Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 14063
Noen som har noen bra tips mot bakrus?
(ikke si "ikke drikk!1111" )

Jeg har funnet http://www.stud.ifi.uio.no/~bjoernen.../kjerring.html og lurer på om dere vet fler liksom. Kunne vært nyttig
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Quote fra den siden du postet;

Hvis du, etter å ha prøvd hvert bidige råd, fremdeles har store smerter dagen derpå, slå opp på Anonyme Alkoholikere i telefonkatalogen. Ring, og du vil få nærmere informasjon om hva du bør foreta deg.


I rest my case.
heh.. drikk et glass vann før du slokner, det pleier å
hjelpe.. jeg har ikke prob med bakrus men føler med de som sliter med
dagen derpå..
skulle lage en artikkel om dette for LENGE sida..

jeg vet seffern om alt dette her..

får vel begynne på artikkelen snart... snart.. så snart..
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Jeg har lest mye veske, og appelsin juice er bra. Serlig bra å drikke det FØR du legger deg.

Også viktig å spise mat med mye mineraler. Faktisk er det bra med en pommes frittes før du begynner å drikke, ellers går alkoholen rett i blodet.

Phun Q: Rakse på med artikkelen
Ikke drikk!!!!11111
Neida...
Ta to allergi tabletter før du begynner å drikke...
Alt blir så bra så
Dersom du ikke legger deg drit-full blir det ikke så gale.
Det er forskjell på:
* ikke drikke
* drikke nok
* drikke for mye


du må nesten lage dine egne rutiner for slikt, her er mine gode gammle trofaste rutiner:

forsøk med et rolig(ikke _for_ rolig) narchspiel der du drikker bare noen få øl(for all del ikke HB) til alkoholen ebber ut, det er fint om du må gå en kilometer eller noe for å komme hjem, ta et glass kalt rent vann, fjærn alt som lukter alkohol/tobakk(el. du blir fort dårlig av å kjenne denne 'duften' når du våkner) fra rommet, nytt glass vann, tur på toalettet(slippe å våkne pissetrengt mitt på natten) så legger du deg til å sove.

sov til du vakner av deg selv, ha _minst_ 1,5l coca-cola(el.) klar i kjøleskapet,
du trenger ikke stresse med å ta på klær enda...
og ta et glass(0,4l) cola med en gang du vakner, etter du har drukket opp dene, går du på toalettet(vann i trynet +pisse) så spiser du noen brødskiver,
ta et nytt glass minneralvann, gå i dysjen, kle på deg, slapp av, sett gjerne på en film, ikke sitt for nære skjermen(du blir fort sliten i øynene etter "en-kveld-på-havet")...

nå vil jeg håpe og tro at du er i fin form...

uhh... ble nesten en artikkel dette her...
Jeg bruker å drikke ca. en halv liter vann før jeg legger meg. Er vanligvis så kubbeklar at jeg ikke må på do før jeg står opp. Har aldri hatt skikkelige tømmermenn. Pass også på å ha litt mat i magen før du legger deg. Har du spydd er det ikke sikkert du får vondt i hodet, men du får vondt i magen. Det er også, som noen sa, lurt å ha litt mat i magen. Har jeg lite drikke, sørger jeg for å spise lite, for da blir jeg fort full. Større kjangs for å blir dårlig også. Har du mat i magen må du ha mer drikke for å bli full, men det blir også ei mer jevn fylle, og du blir ikke så dårlig.
Better than thou.
Spis en kebab eller en burger mens du drikker.. Sånn når du begynner å bli godbrisen.. Da går det så fint etterpå skal du se.. Eller prøv å spy på kvelden, for da er du vanlighvis bra om morgenen. Ta 1 glass melk, 2 skjeer salt, 1 skje pepper, litt ketchup & sennep & litt eddik. Jeg drakk det der engang, og spøy som faen.. Nyttårsaften faktisk..
SPis noen rohypnoler etter at du har vært på fylla(eller andre ting) "Rypper" funker mot ALT..
++ drikk mye vann (enten før)elller etter man har drukket.. tror det er før man legger seg!

