Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 36826
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Fudge Vis innlegg
ja, så at tollerne kan notere seg det, for de henger aldri her, men det vet vel du alt om?
Vis hele sitatet...
Dersom tollerne henger her 24/7 og får med seg et firmanavn eller to så:
1. ikke tollere som sorterer ut hva som er antatt tollpliktig av de enorme mengdene post som kommer til Norge
2. mange firmaer, spesielt av det lugubre slaget, sender bare stuff i brune konvolutter/esker med forkortelser som avsender uansett

Først i litt større kvanta det tas spesielle forholdsregler ovenfor forsendelser fra enkelte firmaer, som enkelte sikkert har erfart med f.eks. dealextreme. Paradoksalt nok er det størst sjanse for at det man tror er "trygge firmaer", som man kan bestille ulovlige varer eller slippe unna moms fra, med tiden er de som blir grundigst kontrollert.
Ellers tas vurderingen på hver enkelt pakke, og det er nettopp derfor det ikke er mulig å kalle noe "trygge firmaer".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av k-a Vis innlegg
Nei, men en som noen har fått vellykket fra.. for da er det iallfall en sjangs
Vis hele sitatet...
Jeg fikk i dag en pakke fra usa, med pepperspray, stungun, en harry sprettkniv og 4 knokejern av plast. Dette var faktisk pakket inn i alu.folie. Noen som vet hvorfor btw ? Unngå gjennomlysning hos tollen ?

Fant ikke den sjappa jeg bestile ifra forrige gang, så jeg stakk på en ganske så kjent søkemotor å skrev inn "self defence gear". Da kommer det opp mange sjapper. Skriv mail til en 4-5 stykker å spørr om de kan sende til Norge, med falsk avsender, falsk shipping info og uten å legge ved kvittering eller noe som helst annet bevis på at du har brukt ditt visakort der.

De sender pakken med innholdet i. Den blir ikke stoppet i tollen å den kommer hjem til deg.

EVT: Den blir stoppet i tollen, de åpner pakken, finner noe ulovelig og tar kontakt med deg. Da nekter du på at du har bestilt noe som helst, og at det må være noen som har sendt feil. Evt noen som kødder med deg.
Du kan bli få en politianmeldelse på deg nå, men lite trolig. Kvitteringen (beviset) for at du har betalt for dette med ditt visakort ligger forhåpentligvis i søppelkassen en plass i usa.
Skulle du være så heldig at du får anmeldelse på deg, så er det bare å fortsette å nekte å saken vil bli henlagt, du kan evt bli tatt inn til avhør om snuten har extremt lite å gjøre i bygda di.

Er du livredd for at tollen eller politiet skal ringe deg, så kan du jo også sende pakken til naboen, og be om å få sendt pakken ifra usa med sporing, slik at du vet hvilken dag den er i postkassen.

Det er som fabianca allerede har sagt, det finnes IKKE en "sikker side". Men det finnes folk som er villige til å sende det til deg "forkledd" som noe annet, å da er det bare å ta sjangsen på at det kommer frem.


Ble langt, men jeg hadde mye å få ut.
Til slutt: Ikke send PM til deg for å spørre om hvilken "sikker side" jeg har brukt, send heller ikke PM å be om å få kjøpe et jern av meg. nFF skal ikke brukes til omsetning av illegale ting mener jeg å ha lest.
Jeg kan i hvert all avkrefte at sendinger som er under momsgrensa automatisk slipper å bli undersøkt. En drøy femtedel av alle Play.com-pakkene jeg har mottatt har blitt åpnet (til sammen rundt 80 - 90 kolli med bøker og DVD-er), alle under tollgrensa. Morsomt nok har drøyt halvparten av pakkene jeg har mottatt fra Nederland blitt åpnet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er nokk sån som folk sier ... er det under 200 så bryr ikke tollen seg

har skaffa

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-87907108690836_2084_18676796

