Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  175 37305
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hadde en kunde i går. Hun kjøpte en vare for 99,50,- Hun betalte med en 500-lapp. Jeg ga 400 tilbake. Så sier hun "jeg skal ha tilbake en 50-øring, jeg. Da forklarte jeg at det er en stund siden vi sluttet med 50-øringen. Da fikk jeg kjeft, som om det var min feil. Hun sa det var smakløst at vi rundet opp og ikke ned. Kunder ass.
Feil tråd, det der var en dum kunde .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var på Lefdal idag med min stemor for å se på laptop til jobb-bruk. Den skal da KUN brukes til jobb og for det aller meste et program om gangen.
Fikk opplyst av guttungen som jobba der at en AMD A6 var akkurat det samme som en i5, bare at det var forskjellige navn. Når jeg spurte om hvilken skjermoppløsning PC'n han viste frem hadde pekte han på "1GIGABYTE VIDEOGRAFIKKSUPERRAM" og forklarte at det var kjempebra. Han mente også at bilder ble seende finere ut på PC'n med integrert OG dedikert GPU, i forhold til den som kun hadde integrert GPU. For ikke å nevne hvordan 8GB 1333Mhz RAM var overlegent mye bedre enn 6GB 1600Mhz.

Lefdal ass.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Var på Lefdal idag med min stemor for å se på laptop til jobb-bruk. Den skal da KUN brukes til jobb og for det aller meste et program om gangen.
Fikk opplyst av guttungen som jobba der at en AMD A6 var akkurat det samme som en i5, bare at det var forskjellige navn. Når jeg spurte om hvilken skjermoppløsning PC'n han viste frem hadde pekte han på "1GIGABYTE VIDEOGRAFIKKSUPERRAM" og forklarte at det var kjempebra. Han mente også at bilder ble seende finere ut på PC'n med integrert OG dedikert GPU, i forhold til den som kun hadde integrert GPU. For ikke å nevne hvordan 8GB 1333Mhz RAM var overlegent mye bedre enn 6GB 1600Mhz.

Lefdal ass.
Vis hele sitatet...
Lefdal er en fin butikk, om du bare får de ansatte til og holde kjeft
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Lefdal er en fin butikk, om du bare får de ansatte til og holde kjeft
Vis hele sitatet...
Hahaha sant det! Greie priser og slikt, men tror ikke det stilles så store krav til de som søker jobb der!
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hahaha sant det! Greie priser og slikt, men tror ikke det stilles så store krav til de som søker jobb der!
Vis hele sitatet...
Får egentlig inntrykk av at de som jobber der alltid er opptatte med å hjelpe alle de andre kundene. Ender alltid opp med at jeg går rundt og titter på alle mulige saker og ting etter jeg har trukket kølapp. Kan gå litt bananas og bruke 1000 kr på kule og unødvendige ting jeg ikke ikke trenger før det er min tur til å få hjelp.

Liker også atmosfæren der også. Hva skal vi egentlig med Spaceworld
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
bussjåføren som skulle kjøre til Moss. Kommer aldri til å glemme det.
Det var litt utpå kvelden, og jeg var på vei til et rave. Vi var kanskje femten stykker på bussen, eller noe sånt. Da vi begynte å nærme oss spør han oss passasjerene hvor han skulle kjøre. Da ingen kom med et tilfredsstillende svar skrek han noe sånt som: "MEN FOR FAEN DA!!! Jeg vet da for pokker ikke hvor vi skal! Hvis dere vil kjøre med denne bussen får dere finne ut av det selv!". Heldigvis skulle jeg av før de andre og kunne finne veien derfra selv. Sa bare at han skulle slippe meg av, jeg. Gikk fortere å gå enn å sitte på med han der. Ubehagelig stemning ble det også.
Vis hele sitatet...
Det er jo utrolig irriterende for en sjåfør å ikke vite hvor man skal kjøre da..
Kjøpte en sjokolade for 20 kroner og betalte med en 200 lapp. Fikk igjen 180 kr + den samme 200 lappen som jeg betalte med. Det samme skjedde med en kompis av meg rett etterpå, han fant ikke ut av det før jeg sa det til han etter at vi stakk ut.
Nextgentel har tydeligvis ikke forstått at man kan ha mobilt bredbånd i dagens samfunn.

