Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 491
jeg har 2 stk. HIS Radeon 4850 skjermkort. har hørt fra før at kjølingen på kortene ikke er noe særlig bra. har hørt at dette kan være et driver problem.

hvis det er et driver problem; er det fikset/ er det noe på nettet som fikser det?

hvis det er vifta som er dårlig hvor får jeg tak i ny kjøling til kortene?

noe av grunnen til at jeg spørr er at jeg leste på en review at de ikke turte å sette inn 2 stk pga. varmen.
Det er ikke kjølern eller vifta som er direkte dårlig, det er bare at vifte profilen er stillt slik at kortet holdes varmt hele tiden pga det er tydligvis bedre for kjernen å ikke blir varmet ogg og kjølt ned hele tiden, derfor vegler de høy IDLE og høy LOAD temperatur. Det du kan gjøre er å sette opp viftehastigheten. Det er litt vanskelig men jeg skal finne en god guide til deg. Gi meg noen minutter

Ser ut som det går ann å endre viftehastigheten på 4850/4870 ved å bare endre en .xml fil som ligger i

XP norsk:
CDocuments and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\ATI\ACE

windows XP >> CDocuments and Settings\username \Local Settings\Application Data\ATI\ACE\profile created .XML

windows vista >> CUsers\username\AppData\Local\ATI\ACE\profile created .XML

OBS: Vis skjulte filer og mapper må være aktivert.

http://www.xtremesystems.org/forums/....php?p=3100889

Du må huske å sette til manuell og så velge hvor mye den skal spinne, husk at da spinner den likt hele tiden så du må sette den så høyt at det ikke blir et problem under LOAD. Håper det hjelper

Edit:
Anmeldelse av 4850 og 4870 hos en.expreview.com
4850 : GPU Load 0% - 79C - vifte 1700rpm
4870 : GPU Load 100% - 97C - vifte 6500rpm
ok
takk.

så de vil ikke koke om det står 2 stk i kabinettet?

Sitat av Taggen
Du må huske å sette til manuell og så velge hvor mye den skal spinne, husk at da spinner den likt hele tiden så du må sette den så høyt at det ikke blir et problem under LOAD. Håper det hjelper
Vis hele sitatet...
hva mener du med at hvis den ikke spinner likt hele tiden så blir det problemer?
sorry. misforsto.

men hvor høyt må jeg sette den?
http://www.hardware.no/artikler/giga...d_4850/53421/8 litt ned på siden er det en link til den kjøleren hw.no brukte når de skulle teste et 4850 kort.