Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1387
I en tråd jeg lagde her i går spurt ejeg om hvordan jeg skulle fikse meg DVD med nytt OSX. Jeg syntes dette var tungvint så kjøpte meg en brukt mac. Dette er en macbook fra 2009, spesifikasjoner: Versjon 10.7.5, Macbook 13" 2009 sent er informasjonen det står her.

Kan jeg få airplay på denne? Etter hva jeg hittil har funnet ut er appletv etc vanskelig å få til, da den ikke har integrert et eller annet kort. Men Airplay, kan dette fungere? Takker så meget for svar - på forhånd!

Aha, det heter airport forresten, så bommet noe der. Beklager dette.
Hva mener du egentlig?
AirPlay mirroring går hvertfall ikke, det er macen for gammel til. http://support.apple.com/kb/HT5404?v...S&locale=en_US

Men å spille lyd via AirPlay går nok veldig fint, med tanke på at det er en feature som har eksistert siden begynnelsen av 2000- tallet.
kalelis's Avatar
Trådstarter
Ja, det er riktig. Vet at mirroring ikke fungerer. Men hvor kan jeg velge apple airplay som funksjon, står ikke i spotify samme som på ipad eller noen steder. Hvor kobler jeg meg opp da? Eller må jeg oppdatere eller gjøre noe annet?
Hold inne "alt/option" også trykker du på lyd ikonet i menu baren. Så velger du AirPorten som lyd ut. Hvilken AirPort er det du har? Kan hende du må inn i AirPort utillity og slå på lyd via AirPlay. Der kan du også velge navn til høyttalerene dine om du vil.
kalelis's Avatar
Trådstarter
det står bare interne høytalere er det eneste valget. Må jeg installere noe eller lignende. Beklager kanskje dumme spørsmål. Men det er ikke nødvendigvis så lett å få til..
Da må du inn å sette opp AirPlay i AirPort utillity. Huk av for "Enable AirPlay/AirTunes" i music tab'en.
kalelis's Avatar
Trådstarter
Ok, men jeg ser nå at jeg kan velge mellom både apple tv og airport express i itunes. Men det er fortsatt ingen ikon i spotify, eller i lydikonet. Hehe, jeg er vant til det lettvinne
Finner du det her da? Under sounds i settings. Tok bare et screenshot av hvordan det ser ut her hos meg.
kalelis's Avatar
Trådstarter
Nope. Hos meg der har jeg bare et valg. ikke appletv, og eller airport express.

Fikk denne macbooen i går med ferdig installert programmvare etc. Så har ikke satt opp eller gjort noe selv. Forøvrig har jeg heller ingen DVD, så får ikke installert systemet på nytt etter mine premisser så vidt jeg vet
. Men nei, er det noen drivere elelr lignende jeg må laste ned? Har jeg muligens ikke den nyeste versjonen av programmvare? Har 10.7.5 etter hva jeg ser.
Okay.. Kan du ta et screenshot av hvordan det ser ut i AirPort utillity? Og hvilken AirPort er det snakk om? Får du lyd på anlegget via iTunes?
kalelis's Avatar
Trådstarter
Det kommer lyd fra itunes om jeg spiller derifra. Jeg har en sånn airport ruter eller hva det nå er, koblet til anlegget med jack kabel. Når jeg går i verktøy og airport-verktøy som det står på norsk er alt som det står med airport huket av.. beklager at jeg er vanskelig her sikkert, men osx er ikke helt det jeg kan best. Si gjerne i fra alt av hva informasjon du trenger så skal jeg gledelig utgi den.
Okay. Jeg vet hva som er galt. Å kjøre all lyd via AirPlay er ikke støttet native i Lion. Derfor må du ha 3. parts programvare.

Sjekk her: http://www.mac-and-i.net/2011/09/str...rtexpress.html
kalelis's Avatar
Trådstarter
okokk. Eller kan jeg kjøpe. 10.8.3? Eller har dette heller lite å si?
Bare greit å oppdatere til 10.8 ja. Da er også lyd ut via AirPlay støttet native. Da blir det sånn som det er hos meg
kalelis's Avatar
Trådstarter
Det fungerte helt perfekt! Takk for at du hjalp til med dette. Flottflott.
Er det forresten noe programmvare .e.l som kan få macbooken til å kjøre til apple tv? Det er absolutt ikke så viktig men greit å vite sine muligheter!


//
Airparrot funker fett hvis formålet er å mirrore.