Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3165
Hei
Kom nettopp over denne artikkelen.
Og jeg lurer på om det er noen av dere som har meninger angående dette.
Personlig håper jeg det skjer, i og med at Nokia er flinke til å lage mobiler, og at Windows Phone er deilig!
Så, hva tror dere?
Jeg vil ikke ha en mobil som ser ut som at den er laget for folk som enten er blinde, eller har monsterhender =)
Samsung slo knockout tidligere i år med Galaxy S II, og Apple klarte dessverre ikke å reise seg med 4S.
Håper Windows og Nokia tar tilbake sin del av markedet, men om de kommer til å utkonkurere IOS er jeg mer skeptisk til---

EDIT:
Samsung slo knockout tidligere i år med Galaxy S II, og Apple klarte dessverre ikke å reise seg med 4S.
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hvordan du ser på det. Jeg liker Galaxy S II og Android bedre enn IOS og Apple, men de ligger ganske jevngode hvis man ser på det
Sist endret av Bl4derunner; 25. oktober 2011 kl. 21:19.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Håper Windows og Nokia tar tilbake sin del av markedet
Vis hele sitatet...
Håper jeg og
er trist at de ikke kommer til å satse videre på Meego
woop nvm så den kjørte windows phone.
Sist endret av Lonelycrab; 25. oktober 2011 kl. 21:24.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Uansett så vil Apple's salg av iPhone være moderat. Hjelper ikke hvor mange gode telefoner konkurrentene kommer med, Apple's salgstall er skyhøye uansett.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Uansett så vil Apple's salg av iPhone være moderat. Hjelper ikke hvor mange gode telefoner konkurrentene kommer med, Apple's salgstall er skyhøye uansett.
Vis hele sitatet...
Helt til folk blir lei og innser at det har kommet ett bedre produkt ja.

Hvor lojale vil iphonebrukere være når det kommer en mobil som er bedre?
Så god er den eplebiten ikke. Da spiser jeg heller finsk rugbrød.
mhm, synes det nesten virker som om eplegutta har prøvd å få litt for mye melk ut av dyra sine..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Helt til folk blir lei og innser at det har kommet ett bedre produkt ja.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke kun om specs. Det handler også om brukergrensesnitt og enkelheten som ligger i ios. Ingen andre plattformer er i nærheten av å være så brukervennlig og enkelt.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvor lojale vil iphonebrukere være når det kommer en mobil som er bedre?
Så god er den eplebiten ikke. Da spiser jeg heller finsk rugbrød.
Vis hele sitatet...
Ja her var du skikkelig morsom. Er du i det vittige hjørnet idag eller?
Sist endret av Spankyboii; 25. oktober 2011 kl. 21:42.
Du har tydeligvis fått i deg eplet ditt i dag ja!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du har tydeligvis fått i deg eplet ditt i dag ja!
Vis hele sitatet...
Hvorfor prøver du å blande inn mitt kosthold inn i denne diskusjonen?
Veldig irrelevant spør du meg, og høyt upassende.
Hahaha, skjønner du ikke at referanser til epler og epleliknende ting er en referanse til apple?
Logoen deres er forøvrig ett eple
Windows Phone 7 og Android er da like enkelt å bruke som iOS
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Logoen deres er forøvrig ett eple
Vis hele sitatet...

Du er flink til å trekke konklusjoner ser jeg.

Men å prøve å være morsom her blir bare for usaklig.

Sitat av kriscodian Vis innlegg
Windows Phone 7 og Android er da like enkelt å bruke som iOS
Vis hele sitatet...
Det er det, men det handler om brukeropplevelsen.
Ja, hva er det du mener er bedre med brukeropplevelsen hos IOS kontra Android da?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Ja her var du skikkelig morsom. Er du i det vittige hjørnet idag eller?
Vis hele sitatet...
Det er _ikke_ du i hvertfall
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er det, men det handler om brukeropplevelsen.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg hatt mye bedre brukeropplevelser med WP7 og Android enn med iOS
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hm, hvor skal en begynne da mon tro?