og
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1962139/2/istockphoto_1962139_butterfly_knife.jpg

har også knokejern hjemme helt uten problemer

bestilte bilde nr 1 på nette
butterfly kniven skaffa jeg fra noen kontakter jeg har i miljøe der jeg bor ( kjøpes av folk du kjenner, ulovelig i norge)
knokejernet kjøpte jeg av de kontaktene jeg har .
Sist endret av VitoScaletta; 23. desember 2009 kl. 23:08. Grunn: add on
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Butterfly kniver er lovlig i Norge, kjøpte nettop en fra DX. Hvis det var ulovlig ville den blitt tatt da pakken min ble åpnet i tollen.
Hva skal du med det?
du kommer ALDRI til å slå noen med det uansett!

- Hvis du slår noen med et slikt vil du bli tatt for GROV vold.
tenk på det.
Sitat av Magnus1337 Vis innlegg
Hva skal du med det?
du kommer ALDRI til å slå noen med det uansett!

- Hvis du slår noen med et slikt vil du bli tatt for GROV vold.
tenk på det.
Vis hele sitatet...
Mange som bruker Knuckles i slosskamp! Polisen ser jo litt mellom fingrene om det kommer 5 stykker mot deg du er alene og alt du har er knuckles.
Du blir vel dømt for grov vold + våpen? ( 1 mot 1 )
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Mange som bruker Knuckles i slosskamp! Polisen ser jo litt mellom fingrene om det kommer 5 stykker mot deg du er alene og alt du har er knuckles.
Du blir vel dømt for grov vold + våpen? ( 1 mot 1 )
Vis hele sitatet...
I en situasjon med 5 mot 1 vil nok alt du gjør gå under selvforsvar uansett, og du burde gå fri. Spørsmålet er jo hvorfor 5 stykker skulle ta deg - og hvorfor du hadde med deg knokejern i utgangspunktet...
Sist endret av emphi; 24. desember 2009 kl. 01:24.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Angående dette med toll av gjenstander, og hvilken prisklasser..

Er flere tråder her rundt emnet. er også en STOR sameltråd rundt emnet.

Men hvis du er for lat til å søke, er den normale grensa på 200kr, mens på gaver 1000 kr.
Men de tar nå stikkprøver likevel, ettersom at en kompis av meg bestilte seg et knokejern typ. spisser på, og inkludert frakt kom det på 170kr, han ble tatt og fikk bot.

endret; typos
Sist endret av Grimmy; 24. desember 2009 kl. 01:58.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Butterfly kniver er lovlig i Norge, kjøpte nettop en fra DX. Hvis det var ulovlig ville den blitt tatt da pakken min ble åpnet i tollen.
Vis hele sitatet...
Butterfly-kniver er IKKE lovlig å inneha i Norge. Det er faktisk ikke lov å importere kniver i det hele tatt, hvis du ikke er registrert samler. Sverd derimot, det er lov.
Slåsshansker er for feiginger. Kom deg heller ned på et helsestudio og pump som bare faen
Sitat av grandiz Vis innlegg
Slåsshansker er for feiginger. Kom deg heller ned på et helsestudio og pump som bare faen
Vis hele sitatet...
Og jeg vedder 100kr på at du aldri har vært i en slosskamp der du er 1 mot 3 og du ikke har noen andre muligheter.
Hva er det med gutter og knokjern??
Det er ikke noe kult,og elr ikke noe gøy for den som får bank..
FInt å se på jernet,men det er ikke noe kult av dere som bruker det..
Feige er dere som må bruke slike styge hjelpemiddler for å banke noen...skal man banke noen,så bruk nevene og beina,det som er kult!! Da kan man jo slryte av at man har klart å banke noen med bare nevene,men det er vel kanskje det det står på,at dere liker å skyte til gutta om at dere har klart å bruke knokjernet???

