Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 65746
Ja det hadde vært fint å fått svar på Tobb!
Men tjah, Bush Admin...folka kunne vært bak alt dette, de tjente som faen på Irak og Afghanistan krigen så det er fortsatt en mulighet at conspiracy teorien om 9/11 virkelig er sann!
Det er også en mulighet for at det aldri har vært et menneske på månen, og at den egentlig er laget av grønn ost.
Baaah! Til dere som ikke skjønner dette med bygningene. Når varmen fra det brennende drivstoffet sammen med brennende materiale fra andre greier i bygningen får stålpilarene til å bli 'mjuke', så får dette en reaksjon som gjør at etasjene over komprimerer denne brennende etasjen(e). Når da disse etasjene faller ned på de resterende så skjer det at hele bygningen kollapser.

Husker ikke hva det heter, men det var et kjøpesenter i asia som kollapset pga at betongpilarene bristet, knakk og vektfordelingen ble endret (konstruksjonfeil). Det samme har i senere tid blitt diskutert i forhold til WTC hvor det krangles om WTC var dårlig konstruert. Det at disse var av betong er ikke så nøye. Det er prinsippet som gjorde at bygningen kollapset som er mitt poeng.
Sitat av atomet
Det er også en mulighet for at det aldri har vært et menneske på månen, og at den egentlig er laget av grønn ost.
Vis hele sitatet...
Det var en lame conspiracy teori!
OG har mange flere motbevis enn det 9/11 tilfellet har!
Sitat av Mr.Fantastic
dere må forresten huske at dette flyet (757) som kun lagde et lite hull på 4x4 meter også fikk to skyskrapere på 110 etasjer til å falle under sin egen vekt.
Vis hele sitatet...
Dust, det var 767 som styrtet i WTC. Nå må du slutte å komme med feil informasjon.

Les foresten min tidligere post på forige siden med argumenter hvorfor de kolapset.

Sitat av atomet
Det er også en mulighet for at det aldri har vært et menneske på månen, og at den egentlig er laget av grønn ost.
Vis hele sitatet...
Nei nå må du slutte
Vi vet alle at Thor Heyerdal var førsteman på månen!
Sitat av Tobb
Da at jeg sa 747 var en typo... en 757 er fortsatt halvparten så høy som pentagonbygget...
Vis hele sitatet...
Hva er det å svare på? Hvis den er halvparten så høy som pentagon-bygget bekrefter det videoen bare enda mer. Var noe sånt det så ut som på videoen ihvertfall.
Eneste som sjokkerer meg er den dårlige bildekvaliteten fra overvåkningskameraet. Kunne fått bedre film med mobilen min.
Det er 2 ting jeg synes er pussig. For det første er jo at hvor mange ganger det smeller, kanskje det va bomber som fikk det til å falle, når det smeller så mange ganger, så får bler hele bygningen ustabil, åsså knekkes det sammen til slutt. Det andre er jo at når helikoptere kjører bak røyken, så hørres det ut som om det avfyrer noe. Hvorfor skulle dem gjøre det? Men skal ikke tru alt mann ser. Dette er virkeligt spennenes.
radium's Avatar
Trådstarter
http://www.universalseed.org/
Her finner man en samlig av de beste og mest saklige filmene om 11. sept. En fin kilde for de som ønsker å grave dyper i saken.

-r-
▼ ... over en uke senere ... ▼
radium's Avatar
Trådstarter
Denne podcasten bør høres av alle som er har lyst til å finne ut mer om hva som egentlig skjedde 11. sept, hvem som stod bak og hvem som tjente på det. Den ble laget 28. mai 2006.

http://www.911blogger.com/2006/05/91...ove-comes.html

http://www.filelodge.com/files/room2...20May28-06.mp3

-r-
se filmen.. den er veldig overbevisende.. ( loose change 2 )...
bevisene er veldig troverdige...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Noen som har en fungerende link til filmen?
Noen som har en fungerende link til filmen?
Vis hele sitatet...
http://www.sky.com/skynews/video/vid...160506,00.html
Sitat av fappaggagga
Hva er det å svare på? Hvis den er halvparten så høy som pentagon-bygget bekrefter det videoen bare enda mer. Var noe sånt det så ut som på videoen ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Poenget der er om det ikke er litt rart om et fly som er halvparten så høy som en bygning klarer å krasje inn i nevnte bygning uten å lage større skade en det vi kunne se.
▼ ... noen uker senere ... ▼
radium's Avatar
Trådstarter
http://www.svar911.no/ <-- Norsk nettsted som krever å få svar på hva som egentlig skjedde 11. sept.
haha, jeg kom over denne harry teksten: http://www.grorudlan.com/11sep_nor.htm
Den er så blodig dum at øra mine blør.