Kan dra opp ett eksempel. Mormor (som nå er død desverre) fikk prøve min iPhone når hun var i live. Hun fikk det inn i fingrene med en gang. Hun var da 86 år gammel.
Dette eksempelet sier litt. Hadde jeg gitt henne en hvilken som helst smarttelefon med andriod tror jeg det hadde tatt mye lengre tid før hun hadde fått det til, men med ios fikk hun det til med en gang.

Jeg vet det kan være feil å trekke frem enkelteksempler, men dette eksempelet passet bra da jeg skulle forklare enkelheten i operativsystemet.

Jeg har ikke så god tid, men kunne skrevet mye om akkurat det temaet her. Men vil heller ikke dra det lengre da dette er en tråd som omhandler en Nokia telefon og ikke Apple produkter.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Det er _ikke_ du i hvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke på Freak for å være morsom?
Johnny Cash mofos
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hvorfor prøver du å blande inn mitt kosthold inn i denne diskusjonen?
Veldig irrelevant spør du meg, og høyt upassende.
Vis hele sitatet...
En smule hårsår eller? din dust.

Er det bare jeg som synes den nye nokia-en ligner på en slankere og større versjon av 1. genereasjon ipod mini?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det handler ikke kun om specs. Det handler også om brukergrensesnitt og enkelheten som ligger i ios. Ingen andre plattformer er i nærheten av å være så brukervennlig og enkelt.
Vis hele sitatet...
Jeg lånte iphone av en kompis i en måned, for å si det enkelt hadde jeg ikke lyst til å kjøpe en til meg selv etter det. Jeg kjøpte heller en android telefon etter det. Den telefonen jeg har nå (Google Nexus S) er awesome i forhold til Iphone. Jeg har ikke kommet så veldig inn i disse nymotens touchtelefonene, så for en newbie som meg var det dobbelt så enkelt å lære seg på android enn det var med Iphone. Apple sine produkter er ikke noe bedre enn andre, Apple har bare vært bedre på markedsføringen, og derfor tror folk av en eller annen merkelig grunn at Apple produkter er bedre enn andre.
Jeg håper for Nokia sin del at de slår knockout på apple. Iphone er jo fin den, men ideen er så utrolig oppbrukt nå. Det er jo absolutt ingenting nytt hver gang apple slipper noe nytt.

Det blir også interessant å se hvordan windows mobile kommer til å være på denne mobilen.

Dette lover godt, jeg gleder meg !
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg er ikke på Freak for å være morsom?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er å lov til å det hyggelig når man først er på.


En ting jeg liker med IOS contra Android er at det er flere apps der. Som en lojal Android bruker, så må jeg nok innrømme at de appsene har et særpreg som gjør dem best på akkurat det.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hm, hvor skal en begynne da mon tro?

Kan dra opp ett eksempel. Mormor (som nå er død desverre) fikk prøve min iPhone når hun var i live. Hun fikk det inn i fingrene med en gang. Hun var da 86 år gammel.
Dette eksempelet sier litt. Hadde jeg gitt henne en hvilken som helst smarttelefon med andriod tror jeg det hadde tatt mye lengre tid før hun hadde fått det til, men med ios fikk hun det til med en gang.

Jeg vet det kan være feil å trekke frem enkelteksempler, men dette eksempelet passet bra da jeg skulle forklare enkelheten i operativsystemet.

Jeg har ikke så god tid, men kunne skrevet mye om akkurat det temaet her. Men vil heller ikke dra det lengre da dette er en tråd som omhandler en Nokia telefon og ikke Apple produkter.



