Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 2694
Hei!

Startet en tråd for folk som har lyst å dele sin erfaring med akkurat MW2.
Jeg skal hvert fall si at jeg synes det er syykt dumt at MW2 kjøres på steam på pc. Det er en utrolig stor ulempe når steam nettverket er nede. Akkurat nå er det det som er problemet hos meg. Det er utrolig irriterende!


Kom gjerne med andre innspill og meninger!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Har ikke spilt MW2. Er heller ikke interessert. Men hva er egentlig problemet med Steam? Er da bare å kjøre Steam i Offline Mode?
Sist endret av thomasf; 19. november 2009 kl. 16:24.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Knallspill, men altfor kort.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Har ikke spilt MW2. Er heller ikke interessert. Men hva er egentlig problemet med Steam? Er da bare å kjøre Steam i Offline Mode?
Vis hele sitatet...
Funker sikkert i offline mode. Men ikke når den oppdaterer seg selv. Da kommer det bare opp : Cannot contact the steam network, please try later.
ellers hadde det sikkert funka om det ikke hadde oppdatert seg selv før det starter :P
Sist endret av gamingentusiast; 19. november 2009 kl. 16:29.
Utrolig bra spill ja, litt kort som 2rs1 sier, men det er alikevel multiplayer som er det store. Er selv lvl 33 nå og jobber meg oppover daglig.
Jeg vurderte spillet til data, jeg kjøpte det ikke av den grunnen at jeg har Playstation 3 og liker meg bedre der, spilte data veeeeldig mye før og gikk derfra nå i sommer, da jeg ikke gadd mer og ville finne på noe annet, spilte CoD:MW på data...

.. jeg anskaffet meg MW2 til Playstation 3 og er storfornøyd, egentlig kan jeg bare si at ingenting slår det storslagene spillet Call Of Duty; Modern Warfare 1, liker det også veldig godt, så visste ikke hva jeg ville.
Men, så fikk jeg prøve MW2, lærte meg mapsa og spilte meg litt opp, derav jeg er 40 nå etter 17timer spilling, og min mening om dette spillet er som følger;

+ Veldig bra grafikk, veldig, liker bildene jeg får på skjermen veldig godt.
+ Litt flere muligheter for å ranke.
+ Litt andre baner, veldig forskjell fra ènern.
+ Noen nye game modes.

- Noen veldig trege baner, derav det er 2 trege værtfall.
- Man kan ikke være flere enn 18 i et game, det irriterer meg.

Det er helt sikkert noe mer som trekker ned, men jeg kommer ikke på noe akkurat nå i farten. SI HVA DERE MENER!
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Knallspill, men altfor kort.
Vis hele sitatet...
helt enig! Singleplayer delen er aaalt for kort. Men det de har fått til på de banene som er er veldig gjennomtenkt og bra utført, syns nå jeg!
Spiller du det på pc??
Jeg spiller det på PC og er i lvl 43.
Jeg spiller det daglig og syntes det er et bra spill.

Har såvidt prøvd SP, men jeg digger MP.

Har ikke så mye negativt å si, men jeg hater den forpulte mappen som heter Sub Base.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg spiller det på PC og er i lvl 43.
Jeg spiller det daglig og syntes det er et bra spill.

Har såvidt prøvd SP, men jeg digger MP.

Har ikke så mye negativt å si, men jeg hater den forpulte mappen som heter Sub Base.
Vis hele sitatet...
Kan være enig med deg der, men liker den litt også, hater den driten som heter Karachi eller noe sånt jeg.

Elsker Quarry og Highrise, veldig fine maps, spesielt Highrise.
En ting til jeg er litt sinna på som jeg glemte å nevne i sta.

