Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2142
Hei, jeg skal på temafest om noen uker og tenkte mekke meg kattekvinne kostyme inspirert av harald eia:

http://img.nrk.no/img/144194.jpeg

Kan ikke være så pes, er vel bare å kjøre ullundertøy på kroppen.

Men type lue har jeg lett litt etter (er vel en finladshette han har på det bildet) uten å finne. Noen som har vet om noen butikker som kan ha noe slikt? (bor i tromsø, men skal til stavanger om en uke).

Og så har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal lage ørene samt feste de på luen. Kan tenke meg at det kanskje involverer bruk av ståltråd til å lage formen, samt sort tøy rundt?

Jeg er drittdårlig til å lage noe slikt og har begrenset med tid nå til dags så om noen vet om en plass jeg får kjøpt ferdige ører så hadde det vert genialt.

hadde også vert fint med forslag til hale...
Sist endret av Guffah; 6. oktober 2009 kl. 19:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke hva http://www.elegant-party.com/ har for tiden, men er en GOD del stuff der til temaparty's.. kanskje du får en ny idé til kostyme hvis du ikke klarer å fullføre kattekvinnen din.. Prisene er ikke så ille heller.
Ikke akkurat det du kikker etter, men kan hende det hjelper anyway.

Edit:
http://www.elegant-party.com/Shrek-t...r-p/010358.htm
Farge dem svart bare? trenger vel ikke å være helt anatomisk riktige, hehe.
Sist endret av thisisfifty; 6. oktober 2009 kl. 19:47.
Takk takk, visste ikke om det siden. Ser det er en del stilige greier der og prisene er ikke så værst de heller

De ørene du linket er høyst aktuelle! Fattern har vel en sort spraycan eller to hjemme i stavanger, så lurer på om jeg bare skal bestille dem nå. Til hansker så er det vel bare å kjøpe et par sorte fingervotter tenker jeg?
Da mangler jeg vel bare hodeplagg og hale!

Er fristende å love bilde når jeg fullfører kostymet, men vet ikke om jeg tørr det

Edit: Noen som vet om Birkemo i Stavanger fortsatt holder åpent?
Sist endret av Guffah; 6. oktober 2009 kl. 19:57.
NRK leier ut ting fra sitt kostymelager, send en e-post dit og du kan få the real thing!
Angående finlandshette, ville jeg tro at enhver sportsbutikk som har begynt å ta inn vinterklær kan anskaffe for deg.. Wistex, G-sport, Intersport, Premium og lignende.
Hale= beinet på tykk strømpebukse fylt med et eller annet.. vatt eller bomull?..
Tror ikke det er så veldig mange andre løsninger, kanskje noen lekebutikker har begynt å ta inn kostymer til halloween(typo?), godt mulig å få tak i en hale der ville jeg tro.
Sitat av Goophy Vis innlegg
NRK leier ut ting fra sitt kostymelager, send en e-post dit og du kan få the real thing!
Vis hele sitatet...
Fy søren så genialt! Kudos!

"NRK KOSTYMELAGERET
Marienlyst
Tlf. : 23 04 96 64
Utleie fra 500 kroner. En ukes leietid. Lite for barn, mye for voksne. Leier ikke ut kostymer som brukes i kjente TV-programmer. Kyllingkostymet til Bård Tufte Johansen (finnes to) blir ofte utleid. Ring minst en uke i forveien. Uten avtale kommer man ikke inn."

Eneste er vel at jeg er nesten 2 meter høy, så spørs om jeg kommer oppi et kostyme som ser ut til å "passe" lille Harald Eia.
Sist endret av Guffah; 6. oktober 2009 kl. 20:06.
birkemo er oppe, ja. prisene var i hvert fall litt vel stive før, men vet ikke hvordan de er nå.