Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1060
Hei,

Når jeg spiller av film på PCen, dukker det opp noen horisontale "streker" over skjermen når kamera er i mye bevegelse/mye (rask) bevegelse på skjermbildet. Det føles som om bildet ikke henger helt med, rett og slett, når det blir for mye bevegelse i bildet. Vet ikke hvordan jeg bedre skal beskrive det, så jeg håper på noen forslag...

Info:
HIS Radeon HD 4670 IceQ
BenQ G2411HD (24" tilkoblet via HDMI)
1920x1080
XBMC og VLC
Windows 7 x64 HP

Setter veldig pris på tips - E
Sist endret av httpwhat; 27. november 2009 kl. 11:40.
dette har skjed på pcen min og men...
Eg måtte ta recovery pga virus trur det kansje va det som skapte problemet
Hm!

Er veldig forsiktig selv da med hva jeg gjør med maskinen min, så tviler på at jeg har noe virus og slikt; men vet jo aldri. Har prøvd litt forskjellig nå med div. innstillinger i Catalyst Center ift. skjermkortet mitt. Nå er det borte i VLC - selv om jeg stilte alt tilbake igjen..! Skal sjekke litt flere innstillinger, så får vi se. En skikkelig scan får jeg vel også ta meg tid til. Takk for tips
Det høres ut som stripes som kommer av at filmen er interlaced. Er det DVD-er i PAL dette skjer på?
Sitat av Taggen Vis innlegg
Det høres ut som stripes som kommer av at filmen er interlaced. Er det DVD-er i PAL dette skjer på?
Vis hele sitatet...
Nei, det skjer uansett format.. Skjer til og med på ekte DVD avspilt fra DVD-rom. Men får igjen si at det nå ikke skjer i VLC av en eller annen grunn.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Nei, det skjer uansett format.. Skjer til og med på ekte DVD avspilt fra DVD-rom. Men får igjen si at det nå ikke skjer i VLC av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Prøv Media Player Classic, og se om det fikser problemet ditt.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Prøv Media Player Classic, og se om det fikser problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Har hørt mye bra om det, men aldri prøvd. Will report back.

Løy forresten om VLC. .avi-filene er fortsatt ikke helt bra.

EDIT:
Media Player Classic var en åpenbaring ift. .avi-filene... Virkelig mye bedre! Men fargeoppsettet skiftes til Windows Basic hver gang jeg åpner programmet (har Windows 7 HP x64). Men den fiksa ikke .mkv og åpner alle DVDer i form av .iso-filer i helt feil format. Menyene fungerer heller ikke.

Jeg liker nemlig å ha ett program som funker, ikke mange her og der. Så bortsett fra at .avi-filene spiltes av helt strøkent, er det fare for at Media Player Classic går rett ut.

Noen flere forslag?
Bumper denne tråden litt da jeg er på jakt etter et videoavspillingsprogram som fikser .avi som Media Player Classic, .mkv som VLC og DVD-ripper (og andre DVDer) som XBMC! Men aller en måte å få alle disse formatene til å spilles feilfritt i et av disse programmene, evt. et annet.... Takk
Lurer fortsatt jeg, men har lest litt rundt omkring uten å bli særlig mye klokere av den grunn. Mulig å laste ned skikkelige codec-packs til f. eks. VLC, slik at det kan kjøre .avi-filene like bra som Media Player Classic?
Vil jeg merke mye forskjell vis jeg bytter ut til hdmi kabel i stedet for en slik kabel ?
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Vil jeg merke mye forskjell vis jeg bytter ut til hdmi kabel i stedet for en slik kabel ?
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva har det å gjøre med denne tråden?
Kan det ha noe å gjøre med vSync? Aldri opplevd dette problemet selv, utenom i spill.
Har ikke vært borti begrepet vSync før engang, så må nesten spørre videre om det. Men gamer ikke, så vet ikke hvordan dette er ift. spill heller! Tips ift. dette?
Har du vært en tur i ccc / catalyst. Høyreklikk-> Catalyst (TM). Og satt det opp skikkelig?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Har ikke vært borti begrepet vSync før engang, så må nesten spørre videre om det. Men gamer ikke, så vet ikke hvordan dette er ift. spill heller! Tips ift. dette?
Vis hele sitatet...

Du var bare et google søk ifra harde fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_synchronization
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Vil jeg merke mye forskjell vis jeg bytter ut til hdmi kabel i stedet for en slik kabel ?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er ikke all verden, har prøvd begge deler. Og det er ganske likt, etter mitt syn å dømme
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Du var bare et google søk ifra harde fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_synchronization
Vis hele sitatet...
Selv om det sikkert er morsomt å google for andre, så hadde jeg allerede lest om det før jeg postet mitt forrige innlegg... Men hvordan dette evt. har noe å gjøre med mitt problem ser jeg ikke; derfor trenger jeg hjelp. Ikke meningen å virke utakknemlig, men spørsmålet mitt var ikke "google it for me?".

Men har nå spilt litt Need for Speed Shift og problemet var ikke der. Spilte forøvrig med VSYNC "ON"...

Sitat av Vegardino Vis innlegg
Har du vært en tur i ccc / catalyst. Høyreklikk-> Catalyst (TM). Og satt det opp skikkelig?
Vis hele sitatet...
Har vært i Catalyst Center og sett om det var noen åpenbare feilinnstillinger - men vet heller lite utover det. Eneste jeg har stilt inn der tidligere førøvrig (utover det som var standard/default), er "scaling options" til 0% overscan. Dette måtte jeg gjøre for å fylle hele skjermbildet etter jeg koblet skjermen til med HDMI-kabel.

Noe jeg burde sjekke der ift. problemet mitt, sånn helt umiddelbart?