Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 36821
Hei, er det noen av dere som har prøvd og kjøpe knokejern fra f.eks http://www.security-wizard.net/ ?

Hadde tenkt til og kjøpe, men gidder ikke få noe pes fra onkel blå pga det.
Så lurte på om det var noen her som har kjøpt der uten og få noe som helst form for problemer ?
Sist endret av xpelr; 4. november 2007 kl. 21:36.
Du får ikke problemer før det koster over 200kr, for da er det ikke moms(eller noe sånt), men over 200kr kommer det moms og da blir pakka sjekka.
Trådstarter
9 1
okei det kom på 34.90 $ for 1 + frakt

Så da burde det gå bra?
Sist endret av xpelr; 4. november 2007 kl. 22:04.
Sitat av holy_toy
Du får ikke problemer før det koster over 200kr, for da er det ikke moms(eller noe sånt), men over 200kr kommer det moms og da blir pakka sjekka.
Vis hele sitatet...
Sitat av xpelr
okei det kom på 34.90 $ for 1 + frakt

Så da burde det gå bra?
Vis hele sitatet...
Ja det skal gå bra, kommer på 189,- men + frakt da...
Sitat av holy_toy
Du får ikke problemer før det koster over 200kr, for da er det ikke moms(eller noe sånt), men over 200kr kommer det moms og da blir pakka sjekka.
Vis hele sitatet...
Det er ingen regel som sier at pakker med verdi under 200kr ikke blir sjekka.
Sikkert mindre sjans, men tollerne kan ta stikkprøver akkurat som de vil, og om det står noe på pakken som avslører innholdet er man også gjerne screwed.
SØK!! flere poster om dette allerede.
Trådstarter
9 1
Nå har jeg bestilt så får bare håpe på det beste ;D
Hold oss oppdatert.
Sitat av Bundy
Hold oss oppdatert.
Vis hele sitatet...
ja si ifra hva som skjer.

hva koster det i frakt helt til norge?
Sist endret av TSN; 5. november 2007 kl. 15:54.
Tollerne har nok erfaring med hvilke pakker sendt fra ulike nettsider bør sjekkes. Spesielt da frø, håndvåpen, kniver etc. Så ikke bli overrasket hvis du ikke mottar noe.
Sitat av raze
Tollerne har nok erfaring med hvilke pakker sendt fra ulike nettsider bør sjekkes. Spesielt da frø, håndvåpen, kniver etc. Så ikke bli overrasket hvis du ikke mottar noe.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok han får noe, et brev fra POLITIET.
Sitat av Bundy
Jeg tror nok han får noe, et brev fra POLITIET.
Vis hele sitatet...
Ja, huff! også POLITIET da!!!1!
Sist endret av Pope; 5. november 2007 kl. 19:12.
Skal da ikke være noe problem å skaffe seg et slikt håndvåpen, men det er vel heller verre å bli tatt med et. Hørt det er 6000,- i bot for å være i besittelse av et knokejern.

Ville heller ikke ha bestilt fra nettet, heller kjøpt av kontakter du selv har, eller som dine venner har - om du er i slike miljøer.
Pope: 6000 er rimelig ille i bot.

Demo: Hmm, også besittelse av ulovelig våpen på rullebladet ditt.
Trådstarter
9 1
Sitat av TSN
ja si ifra hva som skjer.

hva koster det i frakt helt til norge?
Vis hele sitatet...
24$ for internasjonal frakt

Sitat av Bundy
Jeg tror nok han får noe, et brev fra POLITIET.
Vis hele sitatet...
care da? bare si jeg samler på sånne ting
Sitat av Bundy
Pope: 6000 er rimelig ille i bot.

Demo: Hmm, også besittelse av ulovelig våpen på rullebladet ditt.
Vis hele sitatet...
Det vi snakker om her er jo at pakken evt. kan bli plukket opp etter en stikkprøve i tollen.
Er du da i besittelse av objektet?
Trådstarter
9 1
Skal komme nærmere med hva som skjer jeg, hvis folk lurer .
Sitat av xpelr
Skal komme nærmere med hva som skjer jeg, hvis folk lurer .
Vis hele sitatet...
takk :P *ca mange tegn*
Sitat av Pope
Det vi snakker om her er jo at pakken evt. kan bli plukket opp etter en stikkprøve i tollen.
Er du da i besittelse av objektet?
Vis hele sitatet...
Demo sa:
Skal da ikke være noe problem å skaffe seg et slikt håndvåpen, men det er vel heller verre å bli tatt med et. Hørt det er 6000,- i bot for å være i besittelse av et knokejern.