Den forpulte dritten som connecter meg og vennene mine når vi skal spille sammen er jo helt fucka.
Det er det vi har mest problemer med, og noen ganger er det helt håpløst og jeg har bare lyst til å avinstalerte hele dritten.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sinnsykt bra spill er i 70 og har 100% unlocked
Kjempe bra spill, det eneste som er dårlig er at det ikke er dedicated servers.
Man må da ikke kjøre det i Steam på PC ? Jeg kjører det uten Steam.. Kjempe bra spill..
Kjempe bra spill, multiplayeren er digg
Jeg synes det er bra spill.
Jeg er level 35.
Jeg er ikke ferdig med enspiller enda.
Jeg vet ikke om den er kort.
MW2 er superdigg
Genialt spill

Jeg har ikke spillt campaign enda grunnet at jeg ikke har spillt Modern Warfare, så der kan jeg ikke uttale meg. Jeg liker multiplayer biten da. Jeg mener personlig at multiplayer er litt mere rotete satt opp enn på World at War med disse emblemene og tittlene som flasher "new" hele tiden.
AH! Så Sykt fantastisk spill! LOVES IT! Campain var epic! Kanskje litt kort, men sykt kul uanz.. Spec ops er også et megapluss... Og live funksjonen! Ah!!

10/10
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er bra du kommer med så fine spoilers til de som ikke har spilt ferdig SP da!

Tenk deg om litt før du poster.
Vis hele sitatet...
Off-Topic: Det er vel heller du som burde tenkt deg om før du leste Topicen... Når du går inn på en tråd der freakere skal "analysere" og bedømme spillet samt dele sine erfaringer med spillet så sier det seg selv at det kommer fram en del som kan være innholdsbeskrivende.

On-Topic: Personlig synes jeg MW2 var en stor skuffelse i forhold til forgjengerne. Single player var altfor kort, runna den på 4 spilltimer. Samt at det var en del historie i forhold til oppdragene som var vanskelig å tyde hvor man befant seg, forhistorien, faktorer som utløste handlingen(e). Men rent teknisk sett så er spillet rått. Rå grafikk, og lyd samt en del kule funksjoner som båt og snøscooter kjøring (eller beltemotorsykkel som "satans" vegvesen liker det) Ellers så synes jeg spillet var meget bra gjennomført

Ps: HAr ikke spilt MP enda og har heller ikke spilt det på pc. Kun PS3. Så har ingen negative erfaringer med spillet på pc enda...


Edit: Skriveleif
Sist endret av thebigt; 19. november 2009 kl. 19:20.
Har bare spilt SP på PC...

SP er litt rotete (Litt for mye hopping fram og tilbake mellom områder, land og oppdrag..
Man kunne heller ha gjort seg ferdig med ett oppdrags område før man dro til en ny plass.

Har bare spilt i 3 timer, da jeg ikke har hatt til mer, men er allerede kommet meget langt på SP

Og man trenger jo egentlig ikke steam på pc'n
Men er jo ikke direkte lov å gå utenom da :P
Kongespill, visste det allerede den dagen jeg hadde henna mine på det 30 eller 31 aug husker ikke helt sikkert.
Kort SP, ikke at det var noe nytt. Samt nydelig MP spesielt på konsoll; x360. : D
Sist endret av Splendid; 19. november 2009 kl. 19:22. Grunn: leif
Må si at som PC-spiller så ble jeg litt positivt overrasket.

Jeg synes de hadde lagt til noen kule effekter, som f.eks den nye måten vinduer knuser på, at snøen løfter seg med flash nade osv.

Minus var at det ble kanskje litt for mye av det "gode" med perks, våpen, unlocks, tags osv..


MEN,

Jeg synes at det var utrolig dårlig av dem og ikke legge opp Dedicated servers for PC. Har hørt rykter om at de jobber på det nå, så overall vil jeg kanskje si 8+ av 10.
Beste spillet noensinne=) kommer fra en god (mid +) CS:S spiller. Jeg er nå level 67 og har det på PC
Kongespill. Syns SP ikke var for kort jeg, pga jeg liker korte spill. Slipper jeg å bli lei før jeg er ferdig, skal jo runde det på veteran også

MP er også kongerått. Skjønner ikke helt greia med all klaginga på dedicated. Ser jo poenget med å ha det der, men slik som det er nå fungerer det jo bra selv om det er noen få mangler.
Spiller du på pc.....??

