Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1657
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hentet fra; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4677321

Den engelske avisen Daily Mirror bringer i dag den grusomme historien om en tilbakestående indisk jente som ble bundet fast til en moske for å dø.

Besatt av demoner

Hjelpearbeideren Sameer Sah er mannen bak det sjokkerende fotografiet av den døende piken i landsbyen Koras Para i India.

Den mentalt tibakestående jenta hadde blitt bundet fast naken til en moske med en løkke rundt halsen. De som gjorde det mente at hun var besatt av demoner og hvis det var guds vilje at hun skulle bli frisk igjen var dette den eneste løsningen for henne.

Da det ble oppdaget at den indiske hjelpearbeideren tok bilde av jenta ble han angrepet av innbyggerne i landsbyen, kameraet ble knust og han fikk ødelagt tre ribbein før han ble reddet av en annen hjelpearbeider.

Den lille jenta var ikke like heldig. Tre dager senere døde hun, utsultet og forlatt.

Kvinnen er underlegen

I store deler av India blir et jentebarn betraktet mer som en utgift enn en som kan bidra med noe tilbake til familien.

-Hendelsen i Koras Para hadde ikke skjedd hvis det hadde dreid seg om en mentalt tilbakestående gutt. Kvinnen er fortsatt svært underlegen mannen i mange områder av India, sier hjelpearbeideren Sameer Sah.

-Tendensen er nå at gravide kvinner lar seg undersøke for å sjekke om det er et guttebarn de bærer på. Hvis dette ikke stemmer er det en stor andel som velger å abortere, fortsetter han.

-I India koster det tilsvarende 50 kroner å abortere et kvinnelig foster. Ønsker en middelklasse-familie å gifte bort datteren må de ut med nærmere 40 000 kroner.

Et resultat av dette er at det i India nå fødes kun 927 jenter per 1000 guttebarn - et av de laveste tallene i hele verden. Til en sammenligning blir det født 1026 jenter per 1000 gutter i Storbritania.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg så det på vgnett siden jeg også. At noen kan finne på noe sånt strider mot alt jeg tidligere har trodd. Greit nok at indiere er små-wacko (en del av de) men det der er bare sjukt. Det værste var bildet som han hjelpe-fyren hadde tatt av jenta. Han ble jo banka opp fordi han dokumenterte sannheten...
Sykt.

The world is a sick place, why should we pretend that it doesn't concern us??
Religion er grunnen til alt ondt...
Ekke så mye mer en kjipern og si...
Verden er syk, har altid vært det og kommer aldri til og forandre seg...
HAHAHA dem er så jævla teite nedi der. Binder fast små unger for at de skal bli "rensa" for demoner trur jeg detter av stolen. Like morsomt som de som tror du blir besatt av onde ånder hvis noen tar på hodet dems... synd med den lille jenta though
det er helt sykt, at slike hendelser fortsatt foregår i år 2002. sånne hendelser hører hjemme til mange tusen år tilbake. skulle tro at folk var blitt LITT mer siviliserte, opplyste individer som faktisk fatter at demoner hører religion til.

det samme er jo med hun dama de skulle grave ned til livet for å steine henne til døde på grunnlag av at hun hadde fått barn utenfor ekteskapet (hun var blitt gravid under voldtekt).

det er en syk, syk verden.
Ja, la oss alle kalle indere for dyr. De vet jo ingen ting. De er dumme muslimer. Herregud da, dette var grusomt, men er det noe bedre her da ? Tilbakestående blir gjemt bort her og. Vi har våre galehus og våre religiøse tullinger vi og. Dette har ikke noe med islam å gjøre.
sant at religion skaper masse piss, ikke kom og si at de kristnes tidligere heksebrenning og muslimenes burka-system bidrar til noe godt
The Rhymenocerous
polle's Avatar
vet no aldri med burka da
Enig med deg foolish, er det så mye bedre å gjemme dem på et galehus ?
Faktumet er at ingen samfun vet hva dem skal gjøre med disse stakars folkene. Jeg vet heller ikke hva en skal gjøre... Dem passer jo ikke inn noen steder. Å binde dem fast i en kirke faller ikke i smak hos meg heller, men hva mener dere man burde gjøre?

mia, mange tusen år?
for 200 år siden så var vi fatisk ikke så mye bedre :/
jeg sa jeg mente de hørte hjemme da. skulle tro at folk var blitt litt mer siviliserte de siste tusen årene, i og med at det faktisk har skjedd en hel del utviklinger. men jeg vet også at det ikke er en realitet.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Tendensen er nå at gravide kvinner lar seg undersøke for å sjekke om det er et guttebarn de bærer på. Hvis dette ikke stemmer er det en stor andel som velger å abortere, fortsetter han.

-I India koster det tilsvarende 50 kroner å abortere et kvinnelig foster. Ønsker en middelklasse-familie å gifte bort datteren må de ut med nærmere 40 000 kroner.

Et resultat av dette er at det i India nå fødes kun 927 jenter per 1000 guttebarn - et av de laveste tallene i hele verden. Til en sammenligning blir det født 1026 jenter per 1000 gutter i Storbritania.
Vis hele sitatet...
Dette er vel egentlig mye verre enn denne enkeltsaken som mediene velger å fokusere på. Såklart det er lettere å ta inn en enkelt hendelse enn tall fra en statistikk.

Kina mangler 10mill(?) jenter som følge av selektiv abortering av jentefoster, drap på småjenter, sette ut i skogen etc. Det er rimerig sykt det, dersom man ser gjennom statistikken og tenker på enkelttilfellene som ligger bak den.
null toleranse mener jeg hadde funket
Null toleranse for hva?
Opprinnelig postet av duxo
Religion er grunnen til alt ondt...
Vis hele sitatet...
Det er desverre sant, mulig en felles religion kunne vært det beste. Men det er så å si umulig å gjennomføre. Men det som vgnett sier bare viser at forskjellige religioner har forskjellige kulturer, og det er de som behandler kvinner (og andre) slik som er den største trusselen. India er blandt de verste tror jeg...

"Vi liker ikke kvinner med burka og bart"
- Otto Jespersen
▼ ... noen uker senere ... ▼
det som skjer nå til dags er at hærer osv gjør grusome ting for å tjene penger, eller kapre land, og gjemmer det bak en slags pervers vri av en eller annen relgion.
f.eks: israel/palestina. israel har i 50 år sakte men sikkert tatt mer og mer av palestinsk jord, avvist alle protester, og sagt: vi er guds utvalgte folk, alle hedninger og arabere er søppel, og dette er vår jord. det må det bli trøbbel og bomber av