Tallet 11 sett på i et kritisk perspektiv!
OHNO

1) New York City - har 11 bokstaver
2) Afghanistan - har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å tilintetgjøre Twin Towers i 1993] - har 11 bokstaver
4) George W Bush - har 11 bokstaver

HAHAHA
Sitat av gæærn
haha, jeg kom over denne harry teksten: http://www.grorudlan.com/11sep_nor.htm
Den er så blodig dum at øra mine blør.

Tallet 11 sett på i et kritisk perspektiv!
OHNO

1) New York City - har 11 bokstaver
2) Afghanistan - har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å tilintetgjøre Twin Towers i 1993] - har 11 bokstaver
4) George W Bush - har 11 bokstaver

HAHAHA
Vis hele sitatet...
Jeg hater "beviser" som det der. Akkurat som det med Tupac at mange ting i livet hans addert med hverandre ble 7 skulle lissom bevise at han levde. Latterlige saker.

Jeg har fortsatt ikke forstått hva det dokumentet der skal bevise da men
Sitat av fappaggagga
Jeg hater "beviser" som det der. Akkurat som det med Tupac at mange ting i livet hans addert med hverandre ble 7 skulle lissom bevise at han levde. Latterlige saker.

Jeg har fortsatt ikke forstått hva det dokumentet der skal bevise da men
Vis hele sitatet...

Men tupac lever jo faktisk(såvidt jeg har forstått), mens alle de 11. sept greiene minner om 24 sesongen som gikk nå nettopp.
Sitat av goillum
Men tupac lever jo faktisk(såvidt jeg har forstått), mens alle de 11. sept greiene minner om 24 sesongen som gikk nå nettopp.
Vis hele sitatet...
Da har vi forskjellig formening om tupac, men la oss ikke krangle om det. Tråden handler om noe helt annet.

Det minner meg ikke helt om 24-sesongen. For det første, så skjedde faktisk tingen (ikke nesten skjedde) og "slemmingen" ble ikke tatt. Har ikke sett forrige 24-sesong, men du skjønner.
Skal innrømme at jeg ikke har lest alle bevisene i denne saken, men det jeg har lest minner faktisk om 24, bortsjett fra at det ikke er en Jack Bauer til å finne slemmingen.
Sitat av goillum
Skal innrømme at jeg ikke har lest alle bevisene i denne saken, men det jeg har lest minner faktisk om 24, bortsjett fra at det ikke er en Jack Bauer til å finne slemmingen.
Vis hele sitatet...
Ok, greit nok. Skal ikke klage.

Men husk at hvis du skal lese beviser, lest USA sine offisielle beviser slike mye som konspirasjonsbevisene. Dette gjelder de fleste som tror på dette. Fordi da kan man sammenligne objektivt istedenfor å bare se på bare en ting.
Sitat av fappaggagga
Ok, greit nok. Skal ikke klage.

Men husk at hvis du skal lese beviser, lest USA sine offisielle beviser slike mye som konspirasjonsbevisene. Dette gjelder de fleste som tror på dette. Fordi da kan man sammenligne objektivt istedenfor å bare se på bare en ting.
Vis hele sitatet...

Hehe, takk for tips. Har egentlig ikke planer om å sette meg inn i dette jeg
Riktig det fappagagagaggaagagaga
Slike filmer som loose change kommer med info fra bare en side av saken. Dette er da litt rart?
Dessuten fremviser disse filmene tvilsomme teorier som fakta, og dette uten noen form for kildekritikk. Selvom en fransk skrulling av en journalist skriver at romvesnene proba Michael Jackson behøver det ikke å være sant.

Når dere ser slike filmer prøv å se bak alle de fancy effektene og den dårlige musikken. Selvom de sier at flight815* var laget av pure diamant og at flyet ikke burde ha blitt skadet behøver det ikke være sant. Bilder av "like" flyulykker kan være bilder av noe helt annet.
radium's Avatar
Trådstarter
http://www.veronicachapman.com/nyc91...thMilitary.htm

Et interessant dokument som har blitt overlevert anonymt til folk som jobber med å avdekke sannheten om hva som skjedde 11. sept. Meget interessant å lese. Masse detaljer om hvordan operasjonen ble gjennomført.