Jeg svarte til han:
Demo: Hmm, også besittelse av ulovelig våpen på rullebladet ditt.


DURR
Trådstarter
9 1
Nå har jeg fått mail om at det er sendt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
9 1
Nå har jeg fått knokejernet , kom uten problemer
Jeg laget mitt eget. ^^
Okey glemte denne posten.Har ikke sagt at det ikke blir sjekka under 200 helt garantert, men hvis det er over 200 blir det garantert sjekka.
Sitat av holy_toy
Okey glemte denne posten.Har ikke sagt at det ikke blir sjekka under 200 helt garantert, men hvis det er over 200 blir det garantert sjekka.
Vis hele sitatet...
Lurer på hvor du har dine kilder på at det er 100% sikkert det blir sjekka.
hva er knokejern? xD
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Brass_knuckles.jpg
http://no.wikipedia.org/wiki/Knokejern
Sitat av tometom
hva er knokejern? xD
Vis hele sitatet...
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Første treff på google...

EDIT: Noen var før meg
Sist endret av Elemental; 1. desember 2007 kl. 14:33.
Hva faen skal du med knokejern? Ut på byen å sloss? lol.
dam, nå fikk jeg lyst på knokejern.
hvor var det du bestillte uten problemer?
6000,- i bot for og være litt tøffere? dyre leketøy spør du meg.
Håper dette er bare en pyntegjenstand, man trenger ikke mye juling med slikt før det kan gå riktig ille. bare liten påminner
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av [U
AntonTheMan]dam, nå fikk jeg lyst på knokejern.
hvor var det du bestillte uten problemer?
Vis hele sitatet...
Hvor var det du bestilte uten problemerer?
Er jo ikke garantert at det blir uten problemer da, men du kan være heldig!
▼ ... noen uker senere ... ▼
man får kjo en bot på rundt 1500 kr for den, går som skjult og ulovlig våpen
Sitat av xpelr
Nå har jeg fått knokejernet , kom uten problemer
Vis hele sitatet...
Noen spesielle ting du måtte gjøre?
Du er forhåpentligvis klar over at knokejern er betraktet som et farlig våpen, og faller inn under paragrafer som kan gi deg en lang ferietur på et svært lite område? På samme måte som kniv o.l.
Siden du har fått det, glem det igjen hjemme eller kast det. Bruk heller knyttnevene eller aller helst fornuftige argumenter. Tar du en som er så farlig at du må bruke knokejern, kan jeg garantere deg at du kommer til å få dobbelt tilbake. Det har ikke noe for seg! Da spiller det liten rolle om du sitter inne. Det er nok av folk som vil ta deg for en pakke tobakk, en strek eller andre ting som er lett å få tak i.
Sitat av Bratsj
Du er forhåpentligvis klar over at knokejern er betraktet som et farlig våpen, og faller inn under paragrafer som kan gi deg en lang ferietur på et svært lite område? På samme måte som kniv o.l.
Siden du har fått det, glem det igjen hjemme eller kast det. Bruk heller knyttnevene eller aller helst fornuftige argumenter. Tar du en som er så farlig at du må bruke knokejern, kan jeg garantere deg at du kommer til å få dobbelt tilbake. Det har ikke noe for seg! Da spiller det liten rolle om du sitter inne. Det er nok av folk som vil ta deg for en pakke tobakk, en strek eller andre ting som er lett å få tak i.
Vis hele sitatet...

"Tar du en som er så farlig at du må bruke knokejern, kan jeg garantere deg at du kommer til å få dobbelt tilbake."

Helt enig med det du skrev der.
Sitat av Hatmad
"Tar du en som er så farlig at du må bruke knokejern, kan jeg garantere deg at du kommer til å få dobbelt tilbake."

Helt enig med det du skrev der.
Vis hele sitatet...
Bruker man bare knokejern på farlige personer?
effekten er jo dobbel så bra , for å si det sånn
er du pingle nytter ikke knokejern, bare balltre !
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Disse smykkene med knokejern, er de også ulovlige?
http://www.security-wizard.net/pebrknnesm.html
Blir litt usaklig dette, men hvis det er så "pussy" at dere må ha knokejern for å banke opp noen så har dere et jævla stort problem, men som pyntegjenstand går det an.