Tor Gunnar 17:35: Hei hva kan jeg hjelpe deg med?
Meg 17:36: Jeg får ikke noen IP-adresse fra dere..
Tor Gunnar 17:38: Anbefaler at du ringer kundeservice på telefon 07979 for feilsøk her.
Meg 17:39: Hva er poenget med teknisk hjelp på chat da?
Tor Gunnar 17:41: Vi kan feilsøke flere problemer her, men dette lar seg desverre ikke feilsøke via chat når du er på en annen forbindelse.
Meg 17:44: Annen forbindelse? Jeg forsøker jo å fortelle at jeg ikke har noen forbindelse?


Etter 25 minutter i telefonkø kom jeg gjennom til en teknikker som kunne fortelle meg nesten med en gang at de hadde problemer med antennen (wimax) og at de dessverre ikke hadde noe estimat når den var oppe igjen. Fantastisk at bare ikke kunne fortelle meg dette på chat.
I en butikk i byen får jeg aldri spørsmål om pose hvis jeg kjøper mange ting, men når jeg kun kjøper en liten cola eller noe så spør de alltid om jeg trenger pose, haha!
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hadde en kunde i går. Hun kjøpte en vare for 99,50,- Hun betalte med en 500-lapp. Jeg ga 400 tilbake. Så sier hun "jeg skal ha tilbake en 50-øring, jeg. Da forklarte jeg at det er en stund siden vi sluttet med 50-øringen. Da fikk jeg kjeft, som om det var min feil. Hun sa det var smakløst at vi rundet opp og ikke ned. Kunder ass.
Vis hele sitatet...
Skulle ikke hun egentlig fått 401 kr tilbake da?
Sitat av RastaPasta Vis innlegg
I en butikk i byen får jeg aldri spørsmål om pose hvis jeg kjøper mange ting, men når jeg kun kjøper en liten cola eller noe så spør de alltid om jeg trenger pose, haha!
Vis hele sitatet...
Når folk sitter i butikken 5-8 timer vær dag så blir slikt ofte automatikk og de spør fordi de er vante til at folk ofte vil ha pose.

Sitat av maniiac Vis innlegg
Skulle ikke hun egentlig fått 401 kr tilbake da?
Vis hele sitatet...
man runder oppover, ikke nedover.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvorfor er da varen priset 99,50?

(Dette er ett av de spørsmålene du ikke skal svare på)
Vis hele sitatet...
Fordi produktet skal virke billigere. Samme som en TV aldri koster 7000, den koster 6999.
Sitat av dico Vis innlegg
Nextgentel har tydeligvis ikke forstått at man kan ha mobilt bredbånd i dagens samfunn.

Tor Gunnar 17:35: Hei hva kan jeg hjelpe deg med?
Meg 17:36: Jeg får ikke noen IP-adresse fra dere..
Tor Gunnar 17:38: Anbefaler at du ringer kundeservice på telefon 07979 for feilsøk her.
Meg 17:39: Hva er poenget med teknisk hjelp på chat da?
Tor Gunnar 17:41: Vi kan feilsøke flere problemer her, men dette lar seg desverre ikke feilsøke via chat når du er på en annen forbindelse.
Meg 17:44: Annen forbindelse? Jeg forsøker jo å fortelle at jeg ikke har noen forbindelse?
Vis hele sitatet...
Han mente nok avdeling istedenfor forbindelse. Når du snakker på chat, så snakker du ikke med teknisk avdeling, da snakker du bare med de vanlige kundebehandlerne, som ikke har tilgang til programmer som de på teknisk har.


Off-topic.

Jeg blir så sykt forbannet over at folk på elkjøp jobber på elkjøp.

Blir litt galt når det er 2 personer som søkte på elkjøp, og den mest uvitende innen teknologi, tv, bilde får jobben.

Det er viktig å tenke på at ikke alle ansatte får så god opplæring, selvom når man søker jobb på elkjøp, så burde man jo virkelig vite hva oppløsning på en tv er..
Men folk som jobber i kjøkkenavdelinger osv. Mange blir jo bare slengt uti det, fordi dem har jobbet med telefonsalg tidligere og sjefen tenker at det går nok fint.
Sist endret av RydEN; 2. september 2012 kl. 04:44.
Jeg hadde kjøpt en PS3 160GB og Z906 på Elkjøp.no og valgte Collect@Store også dro jeg ned til Elkjøp og gikk og visste lappen og han hentet varene, og når jeg kom til kassen så jeg at det sto 360GB på esken, men jeg bare latet som ingenting og gidde lappen til dama i kassa og betalte det som sto der.

