Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6622
Hei.. Når starter det svenske fyrverkerisalget? Får en tak i det meste på svinesund eller må en lenger innover i landet for å nå godsakene?


Takker for svar!
Fyrverkeri selges året rundt i sverige.
Trådstarter
6 0
Har ikke lagt merke til det i svinesund når jeg har vert nedom sommertid.. bare små fest fontener osv. Selges altså Batterier og pinnestyrte raketter året rundt ?

Leste at det ikke er bøter ved innføring. Gjelder dette enda?
Sist jeg kjøpte fyrverkeri var i sommer. Ingen som sa noe på det da det var kontroll.
Trådstarter
6 0
Jeg leter etter en rakett som jeg mener heter "BIG".. den kom i hel Blå farge eller hel Rød farge og var en av de kraftigste og dyreste som var å få kjøpt av pinnerakettene.

Noen som vet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Var i Åre i fjor, og der fikk de ikke inn noe før 29 Desember. Skuffende utvalg var det også.
Var i Svinesund for 2 uker siden, De hadde starta rakettsalget da, De hadde ikke Big Red og Big Blue der, Men de hadde en del andre svære jævler, Familiepakker etc, og batterier.

Tvboden hadde faktisk veldig bra utvalg.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Sist jeg kjøpte fyrverkeri var i sommer. Ingen som sa noe på det da det var kontroll.
Vis hele sitatet...
Nå vil ikke jeg være gledesdreper men det er 7000 i bot for innførsel fra sverige til norge... Hvilke mengder det er snakk om aner jeg ikke, men er du skikkelig uheldig kan det være pr. gjenstand

kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6378352
Ønsker å nevne at fyrverkerisalget startet 11. desember i Danmark.
Sitat av eazypeez Vis innlegg
Nå vil ikke jeg være gledesdreper men det er 7000 i bot for innførsel fra sverige til norge... Hvilke mengder det er snakk om aner jeg ikke, men er du skikkelig uheldig kan det være pr. gjenstand

kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6378352
Vis hele sitatet...
Sitat av NRK
De som blir tatt for å skyte opp raketter med styrepinner, må i verste fall betale 7000 kroner i bot.
Vis hele sitatet...
Står altså ingenting om hvor mye du får i bot for å føre det inn, står bare at man får bot for å fyre opp.
Trådstarter
6 0
Ingen bot for å innføre fyrverkeri. Mulig anmeldelse hvis det gjelder større beslag! Men til alle dere her inne? Hvor kan en få kjøpt Big Blue og Big red raketter i sverige?

Husker at det var festival som solgte de her i Norge før forbudet.
Big Blue og Red er de største og kraftigste som en får kjøpt.

Takker for all hjelp..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av bobien Vis innlegg
Jeg leter etter en rakett som jeg mener heter "BIG".. den kom i hel Blå farge eller hel Rød farge og var en av de kraftigste og dyreste som var å få kjøpt av pinnerakettene.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Suger å kjøpe en 2,5" effekt til 500,- kroner
Koster mindre og lage en 6'er selv.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Det triste med store raketter er at de i grunn ikke er annet enn luft. Maks tillatt vekt av alle effektene i et enkelt skudd (rakett, luftbombe etc.) er 150 gram, inkludert løfteladning (motor). De største rakettene har kanskje runde shells fremfor løst dumpede stjerner og flash, men likevel. Det er mulig ting er annerledes i Sverige, men jeg mistenker at rakettene de kjøper i stor grad kommer fra samme produsenter, og således er i ca samme klasse hva luftinnhold angår.
Sist endret av Nygaard; 14. desember 2009 kl. 13:49.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Nemlig! Overpriset til de grader.
Trådstarter
6 0
Jau.. Dere 2 siste har nok rett i det dere sier men min kompetanse er ikke å lage raketter selv, så for sikkerhets skyld så bruker jeg heller 150 kr på en BIG rakett..

Big Blue & Big Rød er de med best effekt utav de store pinne rakettene.

Så da spør jeg igjen.. Hvis det er noen som vet hvor de selger slike i sverige så er jeg meget takknemlig for tips..


Takker for all respons..
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
http://www.festivalfyrverkeri.com/hi..._butik/?lan=14

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men Gottebiten rett over grensen ved Svinesund fører Festival.
Noen som vet om det er mulig å få kjøpt gode gamle "ThunderKing" noe sted i våre nærmeste naboers land?
Trådstarter
6 0
Takker for respons. Spennende å se om de har Big Blue og Red der.. ihvertfall så blir det stor innkjøp..
Sitat av Pablo_P Vis innlegg
Noen som vet om det er mulig å få kjøpt gode gamle "ThunderKing" noe sted i våre nærmeste naboers land?
Vis hele sitatet...
Nei.
Ikke la deg lure av dårlige kopier heller.

Husk; det finnes kun en Thunder king!
Og jeg har noen :P
Hvor er det jeg får kjøpt sånne fyrverkeri lunter? I butikk eller nett
Sitat av mikkello Vis innlegg
Og jeg har noen :P
Vis hele sitatet...
Heldige svin!

Weed911, du må kjøpe det på nettet.
Pyroplanet har lunter og de leverer luntene raskt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Cracklingball skall med APAN fungerer nesten like bra som thunderking
Kunne drept for en pakke eller 2 med TK! De nye feika greiene smeller jo såvidt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det jeg sa i min forige post om APAN, fungerer også med flash Smeller bedre enn Thunderking...
Moser du KNO3 og svovel godt nok sammen, får man sykt bra smell med slow-flash også.
Og jeg skal ikke klage på Whistle mix heller!
Er det lov å føre annet fyrverkeri enn pinneraketter inn i landet? Tenker på batterier, singel shots, og annet stash?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Nei, du kan ikke importere fyrverkeri uten å ha importtillatelse fra DSB.

Rene smell er ikke tillatt i hverken Norge eller Sverige, så hvis du vil ha det, må du lage det selv eller ta klasse 4 kurs.
Innen klasse 4 fins det flere effekter å velge mellom som ikke gjør annet enn å smelle;-)
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Taggen Vis innlegg
Er det lov å føre annet fyrverkeri enn pinneraketter inn i landet? Tenker på batterier, singel shots, og annet stash?
Vis hele sitatet...
NEI, privatpersoner kan ikke importere fyrverkeri inn i Norge. For å importere fyrverkeri til Norge kreves en innførselstillatelse utstedt av DSB.
(ink. batterier, singel shots og annet fyrverkeri/"stash")

Stjerneskudd er lov

EDIT: ahh.. Bang kom før meg..
Sist endret av Thoryllo; 15. desember 2009 kl. 23:40.
Takk, da slipper jeg å gå på den smellen. (ojojoj ordspill:P)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Bah! Jeg missforsto litt der ja. Lære å lage selv er vel det beste det. Da kan man lage barnemat av Thunderking.
Hva med en 4" salutt? http://dump.no/files/eb47428be813/CIMG4752.MOV
Den er ikke laget eller filmet av meg. Det er en bekjent av meg fra et øde sted i norge.