Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 703
Heisann. I dag når jeg kom hjem så skulle jeg bare se på noe på internett på den bærbare. Alt virket helt fint, helt til jeg mistet internett tilkoblingen. Jeg var både tilkoblet med trådløst nett og kabel. Som tidligere sakt i andre poster fungerer ikke dataen min optimalt med trådløst nett, men nå fungerer den altså heller ikke med kabel.

Jeg har prøvd flere forskjellige kabler for å sikre meg at det ikke er noe galt med kabelen.
Jeg fant da ut at kabelen fungerer optimalt. Jeg prøvde å koble meg til adsl boksen og jeg prøvde å koble meg til d-link ruteren. Ingen av delene gav meg internett.
De andre dataene i huset fungerer fint på internett.

Jeg har nå funnet ut at det er noe galt med bærbaren min.
Jeg tror feilen ligger i kabel-inngangen på dataen.

Mine spørsmål er da:

1. Hvordan kan jeg få fikset dette? Eventuelt, hvor mye koster det.
2. Jeg har behandlet dataen fint så dette er ikke brukerfeil (tror jeg), men er det mulighet for at det kan gå på garanti.
3. Er det noe annet det kan være galt med annet en kabel-innganen på dataen som gjør at jeg ikke får internett?

Takker for svar.
Junk'
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, er det noe aktivitet når du plugger inn\ut kabel ? Merker PC'en tilkoblingen?

Får du noe adresse?

At begge kortene skal være defekt på en gang (de er i 99% av tilfeller to fysisk forskjellige kort) er høyst usansynelig.
Dersom du har behandlet din bærebare fint er det veldig skjeldent noe galt med internettingangen. Det skal litt til for at denne blir ødelagt.

Det første du kan gjøre er å gå til enhetsbehandling, og se om internettet står som aktivert, eller deaktivert. Hvis deaktivert, aktiver det selvfølgelig.

Siden du trur det kan være ødelagt, går jeg utifa at det ikke lyser når du plugger den inn?
Dette er ofte et sympton på at det er deaktivert.

Dersom du ikke får det til, ville jeg prøvd å reinstallere hovedkortdriverne.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Tja, er det noe aktivitet når du plugger inn\ut kabel ? Merker PC'en tilkoblingen?

Får du noe adresse?

At begge kortene skal være defekt på en gang (de er i 99% av tilfeller to fysisk forskjellige kort) er høyst usansynelig.
Vis hele sitatet...
Pc'en merker ikke tilkoblingen, det gjør heller ikke ruteren. Så svaret er, nei det er ikke noe aktivitet. Det trådløse nettverkskortet har tulla lenge og aldri fungert ordentlig. Så de har ikke blitt ødelagt på samme tid.

Restyle: Jeg går inn i enhetsbehandling, der finner jeg "Nettverkskort". Her er underkategoriene:
Bluetooth Device (RFCOMM Protocol TDI) *Aktivert*
Bluetooth-enhet (Personal Area Network) *Aktivert*
Broadcom 4321AG 802.11a/b/g/ draft-n kort for trådløst nettverk *Aktivert*
NVIDIA nForce Networking Controller *Aktivert*

Det var dette du mente, right?
Mulig jeg tar feil nå, men det ser nesten ikke ut som du har noe ordentlig nettverkskontroller for kablet nettverk i det heletatt.
Det trådløse er aktivert, men skal NVIDIA nForce Networking Controller forestille nettverkskontrolleren din? Jeg ville isåfall prøvd å få tak i en annen nettverksdriver.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Mulig jeg tar feil nå, men det ser nesten ikke ut som du har noe ordentlig nettverkskontroller for kablet nettverk i det heletatt.
Det trådløse er aktivert, men skal NVIDIA nForce Networking Controller forestille nettverkskontrolleren din? Jeg ville isåfall prøvd å få tak i en annen nettverksdriver.
Vis hele sitatet...
Hvilken nettverksdriver kan du anbefale meg da? Det har funket fint med kablet nettverk til nå.
Sitat av junkpal
Hvilken nettverksdriver kan du anbefale meg da? Det har funket fint med kablet nettverk til nå.
Vis hele sitatet...
Hvis du kunne opplyst om hvilke PC du har så hadde det hjulpet mye
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Hvis du kunne opplyst om hvilke PC du har så hadde det hjulpet mye
Vis hele sitatet...
Of course, how stupid of me. HP Pavilion dv6560eo.
Ta en titt her og se om du finner noe som fungerer. Der ligger iallefall driverene for din PC.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Ta en titt her og se om du finner noe som fungerer. Der ligger iallefall driverene for din PC.
Vis hele sitatet...
Litt stress når jeg ikke kommer meg på internett med dataen det gjelder.
Sitat av junkpal
Litt stress når jeg ikke kommer meg på internett med dataen det gjelder.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke værre enn å laste dem ned fra PCen du er på nå, å legge dem over med en usbpenn, ekstern hdd, ipod eller brenne det på CD?

Trykk på "Download only" når du finner driveren du vil ha, ikke install now.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Det er vel ikke værre enn å laste dem ned fra PCen du er på nå, å legge dem over med en usbpenn, ekstern hdd, ipod eller brenne det på CD?

Trykk på "Download only" når du finner driveren du vil ha, ikke install now.
Vis hele sitatet...
Men jeg kunne uansett ikke finne noen drivere som hjalp meg med kabelnettverk.
Siden ikke det trådløse fungerer heller kan du jo prøve denne .
Ser faktisk ikke ut som de releaser egne drivere for det "kablete" nettverket.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har det seg slik at Nvidia sine trådbaserte nettverkort ligger i pakken med chipsetdrivere.
ehm:P hvis du har ødelakt utgangen din så blir det dyrt xD Hvis du ikke har garanti så bør du kjøpe ny pc XD husk at det er 5 år reklamasjon.