Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1376
Heisann! for litt siden kjøpte jeg meg en helt ok pc på siba som selgeren mente skulle fungere fint til starcraft 2, jeg kommer hjem og testet ut pcn og må si det funket rævva! levde ikke opp til forventningene og hva selger lovet..
Har nå bestemt meg for å returnere pcn å skaffe meg noe MYE bedre.

Sett på disse:

Asus G51JX-SZ163V - 12.000

Alienware m17x (standard, altså den billigste ) 13.500

Alienware Aurora :

Intel® Core™ i7 Processor 930 (2.80GHz, 8MB cache, 4.8GT/sec)

2GB ATI® Radeon™ HD 5970

6 GB 1333 MHz (3 x 2 GB) trekanals minne

Pris 14 928,00 kr

( kan også gå for To CrossFire™ 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD )


Hva tror folket?

Er mektig lei at denne pcn var såpass dårlig at jeg kjører det meste på lavt, World of warcraft, starcraft2 , Prototype osv..
Helt ok specs på alienwaremaskinen, men herregud så overpriset.
Hvem av de?
Hvorfor velger jeg alienware? jeg velger dem pga maskinene du får en bra pc og garanti på det
Har pleid å bygge pcene selv men valgt å kjøpe en ferdig bygget nå.

Priser hentet fra komplett :
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930- 2.399,-

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB - 1.379,-

MSI Radeon HD 5870 1GB "Lightning" GDDR5 - 3.795,- x2

ca det samme , bare dette så er vi oppe i 11.358kr
da uten hovedkort,strømforsyning,kabinett osv
Hvilken maskin er det du har nå som er så dårlig mener du? Kan jo godt være at med nytt skjermkort, en cpu og litt ram så har du en maskin som klarer alt på fullt uten problemer, og for under halve prisen av en alienware? Er ikke vits i å kaste penger ut vinduet med mindre en må.
Jeg må bare spørre om en liten ting før du eventuelt dynger den gamle maskinen og kjøper ny. Har du husket å oppdatere alle drivere? Jeg vet det høres fjollete og grønt ut, men jeg har faktisk brent meg på denne selv.
Rippler da ryker garantien og da er vitsen litt borte :P

Lille Nikotin, Gjorde det når jeg fikk den ^^

klart pcn funker helt ok, men ikke så bra som det selger sa den ville gjøre og ikke på langt nær det jeg ønsker fra en pc

Sitter ett ATI 5450 HD skjermkort i pcn nå.
Sitat av white? Vis innlegg
Rippler da ryker garantien og da er vitsen litt borte :P

Lille Nikotin, Gjorde det når jeg fikk den ^^

klart pcn funker helt ok, men ikke så bra som det selger sa den ville gjøre og ikke på langt nær det jeg ønsker fra en pc

Sitter ett ATI 5450 HD skjermkort i pcn nå.
Vis hele sitatet...
Heh. Garanti i norge ryker ikke selv om man gjør noe med maskinen. Det sagt, ATI 5450 HD er ganske langt fra å være et spillkort, så rent praktisk sett ville jeg anbefalt deg å levere den tilbake.
Han sa den røyk om jeg åpner den var der nå og kunne egentlig ikke levere den tilbake pga jeg hadde åpnet den :S
men hadde jeg hatt forsikring på den ( sånn som gjelder alle uhell) så hadde det ikke gjort noe, men var en kul fyr så gikk bra ps. jeg hadde satt inn ett trådløst nettverkskort -.-
Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602030

Kjøpte denne for litt siden, er MEGET fornøyd

Kjører Starcraft på full pupp:P
Sist endret av tafsern; 6. september 2010 kl. 14:46.
Ta en titt på denne artikkelen, kan være relevant i ditt tilfelle:
http://www.dinside.no/7168/pc-produs...-garantien-din
Sjekk ut multicom, der kan du nesten velge alt selv

http://www.multicom.no/CategoryMainPage.aspx?q=c:100561
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602030

Kjøpte denne for litt siden, er MEGET fornøyd

Kjører Starcraft på full pupp:P
Vis hele sitatet...
Den så rett og slett deilig ut Er keen på å kjøpe meg laptop snart så denne er det ikke umulig jeg går for.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Den så rett og slett deilig ut Er keen på å kjøpe meg laptop snart så denne er det ikke umulig jeg går for.
Vis hele sitatet...
Den er deilig. Tastaturet er en drøm å bruke, den ser ufattelig lekker ut, går stille som ei mus, har ikke overdrevent mye lys og glorete effekter og fungerer rett og slett meget bra.

Bruker den til en del tunge programmer, samt spill og lignende.

Er min 4 Asus maskin, så langt har jeg vært fornøyd med de alle. Hadde HP en gang i tiden også, men den smelta
Kjøpte meg Asus G51JX-SZ163V
fikk en bra pris + forsikring av pcn så da gikk jeg for den , krysser fingrene
Sitat av white? Vis innlegg
Kjøpte meg Asus G51JX-SZ163V
fikk en bra pris + forsikring av pcn så da gikk jeg for den , krysser fingrene
Vis hele sitatet...
Grattis
Takk Takk.
Har hørt litt dritt om skjerkortet ( eller at den med ATI var bedre/mere for pengene)
men vi får se , skal innstallere sc2 nu!

Starcraft 2 på full, world of warcraft på full uten lagg
Da ble jeg fornøyd