-r-
Sitat av radium
http://www.veronicachapman.com/nyc91...thMilitary.htm

Et interessant dokument som har blitt overlevert anonymt til folk som jobber med å avdekke sannheten om hva som skjedde 11. sept. Meget interessant å lese. Masse detaljer om hvordan operasjonen ble gjennomført.

-r-
Vis hele sitatet...
Det du kaller anonymt dokument kaller jeg en fyr som liker å lure ungdommer og har for mye fantasi og fritid. Serriøst kildekrittik folkens!
Dette er litt merkelig...

1) New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers
i 1993] har 11 letters
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer
interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer - 9 + 2 = 11
3) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
passasjerer - 6 + 5 = 11
4) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er¨kjent.
9 + 1 + 1 = 11
5) Datoen er lik som "US emergency services" telfonnummer 911
- 9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
- 2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen; 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004. - 3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Nå skjer noe som er veldig merkelig!:

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
¨
2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om skriften du har til WINGDINGS

Skremmende!?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
*SUKK* http://uplink.space.com/printthread....66&type=thread
Sjå gjennom der. George Walker Bush har t.d 16 tegn, og ikkje 11... Q33 NY er ikkje nummeret på det eine flyet. Sorry mac.
I tillegg beviser en haug med tall ingenting. Hvis faktisk mange ting summerer til 11: Hva så? Betyr det at det er en konspirasjon med hvor tallet 11 står sentralt? Eller at folk finner tall om og om igjen med en gang de begynner å lete etter det?
Ingen konkrete profetier eller forutsetninge om dette da ?
Som har blitt skrevet i gamle bøker eller lignende, og da mener jeg ikke en snåling med for mye tid på hendene sine til å legge ut teorier på forum som 1 av 10,000 ser .
1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
¨
2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om skriften du har til WINGDINGS

Skremmende!?



Hahaha, det der var bare latterlig!
Sitat av Pumpkin
1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
¨
2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om skriften du har til WINGDINGS

Skremmende!?



Hahaha, det der var bare latterlig!
Vis hele sitatet...

Hahaha, den der var jo skremmende latterlig. Har ikke satt meg inn i dette, men sier seg jo selv at folk ser det de vil se.
Sitat av Rabalder
Dette er litt merkelig...

1) New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers
i 1993] har 11 letters
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer
interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer - 9 + 2 = 11
3) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
passasjerer - 6 + 5 = 11
4) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er¨kjent.
9 + 1 + 1 = 11
5) Datoen er lik som "US emergency services" telfonnummer 911
- 9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
- 2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen; 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004. - 3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Nå skjer noe som er veldig merkelig!:

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
¨
2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om skriften du har til WINGDINGS

Skremmende!?
Vis hele sitatet...

haha.. ikke si at du baserer din tro på det der?.. jeg tror også 9/11 var en scam, men gimme a break.
forresten.. hva har Q33 NY med flyene å gjøre? det første flyet var American Airlines Flight 11 det andre var United Airlines Flight 175
JEWS DID WTC:
http://www.jewsdidwtc.com/

Jødestjerna i wingdings fikk kanskje en mening nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
radium's Avatar
Trådstarter
Denne ukens utgave av norske Le Monde avslører den offisielle historien om 11 .sept. Endelig begynner media å våkne opp.

http://diplo.no/pdf/0607/01.pdf
http://diplo.no/pdf/0607/04.pdf
http://diplo.no/pdf/0607/05.pdf

-r-
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje noko å avsløre, sjøl om du kanskje trur det. Enkelte detaljar, ja. Men sannheta? Nei...
radium's Avatar
Trådstarter
Kan du gi meg 10 gode grunner for at hva som egentlig skjedde 11. sept ikke er noe å avsløre?
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Le Monde skriver forsåvidt akkuratt det samme som ble tatt opp i filmen Loose Change...
Er jo 5 års markering nå til høsten. Lurer virkelig på hva som markeres og hva som kommer til å skje . Kan jo være at våre venner i østen planlegger enda et terror angrep på USA:
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av radium
Kan du gi meg 10 gode grunner for at hva som egentlig skjedde 11. sept ikke er noe å avsløre?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories
Les og lær. Kort sagt tyder det meste på at den offisielle historia stemmer. En del detaljer mangler, men det er et prinsipp som heiter Occams Razor: Den enklaste forklaringe er oftast den rette.
Viss du ser at bilen din er vekk når du har vore og handla, så kan det sjølvsagt stemme at aliens kom og tok den med seg fordi dei har bruk for den sjeldne magnesiumslegeringa i motoren. Det som er meir sannsynleg er at ein lokal biltjuv stal den for å ha råd til ei kasse pils.

