Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 598
Heisann
Jeg liker alltid å forbedre meg selv, og lurer derfor på om noen har noen tips til forbedringer som jeg kan gjøre med et stykke jeg lagde for en liten stund siden.
(Når jeg sier forbedringer, tenker jeg på noen tips til mastering, bruk av effekter og lignende)

http://soundcloud.com/gilgu/lost-hope

Det er nok denne sangen jeg er mest fornøyd med av alle sangene jeg har lagd, og det er nettopp derfor jeg velger å ta opp arbeidet med akkurat denne sangen
Sist endret av Pewpew; 2. desember 2012 kl. 23:57.
Kan komme med noen punkter på mixen
-Litt mer reverb på snare.
-Dra frem "trommene" bittelitt mer.
-muligens kutte litt i (2k regionen) pianoet for å dempe resonans.
Er og mulig at det er reverbn fra pianoet som gjør at den blir litt for fremtredende, men det kan du fixe med å sette opp en egen group/fx channel der du legger en egen reverb og en eq med et highpass samt en lowpass og ellers kutter unødvendige frekvenser. Prøv deg frem

Men alt i alt, en fin og chill beat
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Kan komme med noen punkter på mixen
-Litt mer reverb på snare.
-Dra frem "trommene" bittelitt mer.
-muligens kutte litt i (2k regionen) pianoet for å dempe resonans.
Er og mulig at det er reverbn fra pianoet som gjør at den blir litt for fremtredende, men det kan du fixe med å sette opp en egen group/fx channel der du legger en egen reverb og en eq med et highpass samt en lowpass og ellers kutter unødvendige frekvenser. Prøv deg frem

Men alt i alt, en fin og chill beat
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Ja, drev å fikset litt på reverben på mange forskjellige deler av sangen i natt. Skal titte litt mer på det andre du sa i løpet av dagen!
Og tusen takk for veldig behjelpelige svar
Bare hyggelig
Hvilken daw jobber du i?
Jeg ville funnet en annen kick, eller i hvert fall justert den med en kompressor. Klappet er veldig spinkelt, flere lag er nesten alltid bedre på klapp. Hvis du i tillegg lar være å ha dem quantized får du en mye mer organisk beat uten noe særlig jobb. Slik det er nå ville jeg mastret beaten ned i volum, men sidechainet den i en kompressor for å få den tydeligere frem. Dersom du får den til å høres bedre ut trenger du kanskje ikke å dempe den, men mild sidechaining høres bra ut i denne typen låter uansett.