Jeg er ikke på Freak for å være morsom?
Vis hele sitatet...
Er du virkelig så handikappet at alt må ligge klart for deg, akkurat som en baby?
Kommer vel an på hva man mener med knockout. Softwaremessig er der utfordringen ligger, for både Android, Windows og iOS. iPhone 4S (eller nyeste iOS da) fikk endelig tilsvarende notifications som i Android. Android ligger foran på "bilfronten", med innebygd gratis navigasjon. Såklart har google en fordel akkurat her. Siri er jo også perfekt for bilister, da det ikke hjelper for alle å kunne snakke i en handsfree om man må slå inn nummeret først, etc.

Kort sagt: De første som perfeksjonerer brukeropplevelse, stabilitet (på disse to ligger iOS foran) og funksjonalitet, vinner.
På ett vis har Apple allerede vunnet da de er de eneste som faktisk har fått folk til å betale for apps. Man kan såklart gjøre dette på Android også, men færre gjør det og kvaliteten på apps virker lavere. Når kan jeg fortelle mobilen min at "I'm hungry, but I don't feel like McDonalds. Can you get me directions to a restaurant that's on my route? I need to eat within the hour!" mens du er på veien og den bare kalkulerer det ut automagisk og kjører deg dit. Da tror jeg man har store deler av bedriftskunder i boks.

Tilbake til spørsmålet, beklager avsporing;
Om Microsoft klarer å produsere et knall OS til mobil og samtidig et knall OS til PC, kan de fort få vind i seilene. Installbasen til PC vs Mac vil jeg fremdeles anta heller mot PC-siden, og om de klarer å vri dette til sin fordel så er mye gjort. Nokia derimot kommer nok ikke til å slå noen knockouts. Det er OS'et som teller her, ikke en døyt annet.

Såfremt hardwaren fungerer såklart.

Unnskyld at jeg kommer her og sier det, men dere er på freak.no. Oddsen for at dere er nerder er 95%. Android appelerer til oss som vil ha ting slik vi vil ha det, iPhone appelerer til folk som vil ha en telefon de slipper å knote med hele jævla tiden. Jeg har Android, jeg elsker det, men synes du iPhone er dårlig så er du en jævla fanboy.
Sist endret av ulldott; 25. oktober 2011 kl. 22:49.
Spent på Nokia N9.
Nokia N8 var jo en gedigen flopp.
N9 er ute den altså, bare så du vet det Veldig lyst på en slik selv! Noen her som har kjøpt en og kan dele litt erfaringer?
Sitat av Jonhe008 Vis innlegg
Samsung slo knockout tidligere i år med Galaxy S II, og Apple klarte dessverre ikke å reise seg med 4S.
Vis hele sitatet...
Rart at 4S valser over GS2 i alle benchmarks og reviews da. Men for all del.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
N9 er ute den altså, bare så du vet det Veldig lyst på en slik selv! Noen her som har kjøpt en og kan dele litt erfaringer?
Vis hele sitatet...
Den er ute ja, hehe! jaja, får se om noen jeg kjenner kjøper den. For jeg skal IKKE kjøpe en Nokia :P
Haha, hvorfor så vegring mot Nokia?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Haha, hvorfor så vegring mot Nokia?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg hadde en Nokia 5800 xpressmusic før. Ok tlf, men tungvinn til f.eks internett, facebook o.l.
Også fikk jeg en Nokia N8 på jobben.. SØPPEL!! Den klikka hele tiden, og til slutt ville den ikke ta lading en gang, men det er en kjent feil da.
Var jo noe tull med 80% av telefonene som ble delt ut til oss på jobben.
Osx vs windows pleier å gå bra her, men så fort iOS blandes inn er det tredje verdenskrig
Kan ikke folk slutte å krangle om iOS vs alt hele tiden ?(!)

Noen foretrekker iPhone, noen Android. Noen liker salami, noen liker skinke. De gjør basicly samme tingen men på en annen måte.