Hvis ikke er det sikkert ikke stress og ikke ha dedicated.. Men jeg skal love deg at når du "lagger til døde" 4 ganger i en runde hvor du lå på toppen av listen og det var en bra runde så blir du piss forbannet. ( ikke det at det har mye og si om du ikke er på topp lenger, men det ødelegger alt for mange bra runder.
Sitat av junkpal Vis innlegg
En ting til jeg er litt sinna på som jeg glemte å nevne i sta.

Den forpulte dritten som connecter meg og vennene mine når vi skal spille sammen er jo helt fucka.
Det er det vi har mest problemer med, og noen ganger er det helt håpløst og jeg har bare lyst til å avinstalerte hele dritten.
Vis hele sitatet...
Vi sitter som regel og LANer, eller er 3-5 på Skype om kveldene.

Party invites fungerer fett, aldri noe problemer med unntak om Party leader sitter med "Strict" NAT. Som regel er vi inne på en server på under 20 sek. :-)

Eneste negative jeg føler med MW2 er at ikke dedikerte servere er der som en tilleggstjeneste. P2P funker flott til "vanilla" men mods burde ikke utelukkes
Elsker spillet og campaign var drit fet.
Sitter hver kveld med en del kompiser å gamer, snakker over skype. Drit artig men det som er irriterende er at vi ikke kan velge servere selv og at det ikke er plass til flere enn 18 på en server, men er ingen krise. Pluss at det er en del klikk med dette party moden over steam, men det er jo forståelig når MW2 og L4D2 akkurat har kommet. Men ellers er jeg sto fornøyd, savner ingenting egentlig fra 1ern.
Mitt første skytespill til PS3, eller konsoll i det heletatt. 400 kills, 1200 deaths i MP. Level 24.
Spillet er fett, jeg må bare øve meg. Elsker å snipe på highrise.
Eneste jeg ikke liker er når laget mitt har level 10-30, mens motstanderne er en klan med level 40-70, litt ubalansert?
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Mitt første skytespill til PS3, eller konsoll i det heletatt. 400 kills, 1200 deaths i MP. Level 24.
Spillet er fett, jeg må bare øve meg. Elsker å snipe på highrise.
Eneste jeg ikke liker er når laget mitt har level 10-30, mens motstanderne er en klan med level 40-70, litt ubalansert?
Vis hele sitatet...
Enig med den D: Jeg elsker å bare bruke kniv :3
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Mitt første skytespill til PS3, eller konsoll i det heletatt. 400 kills, 1200 deaths i MP. Level 24.
Spillet er fett, jeg må bare øve meg. Elsker å snipe på highrise.
Eneste jeg ikke liker er når laget mitt har level 10-30, mens motstanderne er en klan med level 40-70, litt ubalansert?
Vis hele sitatet...
Det var syk mengde med deaths.
Jeg skilter med 550kills, 420 deaths, og lvl 26? XP Forskjell ute og går her eller?
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Det var syk mengde med deaths.
Jeg skilter med 550kills, 420 deaths, og lvl 26? XP Forskjell ute og går her eller?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller mye Domination. Så jeg får mye XP fra å capture, men jeg suger til å sikte, så jeg blir alltid drept. Derfor jeg liker sniper. Kan ligge i gresset med en ghillie å bare plukke kills.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det verste er folk som kun løper rundt med noobtube. Brenn i helvete!
Syns forresten spillet er veldig bra. SP er kort som nevnt, men fortsatt utrolig bra. MP er og utrolig bra med noen mangler som tidligere nevnt. Trenger bare litt trening.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Det verste er folk som kun løper rundt med noobtube. Brenn i helvete!
Syns forresten spillet er veldig bra. SP er kort som nevnt, men fortsatt utrolig bra. MP er og utrolig bra med noen mangler som tidligere nevnt. Trenger bare litt trening.
Vis hele sitatet...
Noobtube? Grenade launcheren? Er jo en del av spillet... Uansett, elsker spillet som bare faen, har det til PC. Skal snart kjøpe det til Ps3 også.
Synes det er uendelig mye moro i det spillet, men spiller ikke så mye nå lenger fordi IWNET stadig kaster meg inn på dårlige servere (IWNET er noe jævla søppel).