De ansatte burde kanskje se at de tar riktig produkt når de henter varer, men dette var jo bare positivt for meg!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg blir så sykt forbannet over at folk på elkjøp jobber på elkjøp.
Vis hele sitatet...
Rage me..

Sitat av RydEN Vis innlegg
Blir litt galt når det er 2 personer som søkte på elkjøp, og den mest uvitende innen teknologi, tv, bilde får jobben.
Vis hele sitatet...
Kanskje Elkjøp også ser an personen som skal stå og snakke med kundene? er ikke sikkert du passet til akkurat det, men at den andre etter noe opplæring ville vært en god kundebehandler? Det kan være et faktum vettu, selv om ikke alle varehussjefer treffer blink hver gang..
Skal i det minste si det at det er ikke de som vet mest som er de beste selgerne på Elkjøp..
Ofte blir kundene bare forvirret hvis man begynner å blir teknisk og går til naboen heller å kjøper f.eks ny PC for selgerne der har lært å svare ja når kundene spør "er denne bra".

Tidligere selger på Elkjøp selv og min erfaring med 99% med kundene er at de er som jernevaskede sauer som kun tenker pris uansett hva de egentlig vil bruke produktet til. Frustrerende..
Var innom en 4Sound butikk her en dag for å kikke på ny gitarforsterker.
I det jeg tar en nærmere titt på en forsterker fra Peavey kommer en butikkmedarbeider bort til meg:
M = Meg
B = Butikkmedarbeider

B - Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?
M - Ja, jeg ser at denne forsterkeren har MIDI-In. Hva blir den inngangen brukt til?
B - Den inngangen er faktisk veldig kul..Du kan koble til lydeffekter, MP3 spiller og sånn.
M - Det tviler jeg på siden MIDI ikke fører lyd i det hele tatt.
B - Ehehe, nei, med denne MIDI inngangen kan du koble til lydeffekter og MP3-spillere.
M - Nei. Som sagt fører ikke MIDI lyd. Det er en protokoll hvor en enhet sender digitale instrukser, og en annen enhet tolker dem og utfører en handling deretter.
B - Åja! Jeg har alltid lurt på hva MIDI faktisk er for noe.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Var innom en 4Sound butikk her en dag for å kikke på ny gitarforsterker.
I det jeg tar en nærmere titt på en forsterker fra Peavey kommer en butikkmedarbeider bort til meg:
M = Meg
B = Butikkmedarbeider

B - Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?
M - Ja, jeg ser at denne forsterkeren har MIDI-In. Hva blir den inngangen brukt til?
B - Den inngangen er faktisk veldig kul..Du kan koble til lydeffekter, MP3 spiller og sånn.
M - Det tviler jeg på siden MIDI ikke fører lyd i det hele tatt.
B - Ehehe, nei, med denne MIDI inngangen kan du koble til lydeffekter og MP3-spillere.
M - Nei. Som sagt fører ikke MIDI lyd. Det er en protokoll hvor en enhet sender digitale instrukser, og en annen enhet tolker dem og utfører en handling deretter.
B - Åja! Jeg har alltid lurt på hva MIDI faktisk er for noe.
Vis hele sitatet...
Skambra.. Utrolig at fyren ikke gikk å gjemte seg i skam.. Vet at jeg hadde gåt å gjemt meg hvis jeg hadde vært i en lignede situasjon.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Kjøpte en sjokolade for 20 kroner og betalte med en 200 lapp. Fikk igjen 180 kr + den samme 200 lappen som jeg betalte med. Det samme skjedde med en kompis av meg rett etterpå, han fant ikke ut av det før jeg sa det til han etter at vi stakk ut.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg handlet for 495,- og betalte med en 500-lapp.
Han fikk tilbake 495,-.

Var i en kiwibutikk. Var forsåvidt også tanta min som var kassadama under denne episoden.
Sist endret av Bombasa; 2. september 2012 kl. 15:04.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg blir så sykt forbannet over at folk på elkjøp jobber på elkjøp.