Har sett at det er noen "jalla-shopper" som har solgt det, kjøp det til dem. Selv om det er jalla kvalitet så fungerer det sikkert til pynt
Janpfo: gidd moraliseringa, nFF er ikke stedet for sånt.

mthows1: Hvis knokejernet er av en sånn størrelse at det passer på hendene og kan brukes som våpen er det ikke lov, men hvis det er for lite til å brukes, går det nok bra som pyntegjenstand. Har selv bestilt en beltespenne formet som knuckle som er akkurat for liten til å få på hendene, og den gikk glatt igjennom. Har også bestilt meg fire knuckles fra forskjellige sider uten problemer.
Sist endret av Hedges; 10. desember 2008 kl. 15:57.
Bjølg: Moraliserer så mye jeg vil, jeg sier akkurat det jeg vil.

Men som Bjølg sier så blir det ikke våpen. Akkurat samme som om du kjøper et lite plastiksverd, blir ikke våpen det heller.

Smykke kommer garantert gjennom tullen
Sist endret av jeppfi; 10. desember 2008 kl. 16:05.
jeg fant en sjappe der jeg bestilte 10 knokejern ifra, er ca 1 år siden nå. De sendte avsender som "American chevy club" å merket pakken med "radiator hose" og verdi 20dollars.
Gikk fint. Husker desverre ikke url
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjenner en gammel mann i 60-årene som har en skuff full av Knokejern, det er vel en 25-30 knokejern til sammen. Han visste ikke at han hadde det en gang helt til han ryddet i garasjen og fant Knokejern både her og der.

Han sa han brukte det i ungdomstiden sin :S

Jeg fikk iallefall en 4-5 med han, mye tryggere enn og bestille på nettet.
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Jeg kjenner en gammel mann i 60-årene som har en skuff full av Knokejern, det er vel en 25-30 knokejern til sammen. Han visste ikke at han hadde det en gang helt til han ryddet i garasjen og fant Knokejern både her og der.

Han sa han brukte det i ungdomstiden sin :S

Jeg fikk iallefall en 4-5 med han, mye tryggere enn og bestille på nettet.
Vis hele sitatet...
Så du anbefaler å finne en gammel mann med voldelig fortid kontra å kjøpe fra internett? Hvor finner jeg sånne folk hen?
Sist endret av Hedges; 19. desember 2008 kl. 19:56.
Du får ikke noe problemer med det. Du betaler ikke mer enn 70-120 kroner for ett knokejern.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Så du anbefaler å finne en gammel mann med voldelig fortid kontra å kjøpe fra internett? Hvor finner jeg sånne folk hen?
Vis hele sitatet...
Din nærmeste brune pub, nav kontor ol. haha
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Så du anbefaler å finne en gammel mann med voldelig fortid kontra å kjøpe fra internett? Hvor finner jeg sånne folk hen?
Vis hele sitatet...

Hehe, ja anbefaler det ja. Vanskelig og finne, men vis du kjenner han fra før sånn som jeg gjorde er det en annen sak
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan vi ikke ta en liten oppsummering av nettsider som noen har har bestillt fra VELLYKKET?
Har også tenkt på å beststille noen knockers, men trenger noen trygge nettsider..

mvh harelabben
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av k-a Vis innlegg
kan vi ikke ta en liten oppsummering av nettsider som noen har har bestillt fra VELLYKKET?
Har også tenkt på å beststille noen knockers, men trenger noen trygge nettsider..

mvh harelabben
Vis hele sitatet...
At noen har bestilt knokejern fra en nettside og har fått de gjennom tollen betyr ikke at det er noen "trygg" nettside. Denslags finnes ikke.
Sitat av fabianca Vis innlegg
At noen har bestilt knokejern fra en nettside og har fått de gjennom tollen betyr ikke at det er noen "trygg" nettside. Denslags finnes ikke.
Vis hele sitatet...
Nei, men en som noen har fått vellykket fra.. for da er det iallfall en sjangs
ja, så at tollerne kan notere seg det, for de henger aldri her, men det vet vel du alt om?