Samme gjeld konspirasjonsteoriar. Sett opp den offisielle, mot konspirasjonsteorien. Kva er mest sannsynleg?
Ein konspirasjonsteori som inneber at 10000 forskjellige personer må holde kjeft om den livet ut, trur eg ikkje på, fordi en av dei 10000 ville før eller seinare skifte meining, sladre i fylla, etc etc, og alt ville sprekke.

Så benytt Occams Razor, og du ser at den offisielle historia er den mest sannsynlege. Dvs, viss du vil sjå det. Dei fleste som styrer med konspirasjonsteoriar nektar å sjå sannheta uansett kor handfaste bevis dei har.
Sitat av Rabalder
Dette er litt merkelig...

1) New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers
i 1993] har 11 letters
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer
interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer - 9 + 2 = 11
3) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
passasjerer - 6 + 5 = 11
4) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er¨kjent.
9 + 1 + 1 = 11
5) Datoen er lik som "US emergency services" telfonnummer 911
- 9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
- 2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen; 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004. - 3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Nå skjer noe som er veldig merkelig!:

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
¨
2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om skriften du har til WINGDINGS

Skremmende!?
Vis hele sitatet...
Skremmende at det finnes folk som faktisk tror på sånne ting ja... forresten, hvis jeg ikke tar helt feil, så er flightnr på disse to flyene henholdsvis UA011 og AA175...

OG

hvis du tror at "skurkene" med vilje legger ut masse sånne små "hint", så folk skal ha en bedre sjanse til å finne ut hva som skjedde, når de samtidig visstnok legger så mye innsats i å skjule det som skjedde, så har du sett for mye film.

Det eneste jeg kanskje kan tro at faktisk har noe med saken å gjøre, er hvis det stemmer det der med det verset i koranen, SÅ kan det godt hende at kaprerne valgte dag ut fra det. Tross alt var det religiøse fanatikere vi snakker om, og sånne folk har jo lett for å tolke veldig mye ut fra religiøse skrifter, men jeg ser ikke helt hva det skal ha med en konspirasjonsteori å gjøre...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet
Det eneste jeg kanskje kan tro at faktisk har noe med saken å gjøre, er hvis det stemmer det der med det verset i koranen, SÅ kan det godt hende at kaprerne valgte dag ut fra det. Tross alt var det religiøse fanatikere vi snakker om, og sånne folk har jo lett for å tolke veldig mye ut fra religiøse skrifter, men jeg ser ikke helt hva det skal ha med en konspirasjonsteori å gjøre...
Vis hele sitatet...
Surah 9.11 oversett til engelsk:
9.11 But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then are they your brethren in religion. We detail Our revelations for a people who have knowledge.

Så joda, det er bogus. Alt bevismaterialet overser detaljer for å få det til å passe. Samme som nostradamus spådom om angrepet. Den var skreve 5 år før av en kanadisk student som ville bevise at nostradamus spådommar var så vagt skrivne at dei kunne tilpassast til kva som helst. Og det beviste han vel med glans når has spådom vart brukt til å forklare 11-september angrepa, heh? Så til alle dei som likar konspirasjonsteoriane: Gå kildene nøye etter i saumane, sjå om det er ting dei ikkje forklarer, sjekk opp mot offentleg historie, sammenlign, finn ulikskaper, sjå kva teori som forklarer heilskapen best.

Og viss du vil sjå kva hol eit fly lager i ein bygning, så tar du en 15cm lang papirrull, en 10mm tjukk stålstav i midten av papirrullen, limer på vinger av alufolie, og smeiser i ei 2mm tjukk finerplate i høg fart. Stålstaven, altså kjerna i flyet, vil gå gjennom.