Blir litt galt når det er 2 personer som søkte på elkjøp, og den mest uvitende innen teknologi, tv, bilde får jobben.

Det er viktig å tenke på at ikke alle ansatte får så god opplæring, selvom når man søker jobb på elkjøp, så burde man jo virkelig vite hva oppløsning på en tv er..
Men folk som jobber i kjøkkenavdelinger osv. Mange blir jo bare slengt uti det, fordi dem har jobbet med telefonsalg tidligere og sjefen tenker at det går nok fint.
Vis hele sitatet...
Jeg har ansatt en del selgere til elektrobransjen og jeg kan fortelle deg at produktkunnskap er langt fra det viktigste å se etter når man ansetter selgere. Hvem som helst kan lære seg produkter, men selger er noe man er, ikke noe man blir.

En selgertype kan lære seg å bli en bedre selger, men er man ikke en selgertype kan man studere så mye salgsteknikk man bare vil uten at det hjelper.

Så personlighet og egnethet er langt mer viktig enn eksisterende produktkunnskap. Det kan jeg også personlig attestere etter en del år med salg av ulike produkter og produktgrupper.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Dette skjedde på Elkjøp:
M=meg
A=Ansatt

M: Hei jeg har sett litt på denne tven, men bare lurer på om den er god nok for film og litt spilling?
A: Nei den ahr bare 50hz du MÅ ha 100hz hvis du skal spille.
M: Men en jeg kjenner har 50hz og det funker fint for han når han spiller.
A: NEEEEEI! du MÅ ha 100hz eller mer.
M: Jeg tenker bare wtf? og så går jeg fra butikken.
Synes det var utrolig rart at hun kjerringa som liksom skulle hjelpe meg med å finne en TV begynner å skrike til meg om at jeg må ha en tv med 100hz. Kan godt være at det var sant at jeg burde ha 100hz, men unødvendig å skrike
Vis hele sitatet...
Kjøpte 100Hz-TV for å spille Xbox på. Måtte levere den tilbake og bytte den inn i tilsvarende modell med 50Hz. Hverken Xboxen eller kabel-tv'n hos oss pumper ut 100 bilder i sekundet, så TV'n lager et "gjennomsnitt" av to bilder og setter det mellom de to bildene for å kunne vise 100 bilder i sekundet og gi en smoooth effekt. Dette krever bittelitt prosessorkraft og tar derfor bittelitt tid. Denne bittelille tida spiller liten rolle om man ser en film eller TV, men er grusom "lægg" når du spiller TV-spill og kontrollen over spillet blir ubrukelig.
Ikke noe mer enn 50 Hz-TV på meg:P

Utrolig at fyren i butikken sa du MÅTTE ha minst 100 Hz
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Dette skjedde for 10 minutter siden...
Gikk inn på Joker for å kjøpe sigg og pasta. Hadde bare med kontanter.

Ansatt: Det blir 7.90,-
Meg: og en 10-pack Prince rød...
*Ansatt snur seg å finner pakken"
Ansatt: Legitimasjon?
Meg: Har det ikke med
Ansatt: Fuck you.... og forresten, det er ingen som sier 10-pack
*Jeg blir rimelig sjokkert over hva som kom ut av munnen til denne fyren"
Meg: øøøøhhh, her er penger for pastaen hvertfall.

Værste kundebehandlig jeg har vært borti. Kommer nok aldri til å handle der mer. Drar heller til en annen Joker butikk andre veien, drevet av utlenninger, super service der.
Sist endret av Soppsui; 2. september 2012 kl. 20:30.
-Rar på fulltid.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Dette skjedde for 10 minutter siden...
Gikk inn på Joker for å kjøpe sigg og pasta. Hadde bare med kontanter.

Ansatt: Det blir 7.90,-
Meg: og en 10-pack Prince rød...
*Ansatt snur seg å finner pakken"
Ansatt: Legitimasjon?
Meg: Har det ikke med
Ansatt: Fuck you.... og forresten, det er ingen som sier 10-pack
*Jeg blir rimelig sjokkert over hva som kom ut av munnen til denne fyren"
Meg: øøøøhhh, her er penger for pastaen hvertfall.