Programmereren i meg sier at spillet er vanvittig bra gjennomført.

Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Eneste jeg ikke liker er når laget mitt har level 10-30, mens motstanderne er en klan med level 40-70, litt ubalansert?
Vis hele sitatet...
Levelen har ikke så mye å si mener jeg? De som er høy level er bare de som har spilt mer, men i mine øyne er de ikke noe særlig bedre.
Jeg hadde ikke noe problem med level 50+ når jeg var level 1.
Sist endret av TanteSpiker; 20. november 2009 kl. 15:30.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Noobtube? Grenade launcheren? Er jo en del av spillet... Uansett, elsker spillet som bare faen, har det til PC. Skal snart kjøpe det til Ps3 også.
Vis hele sitatet...
Det er en del av spillet ja, men det er camping i cs også.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Levelen har ikke så mye å si mener jeg? De som er høy level er bare de som har spilt mer, men i mine øyne er de ikke noe særlig bedre.
Jeg hadde ikke noe problem med level 50+ når jeg var level 1.
Vis hele sitatet...
Men husk at mange klaner har stemme kommunikasjon med hverandre. De har for det meste erfaring fra CoD4 og når de i tillegg har en haug med perks og killstreaks så er det ikke mye en gjeng med nybegynnere har noe å stille med.
Det at spill bruker nedlastningsplattformer kan vi bare slutte å klage på. Det er kommet for å bli, og vil om noen år overta for størstedelen av markedet.

MW2 synes jeg er et vanvittig bra spill. Måten det legges opp på multiplayer er fantastisk. Du kober på, lagene balanseres, også spiller du til noen vinner. Så gjentas det.. Utrolig praktisk hele greien.
hvordan får du kjørt uten steam???
Sitat av larsy8 Vis innlegg
hvordan får du kjørt uten steam???
Vis hele sitatet...
i offline modus
eller bare velg på spillet kjør offline
Sist endret av ilucifer; 20. november 2009 kl. 19:01.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Synes det er uendelig mye moro i det spillet, men spiller ikke så mye nå lenger fordi IWNET stadig kaster meg inn på dårlige servere (IWNET er noe jævla søppel).

Programmereren i meg sier at spillet er vanvittig bra gjennomført.


Levelen har ikke så mye å si mener jeg? De som er høy level er bare de som har spilt mer, men i mine øyne er de ikke noe særlig bedre.
Jeg hadde ikke noe problem med level 50+ når jeg var level 1.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe med IWNET å gjøre, er ingen dedikerte servere lengre, så spillerne selv hoster.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
MW2 synes jeg er et vanvittig bra spill. Måten det legges opp på multiplayer er fantastisk. Du kober på, lagene balanseres, også spiller du til noen vinner. Så gjentas det.. Utrolig praktisk hele greien.
Vis hele sitatet...
Kødder du?
Du venter 5 minutter på at den skal finne folk, og mens den finner nye, så stikker de som allerede er inne av en eller annen grunn, og det tar bare lenger og lenger. Når du til slutt kommer inn så har den en tendens til å velge de med den dårligeste linja som host, som fører til at de som faktisk vil spille går ut og starter prosessen på nytt.

Latency er representert av 4 streker fordi tall er så vanvittig vanskelig å forstå, og en server browser er jo helt gresk for alle spillere.