Hva vet vel jeg som bare er jente,men skulle jeg ha banket noen,så skulle det kun ha vær meg og mine smånever, og jeg tror jeg hadde fint klar meg uten hjelpe middler=D
Sitat av st0p Vis innlegg
Butterfly-kniver er IKKE lovlig å inneha i Norge. Det er faktisk ikke lov å importere kniver i det hele tatt, hvis du ikke er registrert samler. Sverd derimot, det er lov.
Vis hele sitatet...
Det er lov å importere kniver, ja. Men det er selvfølgelig ikke lovlig å importere ulovlige kniver.
Sitat av Miss Oslo Vis innlegg
Hva er det med gutter og knokjern??
Det er ikke noe kult,og elr ikke noe gøy for den som får bank..
FInt å se på jernet,men det er ikke noe kult av dere som bruker det..
Feige er dere som må bruke slike styge hjelpemiddler for å banke noen...skal man banke noen,så bruk nevene og beina,det som er kult!! Da kan man jo slryte av at man har klart å banke noen med bare nevene,men det er vel kanskje det det står på,at dere liker å skyte til gutta om at dere har klart å bruke knokjernet???

Hva vet vel jeg som bare er jente,men skulle jeg ha banket noen,så skulle det kun ha vær meg og mine smånever, og jeg tror jeg hadde fint klar meg uten hjelpe middler=D
Vis hele sitatet...
Det her ble jo like dumt som å si at man skal sloss MED knokegjern.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Og jeg vedder 100kr på at du aldri har vært i en slosskamp der du er 1 mot 3 og du ikke har noen andre muligheter.
Vis hele sitatet...
Heller en omgang juling av 3 feiginger enn å ha stempel "FEIG" i panna etterpå fordi man brukte slåsshanske for å ta dem. Ekte mannfolk bruker ikke annet enn reine knyttnever. Noen ganger gir man, andre ganger må man ta imot. Du er vel blant dem som stikker av hvis du er i mindretall, med mindre du har en slåsshanske klistra oppi beltespenna da. Kjør på!
Sitat av st0p Vis innlegg
Butterfly-kniver er IKKE lovlig å inneha i Norge. Det er faktisk ikke lov å importere kniver i det hele tatt, hvis du ikke er registrert samler. Sverd derimot, det er lov.
Vis hele sitatet...
Tror ikke et sverd er så praktisk streetweapon da
(neida)
I de aller fleste tilfeller kan man trekke unna en potensiell slosskamp dersom man virkelig ønsker det.
Hvis dette ikke er mulig til tross for gjentatte forsøk på å trekke unna i tillegg til at oddsene er dårlige så må jeg si at jeg støtter bruk av knokejern.

Selv har jeg aldri brukt knokejern i slosskamper, men jeg har testet det på 2 x 4" bjelker bare for gøy.
Må si at dette er syke saker!
Man kan slå tilnærmet så hardt man bare vil uten at det gjør vondt!

Derfor er det viktig at man bruker hodet dersom man har et slikt redskap i situasjoner der man føler seg presset.
Har et knokejern selv, som en kamerat kjøpte til meg i tyrkia. Gærne greier.
Fikk overhodet ikke lyst til å bruke det på noen da jeg fikk det. Ville gjort altfor mye skade, er direkte livsfarlig.
Hvis mister besinnelsen og slår for hardt til det menneske man er sint på kan man gjøre permanent skade.
Lånte det bort til en kamerat som hadde blitt truet og har ikke savnet det siden
Sitat av 0bs Vis innlegg
Det her ble jo like dumt som å si at man skal sloss MED knokegjern.
Vis hele sitatet...

