Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3868
Jeg har en data som jeg fikk av skolen for noen år siden, og det er det så kjedelig å ikke kunne laste ned noen ting. Og data lurer jeg på om det er noen måter å endre/få vite passordet på. Eller kanksje du vet passordet data'n
Det er en: Dell Latitude D510 i fra Sarpsborg ( østfold )

Er det noe du luerer på så bare spørr
Om du ikke går på skole lenger og eier pc-en selv kan du da bare reinstallere hele pc-en?

Jeg har har brukt passordfjernere(på lokale brukere) på disketter en del år tilbake, og dette fant jeg via google. Vil tro du kan laste ned noe lignende og brenne ut på en cd i dag.
Men jeg veit ikke åssen jeg skal restarte data'n, fordi jeg har ikke cd som jeg kan restarte data'n på.
Har du link til noen passordfjerner??
Harddisken er sikkert bare til å kaste uansett, så kjøp deg en ny og installer et OS på den.
Windows brukeren "Administrator" ? om så, skriv " net user " , se hva admin brukeren heter for noe, så skriver du " net user <adminnavn> * "
Deretter kommer det boks, skriv noe der, det blir det nye passordet , du kan ikke se hva du skriver så ta noe lett som lol eller 123 først, så logger du inn å boom gz.
Jeg skjønte ikke helt, men kan du vise med bilder?
Men det jeg gjorde var: Start -> Ledetekst -> så skrev jeg: net user og da kom det fram at det var Administrator den kontoen het.
Deretter skrev jeg inn i ledeteksten: net user Administrator * "
Så kom dette:

Dette er det som skjer:
https://imma.gr/6613
Sist endret av Jiiimmy; 4. september 2008 kl. 20:28.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jiiimmy
Jeg skjønte ikke helt, men kan du vise med bilder?
Men det jeg gjorde var: Start -> Ledetekst -> så skrev jeg: net user og da kom det fram at det var Administrator den kontoen het.
Deretter skrev jeg inn i ledeteksten: net user Administrator * "
Så kom dette:

Dette er det som skjer:
https://imma.gr/6613
Vis hele sitatet...
Veldig kjekt å lese det folk skriver og gjerne også tenke litt og prøve seg fram: du skulle ikke skrive * ", bare *.
Du må nok være administrator allerede for å ta det i command promten.. Men det skal ligge en bakdør fra forhandler i form av et passord til din bios. Har ikke testet det men har du prøvd Dell, rett og slett ?
Google ga meg div svar, men fant ikke den lange pdf-fil listen jeg vet er der ute..
Sitat av robhol
Veldig kjekt å lese det folk skriver og gjerne også tenke litt og prøve seg fram: du skulle ikke skrive * ", bare *.
Vis hele sitatet...
Okei, men det funker ikke fordet, for etter at jeg har skrevet det passordet jeg vil ha så kommer det:
Systemfeil 5 har oppstått.

Ingen tilgang
Du får ikke lov, da du ikke er admin.. Forslaget mitt på dell var forøvrig til biospassordet ditt, men har du det kan du jo bare boote fra valgfri live cd og forandre/lese adminpassord på maskin. Erd commander 2005 har feks en "locksmith" funksjon.
Sist endret av pidget; 4. september 2008 kl. 20:48. Grunn: leifern
Sitat av pidget
Du må nok være administrator allerede for å ta det i command promten.. Men det skal ligge en bakdør fra forhandler i form av et passord til din bios. Har ikke testet det men har du prøvd Dell, rett og slett ?
Google ga meg div svar, men fant ikke den lange pdf-fil listen jeg vet er der ute..
Vis hele sitatet...
Hei. kan du beskrive hvordan man gjør dette i XP? Er i et tilfelle som trådstarter med at jeg ikke er admin eller har BOIS passordet. Er skolepc her å:P
Jeg vet om fett mange måter å få til dette men er rett og slett opptatt, prøv dette du:

Bios under startup

Start from CD press

Når den ikke finner noe CD skal du kunne velge kor cden ligger for å hjelpe systemet med å starte

Velg windows mappen din som plassering for CD stasjonen

nå burde du rett og slett kunne starte med en god del begrensninger, men du skal fordi kunne skifte passordet eller opprette nye bruker kontoer på maskinen, fiks en med full admin rights og restart nå fra HD.

Kan ikke garantere at dette fortsatt funker, men var en lite kjent bakdør jeg har brukt før for å komme forbi windows admins der kunder har driti seg ut å vært smart å satt passordt på alt som finnes av kontoer.
Men vis jeg skaffer en cd som restarter hele datan, da vil vel administrator passordet bli borte??
Du må nok rett å slett trykke på googlelinken min og teste div passord, vet dog ikke om det vil virke. Har en lang liste på pdf, men er ikke hjemme nå, og har ikke testet ut. Kommer du inn i bios så forandrer du bootrekkefølgen til å boote fra cd rom.
Så støvler du opp maskinen med en cd som du har brent ERD, Ophcrack eller lignende..
Nysgjerrig : navn og nummer på pc?
Så lenge du driter i va passorde er kan du bruke Hiren Boot CD.