Jeg trodde IW hadde noen med litt innsikt i hvordan PC-folka liker det, tydeligvis tok jeg feil.
hvorfor får jeg ikke sett hva som står på menyen på modern warfare 2??

hvorfor får jeg ikke sett hva som står på menyen i cod 6???

hvorfor får jeg ikke sett hva som står på menyen i cod 6???
Jeg var veldig, og er for all del, veldig fornøyd med COD4. Herlig spill. Mye muligheter, og har lagt BF2 bak meg etter at COD4 kom i hus.

Gledet meg veldig til MW2, og hadde store forhåpninger. Så klarte de å ødelegge alt, og ikke ha dedikerte servere. Som jeg forutså er det bare masse kødd med IWnet, og det tar vekk mye av mulighetene man har med dedikerte servere. Jeg kunne aldri tenke meg å spille COD4 med matchmaking, og kan ei heller tenke meg å spille MW2 med matchmaking. Det hører hjemme på Xboxen min, ikke på pcen min. Har latt være å kjøpe spillet, og har lastet det ned for å prøve SP. Kan hende at jeg kjøper det på PC og prøver meg, men om de kommer med en patch til dedikerte servere er det en definite buy.
Jeg ble jævlig usikker på om jeg skal kjøpe dette eller ikke når jeg fikk høre at det var matchmaking opplegg og ikke dedikerte servere...
Er det virkelig så ikke? Må du vente lenge før du joiner en kamp? Hvor ille er laggen? Tenker mest på PS3 egentlig.

Foresten: Dere som skriver om hvordan spillet er, vært kult om dere har merket hvilken platform det er til (PS3/PC etc.)
Sist endret av Volch0k; 21. november 2009 kl. 10:35.
Det var sykt kort egentlig, men koste meg menst det varte, men det som drar tiden lengre med spillet er Special ops! det var bare helt sykt genialt, har spilt ca 16 timer med det

Men det som er største tabben er at NPC'ene kan skyte med en MP5K på 500 meters avstand og få headshot på deg...spesielt juggernauthene!

men totalt sett er det et sykt bra spill

Audio: 10/10
Video: 10/10
Gameplay: 9/10
History: 10/10 (historien fortsetter i MW3, så gleder meg)
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Jeg ble jævlig usikker på om jeg skal kjøpe dette eller ikke når jeg fikk høre at det var matchmaking opplegg og ikke dedikerte servere...
Er det virkelig så ikke? Må du vente lenge før du joiner en kamp? Hvor ille er laggen? Tenker mest på PS3 egentlig.

Foresten: Dere som skriver om hvordan spillet er, vært kult om dere har merket hvilken platform det er til (PS3/PC etc.)
Vis hele sitatet...
På ps3 tar det maks 20sekunder å finne en match. Det er ikke lagg å snakke om.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Jeg ble jævlig usikker på om jeg skal kjøpe dette eller ikke når jeg fikk høre at det var matchmaking opplegg og ikke dedikerte servere...
Er det virkelig så ikke? Må du vente lenge før du joiner en kamp? Hvor ille er laggen? Tenker mest på PS3 egentlig.

Foresten: Dere som skriver om hvordan spillet er, vært kult om dere har merket hvilken platform det er til (PS3/PC etc.)
Vis hele sitatet...
Laggen er ingenting av, visst det er bra host, visst du har bra Internet connection.

og Matchmaking, det er bare bra så folk ikke skal lvle challenges på hverandre, altså det må være ordentlig match og ikke challeng cheat..

men man må ikke vente lenge på match, for man kan starte inni en match og
Klarte ikke vente, så byttet heller inn noen ferdigspilte spill på Gamestop og kjøpte det.

Tidligere har jeg spilt Modern Warfare på PC, men jeg valge og kjøpe toern til PS3.
Jeg ble heldigvis ikke skuffet. Har bare spilt Multiplayer så langt, da det var den delen som fristet mest.
Har spilt en god del allerede, level 22 / 6h33m played.