-sp3q
Better than thou.
Du skal ikke drikke mye vann og sånt.. Da spyr du ræva av deg når du sover..
Bare ta et par alergitabletter på morran eller før du legger deg..Det fumker uansett
sp3q: Går det ann å bare spasere rett inn til legen og be om en pakke rohypnol? Dersom du kjøper det på gata er det jo illegalt... Jaja, syns bare det er litt drastisk å bruke "narko" for å slippe bakrus.
Du må begynne å "reparere" tidlig neste dag!!
Start med en iskald pils rundt kl. 1500 når du våkner.
Dersom den er iskald, så går den ned på en halvtime
hvis du har prob med spy dagenderpå eller ganske enkelt føler deg
uggen i magen, bare ta litt nyco, helst før du legger deg.. jævla effektivt! + drikk masse vann
sier som en klok man engang sa: To avoid hangovers, stay drunk!


Tilslutt dauer du sikkert og da trenger du jo ikke å bekymre deg over det....du havner sikkert i helvete likevel, og der tipper jeg alle er fyllasjuk døgnet rundt..det er jo derfor det heter helvete...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Vi skal jo alle dø en gang
Vet ikke hva som er værst.... å dø av for mye alkohol eller å ende opp som disse gamle drankerne i parkene som går rundt med 1.5 liters ølflasker i poser og er konstant drita
No prob, hadde død lett før jeg ble så kjørt :P

*Live fast, die young, be a beautiful corpse*
tror det er kulere å bare daue av alkohol, enn å bli noen av drankerne som sitter i parken ja...
Så lenge man har helsa så er det sikkert greit å være gammel. Trenger ikke akkurat sitte å drikke i parken fordi om man er gammel heller da.
Drikk verve!
har noen testa verve? funker den?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
spis noen rypper( rohypnoler ) eller valium , eller imovanèr, eller rivotriler, eller ett eller annet smertestillende.. hjelper mot alt

-sp3q
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Jeg hater piller, så jeg tror ikke det
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Du hater dem.. Jeg elsker dem!

Rohypnoler hjelper mot ALT! det hjelper mot: hodepine, smerter, søvnløshet, fyllasyke, vondt i magen, kvalmhet, dårlighumør,og ikke minst: GOD HUKOMELSE

-sp3q
Sist endret av spQ; 18. september 2001 kl. 10:11.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
god hukomelse <-hehe!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dessto dåliere du e dagen ætter, dess mer moro har du hadd d på fylla dagen før. Drikk til du stupe, unngå å våkne i fyllearrestn (e liksom ikke så jævli skøy, men kan tyde på at du har hatt d moro). Å fyllanærva av værste kaliber e virkeli arti, tilbring dagen dærpå i sænga i fosterstilling å stå i sænga når du høre en brå lyd...

Så drikk til du stupe å ta dagen dær på me et smil. SKÅL!
uttalt av en ekte, harbarka alkoholiker.

Skål!
Vann funker omtrent alltid.. ett eller to halvlitere med vann før du inntar koma hjelper både mot selve bakrusen, i tillegg til at det demper følelsen av å våkne opp med en sofapute i kjeften..

Et annet tips er å ta en spiseskje med tran før du begynner å drikke.. Dette smører systemet og har en.. interessant.. effekt

Piller etc er for pyser og homoer!


..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo lurt å prøve å passe¨på hva en drikker oxo. Slik at en ikke blander fullt av forskjellige drikker. Og hvis du drikker bra sprit blir du ikke fyllesjuk, fks. drue sprit som er ned sprita skikkeli til en 50% er bra sprit.
Har brukt å drukket det, og har aldri blitt fyllesjuk av den.
Opprinnelig postet av Xtrax
Dessto dåliere du e dagen ætter, dess mer moro har du hadd d på fylla dagen før. Drikk til du stupe, unngå å våkne i fyllearrestn (e liksom ikke så jævli skøy, men kan tyde på at du har hatt d moro). Å fyllanærva av værste kaliber e virkeli arti, tilbring dagen dærpå i sænga i fosterstilling å stå i sænga når du høre en brå lyd...

Så drikk til du stupe å ta dagen dær på me et smil. SKÅL!
Vis hele sitatet...
Drikk til du stuper og våkne opp i ditt eget spy... skulle likt å se deg smile da
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ja, jeg drakk en liter steik dårlig brennvin, huska ikkje dritten.
Spydd over hele meg, våkner i ei grøft langt uti ødemarka og er så dårli at jeg ikke greier å reise meg. Noe tyder da kanskje på at jeg ikke har hatt det så gøy da!!
Better than thou.
På nyttårsaften var jeg så seiko dårlig.. Husker at jeg skulle ta matrix på bestevenninen min, så husker jeg at jeg var hjemme på dass og spøy, så lå jeg i badekaret og ble spylt ned av fattern, så våkner jeg neste morgen, fylle sjuk og jævlig. Det var ikke noe gøy skal jeg si deg!

