Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1033
Har planer om å kjøpe nytt headsett, men veldig blank på området. Har hørt mye bra om Beats By Dre-serien, og eneste minus er vel egentlig prisen. Derfor lurte jeg på om noen her vet om eller har et headsett å anbefale (som kan være på høyde med SOLO-versjonen av Beats By Dre.

Jeg har sett litt rundt på diverse forumer og funnet ut at jeg kan få et like bra headsett som SOLO versjonen til en mindre pris. Er det noen som har peiling på et headsett som kan fylle de samme kravene (spesielt med tanke på bass, om ikke bedre) og som da selvfølgelig er litt mer prisgrunstig. Da tenker jeg på 300-400,- billigere.

Men om du skulle ha et dyrere headsett så gjerne anbefal det også. Er åpen for det meste.

-Og nei, jeg er ikke spesielt opptatt av støyreduksjon.
Shure SRH840.
Grado SR-60i
Sitat av dracz Vis innlegg
Grado SR-60i
Vis hele sitatet...
Grado har veldig god lyd, støtter den. Men leter du etter hodetelefoner (headset er inkludert mikrofon, siden du nevner Beats by Dr. Dre regner jeg med at det ikke er det du leter etter) som kun brukes inne, eller noe som kan tas med rundt omkring? Grado er ikke så fryktelig slitesterkt etter min erfaring, så de egner seg kun for innebruk. Dessuten koster de rundt tusenlappen, om ikke prisen har forandret seg siden sist jeg sjekket..
Men ja, veldig god lyd, og komfortable, etter min mening.
LAlex's Avatar
Trådstarter
Har ingen planer om å ta det med så mye rundt, men at det tåler litt er nok en fordel. Har ikke behov for mikrofon til headsettet.
Vil ikke anbefale deg å køpe Grado SR60. Dette pga. dårlig byggekvalitet (høyttalerne løsnet fra hodebøylen) og sprakling i lyden når man spiller litt høyt.

Det positive er at lyden god.
Har ingen erfaringer med Grado SR60, men har et par Grado SR325i (storebror) som jeg er meget fornøyd med. Men jeg er helt enig med TeumessianFox, det er ikke hodetelefoner som egner seg å ha med "på farten". Kan legge til at de er såkaldte "åpne" hodetelefoner, som betyr at de "slipper ut" en hel del lyd. Altså ikke noe som er praktisk på bussen f.eks.