Am i right?
Først må du vel få lov til å boote fra cd ? Hvis ikke er jo den magisk og å regne som lastet
Ahhh, skummleste så jeg la ikke merke til at han IKKE har tilgang til BIOS.. My bad
Er også på leiting etter BIOS-passordet. (Dell D531)
Har prøvd mange muligheter, men får ikke tak i det.
Og hvis jeg får tak i det, kan jeg endelig få litt frihet, dvs. alt er sperret.

Kan ERD Com. fikse kaka?
Sist endret av Rindae; 4. september 2008 kl. 21:35.
Nei, du må bypasse biospassord på annen måte. prøvd Dell som biospass? *lese tråden, søke litt*
Sitat av pidget
Nei, du må bypasse biospassord på annen måte. prøvd Dell som biospass? *lese tråden, søke litt*
Vis hele sitatet...
Prøvd Dell og andre backdoor pwd.
net user navnpåkontoenduskalendrepassordpå password i ledetekst(cmd)

altså start -> kjør -> cmd -> cd.. -> cd .. -> cd .. -> net user Administrator 12345

dersom brukernavnet til adminkontoen er Administrator, blir da passordet 12345
Sitat av cromoglic
net user navnpåkontoenduskalendrepassordpå password i ledetekst(cmd)

altså start -> kjør -> cmd -> cd.. -> cd .. -> cd .. -> net user Administrator 12345

dersom brukernavnet til adminkontoen er Administrator, blir da passordet 12345
Vis hele sitatet...
Noen som poster om dette virker eller ei ? Høres litt automagisk og enkelt/rart ut..
Vel funker ikke her.

Det har seg sånn at boot sequence er låst, aka må få tak i BIOS passordet.
Og siden man ikke er admin på PC'en kan man ikke bruker cmd kommandoen.
Sist endret av Rindae; 4. september 2008 kl. 22:24.
Sitat av cromoglic
net user navnpåkontoenduskalendrepassordpå password i ledetekst(cmd)

altså start -> kjør -> cmd -> cd.. -> cd .. -> cd .. -> net user Administrator 12345

dersom brukernavnet til adminkontoen er Administrator, blir da passordet 12345
Vis hele sitatet...
Dette virker kun hvis du er admin, noe trådstarter ikke er..
Jeg brukte det på våre skolemaskiner mens jeg ennå gikk på den skolen, uten å være administrator. cd .. til man er i C> funka værtfall, men det funka ikke uten å gjøre det. Det funker imidlertid ikke på Vista, AFAIK. Jeg testa det nettopp på min datamaskin med XP home, laga en bruker uten administratorrettigheter, og det funka fint
Prøv med F12 og sjå om du får opp ein meny over forskjellige boot-medium. Prøv deretter å last inn frå CD-rom. Eit anna alternativ er å laste inn ein forhandsinstallert linux-versjon på disken (då må du fysisk plukke den ut og koble den til ei anna maskin) eventuelt installere ubuntu gjennom windows, noke som fungera svært bra

Ellers kan du prøve å dumpe SAM-fila og bruteforce den. google på cain and abel, enklare enn det får du det ikkje.
Dette hjelper jo ikke hvis man ikke har tilgang til fritt BIOS.
Ikkje? Du kan installere Ubuntu uten å boote cd-en. Eg har sjølv installert Ubuntu gjennom windows eit par gonger og eg har _aldri_ vore inni bios og fikla når eg dreiv på. Om du legg inn GRUB som boot-hjelpar so kan jo den òg hjelpe deg med å boote frå CD.

Om du derimot siktar til F12 som eg skreiv om, så har eg ein lenovo som eg ikkje treng passord på for å boote frå CD/usb-disk, men det er fordi eg har tillatt det frå før av, det var difor eg tenkte du kunne prøve. Viss du er så desperat etter å få administrator-rettigheiter på maskina at du går på freakforum for å spør, så har du egentlig berre å følge det som medlemmane seie du skal gjere ellers er du ganske på eigenhand.
Du må skru av tastaturet, ta ut det lille batteriet som gir strøm til BIOS, å kjøre pcen med kun laderen, å ikke batteriet til BIOS eller batteriet til pcen koblet til. Etter dette må du Boote et program som heter Peter nordal, å følge alle instruksene på dette... den fjerner både BIOS passordet, å lar deg kjøre pcen i sikkerhetsmodus... når du har startet i sikkerhetsmodus, må du gå inn på brukerene, å legge til din som administrator!