Blir jo ikke det da,hallo vet du hvor stygt skadet man kan bli med knokjern??det er liksom for livet,da går man jo etter og ville skikkelig skade noen,men vis man bare sloss med nevene,så er det jo mest for å beskytte seg,ikke for å gjøre skade med vilje, (jo noen sloss jo bare for å være drittsekker), men det er helt latterlig å ville skade noe med et slikt farlig ting....
Nesten som at man ska begynne å ta med seg en pistol ut det...

og hvorfor ta med seg slikt ut,jo det er for å begynne å sloss og vøre drittsekk mot noen...
knokejern er et destruktivt våpen, ingen tvil. Og, kanskje litt feigt. Men, har bestilt et selv Alltid ønsket meg et, men tviler på at det blir brukt noe særlig, det kan fort gå alt for bra når man sloss med et sånt i hendene.. Håper bare at det kommer snart nå, bestilte "rainbow heavyweight belt buckle" satser på at toller'ne ikke tar dem
Sitat av moret Vis innlegg
knokejern er et destruktivt våpen, ingen tvil. Og, kanskje litt feigt. Men, har bestilt et selv Alltid ønsket meg et, men tviler på at det blir brukt noe særlig, det kan fort gå alt for bra når man sloss med et sånt i hendene.. Håper bare at det kommer snart nå, bestilte "rainbow heavyweight belt buckle" satser på at toller'ne ikke tar dem
Vis hele sitatet...

Skjønner meg ikke ikke på slike som deg...hvorfor bestille det da??når dere vet det er farlig og veldig skadelig??? og ikke lovlig???
Våpen er for pingler. Vi jenter sloss med nevene, og gutter må ha flere kilo stål på hendene for å tørre slå.

Verdighet, mine gode menn, verdighet.
Sitat av Miss Oslo Vis innlegg
Skjønner meg ikke ikke på slike som deg...hvorfor bestille det da??når dere vet det er farlig og veldig skadelig??? og ikke lovlig???
Vis hele sitatet...
Det er teknisk sett en beltespenne(det har en knapp-ting-tang) så er ikke ulovlig i den forstand... kanskje litt tynt argument, men det er andre ting som er ulovlige også.

Hvorfor kjøpe den "kjolen" eller whatever du har ønsket deg lenge? Same shit, different name. Om jeg ikke bruker mine ting hver dag må jeg få lov til å eie dem. Som med din "kjole", er ikke sikkert du bruker den hver dag(eller i det hele tatt for den del), men jeg forteller ikke deg hvor teit jeg synes du er som skaffet deg den. Blir litt som den ene filmen jeg har her, kjøpte den for 2 år siden, fortsatt plast på. (og sorry for generalisering her, men jeg kjenner mer en 1 jente som har sko/kjoler/bukser++ som aldri er brukt)
Og som sagt, tror ikke det skal bli brukt så mye, fordi jeg vet effekten. Men, de fasinerer meg, og har villet hatt dem noen år nå. Så derfor bestilte jeg dem.

edit: klarer meg selv uten stål rundt hendene hvis noe først skal skje.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er teknisk sett en beltespenne(det har en knapp-ting-tang) så er ikke ulovlig i den forstand... kanskje litt tynt argument, men det er andre ting som er ulovlige også.

Hvorfor kjøpe den "kjolen" eller whatever du har ønsket deg lenge? Same shit, different name. Om jeg ikke bruker mine ting hver dag må jeg få lov til å eie dem. Som med din "kjole", er ikke sikkert du bruker den hver dag(eller i det hele tatt for den del), men jeg forteller ikke deg hvor teit jeg synes du er som skaffet deg den. Blir litt som den ene filmen jeg har her, kjøpte den for 2 år siden, fortsatt plast på. (og sorry for generalisering her, men jeg kjenner mer en 1 jente som har sko/kjoler/bukser++ som aldri er brukt)
Og som sagt, tror ikke det skal bli brukt så mye, fordi jeg vet effekten. Men, de fasinerer meg, og har villet hatt dem noen år nå. Så derfor bestilte jeg dem.

edit: klarer meg selv uten stål rundt hendene hvis noe først skal skje.
Vis hele sitatet...