(Jeg har samsumg galaxy s2 og en iPad, og er fornøyd med begge)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Jeg vil ikke ha en mobil som ser ut som at den er laget for folk som enten er blinde, eller har monsterhender =)
Vis hele sitatet...
Den er ikke laget for blinde eller for folk med monster hender.
Det er bare det at mannfolk ogsaa skal kunne bruke den
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Kan ikke folk slutte å krangle om iOS vs alt hele tiden ?(!)

Noen foretrekker iPhone, noen Android. Noen liker salami, noen liker skinke. De gjør basicly samme tingen men på en annen måte.

(Jeg har samsumg galaxy s2 og en iPad, og er fornøyd med begge)
Vis hele sitatet...
Folk vil jo gjerne ha det som er inn og gjerne også best. Tror ikke du krangler med vennene dine over hva som er best mellom salami og skinke? Og hvorfor ikke, jo fordi det er noe annet. Det er slik det er nå for tiden.
Noen som har erfaring med Samsung Galaxy 5?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Kan ikke folk slutte å krangle om iOS vs alt hele tiden ?(!)

Noen foretrekker iPhone, noen Android. Noen liker salami, noen liker skinke. De gjør basicly samme tingen men på en annen måte.

(Jeg har samsumg galaxy s2 og en iPad, og er fornøyd med begge)
Vis hele sitatet...
Foreslår at samtlige forummedlemmer paster dette i signaturen sin.

Sitter selv med desire s, iphone 4 og ipad 2, og er fornøyd med alt.

ontopic: Sinnsykt spennende med windows phone nå, håper inderlig at det slår an - om ikke er det kroken på døra for Nokia. Symbian^3 ble dessverre en stor flopp, og de klarte aldri å fikse alle bugsa. De fleste som har prøvd en N8 / E7 / C7 har nok fått føle det på kroppen.
Sitat av kriscodian Vis innlegg
Hei
Kom nettopp over denne artikkelen.
Og jeg lurer på om det er noen av dere som har meninger angående dette.
Personlig håper jeg det skjer, i og med at Nokia er flinke til å lage mobiler, og at Windows Phone er deilig!
Så, hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske åpenbart at både mobiloperatører og elektronikkbutikker ikke liker Apple (se hvor lite markedsføring, hylleplass osv apple får sammenlignet med Android fra deres side)

Hvis det bare hadde vært Nokia (windows phone) og Apple så tror jeg nok nokia raskt kunne tatt en stor markedsandel, problemet er at android allerede har tatt dette segmentet og det er lite igjen for microsoft.

Pga apps så vil det å bytte platform (fra f.eks android eller ios til windows phone) representere både en stor kostnad (kjøpe nye apps) og en risiko (hva om platformen feiler og det ikke blir apps tilgjengelig) for forbrukerene og et skifte vil bli tyngre.

Det som KUNNE ha reddet Microsoft (og dermed nokia) er forretningsmarkedet, hvis windows phone hadde fått overlegen integrering mot microsoft sine systemer kunne det fort ha blitt et veldig godt selling point mot og de kunne tatt seg meget godt betalt for telefonene samtidlig som de kuppet et viktig segment.

Imidlertid ser det ikke ut til at de har kommet med noe slikt, og heller prøver å kopiere apple&android både på godt og vondt.

Jeg tror både nokia og microsoft har sovet alt for lenge i timen og kommer til å slite VELDIG med å komme seg tilbake inn på dette markedet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
iOS is my poision of choice.
(Android liker jeg, skulle bare ønske at noen av telefonene hadde en bedre feel, og WP7 avskyr jeg, kun fordi den... er det tables det heter? den funksjonen som gjør at interfacen ser føkka ut i min mening, men uansett, smak og behag.)
Hver sin smak. Jeg foretrekker iPhone. Telefonen er genial, og designet er drit sexy.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av SVA Vis innlegg
Hver sin smak. Jeg foretrekker iPhone. Telefonen er genial, og designet er drit sexy.
Vis hele sitatet...
Og som du selv sier, det er VELDIG personlig. Personlig synes jeg at iPhonene før 4g var finest.