Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1388
Jeg driver å fikler med et julekort jeg skal sende til en kompis, og bruker Adobe Photoshop CS2.
Men klarer ikke å fikse teksten slik at den blir jevn og rund i kantene.
Jeg får en "Trappetrin" effekt som ikke ligner grisen...

Her er bildet så langt:



.psd fil av bildet ligger her: http://www.speedyshare.com/379774854.html

Tusen takk på forhånd, og god jul!
Om det er slik jeg tror du mener så legger du bare til litt Bevel and Emboss og Contour effekt. Dette finner du inne på Bleding options på layeret ditt.

Sånn:

Sist endret av Jurgen1337; 9. desember 2007 kl. 03:25.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337
Om det er slik jeg tror du mener så legger du bare til litt Bevel and Emboss og Contour effekt. Dette finner du inne på Bleding options på layeret ditt.
Vis hele sitatet...
har prøvd, men sliter med innstillingene...



blir fortsatt "hakkete"
Sist endret av Turbolego; 9. desember 2007 kl. 03:29.
Du vet i allefall hvor hovedfunksjonen for avrunding og dypde er nå, så da er det vel bare å prøve seg fram med diverse instillinger? Kanskje det går ann å pynte på med noen få trykk med blur. Prøv deg frem.

Et lite øyeblikk så skal jeg titte litt.

EDIT:

Jeg tror jeg fant ut hva som ikke stemte. Det er en dårlig harmoni at du har tatt vekk all "Fill" på tekstlagene og lagt en 75% gjennomsiktig rødfarge oppå i stede. Da blir det en stygg blanding med tanke på fargene i bakgrunnen, blant alle de spesielle nyansene i skjegget.

Jeg er heller ingen mester i Photoshop.
Sist endret av Jurgen1337; 9. desember 2007 kl. 03:39.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337
Du vet i allefall hvor hovedfunksjonen for avrunding og dypde er nå, så da er det vel bare å prøve seg fram med diverse instillinger? Kanskje det går ann å pynte på med noen få trykk med blur. Prøv deg frem.

Et lite øyeblikk så skal jeg titte litt.

EDIT:

Jeg tror jeg fant ut hva som ikke stemte. Det er en dårlig harmoni at du har tatt vekk all "Fill" på tekstlagene og lagt en 75% gjennomsiktig rødfarge oppå i stede. Da blir det en stygg blanding med tanke på fargene i bakgrunnen, blant alle de spesielle nyansene i skjegget.

Jeg er heller ingen mester i Photoshop.
Vis hele sitatet...

Takker, det ble litt mykere!
Hvor ligger "Fill"?
kan jeg skr på "Fill" under "Layer Style" noe sted?

Sist endret av Turbolego; 9. desember 2007 kl. 03:44.
Sitat av Turbolego
Takker, det ble litt mykere!
Hvor ligger "Fill"?
kan jeg skr på "Fill" under "Layer Style" noe sted?
Vis hele sitatet...
Fint å kunne hjelpe Skal vi se, om du ser i layer vinduet ditt. Over lagene, i samme vindu ser du "Opacity" og "Fill". Opacity gjør layeret gjennomsiktig, mens Fill tar bort fyllet. Meget logisk. Se her:

googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337
Fint å kunne hjelpe Skal vi se, om du ser i layer vinduet ditt. Over lagene, i samme vindu ser du "Opacity" og "Fill". Opacity gjør layeret gjennomsiktig, mens Fill tar bort fyllet. Meget logisk. Se her:

Vis hele sitatet...
Jøss... Takker for hjelpen, da lærte jeg noe nytt i dag!
Hadde det fortsatt vært lov for trådstarter å gi KP i egen tråd, hadde du fått! [color=red](hint til lesere)[/color]

Jeg prøvde forrsten med de innstllingene du ga meg tidligere, og fonten "Desdemona" isteden...
Dette ble resultatet (som skal sendes med neste e-post uten bagrunnsfargen "FFFFFF" )



Sitat av ChickenHug
Likte den forrige bedre jeg., Var liksom litt mere "jul".:P
Vis hele sitatet...
Klokka er snart 4 om natta, jeg er en "n00b" på BildeFikling og er trøtt samt skal jobbe i morra...
Tror jeg holder meg til den nye fonten likevell, jeg!

Sitat av Jurgen1337
Hehe, hyggelig å vite. Så forandringene du hadde gjort og de var fine. Likte det. Greit å ta kritikk på ditt verk, men du gjør som du selv vil og det du selv føler ser bra ut i dine øyne. Det er det kreative som vinner.

Så om du trenger mere hjelp så kontakt meg per pm så slipper vi å spamme ned hele forumet Ha forsatt en fin natt/morgenstund og en god jul.
Vis hele sitatet...
Takker så meget!
Og en fortreffelig julefering til deg også!
Sist endret av Turbolego; 9. desember 2007 kl. 04:06.
Likte den forrige bedre jeg., Var liksom litt mere "jul".:P
Sitat av Turbolego
Jøss... Takker for hjelpen, da lærte jeg noe nytt i dag!
Hadde det fortsatt vært lov for trådstarter å gi KP i egen tråd, hadde du fått! (hint til lesere)

Jeg prøvde forrsten med de innstllingene du ga meg tidligere, og fonten "Desdemona" isteden...
Dette ble resultatet (som skal sendes med neste e-post uten bagrunnsfargen "FFFFFF" )
Vis hele sitatet...
Hehe, hyggelig å vite. Så forandringene du hadde gjort og de var fine. Likte det. Greit å ta kritikk på ditt verk, men du gjør som du selv vil og det du selv føler ser bra ut i dine øyne. Det er det kreative som vinner.

Så om du trenger mere hjelp så kontakt meg per pm så slipper vi å spamme ned hele forumet Ha forsatt en fin natt/morgenstund og en god jul.
Noe i denne dur? Bilde
Sitat av Jurgen1337
Så om du trenger mere hjelp så kontakt meg per pm så slipper vi å spamme ned hele forumet Ha forsatt en fin natt/morgenstund og en god jul.
Vis hele sitatet...

For all del, spam hele forumet. Synes det er bare flott om det er noe her vi andre kan dra nytte av, så det er bare supert om du poster det.

Tnx
Turbo, prøvd og stilt på dette?
https://imma.gr/2561.jpg

vet ikke om det var det du mente, men men.
Hey.

Måtte bare prøve meg jeg også. Er ikke noe dreven på adobe akkurat.

Om du ikke allerede gjør det, så vil jeg anbefale deg å ha teksten som en egen layer en bakgrunnen. Da klarer du og gjøre endringer på bare teksten, uten at bakgrunnen blir involvert.
Jeg har en følelse av at tekst fonten du bruker bare er dårlig. Du kan jo eventuelt laste ned nye fonter fra nettet. Finner nok en som ligner den du har brukt, om du tar deg tid.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av kv81
Hey.

Måtte bare prøve meg jeg også. Er ikke noe dreven på adobe akkurat.

Om du ikke allerede gjør det, så vil jeg anbefale deg å ha teksten som en egen layer en bakgrunnen. Da klarer du og gjøre endringer på bare teksten, uten at bakgrunnen blir involvert.
Jeg har en følelse av at tekst fonten du bruker bare er dårlig. Du kan jo eventuelt laste ned nye fonter fra nettet. Finner nok en som ligner den du har brukt, om du tar deg tid.
Vis hele sitatet...
Takker så meget!
Men jeg har ellerde sent det, han ble dritgla'...
Men jeg skal huske det jeg har lært til neste gang.