Værste kundebehandlig jeg har vært borti. Kommer nok aldri til å handle der mer. Drar heller til en annen Joker butikk andre veien, drevet av utlenninger, super service der.
Vis hele sitatet...
Dette var ikke i Skien?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av djrubber Vis innlegg
Dette var ikke i Skien?
Vis hele sitatet...
Er nok ikke det nei.
burde sagt ifra til sjefen. Trenger så mange sånne før man får sparken i et sånt yrke.
Sist endret av Bothrops; 2. september 2012 kl. 21:29.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Skal i det minste si det at det er ikke de som vet mest som er de beste selgerne på Elkjøp..
Ofte blir kundene bare forvirret hvis man begynner å blir teknisk og går til naboen heller å kjøper f.eks ny PC for selgerne der har lært å svare ja når kundene spør "er denne bra".
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke være slik at de som vet mest om ting er de beste selgerne på Elkjøp, men når folk kommer med gode spørsmål i DIN avdeling, så burde man kunne enten svare på det, eller kunne skaffe et svar kjapt.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Det trenger ikke være slik at de som vet mest om ting er de beste selgerne på Elkjøp, men når folk kommer med gode spørsmål i DIN avdeling, så burde man kunne enten svare på det, eller kunne skaffe et svar kjapt.
Vis hele sitatet...
Kunne vel egentlig ikke sagt meg med enig her. Minste man burde forvente av en selger er at han har baller nok til å si ifra om han ikke vet svaret på et spm og si at han skal prøve å finne ut av det med engang..
Satt en gang på en buss som går en ganske intern rute. Vi var vist på vei til fest/byen og kompisa mine kjente til bussjaføren. Plutselig under ruta når det er god stemning osv. Så begynner sjaføren og fortelle jødevitser ogsånt. Jeg personlig syntes dette var grove saker og tror til og med det satt fler på bussen. Han var ikke god...

Skulle kjøpe treningsapparater på XXL og gikk til kassen. Ettersom store bedrifter ofte bruker billigere arbeidskraft igjennom ungdommen så var det en ung jente jeg møtte. Hun slo inn alt jeg skulle ha og jeg forventet en sum rundt 2000 kr. Da hadde hun greid og slått inn feil (det var sent, rett før de stengte osv.) hun slo seriøst inn ting som kosta rundt 200 kr pr stk til 20 kr osv. Sparte en del penger på det kjøpet der, selv om samvittigheten av en eller annen merkelig grunn på påvirket.

Alltid morsomt når vi holdt opp dørene på tbanen for at kompiser/eldre damer skulle rekke den. Noen av t-bane sjaførene fikk helt fnatt. Snakka over høyttalerne og ba oss drittunger komme oss vekk osv :P

Husker før også (FØR JA) når jeg byttet prislapper på ting f.eks en bukse eller et supporter skjerf og fikk det til den prisen jeg hadde klistra på. Dette ble jeg aldri catcha i, men jeg fikk dårlig samvittighet og har slutta med dette for LENGE siden. Nå sparer jeg heller penger til jeg har råd Ikke vits og gjøre livet surt for andre!
Jeg tenkte jeg skulle melde meg inn i Coop forrige dagen. Dessverre stoppet det på steget for BankID, der alt bare henger.

Jeg sendte da denne mailen til Coop kundeservice:

Hei,

Jeg har problemer med å melde meg inn via nettsidene. Hver gang jeg kommer til bankID-steget i innmeldingsprosessen skjer det ingenting når jeg klikker "klikk her, les dokumentet og signer ved å huke a...".

Jeg får følgende stacktrace i Java-konsollen:

BankID client version: 5.2.2

java.lang.ExceptionInInitializerError at no.bbs.bankid.client.gui.s.a(Unknown Source) at
no.bbs.bankid.client.gui.bo.e(Unknown Source) at
no.bbs.bankid.client.gui.fl.run(Unknown Source) at
java.lang.Thread.run(Thread.java:722) Caused by:
java.lang.NullPointerException at no.bbs.bankid.client.util.BrowserLauncher.(Unknown Source) ... 4 more

Jeg bruker Safari/Mac, og har JRE version 1.7.0_07-b10.