Nei for kjole og knokhjern er to forskjellige ting.Det var bare et dustete argument!
Hva er så forskjellen da?
Eneste forskjellen er at knokejern er mer skadelig som slagvåpen.
Men, jeg skulle nok klart å drepe noen med en kjole også. Kan se for meg overskriften "Mann kvalt med kjole på utested i oslo". og brødteksten "Mann ble kvalt med stoff fra kjole etter en krangel på et utested i Oslo. Drapsmannen, en mann i 20-årene, ble fornærmet av den drepte. Dette resulterte i at han rev av kjolen til en jente. Og med en dødelig kombinasjon av fart, styrke og teknikk kvalte mannen med skulderstroppen på kjolen. Han sitter nå varetektsfengslet og i følge hans advokat nekter han all straffeskyld"
tok litt av der
Men, anyways. Jeg synes ikke forskjellen er så stor jeg. Begge er menneskeskapte objekter, som oftes brukt til praktiske formål, ELLER pynt...

Nå tar dette litt av, spørsmålet i tråden var vel om erfaringer med bestilling. Og for å svare, jeg har bestilt, skal oppdatere om utfallet
Moralpreken jenter kan dere bare legge til side. Det er noen som vil ha slike destruktive artikler for å vise frem, og ikke sloss med. Å bære et ulovlig våpen vil jeg råde deg til å ikke gjøre. Og den kjole-historia du river frem, den er jo så borte av mål at jeg finner ingen mening med slik meningsløst langt innlegg. Halvparten gir ikke mening, og resten må tydes med lupe og kikkert for å fostå.

Edit: Til alle dere som sier: Man er mann når man sloss med nevene. Du blir ikke mann før du greier å stokke livet slikt at du slipper å komme i slosskamp. Selvfølgelig skulle man komme opp for en slosskamp, da slår man hardt og det først. UTEN hjelpemidler.
Sist endret av Vegardino; 29. desember 2009 kl. 21:26.
dumt å slå først da, bedre å blokke første og så heller satse på "selvforsvar".
Sitat av moret Vis innlegg
dumt å slå først da, bedre å blokke første og så heller satse på "selvforsvar".
Vis hele sitatet...
Hvorfor være så kverulant? For det første så er det "blokke" greine ditt ting du bare ser på film, og skulle blokken briste og armen treffer ansiktet ditt med god presisjon da er du kake. Selvforsvar du har sett altfor mye film, ja du kan sikkert greie slikt har du trent kampsport, men selvforsvar for en allminnelig mann uten kampsport erfaring = Ikke suksess. Argumentasjon rundt "dumt å slå først da"?

Edit: Det er nok, for det handler om kjøp av knokejern ikke om hvordan det brukes.
Sist endret av Vegardino; 29. desember 2009 kl. 21:34.
hehe, jeg har litt erfaring. Det hjelper jo litt, motorikken kan kjøre litt autopilot siden mange bevegelser er øvet inn med slag kommende mot deg fra før, og så slutter man fort å bli redd for å få en knyttneve mot seg.
Blokke i filmsammenheng er ikke det jeg tenkte på egentlig. Det skal faktisk ikke så mye til å få et slag ut av retning. Og spesielt "fylleslossing" kan man tolke rimelig lett, man ser ting komme lang vei.
Og selvfosvar var vel ment som; at i en politisak så har mannen med førsteslaget en litt dårligere sak.
Uansett, man må tape en gang i blant også, selv om det er kjipt.

Jeg er kverulant fordi jeg liker å krangle synes det er gøy. Det er tilfredstillende å være litt kverulant og få litt andre meninger slengt i ansiktet

Og, ja, tråden handler om kjøp av knokejern. Og, som en tidligere post sier, skal jeg si hvordan det gikk med min bestilling.
hmm.. tror faktisk det lawl.
neida, det er vel bare mitt skrudde livssyn. Jeg prøver som regel å være snill og grei, men noen ganger ser jeg en mulighet til å være skikkelig irriterende, og da tar jeg den hvis jeg ikke har noe annet å gjøre. Sånn som nå, juleferie, lite å finne på, alle pengene er brukt opp på fylla, sitter hjemme. Da er det lett å sitte her inne og kose seg og være "sosial".