Et fly er bygd for å vere så lett som mulig, ikkje for å tåle kollisjoner. Vinger skal ikkje tåle kollisjoner. Derfor blir dei fort ødelagt og lager veldig lite merke etter seg når dei kræsjer i noko.
Nå må temperaturen litt ned her. Ingen hensikt å kalle "non-believers" for idioter og dumskaller. Dog heller ingen hensikt for folk som kun har vært borti norske mediers framstillinger (eller rettere sagt; manglende sådan) å avskrive alt som blir problematisert i debatten og kreve at "paranoiaen" må oppholde. Det blir på grensen til fascisme – alle skal ha sitt å si (så lenge de forholder seg saklige og ikke angriper andre under beltestedet), og alle bør prøve å vurdere motforestillinger de får på et saklig vis. Synes begge parter her opptrer lite overbevisende.

Leste om 9/11 Truth-gruppen i Le Monde Diplomatique, og fikk lyst til å starte noe av det samme her i Norge. Det er for mange ubesvarte spørsmål, og folk fortjener å få vite om dem (det mest seriøse massemediet vårt, Aftenposten, har ennå ikke publisert én saklig fremstilling om saken). Dersom "vi" tar feil så ville det jo i og for seg være bare bra – men jeg greier ikke å legge alle spørsmålene bak meg før jeg faktisk vet sikkert hva som har skjedd (og hva som kanskje er på vei til å skje). Kritikk styrker sannheten, og feller løgnen.

Derfor inviterer jeg til å lage en lignende gruppe i Norge, og helst basert rundt Oslo-området. Har sett UE-gjengen samle folk på imponerende vis her på forumet, så tenkte at det samme måtte være mulig rundt dette!
Gjennom debatt i aviser, på gata, på offentlige steder og ved besøk på skoler, universiteter o.l. ønsker jeg å reise de viktige spørsmålene og bruke materiale fra eksperter til å styrke påstander. Jeg er interessert i å legge ned en del tid i dette, og håper å få med meg noen. Er stasjonert i Oslo-området. Ta kontakt! Tiden er kostbar.

(jada, har skrevet en post allerede om dette, men ble møtt med kraftig motstand svært raskt, noe som motiverte meg til å prøve på nytt)
har sett loose change, det er en dokumentar jeg anbefaler de fleste til og se.
tror helt fast på de fakta som er sagt i filmen, og at det hele var en stor scam fra usa sin side.

de som sier imot, kan se filmen. om det fortsatt skulle være tvil.. se filmen!

er så mange ting og nevne fra ulykken(e) som er usannsynlig. se filmen, så forstår du.
Sist endret av ShK; 10. juli 2006 kl. 03:46.
Ninja Freak
royandre's Avatar
61 3
ShK: Filmen har glemt å få med seg at det faktisk var Bush himself som trykket på knappen da han sendte missilen inn i Pentagon, og det var Jef Bush som styrtet det ene flyet inn i WTC - men han hoppet ut ett par sekunder tidligere i fanget på den saudi-arabiske konge-familien.
Det som er dumt med Loose change og flere av sidene med teorier ang. 9/11 er at de i stedet for å fokusere på de mest mistenkelige aspektene trekker inn en hel haug av til tider idiotiske påstander.

En stor del av USA's økonomi de siste 60 årene har basert seg på krig og militæret. Den kalde krigen var viktig for USA's økonomi i dag, og generelt sett kan man si at økonomien blomstrer i krig, og opptakt til krig (bare se på Tyskland på 30-tallet). Etter den kalde krigen var det Irak - Kuwait konflikten og tidl. Jugoslavia som holdt det amerikanske krigsmaskineriet i gang. Etter disse konfliktene har det blitt forholdsvis rolig i Vesten (med unntak av Israel - Palestina). Altså ingen kriger eller konflikter som USA kunne blande seg inn i, noe som igjen fører til mindre produksjon av våpen, og andre ting som trenges i krig. Dermed: USA trengte en krig, og siden de ikke bare kunne invadere uten grunn, så trengte de nettopp det: en grunn.

Det fantes også en plan fra en del år tidligere (som sikkert er nevnt) som gikk ut på å ofre et antall sivile for å få et påskudd til å gå til krig mot Cuba (var det ikke?), så en slik plan i dag er ikke fullstendig usannsynlig.