Mvh. El-Zorro
Vis hele sitatet...
Jeg fikk da dette svaret:

Hei

For å melde deg inn via Coop.no må du bruke Bank Id utstedt fra din bank sammen ditt kredittkort( Visa, Mastercard)
Personlig passord er det du bruker sammen med din bankid, det må ha 6 sifre.
Følg stegene nøye, ikke gå for fort frem.
Om linken ikke fungerer kan du melde deg inn manuelt i en Coop butikk der du bor.


Med vennlig hilsen
(Navn)
Coop Medlemsservice
Vis hele sitatet...
Jeg ble lite imponert. Det er lov å lese det jeg skriver i stedet for å sende et ikke-svar. Jeg forventer ikke akkurat at hun som tar imot henvendelser skal være noen ekspert i feilsøking i Java, men det er lov å sende henvendelsen min videre til teknisk avdeling når ett eller annet tydeligvis har gått galt med den tekniske biten.

«Ikke gå for fort frem» – jadda, feilsøking på høyt nivå.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det bare må være en Elkjip-butikk vel? Slikt er det ofte her i allefall. De kan svært lite om varene de selger. Da spesielt innen for datautstyr.
Vis hele sitatet...
Ikke dra alle over en kam er du snill. Jeg jobber i en Elkjøpbutikk og jeg kan sakene mine. Takk.
Sitat av c#mn Vis innlegg
Ikke dra alle over en kam er du snill. Jeg jobber i en Elkjøpbutikk og jeg kan sakene mine. Takk.
Vis hele sitatet...
Her er en flybillett, ta den og løp som fy før vi slakter deg.


Ontopic: Det er sikkert noen der ute (som feks deg) som kan om data, men fortsatt, det hjelper jo mye når Svein den hjelpsomme og intelligente ikke er idealmodellen for en ansatt.
Sitat av c#mn Vis innlegg
Ikke dra alle over en kam er du snill. Jeg jobber i en Elkjøpbutikk og jeg kan sakene mine. Takk.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke. Skulle ha en vaskemaskin, ikke en kaffetrakter din jævel!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dagens episode med telenor synes jeg fortjener en liten notis her.

Våknet på tirsdag til intet nett i huset, tenkte å la det vente på seg et par timer ettersom det har skjedd før og riktig som jeg tenkte kom nettet tilbake, dog ikke helt som jeg hadde forventet.. Det viser seg at telenor/relacom hadde på et eller annet vis koblet oss til nettet til en annen i bygda (det var ikke vårt nettnavn som var på min pc), så jeg ringte telenor for å spørre hva som hadde skjedd.

Kundebehandleren jeg snakket med var hyggelig som vanlig, han skjønte absolutt ingenting av hva som hadde skjedd, men han skulle se på saken. Nå idag, fredag, ringte jeg telenor igjen for å høre hvordan arbeidet gikk (vi var enda på nettet til han andre karen), da sa han at han fant ikke ut noe, så sjefen hans hadde besluttet å kontakte relacom og sende en tekniker til boksen i nabolaget og fikse det. Fikset det gjorde han, til den grad at han koblet meg totalt fra nettet, så nå sitter jeg her uten nett (bruker mobilt brebånd), ringte selvfølgelig telenor igjen som beklaget så mye på vegne av relacom teknikeren og lovet å få det fikset så snart som mulig, som betyr mandag, om jeg er heldig.

Så nå sitter jeg å funderer på om jeg skal kontakte telenor for å høre om jeg ikke burde få litt avslag eller kanskje en gratis hastighetsoppgradering ettersom de roter bort nettet mitt i en ukes tid.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Dagens episode med telenor synes jeg fortjener en liten notis her.

Våknet på tirsdag til intet nett i huset, tenkte å la det vente på seg et par timer ettersom det har skjedd før og riktig som jeg tenkte kom nettet tilbake, dog ikke helt som jeg hadde forventet.. Det viser seg at telenor/relacom hadde på et eller annet vis koblet oss til nettet til en annen i bygda (det var ikke vårt nettnavn som var på min pc), så jeg ringte telenor for å spørre hva som hadde skjedd.

