eller smile.

Den varianten du viser der, er vel hakket over min "neural impulse actuator", som den kalles. Kjøpte det fra ps.no for 900,- ca.

Kort oppsummert: -støy og lang kalibrering, +en følelse å være uovervinnelig når man først begynner å få det til,
skikkelig arti å ta med på LAN, liten og lett, ta-med-overalt-modus: bussn, klasserommet, på jobb, alle plasser der det er folk som er nysgjerrige
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid brukte du på å kalibrere inn, og å bli vandt med din?
Har til nå tilbrakt 2 timer med pong spilling, bare ved hjelp av tankekraft

EPOC sitt neural headsett som nevnt i 1ste post, har desverre ikje blitt sluppet enda, men kommer nok til å kjøpe det også, når det havner på markedet..
Sitat av DiValley Vis innlegg
Jeg har kjøpt noe lignende:
...ta-med-overalt-modus: bussn, klasserommet, på jobb
Vis hele sitatet...
HAha, bruker du den på bussen? Ser du ikke litt sprø ut når du sitter med tankeleseren på hodet og stirrer hardt på skjermen? Og blunker og smiler som en gærning
Noen som har sett prototype this? Jeg så en episode der de lekte seg med denne typer teknologi, ganske stilig egentlig!

YouTube - Prototype This- Inducing Road Rage

Her bruker de tankekraft til å styre en vanlig bil!
Chripson: Dette ser sinnsykt spennende ut, håper det kommer noe nytt inni "gaming verden" til oss som liker dette!
Jeg er enig! Hadde hvert kult å testet det selv Sikkert veldig underholdene
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg er veldig interessert i hvordan dette fungerer. Binder man f.eks "Move Forward" til tanken "Gå fremover"?
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det, så konfigurerer du det ved at du gjør noen gester eller tenker på en bevegelse, og headsetet registrerer hvilke hjernebølger du emitterer.

Det er uansett teknologi som gjør meg glad. På en side kan det brukes til ren underholdning for enkelte, bare til spilling og til å leke seg med, mens for andre kan det forandre hele hverdagen: Sterkt handikappede kan lære seg å kommunisere, styre rullestolen eller kanskje bare spille igjen de også. Man åpner opp en helt ny hverdag av muligheter for handikappede verden over. De kan i det minste leve et tilnærmet funksjonelt liv etterhvert.