+Folk dør fort. (Jeg brukte bare å spille hardcore MW1 bare pga dette, syntes folk tålte alt for mye i vanlig modus)
+Granat / Granat-kaster er ikke totalt 'overpower'.
+Større kart, men likevel ikke for store.
+Bra variasjon i kartene.
+Perk's. Ja, MW1 hadde dette også, disse er mer balansert føler jeg. MW1 var det noe som var definitivt best.
+Du kan velge killstreak-rewards. (Var lite morsomt med air-strike + helikopter 90% av matchen i MW1)

Jeg liker egentlig ikke liste opp bare gode ting, men jeg har ikke funnet noe merkverdige minus enda.
At folk tåler mindre, kartene er noe større ser noen kanskje på som negativt.

To ting jeg var bekymret for før jeg kjøpte spillet var:
-Hvordan ville matchmaking og ikke dedicated server slå ut? Ville det ødelegge spill-opplevelsen?
Så langt, har jeg hatt null problemer. Du finner match utrolig fort, jeg har hatt minimalt med migrating matches (tror jeg hatt 3-4 stk iløpet av de de 6 timene jeg har spilt.)


Til slutt vil jeg legge til at jeg VAR en "FPS = Tastatur+mus" person, men dette spillet har forandret meningen min totalt allerede. Tidligere har jeg ikke spilt mye FPS på PS3, ihvertfall ikke multiplayer. Du, eller ihvertfall jeg kom overraskende fort inn i det, og det finnes fordeler meg å spille på PS3 over data også.
-Utrolig lite cheatere afaik. I min erfaring fra MW1 var det alltid noen som tekstet "Fucking cheater" i chatten, her slipper du ihvertfall det.
-Noe som irriterte meg utrolig på MW1 på PC, var scroll-shooting. (Lett forklart: Du binder mus-hjulet til å skyte når du ruller det opp/ned. Dette gjør at singel rate våpen skyter utrolig raskt.)

Alt i alt, verdt hver en krone, synes jeg.
Tidligere har jeg spilt CoD 4 og Modern Warfare på PC, og ble heldigvis ikke skuffet! Gjorde ferdig hele singelplayer første dagen, og har nå 89 timer spilt i multiplayer, ble level 70 for ett par dager siden, og begynte på prestige. Er nå level 39 igjen og elsker det.

+ Jeg har enda ikke møtt noen cheatere, og med 89 timer online sier det litt
- Dedikerte servere, jeg har ikke noe lagg eller noe slikt, men kan være litt pes med clankamper osv, heldigvis går det rykter om at de driver å lager servere nå
+ 2-15 sekunder fra jeg trykker "Find Game" og hva jeg vil spille så finner jeg en kamp. Dette kan ta noe lengre tid hvis dere er 7 stykker fra før i lobbyen.

Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd, og det er veldig veldig mye spill for pengene! Og selv etter du er blitt maks level, så var det dødsgøy faktisk så gøy at jeg valgte å begynne på nytt!
Jeg ble veldig skuffet over COD MW 2. Etter min mening er det dårligste spillet ever!
Har hatt MW2 siden releasen nå, og jeg skjønner virkelig ikke all denne klagingen. Campaignen er beregnet til 7 timer, noe som er relativt mye, og har veldig bra gameplay og story. Multiplayer er også helt genialt. (Er i lvl 60 for øyeblikket). Våpnene er bra laget, perksene er bedre enn noensinne, flere attachements, attachement challenges etc. I tillegg er det rask matchmaking og kort ventetid mellom rundene. (Etter min mening). De eneste problemene jeg har hatt hittil var det der med at serverne hadde for lite kapasitet, og at det, ett par ganger har hengt seg opp slik at det funker dårlig å joine games. (Omstart fikset for det meste dette). Alt i alt ett villt bra spill, og jeg oppfordrer alle til å få seg det med en gang.