Kundebehandleren jeg snakket med var hyggelig som vanlig, han skjønte absolutt ingenting av hva som hadde skjedd, men han skulle se på saken. Nå idag, fredag, ringte jeg telenor igjen for å høre hvordan arbeidet gikk (vi var enda på nettet til han andre karen), da sa han at han fant ikke ut noe, så sjefen hans hadde besluttet å kontakte relacom og sende en tekniker til boksen i nabolaget og fikse det. Fikset det gjorde han, til den grad at han koblet meg totalt fra nettet, så nå sitter jeg her uten nett (bruker mobilt brebånd), ringte selvfølgelig telenor igjen som beklaget så mye på vegne av relacom teknikeren og lovet å få det fikset så snart som mulig, som betyr mandag, om jeg er heldig.

Så nå sitter jeg å funderer på om jeg skal kontakte telenor for å høre om jeg ikke burde få litt avslag eller kanskje en gratis hastighetsoppgradering ettersom de roter bort nettet mitt i en ukes tid.
Vis hele sitatet...
skal ikke betale for noe du ikke har hatt, ring å klag, det gjør jeg og har fått en måned gratis flere ganger med internet og kabel tv!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Bestilte pizza fra Dolly i sted, med levering. Ettersom de har leveringsgaranti, skal man ha halv pris dersom de ikke leverer innen en time. Jeg hadde bestilt 19:11, og pizzaen kom på døren 20:18. Ikke uforventet unnlot han å si noe om dette, og tastet inn full pris. Da jeg fortalte at han var for sen, så han ned på kvitteringen og sa "Nei, jeg er faktisk akkurat tids nok". Dette var åpenbart en løgn, ettersom det sto klart og tydelig på ordrebekreftelsen at den var bestilt 19:11. Da jeg nevnte dette, så han igjen ned på kvitteringen og mumlet "Ja, stemmer det.". Altså, første forsøk på å lure meg. Deretter taster han inn 200,- som heller ikke er riktig, ettersom jeg bestilte for 304 kroner. Dette må jeg også påpeke før han surmuler og taster inn korrekt pris. Det hele ender med at han gir meg pizzaen og drar uten å si et eneste ord. Glimrende service!

Ikke var pizzaen spesielt god heller.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Ikke var pizzaen spesielt god heller.
Vis hele sitatet...
Hvis du bestiller fra Peppes blir du fornøyd, siden Peppes pizza er helt klart best.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvis du bestiller fra Peppes blir du fornøyd, siden Peppes pizza er helt klart best.
Vis hele sitatet...
Helt enig, dessverre leverer ikke de her jeg bor.
▼ ... over en uke senere ... ▼
fikk nedsatt av læreren fordi jeg tydeligvis kasta "snæff" boks rundt i rommet, når det var en voksboks sånn er det med svenske lærere..
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvis du bestiller fra Peppes blir du fornøyd, siden Peppes pizza er helt klart best.
Vis hele sitatet...
Jada, frossenpizza er alltid like godt det.
Lager peppes pizzaene sine og fryser de ned, for å så ta de opp og steke de?

isåfall, ingen nythet, Dolly gjør også dette. kompis av meg jobbet på dolly og klaget over å måtte
stå å "sause" pizzaer og greier. :P alt er visst ferdigvarer these days.
Sitat av frevev Vis innlegg
Lager peppes pizzaene sine og fryser de ned, for å så ta de opp og steke de?

isåfall, ingen nythet, Dolly gjør også dette. kompis av meg jobbet på dolly og klaget over å måtte
stå å "sause" pizzaer og greier. :P alt er visst ferdigvarer these days.
Vis hele sitatet...
At de kjøper bunner er ikke akkurat en nyhet, noen lager også bunnene for å så fryse de ned til de skal brukes. Sånn at det skal gå fort
Sitat av frevev Vis innlegg
Lager peppes pizzaene sine og fryser de ned, for å så ta de opp og steke de?

isåfall, ingen nythet, Dolly gjør også dette. kompis av meg jobbet på dolly og klaget over å måtte
stå å "sause" pizzaer og greier. :P alt er visst ferdigvarer these days.
Vis hele sitatet...
Er kun pizzabakeren som baker fra bunn av, av de kjente kjedene.. Peppes og dolly har ferdigfryste bunner med saus..
Kjæresten min skulle kjøpe toner til: Samsung 3405E skriver.
Hun spurte en ansatt om å finne toner til den aktuelle skriveren.
Ansatte gikk bort på PCen for å finne ut hvilke toner den aktuelle skriveren brukte, fant toneren, fikk "bekreftet" av en annen ansatt at dette var riktig toner.