Og ja, jeg ser det er litt overdrivelse. Såpass selvinnsikt kan jeg ha Men, regner med at Admin ordner opp en gang hvis de synes det er mye piss. (noe dere er velkomne til å gjøre)

Jeg krangler ikke om en kjole, jeg krangler om min "rett" til også ha ting som ikke blir brukt til sitt egentlige formål. ulovlig eller ikke(noe dette formuet er kjent for å ikke egentlig bry seg om.. trodde jeg) Og kjole ble vel brukt som et eksempel siden det var det jeg kom på som en jenteting

Over til noe annet: Noen som har bestilt av blade-empire.com? de hadde jo et fint utvalg av mye gøy. Og er det noen som har blitt screwed av en nettbutikk?
jess, bestilte mitt fra security-wizard og det gikk smertefritt hele veien til postkassa. betalte ikke mere enn 5 dollar eller noe for det jeg kjøpte, helt ålreit kvalitet, fint å se på, men kan og vil nok neppe bli brukt.

på pakken jeg fikk var det forresten kun skrevet mitt navn, avsenders navn, og at den inneholdt "1 x belt buckle".

Sitat av Miss Oslo Vis innlegg
Blir jo ikke det da,hallo vet du hvor stygt skadet man kan bli med knokjern??det er liksom for livet,da går man jo etter og ville skikkelig skade noen,men vis man bare sloss med nevene,så er det jo mest for å beskytte seg,ikke for å gjøre skade med vilje, (jo noen sloss jo bare for å være drittsekker), men det er helt latterlig å ville skade noe med et slikt farlig ting....
Nesten som at man ska begynne å ta med seg en pistol ut det...

og hvorfor ta med seg slikt ut,jo det er for å begynne å sloss og vøre drittsekk mot noen...
Vis hele sitatet...
var vel heller måten du skrev på jeg reagerte på.
jepp. Fikk pakken i dag. Rett i postkassen.
Sto mitt navn, avsenders navn og innholdet; 1x Beltbuckle. Smertefritt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Skriv mail til en 4-5 stykker å spørr om de kan sende til Norge, med falsk avsender, falsk shipping info og uten å legge ved kvittering eller noe som helst annet bevis på at du har brukt ditt visakort der.

De sender pakken med innholdet i. Den blir ikke stoppet i tollen å den kommer hjem til deg.

EVT: Den blir stoppet i tollen, de åpner pakken, finner noe ulovelig og tar kontakt med deg. Da nekter du på at du har bestilt noe som helst, og at det må være noen som har sendt feil. Evt noen som kødder med deg.
Du kan bli få en politianmeldelse på deg nå, men lite trolig. Kvitteringen (beviset) for at du har betalt for dette med ditt visakort ligger forhåpentligvis i søppelkassen en plass i usa.
Skulle du være så uheldig at du får anmeldelse på deg, så er det bare å fortsette å nekte å saken vil bli henlagt, du kan evt bli tatt inn til avhør om snuten har extremt lite å gjøre i bygda di.
Vis hele sitatet...
Gammel tråd, men lurer på noe. Kan ikke politiet kreve å få sjekket visa/bankinformasjonen din, og finner transaksjonen der?
▼ ... over et år senere ... ▼
http://www.security-wizard.net/brassknuckles.html

hær kan du kjøpe dem hvertfall får en ganske grei pris mange og velge mellom
Sitat av zwept Vis innlegg
http://www.security-wizard.net/brassknuckles.html

hær kan du kjøpe dem hvertfall får en ganske grei pris mange og velge mellom
Vis hele sitatet...
Legg merke til at de ikke shipper til Norge...
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Legg merke til at de ikke shipper til Norge...
Vis hele sitatet...
Og at tråden har 4års jubileum i morgen..