Nå, hvis vi går ut ifra at 9/11 skjedde fordi USA trengte en grunn til å gå til krig, da er det hovedsaklig 3 hovedteorier man kan gå ut fra:

1: 9/11 var et angrep som var ene og alene planlagt og utført av 19 menn fra midtøsten, hovedsaklig Saudi Arabia, for en gruppe kalt Al Quaida, med Osama Bin Laden i spissen. Etter 9/11 ble dette overraskelsesangrepet brukt av Amerikanske myndigheter som påskudd til å gå til krig, først mot Afghanistan (som hadde påfallende lite med 9/11 å gjøre, bortsatt fra at de "skjulte" Osama Bin Laden), og deretter Irak (som ikke hadde noe å gjøre med 9/11, og ikke hadde masseødeleggelsesvåpen, og som heller ikke var noe særlig verre når det gjelder menneskerettigheter enn for eksempel Saudi Arabia (der 15 av 19 kaprere faktisk var fra!))

Denne teorien er ikke vanskelig å kjenne seg igjen i, tror det er få her som har noe å utsette på denne.

Den andre teorien bygger på den første, men her er det også tatt i bruk enkelte andre merkelige omstendigheter:

2: 9/11 var planlagt og utført av 19 kaprere (som i 1), men USA's myndigheter VISSTE at angrepet kom, og gjorde ingen ting for å hindre det, for deretter å utnytte det for å angripe visse oljerike land (som dere nå sikkert vet). Her er det nok noen som begynner å si "ja, særlig", i en småironisk tone. Velvel, da får jeg prøve å overbevise dere også. Det som hovedsaklig kan brukes til å backe opp denne teorien er Pentagon (der er noe snakk om mistenkelig mye "Put options" satt på United og American Airlines i dagene før angrepet, men jeg har ikke noe håndfast bevis der). Pentagon er sannsynligvis en av verdens mest sikre bygninger, det er selve hjernen i det amerikanske forsvaret. Hvordan kan da et uidenfisert passasjerfly, helt ute av kurs, uten kontakt med noen kontrolltårn, få lov til å fly inn i pentagons luftrom, og til og med krasje i bygget, uten at noen løfter en finger? Hvordan kan et fly som dette gå ut av kurs, forbli ute av kurs i 40 minutter, og deretter krasje i Pentagon uten at noen gjør noe, selv etter at det er et faktum at minst to andre fly kan være kapret?!? Et annet aspekt som bygger opp om denne teorien er George W. Bush's handlinger denne dagen. For dere som har sett Fahrenheit 9/11, så vet dere at han satt i et klasserom i Florida (var det vel) da han fikk beskjed om at nasjonen var under angrep. Og han ble sittende. Nå, om Bush var handlingslammet av dette "Overaskelsesangrepet" så er det kanskje forståelig, men ville det ikke vært nærliggende å tro at Secret Service agenter, topptrente for nøyaktig slike situasjoner, ville ha gått ut fra at Bush selv var et mål, og rusha han ut i sikkerhet så fort som fy? Det finnes i realiteten bare to muligheter for at Bush fikk sitte i det klasserommet: a. Secret Service agentene som fulgte han er inkompetente idioter. b. De visste at Bush selv ikke var noe mål.

Teori nr. 3 tar det hele enda litt lenger, og går ut på følgende:

3: 9/11 var planlagt og utført av USA's myndigheter for å kunne gå til angrep på Afghanistan og Irak. Dette høres veldig drøyt ut, men i realiteten er det ikke mye verre enn teori 2. Det å ha mulighet til å redde liv, men likevel ikke gjøre det, er vel omtrent jevngodt med å ta liv. Her kommer igjen Pentagon inn i bildet. Pentagon er omringet av luftvernsbatterier, som er stilt inn så de skyter alle fly som kommer innenfor Pentagons luftrom, med mindre de har en sender som identifiserer dem som Amerikanske militærfly. Dette forsvaret kan også overstyres manuelt. Det betyr at enten var det et militært fly som rammet pentagon, eller så ble forsvaret skrudd av med vilje. Begge disse innebærer en aktiv innblanding fra amerikanske myndigheter. En annen merkelig ting som bygger opp under dette er hvor i pentagon flyet traff. Den fløyen som ble truffet var "tilfeldigvis" under oppusning, og de omkomne i pentagon bygget var hovedsaklig bygningsarbeidere! Hvis denne handlingen ble utført av terrorister i stand til å utføre en såpass avansert aksjon, ville det ikke være nærliggende å tro at det hadde sjekket opp hvor de kunne gjøre mest skade på forhånd? En annen merkelig ting her det tredje WTC bygget som kollapset. Dette bygget hadde ikke blitt truffet av noe fly, men likevel falt det ned som et korthus i en orkan. Og dette var ikke noen liten bygning heller, det så bare sånn ut da det lå ved siden av de massive tårnene. Det er ingen grunn til at dette bygget skulle falle ned, med mindre det ble tatt ned med vilje!