Når kjæresten min kom hjem viste det seg at det var feil toner...
Jeg jobbet i en ferskvareavdeling i butikk da jeg var yngre. Jeg kommer ut fra bakrommet og ser min kollega står og ser ut i luften med rynkede øyenbryn. 'Hva er det?', spør jeg. 'Det er ikke svinekjøtt i lunchkaker, ikke sant?', spør hun meg. 'Selvsagt er det det', svarer jeg. 'Nei!', utbryter hun og jogger mot kassene. Hun kommer fortvilt tilbake uten å ha fått tak i den muslimske kvinnen som nettopp hadde kjøpt rykende varme lunchkaker (som til informasjon hovedsaklig består av medisterfarse).

Det var vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre da den samme muslimske kvinnen kom tilbake for å kjøpe lunchkaker noen uker senere. Kollegaen min gjemte seg på bakrommet.
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
fikk nedsatt av læreren fordi jeg tydeligvis kasta "snæff" boks rundt i rommet, når det var en voksboks sånn er det med svenske lærere..
Vis hele sitatet...
Samma det vel? Du kasta en boks rundt i rommet og fikk nedsatt for det.
Sitat av frevev Vis innlegg
Lager peppes pizzaene sine og fryser de ned, for å så ta de opp og steke de?

isåfall, ingen nythet, Dolly gjør også dette. kompis av meg jobbet på dolly og klaget over å måtte
stå å "sause" pizzaer og greier. :P alt er visst ferdigvarer these days.
Vis hele sitatet...
De kjøper ferdig fryste bunner. Samme gjør de på Egon. Dolly baker selv (gjorde i alle fall det inntil 2011, så om de ikke gjør det lengre er det endret etter dette.). I Oslo, Tr.heim og enkelte andre byer med flere restauranter har de "sentral-bakeri" som baker for alle restaurantene og sender bil daglig med bunner. I mindre byer baker restaurantene selv. (de glutenfrie er dog fryst.)
Iroedal: riktig, Dolly dimples på tiller er trondheims sentralbakeri, var der min kompis jobbet. forsåvidt jeg husker så
bakte de bunnene og sausa de. Jævlig dårlig av dolly å reklamere med "laget fra bunnen av" om de ikke skulle gjøre det, men ordentlig kokk trenger mann ikke være for å jobbe der nei..
Tja, det stemmer jo fortsatt da. Laget fra "bunnen" av...
Var på mamoz i trondheim og spurte om de hadde lader til nettbrettet mitt som jeg kunne ha i bilen, de sa at dette hadde de ikke.
Jeg spurte om de kunne peke mot en butikk som kanskje hadde det, det endte med super service der en dame først forklarte veien til sentrum, også viste meg addressen på google..
jeg går da ut av butikken setter meg i bilen og kjører 20-30 meter vekk fra mamoz, der ligger det jo en butikk som spesialiserer seg på telefoner, husker ikke navnet nå, men enten er det konkuranse mellom disse eller så pleier ikke henne dama å kikke ut av vinduet..
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Dette skjedde for 10 minutter siden...
Gikk inn på Joker for å kjøpe sigg og pasta. Hadde bare med kontanter.

Ansatt: Det blir 7.90,-
Meg: og en 10-pack Prince rød...
*Ansatt snur seg å finner pakken"
Ansatt: Legitimasjon?
Meg: Har det ikke med
Ansatt: Fuck you.... og forresten, det er ingen som sier 10-pack
*Jeg blir rimelig sjokkert over hva som kom ut av munnen til denne fyren"
Meg: øøøøhhh, her er penger for pastaen hvertfall.

Værste kundebehandlig jeg har vært borti. Kommer nok aldri til å handle der mer. Drar heller til en annen Joker butikk andre veien, drevet av utlenninger, super service der.
Vis hele sitatet...
Ehm, du er vell ikke under 18 og da? Jobber selv i butikk, og det er forferdelig mange som "glømmer" eller "har ikke" med seg legimitasjon
No offence, det skjer nok så klart med mange, har skjedd med meg og. Men da kjøper jeg enten røyk der dem kjenner meg igjenn, eller så holder jeg meg