The powah of 17 pils, 2 vinecoolas, 1 gigaflaske med champis og en hav (sånn ca.) bole med 50/50 punsj og vodka.
Opprinnelig postet av Carlo
[b]Husker at jeg skulle ta matrix på bestevenninen min
Vis hele sitatet...
Nutch, nutch! Say no more! Say no more!
Better than thou.
Hu?
jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. ikke ta feks sjampis og vin eller.. øl og vin.. det blir bare drit.. hold deg til en type. feks.. ren sprit!

jeg skal få artiklen ferdig. jeg lover..
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Rhymenocerous
polle's Avatar
jeg vet ikke om noen har sagt dette tidligere i denne treaden (gidda ikke å lese alle svarene) så jeg sier det jeg.
en god måte å unngå bakrus på er å ikke slutte å drikke. det første du gjør når du våkner "dagen derpå" er å begynne på flaska. en av de enkleste måtene. Det var vell dette de foreslo på "senkveld" når de ringte til polet på santanshaugen.

(posten er kanskje litt gammel, men jeg kjeder meg!!!)
din kjedsomhet blir de andres lykke..

artikkelen er allerede påbegynt

i am the lazy loser
drikk melk, det skal hjelpe.. =)
hvis man drikker HB så spyr man av å drikke melk!
spis mat (hamburger, pizza, annen varm mat).
har ikke giddi å lest alle postene, så det kan hende det står allerede.


hvis du har drukket alkohol:
før du legger deg drikker du minst 5 slurker med vann pr øl du har drukket. dette gjør så du ikke blir så mye dehydrert av alkoholen.


selvfølgelig blir du ikke kurert for bakfyll, men det hjelper.
Better than thou.
Som jeg har sagt, det kan være farlig å drikke mye vann etter en kveld på byen..
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Jeg drakk HB blandet med melk sist lørdag!
*blaaaaarg*
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Zpeef
Jeg drakk HB blandet med melk sist lørdag!
*blaaaaarg*
Vis hele sitatet...
Da er du sjuk da!
Hva du skulle prøve å oppnå med det? Se hvor dårlig det går an å bli av å drikke..?
syrnet melk, kefir eller noe er lekkert. Bland med et par deler brennevin, gjerne kjøpt fra en noe tvilsom type.
Riste, mixe drikke .. nyyyyte
Prøv Verve.

Det funker som faen

-tør ikke engang tenke på tanken om hvordan sprit blanda med melk smaker... æsssjjj

hvis man uansett holder seg f.eks til BARE øl, ikke no sprit eller dritt, blir man som oftest ikke fyllesjuk. Begynner man å drikke sprit og øl og div. andre godsaker har "de fleste" lettere for å få en kraftig hangover.
Sist endret av dirtyp0p; 12. november 2001 kl. 19:35.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
hehe viste seg at det andre glasset var med to måneder gammel melk i. Den hadde klumper! Drakk ikke den da..
Opprinnelig postet av Metz
har ikke giddi å lest alle postene, så det kan hende det står allerede.


hvis du har drukket alkohol:
før du legger deg drikker du minst 5 slurker med vann pr øl du har drukket. dette gjør så du ikke blir så mye dehydrert av alkoholen.


selvfølgelig blir du ikke kurert for bakfyll, men det hjelper.
Vis hele sitatet...
De fleste sovner i rusen. Hva skal vel det hjelpe når det kommer andre vei opp igjen da? Dagen derpå er jævli, man drikker ½ liter med melk, og man blir fin i formen.. når man drikker mister man masse vitaminer, etc.. Melk har så mange vitaminer og whatever... Jeg liker ikke melk selv, men det hjelper! Prøv!!!!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Skal du drikke en halv liter melk når du er skikeli fylle sjuk tror jeg det kommer fort opp igjen...
Det som iriterer meg er at jeg aldri spyr etter jeg har drukket, blir bare sinnsykr dårli...
Derfor holder jeg meg kun til øl og PRØVER å ikke drikke for mye....