kilder: for det meste David Ray Griffin's tale ved University of Madison Wisconsin, (kan lastes ned, bare google den)
Jeg supplerer med en saksing fra Le Monde:

"Nicholas Levis sorterer i sitt notat «Hva er ditt ’HOP’-nivå?» perspektivene på angrepene i fire hovedtyper:
a) Den offisielle historien: At Osama bin Laden var ansvarlig, at flyene ble kapret av 19 muslimske fundamentalister og at det Det hvite hus ikke mottok noen advarsler.
b) Inkompetanseteorien: Aksepterer den offisielle historien, men klandrer Det hvite hus, FBI, CIA, NSA og andre for ikke å ha fulgt opp de mange advarslene. Denne linjen ble fulgt, med mye tildekking og kompensering i 11. September-kommisjonens rapport.
c) LIHOP («Let It Happen on Purpose», «lot det skje med vilje»): Denne finnes det en rekke variasjoner av. Handler hovedsakelig om at deler av USAs myndigheter og den private sektor var oppmerksom på kaprernes planer, men ikke gjorde noe for å stanse dem, da 11. September passet godt overens med politiske målsetninger.
d) MIHOP («Made It Happen on Purpose», «fikk det til å skje med vilje»): USAs myndigheter eller private krefter planla og utførte angrepene."


Kan forøvrig også opplyse om at batteriene som er plassert rundt både Pentagon, Det hvite hus og andre sentrale områder er levert av norske Kongsberg Allume Systems og er regnet for å være det aller beste blant batterier som skal kunne skyte ned laveregående objekter. Når et flygende objekt kommer innenfor en viss sone, skal disse automatisk utløses, nettopp for å unngå et slikt angrep. Tøvet om at de må utløses manuelt henger jo overhodet ikke på greip, da faller hele meningen bort med den automatiske utløsningen. Når et prosjektil eller fly kommer i full fart mot en bygning, blir det lite sannsynlig tid til å skyte ned noe lignende manuelt, særlig da omtrent hele flyvåpenet er ute på treningsoppdrag og det blir umulig å skille fly fra fly på radaren, slik det var denne dagen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
radium's Avatar
Trådstarter
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/08/03/472923.html

Betryggende å se at det er stadig flere som begynner å våkne opp!
Sitat av radium
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/08/03/472923.html

Betryggende å se at det er stadig flere som begynner å våkne opp!
Vis hele sitatet...
Deprimerende å se at kvaliteten på dagbladet synker ytterligere i sommervarmen!
Enda flere som ikke skjønner det mener nå jeg.
Disse teoriene du støtter er ikke mer overbevisende enn "teorien" som Bush hevder er sann.

Som ivi sa, tragisk.
Sitat av ShK
har sett loose change, det er en dokumentar jeg anbefaler de fleste til og se.
Vis hele sitatet...
http://www.thebestpageintheuniverse....i?u=911_morons



Men, til alvoret:
At det kanskje er mer bak 11. september enn våre ærlige og redelige regjeringer har fortalt oss, er det ingen tvil om. Ikke ta meg som en fanatiker som tror på sinnsyke jødekonspirasjoner, alt jeg sier er at det er ting vi rett og slett ikke får vite. Hva dette er, vet jeg ikke, så jeg velger å ikke åpne pandoras eske før CIA deklassifiserer relevante dokumenter om et halvt århundres tid. Jeg tror nok ikke det kommer frem at USA stod bak, men at det muligens har vært en del advarselsignaler de har ignorert, eller feil de har begått, som har fått fatale utslag på lang sikt.

På en annen side, skjønner jeg godt at det kan tenkes at det er en konspirasjon bak det hele, selv om jeg synes alle teorier hittil har vært helt på trynet. Hvis man ser på hva div. etteretningsorganer har funnet på i både dette og forrige århundre, blir man bare paranoid av tanken på alt man ikke vet, og aldri vil få vite. Lenge leve Mossad, CIA, NSA, POT og MI-6!